Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2003, 15:06   #1
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Het verbaast me een beetje dat de problematiek rond Ford Genk zo weinig besproken blijft.
De Limburgse gouverneur heeft nochtans serieuze dingen gezegd.
Ik vind dat zij moed toonde door te stellen dat er in een multinational als Ford geen overheidsgeld meer gepompt moet worden.
Het is al langer geweten (remember Renault) dat de auto-assemblage in West-Europa geen groeiende industrie meer is. Bovendien verkassen die multinationals toch vroeg of laat naar lageloonlanden.
In een niet zo ver verleden schrapte ene minister Verhofstadt, toen minister van Begroting het budget dat voorzien was voor de ontwikkeling van windenergie. Het geld werd gestoken in de reactor van Kalkar (ik hoop dat ik het juist schrijf). Deze reactor heeft nooit gedraaid wegens te gevaarlijk.
In Duitsland echter, heeft men bij de reconversie van het Ruhr-gebied wel gedurfd om te investeren in Duitse bedrijven die oog hadden voor zowel economie als ecologie. Dit heeft tot gevolg dat er nu duizenden mensen tewerkgesteld zijn in de sector van de hernieuwbare energievoorziening.
Moeten onze ministers zich nu ook eens niet dringend gaan bezinnen?
Moeten wij zomaar geld blijven pompen in vervuilende industrie die uiteindelijk toch zal verdwijnen?
Moeten wij zomaar blijven investeren in grote buitenlandse bedrijven?

Ik vind het jammer dat de gouverneur van Limburg twee dagen na haar eerste uitspraken alweer bakzeil haalde en dit omwille van "strategische overwegingen".

Nu moeten we weer horen dat politici geen macht hebben over de economie. Zij kunnen enkel het leed verzachten, zo heet het.
Ik vind dat politici verder moeten kijken dan de krant van morgen of de verkiezingen van volgend jaar. Zij moeten regeren met visie op de lange termijn.

Nu nog de kiezers daarvan laten doordringen zodat ze niet meer op de stunters, maar wel op de visionairen stemmen in de toekomst.
Oud 7 oktober 2003, 16:33   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

: Geef gewoon geen steun meer aan geen enkele industrie. Dan moet je ook geen belastingen heffen om die steun mee te betalen.

Gevolg: De mensen kunnen zelf beslissen waarin ze gaan investeren want ze hebben iets meer loon.

Democratischer kan niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be