![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaamse regering ontslaat VRT-topman Tony Mary
do 14/09/06 - De Vlaamse regering heeft op een speciale ministerraad beslist om de gedelegeerd bestuurder van de VRT Tony Mary te ontslaan. Het ontslag moet nog formeel bevestigd worden door de algemene raad van de VRT. Tony Mary stond vier jaar aan het hoofd van de openbare omroep. De Vlaamse regering kwam vanavond samen om zich te beraden over de positie van VRT-topman Tony Mary. Volgens Vlaams minister van Media Geert Bourgeois was de toestand onhoudbaar geworden. Bourgeois en met hem de regering vinden dat Mary een "onhoudbare toestand" gecrëeerd heeft door de Vlaamse regering en de raad van bestuur van de VRT te dagvaarden. ![]() "Het is onuitgegeven dat een manager op dit niveau overgaat tot dagvaarding", meent de minister. "Tony Mary is duidelijk de trappers kwijt en slaat wild om zich heen", zei Bourgeois. "Hij zegt dat hij de VRT verdedigt, maar hij dagvaardt diezelfde VRT, zijn eigen werkgever, onder andere over zijn financiële bonus die volgens hem te klein is." Volgens Bourgeois gaat "drie vierde van de dagvaarding over centen." De minister vindt dat de huidige situatie niet in het belang is van de VRT en het VRT-personeel, en zeker niet in het belang van de zes miljoen kijkers en luisteraars die ook aandeelhouder van de VRT zijn. "Hij maakt het al zijn vrienden verschrikkelijk moeilijk", zei minister van Jeugd en Cultuur Bert Anciaux over Tony Mary voor de bijeenkomst van de Vlaamse regering. "Soms heb je de indruk dat hij het zoekt om andere redenen dan het welzijn van de VRT." De Vlaamse regering heeft nu aangekondigd dat ze zo snel mogelijk de algemene vergadering van de VRT zal bijeenroepen om de arbeidsovereenkomst van Tony Mary te beëindigen. De vergadering bestaat uit de Vlaamse ministers, de voorzitter van de raad van bestuur en Tony Mary --------- voila, goeie zet van Bourgeois. de VRT is géen commercieel bedrijf, het moet géen winst maken. De VRT is van en voor het volk. Geld komt op de tweede plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zullen ze dan nu officiëel iemand van de Persgroep aanstellen om de VRT kapot te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het overduidelijk is dat voor velen de VRT te goed is geworden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je dan met 'te goed geworden'?
![]() |
#6 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() ![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te hoge kijkcijfers, te hoge waardering van de programma's in vergelijking met die van de anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat werd tijd verdomme...
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik moet toegeven dat ik Marino Keulen heb onderschat toen hij de VRT waarschuwde voor teveel succes, voor té hoge kijkcijfers. Het voltallige VRT-personeel wist even niet goed wat er hen overkwam. Maar 't waren profetische woorden, zo blijkt nu nog maar eens.
Het gerucht gaat dat Aimé Van Hecke een goeie kans maakt om Mary op te volgen. Maar misschien gaat men voor de minder visionaire (en dus slaafser / saaiere) aanpak van Leo Hellemans. We kunnen enkel hopen dat we al het werk dat sedert het aantreden van Bert Degraeve is geleverd niet op een paar jaar tijd volledig wordt uitgewist. Ik vrees er ernstig voor. by the way... wees altijd op uw hoede als hopman Anciaux u "vriend" begint te noemen. Geheid stront aan de knikker...
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Moeten CEO's van overheidsbedrijven dan alles aan de politiek vragen?
Dat het erg gesteld is met de politieke bemoeinissen in overheidsbedrijven, is bekend. Dat de buitenwereld een aversie krijgt van deze bemoeinissen is ook niet nieuw. Dat CEO's van overheidsbedrijven trachten geld aan te boren buiten het belastinggeld, is m.i. prijzenswaardig. Ik vind het maar domme mensen die niet akkoord zijn met het feit dat de VRT-manager andere inkomsten wenste te halen dan mijn zuur verdiend belastinggeld. Jammer voor dergelijke CEO's dat " de politiek" altijd de rangen sluit om haar eigen vinger in de pap steeds te bewaren. Daarbij wordt geen rekening gehouden met het al-dan-niet méér kosten en het meer uitgeven van ons belastinggeld. De politiek mag zijn gezicht niet verliezen. Is het niet overdreven dat een minister zich moeit in het bovenstaande en er een conflict van maakt, wetende dat er volgend jaar verkiezingen zijn en er traditioneel weer overbodige " nuttige" ( lees politieke) benoemingen gaan gebeuren door de politiek. Mijn respect voor Bourgeois is meteen voor 100 % gedaald. Laatst gewijzigd door zzb : 14 september 2006 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Gaan de aandeelhouders van de VRT ( de belastingbetalers ) nu een miljoen euro wegens ontslagpremie aan Marie moeten betalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hilariteit alom !
Dinsdag in ter zake, Bracke: U moet Dhr. Mary toch een grote ontslagpremie betalen indien u hem ontslaat ? Bourgeois: Ik heb Dhr. Mary een brief gestuurd, en ik heb mijn strategie Tegenzet Mary, doet de vlaams regering een proces aan wegens belangenvermenging, wat hij waarschijnlijk nog zal winnen ook. Resultaat, Bourgeois smijt Mary buiten en zal hoogstwaarschijnlijk 1.000.000 € ontslagpremie moeten betalen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat niet zo is heeft Mary nog altijd 1 miljoen euro of een dikke veertig miljoen belgische franskes om niks meer voor te hoeven doen. Met die wetenschap kan een mens zich al een uitschuivertje permiteren, hé?
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het niet bij 1 mio € zal blijven.
Spijts Bourgeois "strategie"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hadden de man die weet dat hij niets te verliezen heeft, en zich dus alles kan permiteren, beter aan boord gehouden bij de BRT, bedoel je?
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De soep is ondertussen te verzuurd om nog geconsumeerd te worden. Ik denk dat het vrij snel duidelijk gaat worden wat de politieke beunhazen van plan zijn met de VRT. Het belooft alleszins weinig goeds. Als belastingbetaler zou ik me behoorlijk bekocht voelen op dit ogenblik.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De BRT zal dus wel voor het grootste stuk BRT blijven, zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Na de splitsing van BHV en de overvloed aan radicale maatregelen om het Nederlandse karakter van de Rand te versterken, blijkt ook met dit krachtdadig optreden het zeer beginselvaste en karaktersterke beleid van Minister Bourgeois.
Nu. Net voor de gemeenteraadsverkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Iedere Vlaamse belastingbetaler zal nog wel een half eurotje mogen bijdragen om de ontslagvergoeding van deze broeder te betalen. Maar dat spreekt.