![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() uit de standaard:
Murat Kaplan door politie omsingeld ![]() WAVER - De politie heeft maandagmorgen in Waver een Brico-winkel omsingeld. Murat Kaplan zou zich bij een achtervolging door de politie in de doe-het-zelfzaak verschanst hebben. De gangster moest na een penitentiair verlof naar de gevangenis terugkeren, maar koos het hazenpad. Bij de achtervolging is geschoten en Kaplan zou gewond zijn. De gangster werd maandagmorgen in Waals-Brabant opgemerkt. In Waver, niet ver van de autoweg E411, zette de politie met de grote middelen de achtervolging in. Agenten openden het vuur en Kaplan zou gewond geraakt zijn door kogels of glasscherven van de voorruit van zijn auto, die door de kogels aan diggelen vloog. Zijn auto werd bij de Brico van Waver aangetroffen. Politieploegen uit alle politiezones van Waals-Brabant werden naar Waver gestuurd en er is een grote veiligheidszone afgebakend. Twee helikopters van de federale politie cirkelen boven de zone. In de omgeving van de Brico staan ook verscheidene ziekenwagens. Murat Kaplan werd door verscheidene rechtbanken alles bij elkaar tot achttien jaar cel veroordeeld. Het zou zijn zesde ontsnappingspoging zijn. OntsnappingskoningDe Albanese Belg Murat Kaplan zit sinds 5 mei 1993 in het collectieve geheugen van de Belgen gegrift. Toen ontsnapte hij samen met Philippe Lacroix en Basri Bajrami, twee trawanten van Patrick Hamers, uit de gevangenis van Sint-Gillis bij de spectaculairste ontsnapping die ons land ooit gezien heeft. De drie gangsters gijzelden op hun vlucht drie cipiers en Harry Van Oers, de toenmalige directeur van het gevangeniswezen. De gangsters hingen één van de cipiers over de voorruit van de BMW om hun vlucht te dekken. Kaplan, een virtuoze chauffeur, zat aan het stuur van de wagen. Net zoals hij dat eerder ook al had gedaan bij een resem gewapende overvallen. Voor Kaplan was het de zoveelste ontsnapping uit de gevangenis. Elf dagen later werd hij opnieuw ingerekend. Kaplan werd in zijn criminele carrière alles bij elkaar veroordeeld tot twintig jaar cel. In april 2003 kwam Kaplan voorwaardelijk vrij. In april 2005 betrapte de politie Kaplan, die in voorlopige vrijheid was, toen hij in een houthandel in Londerzeel planken aan het stelen was. Een politieagent vuurde met zijn dienstwapen naar de gangster en trof hem in de kaak. Daardoor is het aangezicht van de gangster zwaar gehavend. De commissie Voorwaardelijke Invrijheidstelling herriep daarop de vrijlating onder voorwaarden van de topgangster. Kaplan herroepen. Door de beslissing van de commissie moet Kaplan de resterende 1.800 dagen cel (net geen vijf jaar, red.) uitzitten van de achttien jaar die hij tot hiertoe van verschillende rechtbanken kreeg opgelegd. Bovendien wacht hem nog een veroordeling voor de feiten in Londerzeel. Heimelijk hoop ik dan dat Onkelinx en co dan net op dat moment in de Brico een hamerke aan het kopen zijn, en zij is flink bedreigd worden. Hoe kan in godsnaam een allochtone beroepsgangster met een strafblad dikker dan een telefoonboek met penitentiair verlof krijgen? Ze vragen er toch wel om hier, dit is gewoon niet te snappen, Kafka! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is het stelen van wat planken een reden om iemand in het gezicht te schieten ?
voor de rest spreek ik me over dit alles niet uit maar euh ik heb ook ooit al wel eens wat planken "gevonden" op een bouwwerf bvb
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kobaf, als je een gekende zware jongen betrapt, dan heb je niet veel keuze. En met de staat van onze Belgische politie in gedachte was het schot nog niet eens bedoeld om raak te zijn.
Maar je mag jezelf afvragen wat een crimineel van dit kaliber op straat doet, terwijl hij toch maar weeral in de cel zou moeten zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() ach ja, onze robin hood van het forum vindt natuurlijk dat als je niet veel geld hebt, je gewoon mag graaien! Verbaas er u dan ook niet over dat je dan wel is wat lood in je luizenkop kan krijgen, risico van het vak. Mogen er hier wel criminelen op het forum zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() nee een gangster is een gangster, afkomst doet er niet toe. Trouwens tegenwoordig zijn toch alle gangsters bijna allochtonen. Wat niet wil zeggen dat alle allochtonen gangsters zijn (godzijdank).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen ik zei dat iets dat geleend is ook moet teruggegeven worden stond hij met zijn mond vol tanden. Het stelen zat hem echter in het bloed. Ook bij ons, waar hij nochtans nieuwe kansen kreeg en goed betaald werd, eigende hij zich letterlijk alles toe wat hij graag hebben wilde. Toen we doorkregen dat hij de dief was, moesten wij weer naar huis, bleef hij ergens achter en werd er ook nog eens ingebroken. Alles wat waarde had verdween. Oh ja. Intussen zit onze Belgische 'Spanjaard met twee linkse handen' alweer een aantal jaartjes terug in Limburg. De gevangenisstraffen in Spanje zijn blijkbaar minder aanlokkelijk dan die in ons land. Bovendien lijken de rechtbanken over de 'leen-en vindtcultuur' overal min of meer hetzelfde te denken. By the way. Mijn bron is zijn eigen zus die, samen met de rest van haar familie, in Limburg woont.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dat zo iemand verlof krijgt, onbegrijpelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() tja de planken had hij al he ...en nu nog de nageltjes gaan halen in de Brico....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik denk dat dat ne kansarme mens is.... ene die door ons racistische blanken geen job aangeboden kreeg...
het is onze eigen schuld... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ja.
Kom naar belgië, fraudeer zovel je wilt, pleeg misdaden, doe wat je wil. Je krijgt toch geen gevangenis, en als je naar de gevangenis moet, krijg je zelfs de weekends vrij. ![]() ![]() En dan zijn er nog mensen die vinden dat dat crapuul té hard wordt aangepakt. Je moet niet vragen hoe achterlijk ons rechtssysteem is. Hoe kan iemand die vele misdaden gepleegd heeft, en al 5x ontsnapt is, penetentiair verlof krijgen? Zijn we helemaal achterlijk geworden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Tijd om een syndicaat voor dieven en gangsters op te richten als ik u zo bezig hoor...
![]() |
#14 |
|
![]() Tja, als de minister van jusitie zelf al getrouwd is met een gangster...
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() van topgangster naar plankendief?...Hij was toch al wat minder gevaarlijk geworden voor de maatschappij precies...dit gezegd zijnde, waartoe dient het iemand tot 18 jaar te veroordelen als hij een paar jaar later reeds terug op straat rondloopt.Beter sprak men dan minder lange straffen uit, maar die je wel degelijk uitzit.En die als ge de ezel uithangt in de bak verlengt worden (niet willekeurig.Dit moet onder kontrole staan).De gevangenen moeten ook beter opgevangen worden na hun vrijlating.Zonder bestaansmiddelen gaan die anders toch terug stelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() niks voor mij maar waarom niet ? in een beschaafd land heeft iedereen recht op verdediging. vind je dat niet ok wijk dan uit naar een moslimland he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() allochtone gangsters moeten na hun vrijlating verbannen worden.We hebben er al genoeg van ons eigen, dat we die van andere landen ook nog eens moeten verdragen.Dat is het onderscheid.Ik heb dat eens horen zeggen, door een politieagent. Een manschap van de "Carabinieri" in Italië.Maar hier zou dat ook nuttig zijn.In Italië bestaat de verbanning trouwens. "Foglia de via" heet dat.Als ge die uitwijzing krijgt, van de Carabinieri, die dat op eigen initiatief geven, als ze u een verdacht persoon vinden, die hen niet op bevredigende wijze kan uitleggen waarvan hij leeft, hebt ge een maand tijd om het land te verlaten.Ge word wel niet opgespoort, maar als ge na die termijn op een kontrole valt, of opgepakt word na een misdrijf, kost u dat tot 10 maanden gevangenis, en telt als verzwarende omstandigheid voor uw misdrijf, met als resultaat de maximumstraf daarvoor.En die straffen zit ge wel degelijk uit daar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() wat zijn trouwens nu de misdaden die kaplan gepleegd heeft ? gewoon ter informatie dat ik dat vraag want ik weet het niet en het staat niet in het artikel. toch wel relevant lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |