Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2003, 14:42   #1
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

US set to OK trade in rare species
October 13, 2003

The Bush Administration is proposing far-reaching changes to conservation policies that would allow hunters, circuses and the pet industry to kill, capture and import animals on the brink of extinction in other countries.

Giving Americans access to endangered animals, officials said, would feed the gigantic US demand for live animals, skins, parts and trophies, and generate profits that would let poor nations pay for conservation of the remaining animals and their habitats.

This and other proposals that pursue conservation through trade would, for example, allow American trophy hunters to kill the endangered straight-horned markhor in Pakistan; license the pet industry to import the blue fronted Amazon parrot from Argentina; permit the capture of endangered Asian elephants for US circuses and zoos; and partially resume the trade in African ivory. No US endangered species would be affected.

Conservation groups counter that killing or capturing even a few animals is hardly the best way to protect endangered species, and say the policies cater to individuals and businesses that profit from animal exploitation.

"It's a very dangerous precedent to decide that wildlife exploitation is in the best interest of wildlife," said Adam Roberts, a senior research associate at the non-profit Animal Welfare Institute, an advocacy group for endangered species.

The latest proposal involves an interpretation of the Endangered Species Act that deviates radically from the course followed by Republican and Democratic administrations since president Richard Nixon signed the act in 1973. The law established broad protection for endangered species, most of them not native to America, and in effect prohibited trade in them.

Kenneth Stansell, assistant director for international affairs at the US Fish and Wildlife Service, said there was a growing realisation that the Endangered Species Act gave poor countries no incentive to protect dying species. Allowing American hunters, circuses and the pet industry to pay countries to take fixed numbers of animals from the wild would fund conservation programs for remaining animals, he said.

Such trade was already open to hunters, pet importers and zoos in other Western countries, US officials said. The idea was supported by poor countries that were home to the endangered species and would benefit from the revenue, they said.

Animal welfare advocates question the logic of the new approach, saying that countries and groups that stand to profit will be in charge of determining how many animals can be killed or captured. They warn that opening the door to legal trade will allow poaching to flourish.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 14:48   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

bron?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 18:09   #3
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
bron?
We wachten allemaal met slikken tot je antwoordt, Johan.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 19:56   #4
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

The Sydney Morning Herald:
http://www.smh.com.au/articles/2003/...917278878.html
Oud 15 oktober 2003, 20:09   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Lees jij altijd The Sydney Morning Herald? Of zoek je gewoon als hobby naar alle mogelijke anti-Bush artikels in de wereld?
Oud 15 oktober 2003, 20:34   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hey, IEMAND moet dat doen he.

En het zegt wel wat dat er zo veel anti-bush artikels bestaan.
Oud 15 oktober 2003, 20:41   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Hey, IEMAND moet dat doen he.

En het zegt wel wat dat er zo veel anti-bush artikels bestaan.
Dat de man belangrijk is?
Oud 15 oktober 2003, 22:40   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lees jij altijd The Sydney Morning Herald? Of zoek je gewoon als hobby naar alle mogelijke anti-Bush artikels in de wereld?
Touché!
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2003, 22:49   #9
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Touché!
Hiler en Stalin waren òòk belangrijk in hun tijd.
Oud 15 oktober 2003, 22:56   #10
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Hitler en Stalin waren òòk belangrijk in hun tijd.
Ja, alsook Churchill en Pres. Wilson, die waren ook belangrijk in hun tijd ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 08:46   #11
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
*zucht*
Ge zit wel rap op uw paard hé.
Als het onderwerp u niet intersseert, maar u er alleen mee komt bemoeien omdat Bush van heel ver misschien eventueel kan bekritiseerd worden, bol het dan af hé. Americans-bashing of het tegenovergestelde intereseert mij niet.
Oud 16 oktober 2003, 09:12   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel
Oud 16 oktober 2003, 09:13   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
*zucht*
Als het onderwerp u niet intersseert, maar u er alleen mee komt bemoeien omdat Bush van heel ver misschien eventueel kan bekritiseerd worden, bol het dan af hé. Americans-bashing of het tegenovergestelde intereseert mij niet.
Het lijkt er anders veel op. En bovendien was het maar een vraag. Wie zit er nu rap op zijn paard?
Oud 16 oktober 2003, 09:23   #14
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
*zucht*
Het lijkt er anders veel op. En bovendien was het maar een vraag. Wie zit er nu rap op zijn paard?
Kunnen we het nu eindelijk over de inhoud hebben, in plaats van kampen te bouwen?
Oud 16 oktober 2003, 09:34   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
*zucht*
Kunnen we het nu eindelijk over de inhoud hebben, in plaats van kampen te bouwen?
Ik ga niet over alle american-bashing onderwerpen constant gaan discutteren. Het antwoord is dus 'neen, ig ga het niet over de zogenoemde inhoud hebben'.

Maar ik ga ook niet meedoen aan het bouwen van kampen. Je ziet mij op dit topic gewoon niet meer. Niet relevant.
Oud 16 oktober 2003, 09:51   #16
dejohan
Minister-President

Standaard

Dus over de inhoud heb je niks te zeggen? Misschien was het niet je bedoeling, maar door je commentaren heb je de discussie zitten polariseren en heb je het herleid tot een pro- contra US discussie. Het is niet omdat een topic toevallig over de Bush administratie gaat, dat het onmiddelijk americans bashing is. Je reageert zoals de mensen die bij elke discussie over migranten racisme beginnen te roepen.
Oud 16 oktober 2003, 09:55   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus over de inhoud heb je niks te zeggen? Misschien was het niet je bedoeling, maar door je commentaren heb je de discussie zitten polariseren en heb je het herleid tot een pro- contra US discussie. Het is niet omdat een topic toevallig over de Bush administratie gaat, dat het onmiddelijk americans bashing is. Je reageert zoals de mensen die bij elke discussie over migranten racisme beginnen te roepen.
Neen. Mijn vraag was gewoon of je dagelijks die Nieuw-Zeelandse gazet leest. Indien niet, dan kan het alleen zijn dat je op zoek was naar iets tegen Amerika of tegen Bush.

Het had mij bijvoorbeeld sterk verwonderd mocht je een artikel posten uit een engelstalig gazet ergens in Chili dat over de nefaste ecologische politiek in Rusland zou gaan.

Begrijp je wat ik bedoel?
Oud 16 oktober 2003, 10:28   #18
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen. Mijn vraag was gewoon of je dagelijks die Nieuw-Zeelandse gazet leest. Indien niet, dan kan het alleen zijn dat je op zoek was naar iets tegen Amerika of tegen Bush.

Het had mij bijvoorbeeld sterk verwonderd mocht je een artikel posten uit een engelstalig gazet ergens in Chili dat over de nefaste ecologische politiek in Rusland zou gaan.

Begrijp je wat ik bedoel?
Dus omdat het uit een onbekende gazet komt betekent automatisch dat ik de hele dag het net zit af te schuimen achter anti us literatuur. Het is volgens jou echt onmogelijk dat ik dit in mijn mailbox heb gekregen van iemand die even begaan is met bedreigde diersoorten als ik. Dat het gegeven ivm bedreigde diersoorten mij wel eens echt zou kunnen interesseren is blijkbaar onmogelijk.
Is het jou trouwens al opgevallen dat ik nog maar weinig berichten heb gepost die negatief staan tegenover de US, terwijl ik er een aantal gepost gepost heb die positief staan tov de US wat betreft hun politiek systeem. In deze topic heb ik zelf nog geen enkel anti-amerikaans geluid laten horen. Maar dat telt zeker niet?
Kan je iemand niet op zijn daden beoordelen in plaats van te veronderstellen te weten wat iemand denkt?
Oud 16 oktober 2003, 10:49   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga deze discussie niet blijven doorvoeren wegens niet relevant. Als laatste opmerking kan ik gewoon schrijven dat mijn vraag gewoon een vraag was. Mocht je dit uit pure dierenvriendschap hebben neergepend, des te beter.

Succes met je topic.
Oud 16 oktober 2003, 13:53   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Toch vreemd hoe andere bronnen totaal het tegenovergestelde lezen in die wetgeving. Hier is een dierenrechtenorganizatie die uitlegt waarom deze wetgeving nodig is. Blijkbaar is de wetgeving tegenwoordig op staatsniveau (ipv federaal) wat voor een harrewar aan lokale wetten zorgt. Op zich zorgt dat voor meer mogenlijkheid tot abuus.

Enfin, er zijn dus blijkbaar pros en cons aan deze wetgeving

http://www.hsus.org/ace/11570

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be