![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vlaams Belang haalt 38,6 procent in Antwerpen
![]() Op tien dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen zou 38,6 procent van de Antwerpenaars voor het kartel Vlaams Belang/VLOTT stemmen. Dat blijkt woensdag uit 'De Stemmenkampioen', een peiling van Het Laatste Nieuws. Het gaat om de eerste peiling sinds de verkiezingscampagne echt op gang kwam. Het Vlaams Belang springt daarmee zo'n 4 procent vooruit in vergelijking met de vorige peiling. De sp.a van burgemeester Patrick Janssens stijgt licht naar 21,1 procent, terwijl de aanhang van CD&V/N-VA wegsmelt tot 16,6 procent. CD&V-lijsttrekker Philip Heylen lijkt zijn burgemeesterambities dus te mogen opbergen. De score van de VLD in Antwerpen blijft met 8,5 procent dramatisch. Dat zou een halvering zijn ten opzichte van de uitslag in 2000. Ook Groen! zou de helft van haar aanhang verliezen bron HLN -------------- tel er het surplus percentage van de bangere geenqueteerden bij (niet durven uitkomen voor hun keuze) en je krijgt meer dan 40% VB in Antwerpen. 'k Weet het ,...niet genoeg om de meerderheid te halen, maar wel genoeg om een Vlaamse ( en buitenlandse) storm van verontwaardiging en verbijstering te doen ontstaan wegens het behoud van het cordon sanitaire. En daar is het ons toch om te doen hé beste mensen, telkens maar die onnatuurlijke regenboog coalities moeten ondergaan om een partij die in sommige gemeenten zo stilaan de helft van de kiezers weet te overtuigen buiten de macht te houden. Het is de zoveelste aanzet om bij de komende federerale verkiezingen nog meer kiezers de ogen te laten openen. Banzai !!!!! Wie gisteren terzake zag en hoorde hoe Johan VDL (voorzitter SP.A) , wiens partij in Oostende een meerderheid haalt , aan CD&V en VLD een tripartite aanbood , weet maar al te best dat dit zoenoffer / schijnmaneuver bedoeld is om in de andere Vlaamse gemeenten , waar links niet zo sterk staat , mee aan de bak te mogen blijven zitten. Van hoe met een kleine vis veel grotere vissen kunnen gepakt worden. Ben benieuwd of in Antwerpen onze sluwe PR-boy Patrick Janssens breedsmoelkikker Van Campenhout nog kan overtuigen om braafjes onder de rode vleugeltjes te blijven zitten de komende 6 jaar. At your service Laatst gewijzigd door bob. : 27 september 2006 om 07:24. |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() hoeveel haalt ferremans zijn partij?
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het Bart Dewevers window of opportunity lijkt wel al terug dicht te gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Surplus bangere geënqueteerden voor VB? ROFL
't Is tegenwoordig in om Vlaams Belanger te zijn. Vandaar al die schaapse volgelingetjes! Zeker in bedorven Antwerpen. Ge kunt tegenwoordig de VLD beter een surplus bange geëqueteerden geven! ![]() Trouwens wat de hell is Stemmenkampioen? ![]() Laatst gewijzigd door Reza : 27 september 2006 om 08:06. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() window of bullshit Laatst gewijzigd door Antoon : 27 september 2006 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen is 25% van de bevolking 'allochtoon'. Dit zijn cijfers die komen uit studies van het Antwerps stadsbestuur. De illegale vreemdelingen zijn hier niet bijgeteld.
Van die allochtonen kun je uitgaan dat niemand voor het Vlaams Belang stemt, of toch bijna niemand. Met andere woorden : een eenvoudig rekensommetje toont aan dat van de autochtone Vlaamse bevolking van Antwerpen 51,4% voor het Vlaams Belang kiest. De meerderheid van de Vlamingen in Antwerpen wilt het Vlaams Belang aan de macht. Maar ja, de autochtone Vlamingen hebben ook niets te zeggen in dit land. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 september 2006 om 08:28. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De vernielingen , itimidaties en broodroof van BVB'ers (Bekende Vlaams Belangers) nemen tegenwoordig dergelijke vormen aan dat het helemaal niet in is om een VB keuze open en publiekelijk kenbaar te maken. Dus ja,.....er bestaat bij sommige mensen nog een schroom (en schrik) om zich daarin te outen. Daarom ook altijd dat (surplus) verschil tussen peiling- en verkiezingsuitslagen voor wat het Vb betreft. En weet je,........dat verschil doet me op de dag van de verkiezing altijd zo'n deugd omdat de frustratie van de linkiewinkies er alleen maar groter op wordt. Als ik dan achteraf de reacties van sommige (linkse) journalisten hoor , of de koppen van sommige (politiek correcte) kranten lees , dan is werkelijk mijn jaar geslaagd. De woede , angstzweet en onmacht druipt dan van het scherm/papier af. Soms heb ik dan zoiets van,..........dit is nog beter dan klaarko....... !!! At your service |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() ik heb dat van antwerpen nergens zien staan, wel dat het vb 0.5 procent verliest nationaal
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
is dit nou werkelijk onwetenheid van jouwentwege, en ben je gewoonweg maar te kwader trouw ? De link is hierboven al gegeven , de bron van het artikel had ik er trouwens ook bij vermeld. Staat zowel in de online edities van het laatste nieuws, als van de gazet van Antwerpen en de standaard. Voor de moeilijke verstaanders dan nog even dit. http://www.hln.be/hlns/cache/homehome.html?10 At your service |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat je je hier vergist. Er zijn meer dan voldoende allochtonen die ook voor het VB stemmen. Cijfers ken ik niet. Ik heb het onlangs ergens in een of ander tijdschrift gelezen.
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet vooral niet te vermelden dat het VB in Berchem achteruit boert, en in Deurne en Hoboken waarschijnlijk op een absolute meerderheid (+45%) afstevent.
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met andere woorden een aantal van dergelijke autochtonen (PC loos)zal ook VB kiezen maar ik ben het met je eens dat dit niet zal opwegen tegen de "nieuw-snel"-belgen. Het geeft echter toch tot nadenken dat de gemiddelde PC-gebruiker, die ik denk aan de bovenkant zitten, massaal VB stemmen. De gemiddelde modaal autochtoon wil dat het "anders" gaat. Goed nieuws voor Tom Barman ! Laatst gewijzigd door boerenverstand : 27 september 2006 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik had ooit een overbuur (heeft enkele jaren geleden de woning verkocht om elders te wonen) die met een Thaise is getrouwd , beide stemmen op het Vlaams Belang. Waarmee ik maar wil aantonen dat er inderdaad allochtonen en belgen van allochtone origine zijn die op het Vlaams Belang stemmen. Maar laten we wel wezen, ...Antwerpen zit vergeven van allochtonen of belgen van allochtone origine die een cultuur en geloof aanhangig zijn dat volledig tegen onze westerse waarden indruist , en daar zie ik er nog niet zoveel van op het VB stemmen. Op SP.A en groen daarentegen wel natuurlijk. Kijk naar wat in Nederland met het PVDA gebeurt en je kan er gif op innemen dat hetzelfde bij ons gebeurt. Islamitische allochtonen stemmen voor de rode/groene multicul-lovers bij uitstek , en daar kan je het VB bezwaarlijk bij rekenen nietwaar !! At your service |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
enig idee omtrent de demografische verhoudingen in Berchem ?! En dat is nu net datgene waarvoor Filip DeWinter Vlaanderen en Antwerpen in het bijzonder onlangs voor verwittigde. Het komt erop neer dat dat Antwerpen (en andere Vlaamse grootsteden) de weg van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht enz. opgaat,.......namelijk een 50 plus allochtone (lees islamitische) bezettingsgraad. Byebye westerse waarden. At your service |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
leg eens een andere plaat op die vb-muziekjes beginnen op mijn zenuwen te werken em het feit dat in berchem het vb achteruit zou gaan heeft misschien meer te maken met de positieve vibe die er door dat district waait... dan met jou irrationele schrik voor het verlies van de westerse waarden, wat deze ook mogen inhouden? maar op dat laatste zal jij geen antwoord kunnen verzinnen, he? up yours...
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() het zijn de verkeizingen van de laatste kans... berchem wonenn ook zeer veel vreemdelingen. Als je van het station komt ... je ziet er quasi enkel nog allochtone winkels.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() T'is ondertussen toch al 2 jaar dat ik daar sociaal werk verricht, speciaal om Noord-Afrikaanse jongeren op het rechte (& Islamitische) pad te helpen/houden, maar kwa positieve vibe's merk ik alvast niets. Integendeel... door de enorme verpaupering, werkloosheid en invloeden van buitenaf moet daar maar het minste gebeuren (noordafrikaanse jongen publiek opgepakt ofzo... al dan niet terecht) en je gaat daar rellen krijgen zoals je ze nog niet gezien hebt in België.
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zouden dat allemaal verzuurde, bange, achtergestelde, onderontwikkelde neo-nazi's zijn? Sa's pas een knoert van een plaat! Of zou die retoriek nu definitief achterhaald zijn? Nou, Antwerpen is altijd al koploper geweest inzake VB-stemmen, de rest van het land volgt traditiegetrouw enkele verkiezingen later. Ik vrees dus dat ene onverdraagzame Khonnor het land zal moeten verlaten wil hij die vervelende VB-muziekjes niet meer horen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |