Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Welke versie gelooft u?
De belgicistische: allemaal cryptoseparatisten!!! 3 33,33%
De flamingantische: allemaal verraders 6 66,67%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 08:10   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Belgicistische angst VS Vlaams defaitisme...

Blijkbaar circuleert er in belgicistische kringen volgend horrorverhaal...

De Volksunie spatte uit elkaar in twee partijen en allemaal kleine fragmentjes. Die twee partijen infiltreerden de grote partijen CD&V en SP.H. Bovendien liepen er anderen naar o.a. de VLD. Goed de helft van de Vlaamse parlementairen is ergens van VU signatuur: ofwel als lid van een splinterpartij (hier hoort ook het Vlaams Belang bij), ofwel uit een Vlaamse vereniging, ofwel als ex-lid.

De belgicistische horror zit hem in het feit dat dit allemaal cryptoseparatisten zijn, een soort latente separatisten die op het moment van de waarheid hun masker af zullen gooien en het Belgische Vaderland zullen in de rug steken en de Vlaamse morzels grond zullen ontwringen aan het Roemrijke Koninkrijk...

De flamingantische nuchtere reactie stelt dan weer dat een groot deel van die "VU'ers" zijn verleden achter zich heeft gelaten. Het woord verraad is hierbij nooit erg ver. Een pluchen zetel en de leeuw klauwt niet meer...

Wat denkt u ervan?
Oud 7 oktober 2006, 11:41   #2
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Blijkbaar circuleert er in belgicistische kringen volgend horrorverhaal...

De Volksunie spatte uit elkaar in twee partijen en allemaal kleine fragmentjes. Die twee partijen infiltreerden de grote partijen CD&V en SP.H. Bovendien liepen er anderen naar o.a. de VLD. Goed de helft van de Vlaamse parlementairen is ergens van VU signatuur: ofwel als lid van een splinterpartij (hier hoort ook het Vlaams Belang bij), ofwel uit een Vlaamse vereniging, ofwel als ex-lid.

De belgicistische horror zit hem in het feit dat dit allemaal cryptoseparatisten zijn, een soort latente separatisten die op het moment van de waarheid hun masker af zullen gooien en het Belgische Vaderland zullen in de rug steken en de Vlaamse morzels grond zullen ontwringen aan het Roemrijke Koninkrijk...

De flamingantische nuchtere reactie stelt dan weer dat een groot deel van die "VU'ers" zijn verleden achter zich heeft gelaten. Het woord verraad is hierbij nooit erg ver. Een pluchen zetel en de leeuw klauwt niet meer...

Wat denkt u ervan?
Ik kan enkel maar hopen dat de belgisisten gelijk hebben. Een verspreid aantal mensen over alle Vlaamse partijen. Een nachtmerrie voor België... Een hemel voor Vlaanderen op weg naar zijn onafhankelijkheid...

Oud 7 oktober 2006, 11:49   #3
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

De VU is uit elkaar gespat omdat haar doel bereikt was.
België werd omgevormd tot een federaal land, en geen enkele politieke partij van betekenis stelt die federalisering nog in vraag.

Sommige ex-VU'ers zijn teverden met de federalisering en zullen zich dus op andere activiteiten gaan toeleggen(vnl. de Spiritisten).

Voor anderen was die federalisering slechts het begin van iets nieuws, en zij zullen zich dan ook in de eerste plaats dan ook bezig blijven houden met de Vlaamse thema's(vnl. de N-VA'ers).

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 14:17   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Uiteindelijk wel...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be