![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke versie gelooft u? | |||
De belgicistische: allemaal cryptoseparatisten!!! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
De flamingantische: allemaal verraders |
![]() ![]() ![]() |
6 | 66,67% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar circuleert er in belgicistische kringen volgend horrorverhaal...
De Volksunie spatte uit elkaar in twee partijen en allemaal kleine fragmentjes. Die twee partijen infiltreerden de grote partijen CD&V en SP.H. Bovendien liepen er anderen naar o.a. de VLD. Goed de helft van de Vlaamse parlementairen is ergens van VU signatuur: ofwel als lid van een splinterpartij (hier hoort ook het Vlaams Belang bij), ofwel uit een Vlaamse vereniging, ofwel als ex-lid. De belgicistische horror zit hem in het feit dat dit allemaal cryptoseparatisten zijn, een soort latente separatisten die op het moment van de waarheid hun masker af zullen gooien en het Belgische Vaderland zullen in de rug steken en de Vlaamse morzels grond zullen ontwringen aan het Roemrijke Koninkrijk... De flamingantische nuchtere reactie stelt dan weer dat een groot deel van die "VU'ers" zijn verleden achter zich heeft gelaten. Het woord verraad is hierbij nooit erg ver. Een pluchen zetel en de leeuw klauwt niet meer... Wat denkt u ervan?
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
De VU is uit elkaar gespat omdat haar doel bereikt was. België werd omgevormd tot een federaal land, en geen enkele politieke partij van betekenis stelt die federalisering nog in vraag. Sommige ex-VU'ers zijn teverden met de federalisering en zullen zich dus op andere activiteiten gaan toeleggen(vnl. de Spiritisten). Voor anderen was die federalisering slechts het begin van iets nieuws, en zij zullen zich dan ook in de eerste plaats dan ook bezig blijven houden met de Vlaamse thema's(vnl. de N-VA'ers).
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteindelijk wel...