Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2006, 23:45   #1
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard Kleine relletjes in Brussel

Here we go again...
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

Rellen in centrum Brussel na overlijden gevangene in Vorst

Maandagavond hebben er zich in het centrum van Brussel relletjes voorgedaan met Noord-Afrikaanse jongeren. Daarbij zijn een café en verschillende wagens in brand gestoken, zo melden de lokale brandweer en politie. Aanleiding zou het overlijden van een man in de gevangenis van Vorst zijn. De man, een 25-jarige verdachte van verschillende autodiefstallen, zat in voorhechtenis en verbleef in een isoleercel. Omdat hij onrustig was, kreeg hij kalmeermiddelen toegediend. Toen cipiers enkele uren later gingen kijken, troffen ze de man levenloos aan.

Politie
Dat gebeurde zondag maar het nieuws raakte pas maandagavond bekend en het leidde tot onlusten in het centrum. Aan de Zuidlaan staken een vijftigtal jongeren van Noord-Afrikaanse origine omstreeks 21u een café en enkele wagens in brand. De politie moest massaal ter plaatse komen om de gemoederen onder controle te houden. Rond 23u moest de brandweer echter opnieuw uitrukken omdat er in de Loofstraat een wagen in brand was gestoken.

Elf wagens
In de nacht van vrijdag op zaterdag waren in Schaarbeek ook al verschillende wagens in de vlammen opgegaan. Op de parking van een garage, op de parking van een GB-grootwarenhuis en in de Huart Hamoirlaan werden in totaal elf wagens in brand gestoken. (belga/hln)

Zucht, protesteren nog tot daar aan toe...
Toch ongelooflijk hoe "ontvlambaar" die kerelkes zijn !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 00:15   #2
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

*geheel offtopic*

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als er overal in België rellen zouden uitbreken voor een Onafhankelijk Vlaanderen... zou dat het aansteken van de lont van het kruidvat zijn?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 00:21   #3
abi
Banneling

Standaard

Verschiet ervan dat men op de linkse vrt er beelden van laten zien hebben
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 01:16   #4
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Verschiet ervan dat men op de linkse vrt er beelden van laten zien hebben
Als de VRT dan toch links is, waarom rennen de topmensen van Vlaams Belang er dan met apensprongen naartoe om toch maar een interview te kunnen afleggen? Waarom blijven ze daar dan niet weg? De vlaming is dat soort zelfmedelijden van Vlaams Belang overigens zo zat als een zwitser.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 01:50   #5
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de VRT dan toch links is, waarom rennen de topmensen van Vlaams Belang er dan met apensprongen naartoe om toch maar een interview te kunnen afleggen? Waarom blijven ze daar dan niet weg?
Het is dan ook de Vlaamse Openbare Omroep mijn beste Tom, normaal gezien zouden ze dan ook, alle vlaamse partijen, even veel uitzendtijd moeten geven. Dus kan je het de Vlaams Belang topmensen ook niet kwalijk nemen, dat ze blij zijn om ook eens uitgenodigd te worden

Citaat:
De vlaming is dat soort zelfmedelijden van Vlaams Belang overigens zo zat als een zwitser
Bent u "De vlaming" ?

Laatst gewijzigd door DenDane : 26 september 2006 om 01:53.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 02:11   #6
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Het is dan ook de Vlaamse Openbare Omroep mijn beste Tom, normaal gezien zouden ze dan ook, alle vlaamse partijen, even veel uitzendtijd moeten geven. Dus kan je het de Vlaams Belang topmensen ook niet kwalijk nemen, dat ze blij zijn om ook eens uitgenodigd te worden
Ach, nu is het opeens de Vlaamse Openbare Omroep, daarnet waren het nog linkse gatlikkers. Jullie zeggen wel veel verschillende dingen tegelijkertijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Bent u "De vlaming" ?
Nee, maar ik kijk naar wat 80% van hen denkt.
Oud 26 september 2006, 02:11   #7
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
*geheel offtopic*

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als er overal in België rellen zouden uitbreken voor een Onafhankelijk Vlaanderen... zou dat het aansteken van de lont van het kruidvat zijn?
Het feit dat een Waalse minister van defensie momenteel quasi alle bestaande kazernes in Vlaanderen aan't overplaatsen is naar Wallonië zegt toch genoeg.

Ik wil maar zeggen, als ooit het leger dient ingezet te worden (bvb. bij een overdaad aan rellen)...is de meerderheid van hen Waals ....Duidelijk toch!

Of niet?
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 02:19   #8
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ik wil maar zeggen, als ooit het leger dient ingezet te worden (bvb. bij een overdaad aan rellen)...is de meerderheid van hen Waals ....Duidelijk toch!

Of niet?
Toch één geruststelling!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 02:22   #9
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
Ach, nu is het opeens de Vlaamse Openbare Omroep, daarnet waren het nog linkse gatlikkers. Jullie zeggen wel veel verschillende dingen tegelijkertijd.
Het IS de openbare omroep, maar het zijn ook linkse gatlikkers.....deze twee combineren is (zoals gebleken) niet moeilijk
Doe uw oogkleppen af zou-ik-zeggen...

Citaat:
Nee, maar ik kijk naar wat 80% van hen denkt.
Wat een onzin..........jongens toch
BTW: het is trouwens Maximum 75%......maar zo slim bent u duidelijk niet!

En dan nog:

't Is net hetzelfde als zeggen dat:
-81% tegen de sossen is
-of 85% tegen de VLD
-of zelfs 94% tegen GROEN! is (en toch zitten zij in de gemeenteraad)

Wie is nu de idioot?

Idd....Jij!!
Oud 26 september 2006, 02:27   #10
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch één geruststelling!

Dus u laat uw toekomst afhangen van de walen?

Zegt genoeg imho
Oud 26 september 2006, 02:56   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Dus u laat uw toekomst afhangen van de walen?

Zegt genoeg imho
Zijn Walen volgens u minderwaardig, of op een of andere manier minder bekwaam om het grondgebied te verdedigen tegen rellen? Zo ja, waarom?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 03:12   #12
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het IS de openbare omroep, maar het zijn ook linkse gatlikkers.....deze twee combineren is (zoals gebleken) niet moeilijk
Doe uw oogkleppen af zou-ik-zeggen...
Wat u doet is zever combineren. Als ze echt zo links waren zouden ze zeker geen rechtse politiekers uitnodigen, en zouden rechtse politiekers er wegblijven.

Citaat:
Wat een onzin..........jongens toch
BTW: het is trouwens Maximum 75%......maar zo slim bent u duidelijk niet!
Ik dacht even aan de 5% proteststemmers, maar goed, die mag je hebben.

Citaat:
En dan nog:

't Is net hetzelfde als zeggen dat:
-81% tegen de sossen is
-of 85% tegen de VLD
-of zelfs 94% tegen GROEN! is (en toch zitten zij in de gemeenteraad)

Wie is nu de idioot?

Idd....Jij!!
Ik zeg niet dat ze er TEGEN zijn, het gaat hier over medelijden, het is gewoon de enige partij die zelfmedelijden heeft en medelijden bij de bevolking probeert op te wekken, dat pakt dus duidelijk niet want 75% stemt niet voor ze.
Oud 26 september 2006, 03:22   #13
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik dacht even aan de 5% proteststemmers, maar goed, die mag je hebben.
Doh! Nu krijg ik zelf al medelijden!
Oud 26 september 2006, 04:21   #14
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Even dat gekibbel tussen voor en tegenstanders van het VB achterwege en terug naar bovenstaande topic:
1. Het is onaanvaardbaar dat 'jongeren', het maakt niet uit welke nationaliteit, zomaar brand stichten in een bewoonde woning.
2. Brussel is een getto geworden. En als autochtoon word je weggetreiterd.

Gisteren waren het de busschauffeurs die spontaan in staking zijn gegaan. 2 incidenten, die zich voorgedaan hebben in de Molenbeekse wijk.
Eventjes goed nadenken hé, wat de gevolgen zijn...
Autochtone busschauffeurs haken één na één af. Ze geven hun job op en de vakatures worden ingevuld door allochtonen. Ik heb tot op heden geen kennis van allochtone bus bestuurders die werden aangevallen.
Met andere woorden, de autochtonen voelen zich nog minder thuis in deze regio's.
Op korte en middellange termijn zie ik dat onze steden zullen uitgroeien tot noord afrikaanse enclaves. Door hun overgrote aanwezigheid zullen op middellange termijn de politici systematisch worden vervangen door allochtone politici.
What's next? De sharia invoeren? De Jihad. U kan niet onder stoelen en banken steken dat deze groep hun niet zomaar gaan laten onderwerpen aan de wetten van dit land. Het koran schrijft letterlijk voor dat de enige wetten die gelden, deze van de koran zijn.

En nu men toch over politiek heeft, welke partij zit al jaren deze problematiek aan te klagen? Juist, ja.... groen!

Laatst gewijzigd door oz457 : 26 september 2006 om 04:24.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 04:30   #15
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de VRT dan toch links is, waarom rennen de topmensen van Vlaams Belang er dan met apensprongen naartoe om toch maar een interview te kunnen afleggen? Waarom blijven ze daar dan niet weg? De vlaming is dat soort zelfmedelijden van Vlaams Belang overigens zo zat als een zwitser.

Is de Vlaming de Zwitser zat ?????

En, huis en wagens in brand steken ; relletjes ???
Het moet je eigendom maar wezen...
Oud 26 september 2006, 06:42   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Here we go again...

Maandagavond hebben er zich in het centrum van Brussel relletjes voorgedaan met Noord-Afrikaanse jongeren. Daarbij zijn een café en verschillende wagens in brand gestoken, zo melden de lokale brandweer en politie. Aanleiding zou het overlijden van een man in de gevangenis van Vorst zijn. De man, een 25-jarige verdachte van verschillende autodiefstallen, zat in voorhechtenis en verbleef in een isoleercel. Omdat hij onrustig was, kreeg hij kalmeermiddelen toegediend. Toen cipiers enkele uren later gingen kijken, troffen ze de man levenloos aan.

Politie
Dat gebeurde zondag maar het nieuws raakte pas maandagavond bekend en het leidde tot onlusten in het centrum. Aan de Zuidlaan staken een vijftigtal jongeren van Noord-Afrikaanse origine omstreeks 21u een café en enkele wagens in brand. De politie moest massaal ter plaatse komen om de gemoederen onder controle te houden. Rond 23u moest de brandweer echter opnieuw uitrukken omdat er in de Loofstraat een wagen in brand was gestoken.

Elf wagens
In de nacht van vrijdag op zaterdag waren in Schaarbeek ook al verschillende wagens in de vlammen opgegaan. Op de parking van een garage, op de parking van een GB-grootwarenhuis en in de Huart Hamoirlaan werden in totaal elf wagens in brand gestoken. (belga/hln)

Zucht, protesteren nog tot daar aan toe...
Toch ongelooflijk hoe "ontvlambaar" die kerelkes zijn !

Pas op en de rameldan moet ook nog beginnen, dan worden ze nog ontvlaambaarder, ... 't zal uwen auto of café maar zijn, ...

Relletjes noemen ze dat, ik vind dat persoonlijk een reden om het leger in te zetten, ... Naar 't schijnt zijn er in Leopoldsburg die daarop getrained hebben...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 06:43   #17
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Relletjes noemen ze dat, ik vind dat persoonlijk een reden om het leger in te zetten, ... Naar 't schijnt zijn er in Leopoldsburg die daarop getrained hebben...
LOL, ja, in dit geval moeten ze niet springen of is er geen water in de buurt, zou perfect kunnen dan.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 06:49   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Even dat gekibbel tussen voor en tegenstanders van het VB achterwege en terug naar bovenstaande topic:
1. Het is onaanvaardbaar dat 'jongeren', het maakt niet uit welke nationaliteit, zomaar brand stichten in een bewoonde woning.
2. Brussel is een getto geworden. En als autochtoon word je weggetreiterd.

Gisteren waren het de busschauffeurs die spontaan in staking zijn gegaan. 2 incidenten, die zich voorgedaan hebben in de Molenbeekse wijk.
Eventjes goed nadenken hé, wat de gevolgen zijn...
Autochtone busschauffeurs haken één na één af. Ze geven hun job op en de vakatures worden ingevuld door allochtonen. Ik heb tot op heden geen kennis van allochtone bus bestuurders die werden aangevallen.
Met andere woorden, de autochtonen voelen zich nog minder thuis in deze regio's.
Op korte en middellange termijn zie ik dat onze steden zullen uitgroeien tot noord afrikaanse enclaves. Door hun overgrote aanwezigheid zullen op middellange termijn de politici systematisch worden vervangen door allochtone politici.
What's next? De sharia invoeren? De Jihad. U kan niet onder stoelen en banken steken dat deze groep hun niet zomaar gaan laten onderwerpen aan de wetten van dit land. Het koran schrijft letterlijk voor dat de enige wetten die gelden, deze van de koran zijn.

En nu men toch over politiek heeft, welke partij zit al jaren deze problematiek aan te klagen? Juist, ja.... groen!

En als het wat te goor en onveilig wordt voor de internationale instellingen en bedrijven , bollen die het ook af, of gaan ze buiten Broekzele hun tenten opzetten...

Hoe die idioote politiekers dat niet inzien, ... ik versta het ook niet,

... maar ik begin er meer en meer van overtuigd te worden, dat wil je een verkiesbare plaats krijgen bij PS, VLD , CD&V, Spirit, NVA of SPa je een getuigschrift van veregaande debiliteit moet kunnen voorleggen. kortom, mensen waar ze in een beschutte werkplaats geen zak mee kunnen aanvangen, krijgen een postje in de nationale poltiek.

Het resultaat is dan ook zichtbaar.
Oud 26 september 2006, 06:51   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om nog even terug te komen op die Zwitsers, ...

Dat zijn zowat de enige slimme mensen in europa, en me dunkt dat ze iets anders zat zijn, ... dat hebben ze van 't weekend even duidelijk gemaakt, overigens, en moet je weten, dat er in der sweichz in verhouding nog bitter weinig van dat soort lastige ellementen rondlopen...
Oud 26 september 2006, 07:59   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Here we go again...

...Elf wagens
In de nacht van vrijdag op zaterdag waren in Schaarbeek ook al verschillende wagens in de vlammen opgegaan. ...

van vrijdag op zaterdag ... en dat komt dan pas op maandagavond in het nieuws ?! ... hebben ze eerst gewacht om te kijken of het niet overwaaide ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be