![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Stel, België valt uiteen, wat gebeurt er? | |||
De Hollanders storten zich als wolven op Vlaanderen en annexeren het |
![]() ![]() ![]() |
14 | 46,67% |
Ik ben naief en denk dat Vlaanderen een onafhankelijke staat zal kunnen zijn... |
![]() ![]() ![]() |
16 | 53,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven. Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...
Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk, Dimitri (LPF) bewijst hier iedere dag zijn anti-Belgische frustraties. Gelukkig is ons volk slim genoeg om het nooit zover te laten komen, wij hoeven geen vreemd regime, noch Hollands, noch Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[/quote="Patriot"]Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...[/quote] Hebt u zelf een peiling afgenomen van de Vlaams nationalisten, of baseert u uw stelling op een afgenomen peiling? [/quote="Patriot"]Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte![/quote] Dit heb ik nog niet gevraagd en ik denk niet eens dat het hem zou interesseren. Een unie met Nederland dan.
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[/quote="Patriot"]Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte![/quote] Dit heb ik nog niet gevraagd en ik denk niet eens dat het hem zou interesseren. Een unie met Nederland dan.[/quote] Mijn beste, U bent bij mijn weten de enige Vlaams-nationalist op dit forum die zich consequent tegen een Hollandse inlijving van ons Vaderland verzet. Mijn dank voor uw eerlijkheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht vol ongeduld op de feiten die de claims van Patriot en Tacitus zullen ondersteunen. Want die hebben onze twee serieuze politici ongetwijfeld.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Vlaanderen hoort integraal bij Nederland. Dat is logisch (zelfde volk). Er is volgens mij een steeds grotere consensus binnen de Vlaamse Beweging om de twee Dietse stamverwanten in één Rijk te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt op elkaar, maar is niet hetzelfde! (dit even terzijde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de BUB ers altijd nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu ben ik toch zeker. Er bestaat geen marginaler, dommer, belachelijker partijtje dan die van de Belgicistische royalisten. En dat kan tellen als het van mij komt want ik spreek zelfs niet zo'n taal als het over het Vlaams Blok gaat, op veel zaken mijn politieke tegenpool.
Citaat:
En dan nog: iets tegen Nederland? Citaat:
Wederom: Bewijs? En verwijs niet naar collaborateurs uit wo2 want u schreef bijna alle
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik zal bij deze mijn eigen vraag van hierboven ook nog eens herhalen. Want daar is nog steeds geen antwoord op. Niet geheel onverwacht, trouwens.
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() On-topic: ik ben tegen een "inlijving" van Vlaanderen door Nederland. "Inlijving" klinkt trouwens veel te negatief.
Vlaanderen heeft perfect de mogelijkheden om een zelfstandige staat in Europa te vormen. Vergeten we niet dat Vlaanderen méér inwoners telt dan Denemarken, Ierland, Finland en Noorwegen. En met de uitbereiding van de EU komen er nog eens een aantal landen bij met minder inwoners dan Vlaanderen. Dus ik zie niet in waarom zij in het Europa van morgen iets te zeggen krijgen en Vlaanderen niet!? Samenerking met Nederland? Ja, en liefst zoveel mogelijk. En als op termijn de wil ontstaat om VL en NL samen te voegen (in een al dan niet (con)federaal verband), dan kan dat best bekeken worden. Vlaanderen en Nederland zijn nu eenmaal broertjes van elkaar in de grote Europese familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() __________________________________________________ ___________
Logisch en redelijk. Wie kan daar nu tegen zijn? ![]() __________________________________________________ ___________
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Onafhankelijkheid is geen eindpunt in de voortdurende staatkundige evolutie, maar om meteen aan te sluiten bij de Nederlanders is van het goede wat veel. In een onafhankelijk Vlaanderen mag het debat opnieuw gevoerd worden en kunnen we kijken hoe ver we willen gaan in de samenwerking en convergentie met Nederland. Wat mij betreft mag dat heel ver gaan. Dat Tacitus en Patriot met neo-racistische praatjes (ons Volk, ons Vaderland, ultra-nationalistische termen zijn deze heren nooit vies geweest) een niet-bestaande angst voor "den Ollander" willen aanwakkeren is niet de eerste keer. Maar ach, wie besteedt er nu nog aandacht aan dat stelletje van eigendunk gezwollen marginalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verregaande samenwerking met Noord-Nederland kan Vlaanderen zeer veel voordelen bieden (uitdieping van de Schelde, goedkoop aardgas, aanleg van de IJzeren Rijn,...) De belgische on-staat daarentegen berokkent ons alleen maar last. |
|
![]() |
![]() |