![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie over het Vlaams blok? | |||
Schandalig, het cordon sanitair moet kost wat kost gehandhaafd worden! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
Ze hebben gelijk,migranten buiten!! |
![]() ![]() ![]() |
24 | 37,50% |
Schandalig, maar het cordon sanitair helpt niet. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 23,44% |
We zouden zo'n ondemocratische partij buiten de wet moeten stellen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,25% |
Het laat me koud, als die mensen voor het blok kiezen zullen ze daar wel een reden voor hebben |
![]() ![]() ![]() |
18 | 28,13% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Het is de afgelopen jaren niet meer te verwaarlozen:
het fenomeen extreem-rechts! wat is jullie mening? Persoonlijk vind ik dat het cordon sanitair moet afgeschafd worden. Ik ben absoluut tegen het ondemocratische Vlaams Blok,maar ik vind het nog ondemocratiser om 20% van de Vlamingen buiten de wet te stellen (ook al zijn ze volgens anderen totaal verkeerd) Dit druist in tegen het beginsel van de vrije meningsuiting!! De oplossing bestaat er volgens mij uit om duidelijke lijnen te trekken: een kordaat optreden (iedereen gelijk, voor alles), duidelijke slogans van het blok ontkrachten!! Als we zouden regeren met het blok zou de helft van de wereld ons boycotten!! Wat is jullie mening??
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat onderschrift vind ik zo leuk dat ik de vraag vergeten ben...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze vaagstellerij is oneerlijk vermits ze impliceert dat het VB als enig standpunt heeft: "Alle immigranten buiten".
Het VB-programma stelt: "Criminele en illegale vreemdelingen buiten". En verder gelijkaardige eisen als NVA zoals afschaffen van de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië, splitsing van sociale zekerheid enz. En, grapje, als de helft van de wereld ons boycot doen we voort met de andere helft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bang van boycot?? wia doet dat ? Linkse moralistjes die hun positie's in gevaar zien,en waarvan hun geheime vetpotten niet openbaar mogen worden,zoals in Antwerpen waar sommige kaders zwarte enveloppen krijgen boven hun normaal loon!! Het Blok heeft nog steeds PROPERE handen wat van de CD&V NIET kan gezegd worden,(zie mijn vorige postings omtrent deze materie) wat is de tjevenparij nog waard? 10.000 miljard staatschuld waar jan en klein pierke nog alle dagen hunne nikkel voor moeten afdraaien,Een geluk dat gangsters zoals CVP ER Delcroix hun beroep is verworpen voor mij mogen ze hem 30 jaar eenzame opsluitng geven, evenals de econoom Eyskens en zo ken ik er nog een paar!! Zij die de bek vol hebben over HUN tjevenparij moeten eens nadenken iedere keer als ze hun loonzakje krijgen en ze weer stiekem iets meer is ingehouden,dat hebben onze huidige dieven van de tjeven geleerd ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() [quote="canis lupis"]
Citaat:
Hoe durft u echter de naam van Marc Eyskens te laten vallen in een gerechtelijk dossier!?! Wat de man in de jaren '80 en '90 voor ons land gedaan heeft is onmiskenbaar en van welke criminele feiten beschuldigt u hem nog? Of kunt u de CD&V gewoon niet zien en is dat al voldoende voor 30 jaar cel? Welke namen kun je nog geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Ik ben tegen een cordon sanitaire, mijnsinziens gaat er een demoniserende werking vanuit, deze leidt tot haat. Het vlaams blok wordt onterecht behandeld alsof waren zij nazisten. Dit is werkelijk schandalig. Toen Flip de Winter in Nederland was, werd hij overgoten met inkt, de zaal lag dubbel, hem werd later het spreken onmogelijk gemaakt door vuurwerk dat buiten werd afgestoken, men deed hier niets tegen, net als de stront-kots-taart die Pim Fortuijn in zijn gezicht kreeg, men vond die zaken niet meer dan terecht. Zo ga je schijnbaar om met mensen die er een andere mening op na houden. Nou op 6 mei hebben we gezien wat zo een houding kan bewerkstelligen, de schutter dacht blijkbaar dat hij een goede daad had gesteld, dat de moord een noodzakelijk kwaad was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Het Vlaams blok is het gevolg van de haat die de belgische staat al jaren heeft tav de Vlamingen. Maak geen vergissing! Het VB is niet in het cordon sanitair omdat ze tegen het vreemdelingenBELEID zijn. Maar nee! Omdat het Vlaams blok anti belgisch is...... Denken jullie nu echt dat de PC`s ook maar iets inzitten met de migranten ? Als ze het hun goed uitkomt schuiven ze die zelfs opzij. Denk maar eens aan Fatima Bali!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Nee bij Leman. Alle gekheid op een stokje...PC= politiek correcten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ..? Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Bestaan die nog ? Ik weet nie jong....... Ze noemen zichzelf toch graag PC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Thomas ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Vwalla !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() criticus,
Het Vlaams Blok zegt NIET "vreemdelingen buiten"! Uw keuzemogelijkheden zijn voor een "criticus" weinig genuanceerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Hallo CRITICUS
Ik ben even van deze website weg geweest en kom tot mijn spijt, lukraak op jouw poll terecht. Deze heeft voor een Vlaams Blokker niet meer te bieden dan de keuze tussen: hangen, wurgen, radbraken, vierendelen of levend verbrand worden. Zouden we niet liever eens een poll opstellen met de vraag of jij je niet beter eens grondig zou laten nakijken? Keuze tussen: Ja, Yes, Jawohl, Qui en Si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Dat de haat tegenover het Vlaams Blok een eigen leven is gaan leiden en niets meer van doen heeft met botsende zienswijze en standpunten, wordt geïllustreerd door hetgeen ik enkele jaren gelden meemaakte in een bruin kroeg. Helaas is dit slechts één van de vele voorvallen met een soortgelijk thema, welke ik zelf beleefd heb.
Ofschoon ik met mijn rug naar de menigte zat, voelde ik dat er over mij gesproken werd. Enkele ogenblikken later werd dit vermoeden bevestigd toen een wat oudere man met een pint in zijn hand naar me toestapte. Nog voor hij stil stond riep hij me brutaal toe of ik ‘nen Blokker’ was. “Ja” antwoordde ik lichtjes geschrokken en keek recht in een stel bloeddoorlopen ogen en een haast tandeloos gelaat. “Zoe, zoe… nen Blokker” zei hij op zijn Antwerps terwijl hij me van kop tot teen onderzoekend aankeek. Dat hij ruzie zocht was niet mis te verstaan, waarop ik mijn lichaamsevenwicht niet langer alleen aan mijn barkruk toevertrouwde, maar met mijn linkervoet en dito hand een steunpunt zocht. Nadat hij een stap terug had gezet en na het roepen van enkele nazibevelen, bracht hij de Hitlergroet. Tot mijn genoegdoening kende zijn act echter weinig bijval onder de aanwezigen. Maar toen de woorden: ‘Joden en concentratiekampen’ vielen, voelde ik me geroepen om te reageren. “Wat is er met de Joden?”, vroeg ik berustend. “Wat er met de Joden is?”, herhaalde hij op luidruchtige en agressieve toon, “da zulde golle wel beter weten as kik”, waarop hij in een dronkemanslach schoot. Nadat hij uitgelachen was zei ik kalm: “Wel ja, misschien weet ik inderdaad iets dat jij niet weet.” Het vrolijk gezicht dat hij na zijn lachen had weten te bewaren verstomde eensklaps, waarop hij keihard tot alle aanwezigen riep: “Hé, mannen nen nazi Blokker go d’iets over de Joden vertellen.. sieg Heil, en Jef geft me nog ene, want nij gon we ’t krijge zenne.” Ik vond het gênant dat hij de aandacht van iedereen had weten te trekken en ik me verplicht voelde om nu voor een halfvolle café het woord te voeren. Een weinig onwennig zei ik, nu tot meerdere toehoorders, dat het een mythe is om te denken dat de holocaust in 45 een einde kende. Een land waar haast dagelijks onschuldige mensen worden uiteengereten of verminkt, waaronder het merendeel vrouwen en kinderen, en een land dat een enorm aandeel van zijn middelen moet besteden aan bewapening om niet in zee te worden gedreven, daarvan beschouw ik de bevolking nog steeds als vervolgden. Even was het muisstil, tot iemand de opmerking maakte: “Jaa, natuurlijk…da’s wel just”. Langzaam nam het vertrouwde geroezemoes opnieuw de bovenhand, en bij sommigen zag ik dat mijn spreken een nieuw gespreksonderwerp had aangebracht. Met open mond had mijn uitdager geluisterd en stond me enkele ogenblikken, als aan de grond genageld, te bekijken. “Zoe… meneer is de veur de Joden? Awel daar verschiet ik eigenlijk nie van. Da Vlaams Blok zen ook allemaal kapitalisten, gelak al die vuil Joden. Gij hed’ oek veel geld zeker?” “Ik heb inderdaad wat spaargeld”, antwoordde ik lankmoedig, “maar het is opnieuw een mythe om te denken dat alle Joodse gezinnen hier in Antwerpen rijk zijn en met goud en diamanten in hun zakken lopen. Trouwens wat is er oneerbaar aan om wat spaarcenten te hebben?” “Da’s ze hun goud in hun reet steken”, antwoordde hij brutaal en ging vloekend terug naar zijn plaats. Enkele dagen later sprak iemand mij op het Astridplein vriendelijk aan. Ik herkende hem onmiddellijk, zonder echter te weten waar ik dat gezicht moest thuis brengen. Hij vertelde me dat hij aanwezig was toen ik mijn korte maidenspeech gaf. Hij vertrouwde me toe om volgende maal misschien ook voor het Vlaams Blok te stemmen, maar had nog enkele bezwaren. Hij zag het niet zitten dat vrouwen opnieuw aan de haard moesten. “Is ‘t waar?”, vroeg ik met een gespeelde ernst, “dan weet je dat op café gaan ook verboden wordt? Kom ik trakteer, voor die mannen aan de macht komen.” Vooroordelen t.o.v. het Vlaams Blok: www.Vlaams-Blok.be Zie standpunten en klik vervolgens op veel gestelde vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() criticus: Ik heb respekt voor mensen die kritisch redeneren, maar verontschuldig mij dat uw poll een totaal verkeerde indruk geeft. Het Vlaams Blok heeft nooit beweerd dat "vreemdelingen" het land moeten verlaten. Ik raad u aan om eens wat info brochures van het Vlaams Blok zelve te raadplegen, alvorens onjuiste informatie te posten. Het Vlaams Blok eist dat vreemdelingen zich aanpassen aan onze wetten en normen. Een tweede vereiste is dat ze de taal moeten aanleren. Indien vreemdelingen dit om één of andere reden niet zien zitten, zullen zij genoodzaakt zijn om het land te verlaten.
U kan ook onderstaande websites raadplegen om de ware Vlaams Blok standpunten aan de weet te komen. http://www.vlaamsblok.be http://www.vlaamsblokberingen.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn partijgenoot Vanelderen David, regeerde beter zie ik. Groetjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Een ondemocratische partij buiten de wet stellen?
De tactiek van een ondemocratische (racistische?) partij is doorgaans militaristisch en offensief. Hun doelstelling is een aantasting van de vrijheid van het individu. Of omdat hij politiek opositioneel is, of omdat hij vreemdeling is, of... Dat dit alles uiteindelijk wanneer deze groepering de macht in handen krijgt resulteert in een dictatuur heeft het verleden allang bewezen. Of men nu ja of nee zo een groepering of partij buiten de wet moet stellen hangt af van hoe men een democratisch stelsel interpreteert en zal menig maal tot zeer heftige debatten leiden. Men kan zich de vraag stellen, indien men tot de slotsom komt, zo een partij buiten de wet te stellen of we dan uiteindelijk niet ondemocratisch handelen en dit ten tijde zullen verweten worden. Moreel gezien zegt mijn hart nee, verbieden. Anderzijds zegt mijn verstand mij dat dit voor de zoveelste keer geen daadwerkelijke oplossing zal bieden. Een eigen mening blijf ik dan ook schuldig, een antwoord op de poll dus ook. |
![]() |
![]() |