Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2006, 02:13   #1
waarnemer
Burgemeester

Standaard Vlaamse jeugd onwetend en vol vooroordelen

Volgens een onderzoek zijn Vlaamse jongeren onwetend over migratie en veel minder verdraagzaam dan hun franstalige of Canadese leeftijdsgenoten. Ze hebben ook veel minder contact met mensen van een andere afkomst. Het wordt merkwaardig genoemd dat mensen die weinig last hebben van mogelijke integratieproblemen deze meningen koesteren.

Zal men eindelijk begrijpen dat de populariteit van extremistische ideeën maar in heel beperkte mate te maken heeft met het signaleren van echte problemen, maar het meer gaat om de informatie rond die problemen, en om de emoties die daar rond draaien.

Het is niet omdat een probleem ernstig is dat het de media overspoelt. Het gaat net andersom. De mensen reageren sterk om een bepaald probleem, daarom komt het in de media, (en in fora's als deze) daardoor gaan de kijk/lees cijfers omhoog en dus komt het nog sterker in de media. Objectief ernstiger, maar minder emotionele problemen krijgen ondertussen amper aandacht.

Ik vraag me af wat een onderzoek bij de lezers van dit forum zou opleveren? Zou dankzij argument en tegenargument de kennis hier veel hoger zijn?

We moeten toch toegeven dat hier veel onzin staat. En die is amper te verbeteren, maar komt steeds terug naar voren als er een nieuwe boodschap in dat topic wordt gezet. Je kunt weerleggen, maar dat dreigt verloren te lopen op de 15de bladzijde, verdronken te worden in de kreten van blinde supporters of dit verdwijnt achter een aantal off-topic discussies, soms aangegaan door de personen die de oorspronkelijke fouten geschreven hebben, want je kunt toch niet toegeven dat je er naast zat.

Ik had nog onlangs iemand die er fier op was absoluut met mijn tegenargumenten geen rekening te hebben gehouden, maar helemaal zelf en alleen, enkele bladzijden verder, één van de in mijn reactie voorgestelde pistes te hebben gevolgd. Wat is dan de zin van argumenten op een forum?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 21:53   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Weer een probleem dat uit Nederland is komen overwaaien. Domheid is net een virus...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:07   #3
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet de indruk dat de Vlaamse jeugd onwetend en bevooroordeelt is. Volgens mij zijn de huidige jongerengeneraties van eigen bodem kritischer tegenover nieuwkomers en minder naïef dan men zou willen.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:27   #4
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Onwetend? Dat zou ik nog niet zo snel durven zeggen, zij worden vaak het meest geconfronteerd met de gebreken van de multiculturele samenleving.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 01:47   #5
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

@ waarnemer

Ik geef u gelijk over het gedeelte van het argumenteren. "De vraag is ook weten die wel wat argumenteren is ?"
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 07:40   #6
Beagle
Schepen

Standaard

Waarom zijn mensen die een andere mening hebben toch altijd dom, naief, onwetend enz. Betekent dit niet dat je argumenten (feiten) tekort komt om je gelijk te bewijzen en je overgaat tot schelden.
Misschien zijn onze 'onverdraagzame' jongeren net slimmer dan andere en hebben ze een klaardere kijk op de toekomst. Misschien leven zij korter bij die andere cultuur dan jij en is het net daarom dat ze 'onverdraagzaam' zijn.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 15:32   #7
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat de Vlaamse jeugd onwetend en bevooroordeelt is. Volgens mij zijn de huidige jongerengeneraties van eigen bodem kritischer tegenover nieuwkomers en minder naïef dan men zou willen.
het multikulturele ideaal, bedacht en op poten gezet door mensen die nu oud zijn, toont vandaag al zijn tekortkomingen, en treft onze jeugd als een vuistslag midden in hun gezicht.Moet je niet verwonderd zijn dat ze het niet leuk vinden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 15:40   #8
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Onwetend? Dat zou ik nog niet zo snel durven zeggen, zij worden vaak het meest geconfronteerd met de gebreken van de multiculturele samenleving.
wie zit er op school vandaag (met allochtonen), wie zoekt er werk, wie zoekt een woning, wie loopt er rond op straat, en wie beweegt er zich in het uitgaansleven? De jeugd natuurlijk, de toekomst van het land.En als die niet tevreden zijn over de relaties met nieuw belgen & vreemdelingen, zullen ze daar wel hun redens voor hebben zeker?
Enkel een idioot stelt zich nooit in vraag, enkel een lafaard durft niet bekennen als hij een fout begaan heeft...de leiders van gisteren hebben een reuze flater begaan, maar schuld bekennen...nee, dat is er niet bij."We kunnen er nog wat profijt uit trekken" zeggen die "de citroen kan nog wat geperst worden, en tant pis voor het volk"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 21:04   #9
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Eerst de veel voorkomende ervaringsargumenten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
...zij worden vaak het meest geconfronteerd met de gebreken van de multiculturele samenleving...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
...wie zit er op school vandaag (met allochtonen),...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
...Misschien leven zij korter bij die andere cultuur dan jij en is het net daarom dat ze 'onverdraagzaam' zijn...
Citaat:
...en treft onze jeugd als een vuistslag midden in hun gezicht.Moet je niet verwonderd zijn dat ze het niet leuk vinden...
...die, als men over de studie gelezen zou hebben men nooit zou gebruikt hebben. Want dat verklaart in geen enkele mate het gebrek aan kennis. En evenmin verklaart dit het verschil in gedrag en in opinies met de studenten uit andere landen/regio's?

Ik heb hier wel eens iemand gelezen die (over de bedroevende schoolresultaten van mensen van allochtone afkomst in Vlaanderen) dacht dat dit kwam omdat wij nu net stommere personen van die groep in ons land hebben.

Maar genoeg gelachen, buiten het falen van de overheid, (onder druk van...) zie ik alleen de escalatie vanuit een bepaalde politieke hoek als de oorzaak voor deze problemen. Of zien jullie iets anders?

En daar zou men beter eens even over nadenken dan er over proberen te argumenteren. Zeker op deze site waarop, volgens de poll's een zo uitzonderlijke hoge concentratie deelnemers van die hoek aanwezig zijn, en die hier zo merkwaardig actief aanwezig.
Oud 2 oktober 2006, 21:42   #10
waarnemer
Burgemeester

Standaard

En dan nog even de andere argumenten (maar niet om op een zijspoor te geraken).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het onderzoek stelt een grote onwetendheid vast, sterker bij mensen in het beroepsonderwijs...
Citaat:
wie zit er op school vandaag (met allochtonen), wie zoekt er werk, wie zoekt een woning, wie loopt er rond op straat, en wie beweegt er zich in het uitgaansleven? De jeugd natuurlijk, de toekomst van het land.
De jeugd van 16 tot 17 jaar?
Citaat:
Enkel een idioot stelt zich nooit in vraag, enkel een lafaard durft niet bekennen als hij een fout begaan heeft...de leiders van gisteren hebben een reuze flater begaan, maar schuld bekennen...nee, dat is er niet bij."We kunnen er nog wat profijt uit trekken" zeggen die "de citroen kan nog wat geperst worden, en tant pis voor het volk"
Citaat:
het multikulturele ideaal, bedacht en op poten gezet door mensen die nu oud zijn, toont vandaag al zijn tekortkomingen, en treft onze jeugd als een vuistslag midden in hun gezicht.Moet je niet verwonderd zijn dat ze het niet leuk vinden...
Slogantaal.
Citaat:
Betekent dit niet dat je argumenten (feiten) tekort komt om je gelijk te bewijzen en je overgaat tot schelden
Stel voor eerst de gegevens over de studie te bekijken. Wat mijn toevoeging betreft, ik kan een link geven naar de bedoelde reactie. Over dat er hier veel onzin staat, wel oordeel zelf.
Citaat:
Waarom zijn mensen die een andere mening hebben toch altijd dom, naief, onwetend enz....
Dit is weer die klaagzang die eigenlijk heel veelzeggend is. Wat zit er achter dat men zichzelf zo als slachtoffer gaat zien in een debat waar men zelf met de agressieve voorstellen komt? Ik ga er nu niet verder op in.
Oud 2 oktober 2006, 21:47   #11
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
wie zit er op school vandaag (met allochtonen), wie zoekt er werk, wie zoekt een woning, wie loopt er rond op straat, en wie beweegt er zich in het uitgaansleven? De jeugd natuurlijk, de toekomst van het land.En als die niet tevreden zijn over de relaties met nieuw belgen & vreemdelingen, zullen ze daar wel hun redens voor hebben zeker?
Het zijn dan ook useful-idiots of 'snillisten' (voor de Euro-Arabische lobby)...Maar dat weten sommigen zelf waarschijnlijk nog niet (laten we hopen!).

Info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Useful_idiot

Snillist: politiek correcte individuen voor wie aardig gevonden worden het belangrijkst is
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 23:07   #12
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Het zijn dan ook useful-idiots of 'snillisten' (voor de Euro-Arabische lobby)...Maar dat weten sommigen zelf waarschijnlijk nog niet (laten we hopen!).

Info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Useful_idiot

Snillist: politiek correcte individuen voor wie aardig gevonden worden het belangrijkst is
En wat is nu percies je bedoeling om een tekst aan te halen die zelf al geschreven is zonder goed over de studie in kwestie te lezen. Zie hiervoor mijn vorige twee antwoorden. En waar is je tegenargument?

Wat is de link met de Euro-Arabische lobby?

Wat is de link met één of andere definitie die je op Wikipedia gevonden hebt. Wou je hiermee iets aantonen dat hier ergens mee in verband stond?

Of was het de bedoeling deze topic vol te krijgen?
Oud 3 oktober 2006, 01:02   #13
Boadicea

Standaard

Citaat:
Beste argumentatie van deze topic. Links spreekt enkel tegen, zonder duidelijke argumenten.
Oud 3 oktober 2006, 01:06   #14
Boadicea

Standaard

[quote=waarnemer;2039517]Het onderzoek stelt een grote onwetendheid vast, sterker bij mensen in het beroepsonderwijs...
[quote]

Juist, het beroepssecundair onderwijs wordt stilaan overspoeld door de enorme hoeveelheid nieuwbelgische en wannabe Belgen, die niet meekunnen in andere richtingen en daar hun broek maar verder gaan verslijten, omdat ze toch alles zomaar willen. Zo trekken ze het niveau omlaag van de jongens en meisjes die zulke richtingen kiezen omdat ze echt een vak willen leren. Deze hebben gelijk dat ze hun kansen niet zomaar afgepakt willen zien. Ik zou dat geen onwetendheid maar eerder assertiviteit noemen.
Oud 3 oktober 2006, 11:27   #15
Neptunus
Gouverneur

Standaard Zingen is een nuttige zelftherapie

Dat Tom Barman hallucineert is duidelijk. In de 'rode loper', wist deze drugsgebruiker te zeggen dat 'zeggen wat goed is en wat kwaad,
onverdraagzaamheid is'.

Laten we overgaan tot de definitie van onverdraagzaamheid zoals geformuleerd in Durban (september 2001) op de Wereldconferentie tegen racisme, rassendiscriminatie, vreemdelingenhaat en aanverwante onverdraagzaamheid:

"Onverdraagzaamheid: iemand de vrijheid van mening ontnemen. De neiging datgene wat in de mening of het gedrag van iemand niet strookt met de eigen opvatting, niet te dulden dan wel te veroordelen". (Durban september 2001 Wereldconferentie tegen racisme en onverdraagzaamheid)

Als we deze definitie van deze Wereldconferentie hanteren, wel dan is Barman (die in een interview in de Humo zei een bepaalde trend in de maatschappij niet te dulden) de onverdraagzaamheid in persoon.

Aan Barman, Clouseau en co: ZINGEN IS EEN NUTTIGE ZELFTHERAPIE
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 11:37   #16
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn mensen die een andere mening hebben toch altijd dom, naief, onwetend enz. Betekent dit niet dat je argumenten (feiten) tekort komt om je gelijk te bewijzen en je overgaat tot schelden.
Misschien zijn onze 'onverdraagzame' jongeren net slimmer dan andere en hebben ze een klaardere kijk op de toekomst. Misschien leven zij korter bij die andere cultuur dan jij en is het net daarom dat ze 'onverdraagzaam' zijn.
Daar heb je een punt!
Het is inderdaad zo, dat onverdraagzaamheid veel vlugger kan verwekt worden, door elkaar te aanvaarden als ons gelijke!

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 18:00   #17
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Dat Tom Barman hallucineert is duidelijk. In de 'rode loper', wist deze drugsgebruiker te zeggen dat 'zeggen wat goed is en wat kwaad,
onverdraagzaamheid is'.

Laten we overgaan tot de definitie van onverdraagzaamheid zoals geformuleerd in Durban (september 2001) op de Wereldconferentie tegen racisme, rassendiscriminatie, vreemdelingenhaat en aanverwante onverdraagzaamheid:

"Onverdraagzaamheid: iemand de vrijheid van mening ontnemen. De neiging datgene wat in de mening of het gedrag van iemand niet strookt met de eigen opvatting, niet te dulden dan wel te veroordelen". (Durban september 2001 Wereldconferentie tegen racisme en onverdraagzaamheid)

Als we deze definitie van deze Wereldconferentie hanteren, wel dan is Barman (die in een interview in de Humo zei een bepaalde trend in de maatschappij niet te dulden) de onverdraagzaamheid in persoon.

Aan Barman, Clouseau en co: ZINGEN IS EEN NUTTIGE ZELFTHERAPIE
Dan zijn we allemaal onverdraagzaam, volgens deze definitie. Iets wat mijn compleet niet soort. Ik vind het alleen erg dat ze bepaalde mensen de vrijheid van mening hier wettelijk ontnemen, in kader van verdraagzaamheid.
Oud 3 oktober 2006, 18:12   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja..ik ben mijn "jeugdjaren" al lang voorbij maarreuh....

Zou het niet kunnen dat de "Vlaamse jeugd"....net als hun "collegas" van meer allochtone afkomst,gewoon niet meer WILLEN luisteren naar "ouwe ambtenaren-zakken" geleuter,gelijk over welk onderwerp dat nu weer gaat.....

Of enigszins anders gesteld...
Als jeugd van "allochtone afkomst" blijkbaar niet meer moet luisteren naar beweringen van "ambtenaartjes",is het dan geen discriminatie te stellen dat "Vlaamse" jongeren dat dan wel moeten doen?

Dan zien we dus een veel fundamenteler probleem opduiken dan wat "onverdraagzaamheid" en zo....

anarchie is niet ver meer weg.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 20:35   #19
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
En wat is nu percies je bedoeling om een tekst aan te halen die zelf al geschreven is zonder goed over de studie in kwestie te lezen. Zie hiervoor mijn vorige twee antwoorden. En waar is je tegenargument?

Wat is de link met de Euro-Arabische lobby?

Wat is de link met één of andere definitie die je op Wikipedia gevonden hebt. Wou je hiermee iets aantonen dat hier ergens mee in verband stond?

Hij had het over de beleidsmensen die gefaald hebben, en tegelijk blijven uitkramen dat alles goed gaat, geen fouten toegeven en zich niet in vraag stellen. De samenvatting/beschijving/benaming van deze politici heb ik er met veel plezier aan toegevoegd . De link met de Euro/Arabische lobby (die er een culturele puinhoop van gemaakt heeft in Europa) kan je lezen in het boek van Bat Ye'or - Eurabia.
Hopelijk heb ik je hiermee voort geholpen.
Oud 3 oktober 2006, 20:43   #20
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht

Insinueren dat het 'domme jeugd' is, zaken met 1 woord als 'slogantaal' afdoen, en de schuld van de mislukte integratie op rechts steken (dat de laatste decennia niet aan de macht geweest is), is typisch voor snillisten als jij.

Lekker makkelijk.

'Zo' krijg je de topic ook vol natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be