Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Stel, België valt uiteen, wat gebeurt er?
De Hollanders storten zich als wolven op Vlaanderen en annexeren het 14 46,67%
Ik ben naief en denk dat Vlaanderen een onafhankelijke staat zal kunnen zijn... 16 53,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2003, 17:22   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven. Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...
Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:25   #2
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Natuurlijk, Dimitri (LPF) bewijst hier iedere dag zijn anti-Belgische frustraties. Gelukkig is ons volk slim genoeg om het nooit zover te laten komen, wij hoeven geen vreemd regime, noch Hollands, noch Frans.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:25   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven.
En waar leidt u dit van af?

[/quote="Patriot"]Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...[/quote]

Hebt u zelf een peiling afgenomen van de Vlaams nationalisten, of baseert u uw stelling op een afgenomen peiling?

[/quote="Patriot"]Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte![/quote]

Dit heb ik nog niet gevraagd en ik denk niet eens dat het hem zou interesseren. Een unie met Nederland dan.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:27   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven.
En waar leidt u dit van af?

[/quote="Patriot"]Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...
Hebt u zelf een peiling afgenomen van de Vlaams nationalisten, of baseert u uw stelling op een afgenomen peiling?

[/quote="Patriot"]Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte![/quote]

Dit heb ik nog niet gevraagd en ik denk niet eens dat het hem zou interesseren. Een unie met Nederland dan.[/quote]

Mijn beste, U bent bij mijn weten de enige Vlaams-nationalist op dit forum die zich consequent tegen een Hollandse inlijving van ons Vaderland verzet. Mijn dank voor uw eerlijkheid.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:34   #5
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven. Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd...), zou de nieuwe regering van Vlaanderen al snel aansturen op een Hollandse annexatie...
Vraag het maar aan de man in de straat, die staat tegenover dit idee nóg afkeriger als tegen de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Natuurlijk, nazi-Dimitri (LPF) bewijst hier iedere dag zijn anti-Belgische frustraties. Gelukkig is ons volk slim genoeg om het nooit zover te laten komen, wij hoeven geen vreemd regime, noch Hollands, noch Frans.
De frustratie heeft een nieuw hoogtepunt bereikt zie ik.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:45   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht vol ongeduld op de feiten die de claims van Patriot en Tacitus zullen ondersteunen. Want die hebben onze twee serieuze politici ongetwijfeld.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:45   #7
Alexis
Vreemdeling

Standaard

Vlaanderen hoort integraal bij Nederland. Dat is logisch (zelfde volk). Er is volgens mij een steeds grotere consensus binnen de Vlaamse Beweging om de twee Dietse stamverwanten in één Rijk te brengen.
Alexis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 17:59   #8
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Alex-
Vlaanderen hoort integraal bij Nederland. Dat is logisch (zelfde volk). Er is volgens mij een steeds grotere consensus binnen de Vlaamse Beweging om de twee Dietse stamverwanten in één Rijk te brengen.
Vlaamse Beweging ----- Vlaams Blok

Lijkt op elkaar, maar is niet hetzelfde!

(dit even terzijde)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 18:19   #9
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste, U bent bij mijn weten de enige Vlaams-nationalist op dit forum die zich consequent tegen een Hollandse inlijving van ons Vaderland verzet. Mijn dank voor uw eerlijkheid.
Ik ben inderdaad tegen een unie met Nederland, maar dit betekent niet dat er geen samenwerking kan zijn met Nederland op het vlak van culturele en taal aspecten. Ook wat betreft de samenwerking tussen de Vlaamse havens en de Nederlandse havens kan het heel wat beter. Maar dit heeft hoegenaamd niets te maken met een unie met Nederland. Laat Vlaanderen maar een onafhankelijke republiek in Europa worden!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2003, 19:07   #10
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Ik ben inderdaad tegen een unie met Nederland, maar dit betekent niet dat er geen samenwerking kan zijn met Nederland op het vlak van culturele en taal aspecten. Ook wat betreft de samenwerking tussen de Vlaamse havens en de Nederlandse havens kan het heel wat beter. Maar dit heeft hoegenaamd niets te maken met een unie met Nederland. Laat Vlaanderen maar een onafhankelijke republiek in Europa worden!
Niets verhindert die culturele en haven-samenwerking nu.
Oud 21 oktober 2003, 19:08   #11
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:

(dit even terzijde)
Het één is wel een ferm deel van het andere.
Oud 21 oktober 2003, 21:37   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

(dit even terzijde)
Net zoals het FN een onderdeel is van het belgicisme/Belgisch nationalisme.
Oud 22 oktober 2003, 09:22   #13
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

(dit even terzijde)

Net zoals het FN een onderdeel is van het belgicisme/Belgisch nationalisme.
Dat kan zijn, maar ik ken geen enkele Belgischgezinde FN(B)-er. Belgischgezindheid werd - zeker tot voor de B.U.B.- vnl. gedragen door vaderlandslievende organisaties (Pro Belgica) en drukkingsgroepen zoals de vzw tegen separatisme, de Coudenberggroep, en daarna Bplus.
Oud 22 oktober 2003, 09:52   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de BUB ers altijd nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar nu ben ik toch zeker. Er bestaat geen marginaler, dommer, belachelijker partijtje dan die van de Belgicistische royalisten. En dat kan tellen als het van mij komt want ik spreek zelfs niet zo'n taal als het over het Vlaams Blok gaat, op veel zaken mijn politieke tegenpool.

Citaat:
Stel dat België uiteenvalt, dan zullen de Hollanders Vlaanderen zeker proberen in te lijven
Bewijs?

En dan nog: iets tegen Nederland?

Citaat:
Aangezien bijna alle Vlaams-nationalisten voor dit plan gewonnen lijken te zijn (ook een 'unie' met Duitsland was immers goed genoeg voor Vlaanderen als België maar vernietigd werd..
Astemblieft!
Wederom: Bewijs?

En verwijs niet naar collaborateurs uit wo2 want u schreef bijna alle
Oud 22 oktober 2003, 09:55   #15
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik zal bij deze mijn eigen vraag van hierboven ook nog eens herhalen. Want daar is nog steeds geen antwoord op. Niet geheel onverwacht, trouwens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik wacht vol ongeduld op de feiten die de claims van Patriot en Tacitus zullen ondersteunen. Want die hebben onze twee serieuze politici ongetwijfeld.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 22 oktober 2003, 13:31   #16
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

On-topic: ik ben tegen een "inlijving" van Vlaanderen door Nederland. "Inlijving" klinkt trouwens veel te negatief.

Vlaanderen heeft perfect de mogelijkheden om een zelfstandige staat in Europa te vormen. Vergeten we niet dat Vlaanderen méér inwoners telt dan Denemarken, Ierland, Finland en Noorwegen. En met de uitbereiding van de EU komen er nog eens een aantal landen bij met minder inwoners dan Vlaanderen. Dus ik zie niet in waarom zij in het Europa van morgen iets te zeggen krijgen en Vlaanderen niet!?

Samenerking met Nederland? Ja, en liefst zoveel mogelijk. En als op termijn de wil ontstaat om VL en NL samen te voegen (in een al dan niet (con)federaal verband), dan kan dat best bekeken worden.

Vlaanderen en Nederland zijn nu eenmaal broertjes van elkaar in de grote Europese familie.
Oud 22 oktober 2003, 14:03   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

__________________________________________________ ___________

Logisch en redelijk.
Wie kan daar nu tegen zijn?
__________________________________________________ ___________
Oud 22 oktober 2003, 14:44   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
On-topic: ik ben tegen een "inlijving" van Vlaanderen door Nederland. "Inlijving" klinkt trouwens veel te negatief.

Vlaanderen heeft perfect de mogelijkheden om een zelfstandige staat in Europa te vormen. Vergeten we niet dat Vlaanderen méér inwoners telt dan Denemarken, Ierland, Finland en Noorwegen. En met de uitbereiding van de EU komen er nog eens een aantal landen bij met minder inwoners dan Vlaanderen. Dus ik zie niet in waarom zij in het Europa van morgen iets te zeggen krijgen en Vlaanderen niet!?

Samenerking met Nederland? Ja, en liefst zoveel mogelijk. En als op termijn de wil ontstaat om VL en NL samen te voegen (in een al dan niet (con)federaal verband), dan kan dat best bekeken worden.

Vlaanderen en Nederland zijn nu eenmaal broertjes van elkaar in de grote Europese familie.
Dat schaar ik mij achter.
Oud 22 oktober 2003, 16:03   #19
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Hier kan ik me ook ten volle achter scharen.
Onafhankelijkheid is geen eindpunt in de voortdurende staatkundige evolutie, maar om meteen aan te sluiten bij de Nederlanders is van het goede wat veel.

In een onafhankelijk Vlaanderen mag het debat opnieuw gevoerd worden en kunnen we kijken hoe ver we willen gaan in de samenwerking en convergentie met Nederland. Wat mij betreft mag dat heel ver gaan.

Dat Tacitus en Patriot met neo-racistische praatjes (ons Volk, ons Vaderland, ultra-nationalistische termen zijn deze heren nooit vies geweest) een niet-bestaande angst voor "den Ollander" willen aanwakkeren is niet de eerste keer.
Maar ach, wie besteedt er nu nog aandacht aan dat stelletje van eigendunk gezwollen marginalen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 17:53   #20
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten het feit dat u hier klinklare onzin over de "Hollanders" uitkraamt, zou het inderdaad geen probleem zijn indien Vlaanderen samen met Noord-Nederland een organisch-federaal geheel vormt. Het belgikske is inderdaad een sta-in-de-weg dat best vernietigd wordt, maar daar zorgt de belgische staat zelf al voor.

Een verregaande samenwerking met Noord-Nederland kan Vlaanderen zeer veel voordelen bieden (uitdieping van de Schelde, goedkoop aardgas, aanleg van de IJzeren Rijn,...) De belgische on-staat daarentegen berokkent ons alleen maar last.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be