![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gerecht heeft een reeks racistisch geïnspireerde aanslagen in Tienen opgehelderd. Drie jonge skinheads hebben bekend, ook de minderjarige skinhead die begin deze maand een zigeunerjongen neerstak en voor dood achterliet was bij de aanslagen betrokken.
Het begon eind april met een zwartgeblakerde caravan op een woonwagenterrein. Een kwajongenstreek, werd vermoed. Toen bij een bewoner van de binnenstad een molotovcocktail door het raam werd gegooid,begon de politie meer te vermoeden. De explosie slingerde het raamkozijn meters ver weg. Niet veel later vond een ambtenaar een bierflesje met lont bij een overheidsgebouw. De restanten van een primitieve molotovcocktail. Begin juli brandde een tweede caravan uit. Een cybercafé/telefoonwinkel, gerund door een man van Indiase origine, werd het doelwit van een volgende aanslag. Een spijkerbom vernielde de vitrine. Omdat er s nachts werd aangevallen, vielen er geen gewonden. Christian J(23) en Patrick W.(22), allebei uit Tienen, werden vorige week gearresteerd net als hun minderjarige stadsgenoot. Ze gaven de feiten toe. Waar gaat dit heen? Molotovcocktails, spijkerbommen, brandstichting,.... Het lijkt erop dat de skinheads zich de laatste tijd beginnen te organiseren en tal van aanslagen uitvoeren. Waar stopt dit????????? PS: dit artikel stond in de standaard ergens aan de zijkant bijgeduwd, zonder foto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() brandstichting bij nacht en bendevorming ... goe lang wegsteken die mannen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan nog, verder kan je de schuld steken op de straffeloosheid die uitgaat van het Belzieke overheid tov migrantengeweldpleging. BTW, als je 15jaar lang iemand uitmaakt voor racist, onverdraagzamen, fascist,... dan moet je niet schrikken dat er mannen zijn die het gedrag van een racist, onverdraagzame en fascist overnemen... ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() U keurt moslimgeweld af, en skinheadgeweld goed? Waarom altijd verwijzen naar België en moslims als er zo'n dingen gebeuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het ook ronduit belachelijk om dit type geweld goed te praten. Getuigt nogmaals van de achterliggende ideologie van sommigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik liep ooit eens op de Wittenbergplatz op weg naar de Kurfürstendamm in Berlijn rond 23.00u, en er stond een groepje jongeren molotovcocktails te smijten, gewoon op straat. Ik bleef staan - kon moeilijk anders - en kreeg zowaar tamelijk wat angst, toen een al ietwat oudere heer me aansprak en zei dat ik geen schrik moest hebben, want dat zo'n dingen wel meer voorvielen. "Ze worden vroeg op de avond zat, ze hebben geen werk, en dan doen ze zulke dommigheden. Politie is er niet, maar ze kuisen zichzelf wel op. Rond twaalf uur zie je ze aan de Zoölogischer Garten aan het station hangen."
Dát is, nuchter bekeken, wat jouw Tiense tieners (wat een catchphrase) bezielen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Waar wil je juist naartoe? Is dit gewoon een poging tot het kaderen van hun motieven, of het minimaliseren van de feiten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen mij?
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel: perspectief, nee?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een poging om de lijn te trekken tussen het neersteken van een persoon en marginaal gedrag annex vandalisme.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan uit die zaak helemaal niets trekken, maar wat de achtbare bezieler van de draad poneert over molotovcocktails, interesseert me wel. Er is een groot verschil tussen het met een steen inwerpen van een ruit van een industrieblok die al dertig jaar verlaten is en geen eigenaar heeft, en van de brave Turkse bakker in de straat.
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar aangezien ik niet weet of u 'rechtsdenkend' bent: zijn die omstandigheden dan ook niet de oorzaak van het gedrag van Marrokaanse jongeren in Brussel en Antwerpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de oorzaken van gedrag zijn, interesseert me niet. Het gedrag zélf is voor mij belangrijk.
Laatst gewijzigd door lombas : 21 september 2006 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat weten we nú dus.
Serieuze misdaden, hoor.
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() De motieven van de daders? Uit de feiten hierboven aangegeven lijkt me toch duidelijk dat het acties waren, gericht tegen vreemdelingen en de overheid. De vaststelling dat het skins waren zou toch ook in die richting moeten wijzen me dunkt.
EDIT: mss moet je maar is duidelijk stellen wat jouw mening hierover is? Vind je dat we te snel conclusies trekken? Vind je dit hele geval overroepen? Ik vrees dat ik niet goed begrijp wat je juist wil bereiken. Mss dat het voor mij nog een beetje vroeg is, dat kan ook ![]() Laatst gewijzigd door Popebuster : 21 september 2006 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |