![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 23/09 Sluier verbannen uit stembureaus
De instructies verstuurd aan de voorzitters van de Brusselse stembureaus voorzien in een verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters van elk religieus symbool. De administratieve maatregel, een primeur voor ons land, is ondertekend door Brussels minister-president Charles Picqué. Dat schrijft Le Soir. Voor MRAX (Mouvement contre le Racisme, l'Antisemitisme et la Xenophobie) is dit niet wettelijk en zou een klacht kunnen worden ingediend. GVA 23.9.06 Benieuwd hoe respectvol de hoofddoekfundi's deze administratieve maatregel gaan tegemoet treden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 23 september 2006 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De sluier wordt verbannen maar hoe zit het dan met keppeltjes, pijpekrullen enz... ?
Naar mijn mening is dit is weer een rondje "moslims pesten" en ze worden bovendien gedwongen om atheïstische regels te volgen. Het wordt steeds erger en erger in België... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zou bijna medelijden krijgen. Gelukkig voor jou zijn er nog landen als Saoudi-Arabië, Pakistan en Iran waar je al die atheïstische zever niet moet aanhoren. Je kan je misschien eens de vraag stellen: waarom is dit een rondje moslimpesten, en waarom waren dergelijke maatregelen in het verleden niet nodig tegen joden en christenen ? Maar de hand in eigen boezem steken, je eigen houding eens kritisch evalueren, dat gaat natuurlijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Gestelt dat de Belgische overheid consequent is worden inderdaad álle religieuze symbolen hierbij verboden. De gevolgen van van een eeuwenlange met godsdienst doordrenkte maatschappij lijken me echter onuitwisbaar. Apart dat alleen dat dit alleen voor islamitische symbolen wordt geprobeerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uiteraard moeten moslims zich aan het geseculariseerde karakter van ons land aan passen. We leven hier niet in een islamitisch land of continent. Waarom zien de moslims dat niet als iets positief? Ze zeuren altijd om respect. Wel dat zij als "papieren" Belgen nu eens respect opbrengen voor de cultuur van hun land. Het wordt steeds erger en erger met die integratieonwillige moslims... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hamas & Hezbollah zijn organisaties die zijn gecreëerd door Israël en hebben niets te maken met België, of het pesten van joden, of de holocaust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik ga m'n baard laten groeien en zo'n arafatsjaal aandoen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaja, die moslimfreaks van Hamas en Hezbollah die plegen zelfmoordaanslagen in Israel om de Israelis wat straattheater te bezorgen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gesteld dat moslims zich aan het geseculariseerde karakter van België moeten aanpassen, zal iedereen dat moeten neem ik aan. Als ik dat even mag realiseren: Weg met de : - Keppeltjes - Kruizen als hanger - Kruizen als tattoo - Straatnamen zoals 'kerkstraat' - Uitsteeksels uit gebouwen zoals álle minaretten en kerktorens - etc. Dat zie ik nog niet gebeuren. Zaken als verplichte secularisatie zouden niet alleen voor moslims moeten gelden, áls ze al ingevoerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kan een hoofddoek opzetten. Als ik uit den douche kom bijvoorbeeld, draai ik steevast zo'n doek rond mijn hoofd.
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest geldt voor iedereen hetzelfde verbod : als hoofddoeken verboden worden bv in een school, dan zijn de keppeltjes en opvallende christelijke religieuze symbolen dat ook. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Benieuwd hoe men gaat reageren ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: de Duitse joden waren het slachtoffer van anti-semitisme, de Europese moslimgemeenschappen hebben er de afgelopen 30 jaar alles aan gedaan om hun reputatie naar de zak te helpen, wanneer er dan reacties komen van autochtonen gaan keiluid "racisme!" of "islamofoob!" roepen, dan nog een paar krokodillentranen en het is compleet. Tot dusver je analogie.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Primo vind ik dat de opkomstplicht voor kiezers moet worden afgeschaft en hieraan gekoppeld ook de opvorderplicht van mensen die een kiesbureau moeten vormen. Beide democratische participatievormen moeten op basis van vrijwilligheid worden uitgeoefend.
Ten tweede ben ik wel de mening toegedaan dat verkiezingen een staatszaak zijn en lettend op de scheiding tussen kerk en staat vind ik niet dat enige uiting van een religieuze overtuiging al dusdanig gepast is. Maar, en dit is zeer belangrijk, ik denk ook dat elkeen zijn religie vrij moet kunnen beleven want ook dat is een grondwettelijk recht. Derhalve zou in de huidige situatie een verbod op eender welke religieuze uiting voor een lid van een kiesbureau enkel kunnen als personen deze plicht kunnen weigeren op basis van het feit dat hierdoor hun vrijheid van religieuze beleving wordt beknot. Zo zou een moslimvrouw die verplicht wordt zitting te nemen in een kiesbureau en die zich gehouden voelt een hoofddoek te dragen, de vrijheid moeten hebben zich aan deze plicht te onttrekken. Natuurlijk betekent zoiets dan weer een discriminatie tegenover anderen die niet het recht hebben zich aan deze opkomstplicht te onttrekken en hieruit blijkt nogmaals hoe paradoxaal onze samenleving in elkaar is geflanst.
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() @ OnLine,
Als die moslimvrouw zich beknot voelt in haar recht op vrije beleving van haar religie dan is dat haar gevoel. Zij en zij alleen beslist daarover. Niet u, noch ik. Zij voelt dat zo aan wel dan is dat zo. Het overige is speculatie. Bovendien heb ik graag dat mensen argumenten aanbrengen op basis van een volledige redenering en niet op basis van een deel ervan dat ze uit de context rukken. Daarom citeer ik even mezelf... Citaat:
![]() |