![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() ik begrijp niet dat mensen durven klagen over hem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wow, de post staat er al tien minuten en er heeft nog niemand over het deficit gesproken.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Vergeet niet dat het deficit ook grandioos is in Europese landen (kijk naar Duitsland, Frankrijk, etc...) maar met economieën die in een moeras blijven ploeteren. Ze wachten op de effecten van de Amerikaanse economische groei. En zullen bijgevolg President Bush mogen bedanken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik vraag me af waarom iedereen steeds weer mensen feliciteert als ze iets goed doen. Wat is dit voor positivistisch gedoe? Ik ga toch ook niet mijzelf prijzen omdat ik mijn ei eens niet heb doen exploderen?
Schrijf eens iets over migranten ofzo. De wereld is slecht. Slecht, zeg ik u! Proficiat aan de Amerikaanse consument. Dat hij niet eindige zoals mijn ei deze morgen.
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Je haalt trouwens zaken door elkaar het gebruikers vertrouwen steeg met 3.3% in het 2e kwartaal. het BNP steeg maar met 2.4% http://money.cnn.com/2003/07/31/news/economy/gdp/ That growth rate was mostly due to a 44.1 percent annualized pace of defense spending growth, the fastest pace since a 110 percent rate in the third quarter of 1951. Ze kopen dus wapens, geld geleend in het buitneland, geld dat de komende generatie afbetaald zal moeten worden. Shitterend beleid? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TomB, je had gelijk. Er is er ene afgekomen met zijn gelul.
Oh, en k9, louter ter informatie : Ronald Reagan heeft precies gezelfde politiek gevoerd, precies dezelfde kritiek gekregen, doch heeft hij de Amerikaanse economie helpen verder ontwikkelen en het land maken tot wat het vandaag is, namelijk de machtigste economie ter wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Beste Antoon,
Je noemt k9 zijn (i.m.o terechte ) commentaar 'gelul', wat moeten we dan denken van jouw blinde bewieroking van de (weerom i.m.o) grootste lul van dit decennium? Het zal trouwens moeilijk worden om GWB die trofee nog te ontfutselen. ![]() Ik ga niet teveel zeggen over je triomfalistische originele posting, ook ik heb betere dingen te doen. Enkel dit : Hoe kan het dat de economie in de US met 7.2% groeit terwijl het aantal jobs daalt en de lonen grosso modo gelijk blijven? Antwoord : ze geven geld uit dat ze momenteel niet hebben. Lange termijn effect : Niet zo positief naar mijn gedacht. Of zoals dhr. Krugman schrijft in 'The NYT': To put it more bluntly: it would be quite a trick to run the biggest budget deficit in the history of the planet, and still end a presidential term with fewer jobs than when you started. And despite yesterday's good news, that's a trick President Bush still seems likely to pull off. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
En ja reagan voerde enzelfde economic beleid (reagonomicsof "Voodoo Economics") en werd daarvoor hevig bekritiseerd . Bij carter (de vorige president) was alles positief (BBP, inkomst van regering, lage werklossheid) na enkele jaren reagan was alles negatief na enkele jaren had de VS meer dan 10% werkloosheid (10% in een land dat normaal rond de 5% zit) pas met clinton kwam de VS uit zijn dal . Waar echter het verschil met Bush zit is dat reagan ook een 300miljard tekort had maar dit was 75% binnenlands schuld en maar 25% buitenlands, zelfs dat wanbeleid heeft ertoe geleid dat de VS een enorme buitenlandse schuld heeft. Bush doet het omgekeerd bijna 75% van de schuld word geleend in het buitenland, bush is dus de buitenlandse schuld tot gigantische proporties aan het opblazen. Binnenlandse schuld maakt weinig uit, buitenlandse schuld niet die kan een land ruineren, kijk maar naar wat er met argentinie gebreurt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Voor dit kwartaal was het aantal jobs aan het stijgen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet wel altijd een beetje lachen met mensen die menen te kunnen zeggen dat die man een debiel is (k9) of de grootste lul (parcifal). Want al een man die President van de Verenigde Staten is gewoden een debiel is of een lul, dan vraag ik mij af wat een k9 of een parcifal wel zijn. ![]() Afijn, back on topic. Gezien de economie begon te sputteren tijdens de laatste maanden van de Clinton administratie, en in het eerste jaar van de Bush era er een echte crash is geweest (zowel economisch als met vliegtuigen), moesten er snel harde maatregelen worden genomen. Er moest werk worden gemaakt van de oorlog tegen het kwaad in de wereld, èn tegelijk moest de economie worden hersteld. We zijn nog maar aan het begin van de moeite, want pas twe jaar later. Doch het lijkt of deze moedige President op beide fronten de juiste beslissingen heeft genomen. De weg is nog lang, maar het is de juiste weg. Schrijven dat Bush verantwoordelijk is voor het feit dat er nu minder jobs zijn dan pakweg drie jaar geleden is gewoon oerdom en kortzichtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De oorlog tegen het kwaad is een verzinsel van bush. Ik weet dat het simpel voor sommigen om alles in zwart en wit te zien maar zo is de wereld nu niet . SAddam is mede aan de macht geholpen en gehouden door de VS, de taliban gebruikten materiaal en kampen gebouwd en geleverd door de VS aan pakistan,bin laden weten we wel allemaal wat de CIA daarmee te maken heeft , de VS steunt en versterkt het regime in saudi arabie ,... Gevolg de oorlog "tegen het kwaad" is verzand in een bezetting in iraq waar dagelijks VS doden vallen en in afghanistan verslechterd de toestand zienderogen. De economie van de VS gaat alleen nog vooruit door de 100'en miljarden erin gepomd door de overheid . De VS heeft zijn geloofwaardigheid verloren, heeft bondgenoten vervreemd, heeft zijn reputatie in het midden oosten nog zien afnemen,... Citaat:
Zeg me eens jij lijkt die man te bewonderen wat voior goeds heeft die gedaan sinds hij in ambt kwam? PS: de vs is in recessie gegaan 2maand NADAT bush ingezworen was. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu louter over de economie. Daar heeft Reagan voor gezorgd dat het land economisch serieuze lengtes voorsprong kreeg over de rest van de wereld samen. Citaat:
Hiermee is hij twee keer met een 'landslide' verkozen, en ook na acht jaar vertrokken als de populairste President ooit. Zijn taktiek was inderdaad veel lenen om in de economie te investeren, wat een grote staatsschuld met zich meebracht. Maar dankzij de grondvesten die hij had gelegd kon er tien jaar later via een economische hoogconjunctuur en een goed beleid van Clinton de staatsschuld afgebouwd worden. Citaat:
Dit zijn goede economische praktijken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Als het dan toch zo formidastisch is aan de andere
kant van de Atlantische Oceaan, wat doet Antoon dan nog in dit koude kikkerlandje? Als het maar is om te klagen dat wij hier verkeerd bezig zijn en dat het elders beter is dan stel ik voor dat je de US gaat verrijken 8) met je permanente aanwezigheid aldaar. Dat is een win-win situatie, nietwaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk werk aan de unief en ik ken GEEN ENKEL iemand die hier ook werkt die pro-bush is. Bijna in elk lokaal hangt hier de beroemde 'Wanted dead or alive' poster met het gezicht van GWB op. En het gaat hier wel degelijk om de mensen die de politieke en intellectuele toekomst van Belgie zullen uitmaken. Trouwens ik wacht nog altijd om commentaar ivm mijn quote van dhr. Krugman die in feite de basis van mijn kritiek ivm dit onderwerp is : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik baseer mijn gedachtengoed en mijn mening niet op een slagzinnetje van een anti-Bush columnist, hoor. Lees eerder mijn uitleg aan k9 in mijn voorlaatste bericht en argumentee op de feiten, in plaats van te zeveren met slagzinnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De economische discussie hebben wij op dit moment, ik vind zijn politiek gewoon de juiste. Op andere punten (bijv.buitenlands beleid) steun ik hem ook. Ik heb hier op vraag van meer mensen een topic geopend. Lees mijn eerste posting in de topic 'Waarom ik Bush steun' en dan weet je dat ook weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://arts.bev.net/roperldavid/politics/ReaganBush.htm bijvoorbeeld . Ja kan duidelijk zien dat de schuld enorm omhoog ging tot bush, dat de werkloosheid daalde vanaf clinton en dat de economische groei daalde tot clinton aan de macht kwam. Het enige waar de VS een voorsprong in kreeg was in zijn schuld. Citaat:
De werkloosheid in 79 was onder de 6% in 83 was dat 10% in 79' ging de schuld met 7% omhoog in 83 met bijna 20% ,... Oh en de recessie was in 82' het jaar dat reagan verkozen was kan je niet op 1 van beide steken. Citaat:
![]() 2.5triljard is 25% van het amerikaanse GDP, amerika staat daar tussen de 3ewereld landen zoals ethopie alleen die hebben ook zoveel schuld . Ter vergelijking japan heeft 10% van zijn GDP tegoed, belgie heeft een schuld van 30miljard of 10% van het GDP . http://www.toptips.com/debtclock.html Citaat:
Om jouw voorbeeld te gebruiken als je als bedrijf het geld van je medewerkers leent maakt het inderdaad niet veel uit hoeveel je leent de medewerkers gaan hun eigen bedrijf niet failliet verklaren. Het VS bedrijf gaat echter lenen van "banken" en die banken hebben geen enkel probleem om hun geld te eisen en het bedrijf failiet te verklaren. Citaat:
Neem belgie het zou heeeeeel simpel zijn voor deze regering om eventjes 15miljard te lenen die te investeren in onze economie (die dan met 5% groeit) en dan te beweren dat zij en zij alleen verantwoordelijk zijn voor de 6% groei. Waarom doet deze regering dat niet? Omdat dat op korte termijn resultaten opbrengt maar op lange termijn rampzalig is. |
||||||
![]() |
![]() |