![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als men op de hoogste echellons fraudeert, dan mag ik ook frauderenN | |||
Ja, volledig mee akkoord |
![]() ![]() ![]() |
10 | 50,00% |
Neen, ik ben een brave burger en hou me aan de wetten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Geen antwoord |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bent u akkoord met deze stelling. Het lijkt er op dat we afstevenen op een schandaal op het hoogste niveau van dit landje.
De hoogste machtsbekleders frauderen. Vind je dat je als onderdaan dan ook het recht hebt om te frauderen als de fraudeurs op het hoogste niveau ongestraft er van af komen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als het door Franstaligen, van hoog tot lager gebeurt zou ik een oogje toeknijpen.
Vlamingen moeten maar wat strenger aangepakt worden, want zij moeten in de toekomst nog Belgique rechthouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik heb geantwoord: Geen Antwoord.
Fraude komt enkel voor wanneer een keurslijf hier mogelijkheid toe biedt of zelfs toe verplicht. Schaf de overheidsdiefstal en overreglementering af en er is geen fraude meer.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Al de partijen zijn gewoon slippendragers van deze hoerenloper en gans die monarchie bende. Profiteurs en zakkenvullers eerste klas. Ettelijke miljarden hebben ze voor gene klop te moeten doen. Bovendien kunnen ze eens geen deftig Nederlands, praten frans thuis en kijken ze neer op Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wij moeten juist niet frauderen en fraude fel straffen...
wat een domme vraag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dus wij ook hé ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Maak je maar geen illusies hij zal veel rapper gek verklaard worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als blijkt dat er gefraudeerd wordt wil dat niet zeggen dat wij dat mogen. Het is gewoon het teken om een einde aan de fraude te maken en de daders te bestraffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is hier toch de nationale sport? En hoe hoger op de ladder hoe groter de bedragen of belangen. De kleintjes in 't klein en de grote in 't groot....
Politiekers en adel op kop.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() we mogen zeker niet de verdorven ethiek die de familie Coburg al heel haar geschiedenis hanteert zeker niet veralgemenen !
de ethiek van de Vlaamse en Waalse arbeiders is over het algemeen steeds een veel hogere geweest ! en met een beetje geluk zal dat ook zo blijven ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik denk dat iedereen die zich in bovenstaande posts even lekker liet gaan in cynisme en aanstellerij zich nu even mag bezinnen of ze al eens niet gefraudeerd hebben... zwartwerk, wat 'gerommel' met de belastingsbrief of een toelage-aanvraag, misschien zelfs door een politicus iets laten 'regelen', enz. Niet iedereen zal een mea culpa moeten slaan, maar een groot percentage (mezelf incluis) zeker wél, dus stop met de hypocriete zwartgalligheid aub, het helpt ons geen centimeter in de goeie richting. Feiten: als er door een prins of door mij of door wie dan ook is gefraudeerd, op welke schaal dan ook, dan is dit verwerpelijk en moet er bestraft worden. Als dit niet gebeurt dan pas mag de zwartgalligheid en verontwaardiging beginnen... zullen we dat afspreken? Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 9 januari 2007 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 9 januari 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van politiekers zou je toch mogen verwachten dat het integere mensen zijn. Dat zou voor een openbaar ambt een vereiste mogen zijn. Ten slotte zetelen ze om de belangen van de bevolking te behartigen. Meermaals zijn zij echter de eersten in rij om te frauderen, de gelegenheid maakt de dief hé...
Bij de "gewone man" is het, wie weet, het gevoel al genoeg bestolen te worden dat het zwarte circuit in de hand werkt. Veel van dat klein-zwartwerk zou trouwens niet worden uitgevoerd als het officieël zou moeten gebeuren. Van het systeem profiteren (stempelen, prins of koning zijn,...) en dan nog frauderen lijkt me maar eerst moreel verwerpelijk.
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Anderzijds, Laurent heeft helemaal geen voorbeeldfunctie. Ik zie niet in wie zich aan hem zou moeten spiegelen. Hij is prins, punt. Daar heeft hij zelf niet voor gekozen. Als er in dit land een meerderheid kan worden gevonden om het koningshuis en alle uitwassen daarvan af te schaffen, ga dan vooral uw gang! Zolang Laurent prins is tegen wil en dank kan niemand hem zijn status kwalijk nemen. Hij ondergaat zijn leven en geen hond die het lef heeft om hem op de vingers te tikken of hem iets in de weg durft te leggen. Dat is een situatie waar de democratisch verkozen politieke klasse van dit land verantwoordelijk voor is. De bal ligt in het kamp van de kiezer, wij allemaal dus. Het feit dat Laurent voor een rechtbank verschijnt siert hem, onafgezien van wat hem verder wordt verweten. Men kan hem veel aanwrijven, maar zeker geen hoogmoed. Hij is de tofste van heel die club van Laken. Zijn "sympathieke" en "goedlachse vader" is pas een kwal. Die is perfect in staat om zijn "bloedeigen" buitenechtelijke dochter te kraken door haar consequent te verloochenen. Delphine is een onwaarschijnlijk mooi kind, ikzelf zou als vader beretrots zijn! En dat kind krijgt geen dotatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is toch logisch dat onze politiekers corrupt zijn. Er is geen enkele controle mogelijk over hun activiteiten. Stel ik geef u morgen het beheer over mijn vermogen (?) voor de periode van 4 jaar. Tegelijk garandeer ik u dat ik u alleen met uw toestemming voor de rechter kan dagen. Heb je er enig idee van hoeveel van mijn vermogen ik nog zal hebben na 4 jaar?
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Grootschalige fraude wordt beloond in België. De eenmalig (?) bevrijdende aangiften, het op akkoordjes gooien tussen de fiscus en de diamantsector...
Dat Antwerpen nog steeds het wereldcentrum van de diamant is komt door het feit dat de diamantsector dreigt naar Amsterdam uit te wijken als de fiscus claimt waar de staat recht op heeft en fikse kortingen bedingt...
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |