Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 09:07   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Tom Barman bedreigd door het VB

Wat hebben Clouseau, Helmut Lotti, Bart Peeters, Hooverphonic en Laura Lynn met elkaar gemeen? Naast dat ze allemaal Belgisch zijn, zingen ze zondag ook voor verdraagzaamheid op het festival ‘0110’. In Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi klimmen 140 artiesten het podium op om hun stem te laten horen in een concert tegen racisme. De gratis optredens zijn het grootste muziekevenement van het jaar en is ook live te volgen op de Belgische radio en tv.

Het idee voor het concert voor verdraagzaamheid komt van Tom Barman, de zanger van dEUS. Hij is bezorgd over het geweld op straat en de intolerantie in zijn land en wil met dit muziekevenement een statement maken tegen racisme.

Het concert is precies een week voor de gemeenteraadsverkiezingen in België en dat is niet voor niets. Racisme is namelijk een hot item bij deze politieke gebeurtenis. Dat komt door het extreemrechtse Vlaams Belang. Deze partij is bij onze onderburen erg populair en veel mensen zijn daar niet blij mee nu de verkiezingen eraan komen.

Het concert voor verdraagzaamheid is bij de Belgen gesprek van de dag en dat komt vooral door de reactie van het Vlaams Belang op de muziekactie. Tom Barman is namelijk bedreigd door de politieke partij. Ook andere artiesten, zoals Helmut Lotti, kregen in het openbaar kritiek en voelen zich bedreigd. Maar dit houdt de zangers niet tegen om op zondag uit volle borst te zingen tegen racisme. Zelfs de Belgische premier Verhofstadt zal in Gent een kijkje nemen.

Bron NOS nieuws

En echte schande is het van het VB,of mogen we dit met een korreltje zout nemen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:08   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bedreigd??? met wat?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:10   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bedreigd??? met wat?
Dat zal je eens aan de NOS moeten vragen hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:55   #4
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedreigd??? met wat?
Met het illegaal downloaden en verspreiden van zijn cd's waarschijnlijk.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 13:19   #5
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Ik vind het een schande dat het VB een brief durft te sturen naar de artiesten om toch maar liever niet mee te doen aan het concert... dat is pas onverdraagzaam! zo onverdraagzaam dat als ik die brief zou krijgen, ik juist wèl zou meedoen!!!
Oud 2 oktober 2006, 13:20   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ik vind het een schande dat het VB een brief durft te sturen naar de artiesten om toch maar liever niet mee te doen aan het concert... dat is pas onverdraagzaam! zo onverdraagzaam dat als ik die brief zou krijgen, ik juist wèl zou meedoen!!!
wat voor velen idd een serieuze motivatie was.
Oud 2 oktober 2006, 13:22   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor zover ik me herinner heeft het vb een brief geschreven met de vermelding of de artiesten wel goed beseften dat het een concert tégen het Vlaams Belang was en of ze zich realiseerden dat die artiesten dus tégen een kwart van hun fans zou kunnen staan optreden.

Blijkbaar hadden de meeste artiesten dit zelfs niet begrepen of wisten ze het niet, maar konden nadien niet meer terug toen het ineens een concert tegen onverdraagzaamheid werd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:24   #8
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor zover ik me herinner heeft het vb een brief geschreven met de vermelding of de artiesten wel goed beseften dat het een concert tégen het Vlaams Belang was en of ze zich realiseerden dat die artiesten dus tégen een kwart van hun fans zou kunnen staan optreden.

Blijkbaar hadden de meeste artiesten dit zelfs niet begrepen of wisten ze het niet, maar konden nadien niet meer terug toen het ineens een concert tegen onverdraagzaamheid werd.
En toen werd het stil en kropen de linkens weer terug in hun schelp...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:41   #9
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn zuster die bij het zangkoor van onze parochie is, kreeg de raad om toch maar niet op het Vlaams Belang te stemmen... dat is pas onverdraagzaam! zo onverdraagzaam dat als ik die raad zou krijgen, ik juist wèl zou stemmen op het VB!!!
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:57   #10
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Hoe hoog het integratie-gehalte van 0110 was konden we zien aan het koortje "ik hou van u" (Stijn Meuris),.....alleen autochtonen geen enkele bruine.
Bovendien gratis reclame voor de nieuwe crooner-CD van Helmut!
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 15:51   #11
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedreigd??? met wat?
Zeer goede vraag,maar ge moet ze de tijd geven zijn nog een bedreiging aan het zoeken.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:00   #12
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is groen vergeten wat zij destijds hebben gedaan met de strangers. Werden die niet bedreigd door groen als ze optraden bij het vb, of vergeet groen gemakkelijk hun vuil streken. Is niet omdat ge uw partijnaam inruilt, dat uw vuil streken vergeten worden. Dus in het kort van groen zal niemand een les in verdraagzaamheid moeten krijgen is juist hetzelfde als hun geleuter over het milieu is voor deze partij gewoon een lokvogel voor stemmenwinst niet meer niet minder.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:41   #13
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik zie dus nergens ervan een bewijs dat het vb barman zou bedreigd hebben dus deze topic is dan weer een topic voor niets.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:42   #14
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat hebben Clouseau, Helmut Lotti, Bart Peeters, Hooverphonic en Laura Lynn met elkaar gemeen? Naast dat ze allemaal Belgisch zijn, zingen ze zondag ook voor verdraagzaamheid op het festival ‘0110’. In Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi klimmen 140 artiesten het podium op om hun stem te laten horen in een concert tegen racisme. De gratis optredens zijn het grootste muziekevenement van het jaar en is ook live te volgen op de Belgische radio en tv.

Het idee voor het concert voor verdraagzaamheid komt van Tom Barman, de zanger van dEUS. Hij is bezorgd over het geweld op straat en de intolerantie in zijn land en wil met dit muziekevenement een statement maken tegen racisme.

Het concert is precies een week voor de gemeenteraadsverkiezingen in België en dat is niet voor niets. Racisme is namelijk een hot item bij deze politieke gebeurtenis. Dat komt door het extreemrechtse Vlaams Belang. Deze partij is bij onze onderburen erg populair en veel mensen zijn daar niet blij mee nu de verkiezingen eraan komen.

Het concert voor verdraagzaamheid is bij de Belgen gesprek van de dag en dat komt vooral door de reactie van het Vlaams Belang op de muziekactie. Tom Barman is namelijk bedreigd door de politieke partij. Ook andere artiesten, zoals Helmut Lotti, kregen in het openbaar kritiek en voelen zich bedreigd. Maar dit houdt de zangers niet tegen om op zondag uit volle borst te zingen tegen racisme. Zelfs de Belgische premier Verhofstadt zal in Gent een kijkje nemen.

Bron NOS nieuws

En echte schande is het van het VB,of mogen we dit met een korreltje zout nemen
Eddy wallie?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:43   #15
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar stopt nu eens met die leugen. De artiesten weten goed genoeg wat verdraagzaamheid wil zeggen. Het is net de manipulatie poging van het VB die de artiesten hun bijdrage heeft doen verklaren. iedereen had zijn eigen reden om mee te doen. Voor Tom is dat nu eenmaal tegen het VB, voor andere is dat voor een andere reden. Geen enkele artiest heeft zich terug getrokken. Moesten de artiesten zich bij de neus genomen voelen dan hadden ze dit wel gedaan want geef nu toe volgens jullie is elke vlaming tegen vreemdelingen en voor het vlaams blok dus wat en carriereboost zou dat wel niet geven als ge u een paar dagen voor het concert terugtrekt en de kaart van het VB trekt? Onmiddelijk 1 miljoen fans bij! Nu zijn ze 1 miljoen fans kwijt dus de artiesten weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Zij hebben een eigen mening en die strookt niet met die van het VB!

Mag het nog, een eigen mening hebben?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 18:02   #16
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Hoe hoog het integratie-gehalte van 0110 was konden we zien aan het koortje "ik hou van u" (Stijn Meuris),.....alleen autochtonen geen enkele bruine.
Bovendien gratis reclame voor de nieuwe crooner-CD van Helmut!
Als u hiermee bedoelt dat er geen islamieten aanwezig waren ('bruine' klinkt me bijzonder beledigend in de oren): het is Ramadan. Ze mogen niet meedoen met muziek en dans.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 18:21   #17
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Als u hiermee bedoelt dat er geen islamieten aanwezig waren ('bruine' klinkt me bijzonder beledigend in de oren): het is Ramadan. Ze mogen niet meedoen met muziek en dans.
Niemand was verplicht te drinken/eten of te dansen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 19:35   #18
FreedomAndLiberty
Burger

FreedomAndLiberty's schermafbeelding

Standaard

Neje, ma in een achtergrondkoortje is het nog altijd de bedoeling om te zingen... (anders noemt men het decor)
FreedomAndLiberty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 19:45   #19
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Leugens. Na zonsondergang zijn er geen beperkingen meer.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 20:09   #20
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Leugens. Na zonsondergang zijn er geen beperkingen meer.
Ja rap nog efkes om 21u naar dEUS rennen om toch maar aanwezig te zijn geweest

Sorry maar ik snap na een dag hongeren dat ik eerst mijn maag wil vullen.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be