Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 07:07   #1
spunk
Banneling

Standaard beem me up..... weldra echt? :p

ongeloofelijk..... wetenschap stopt nergens

Scientists teleport two different objects

LONDON, England (Reuters) -- Beaming people in Star Trek fashion is still in the realms of science fiction but physicists in Denmark have teleported information from light to matter bringing quantum communication and computing closer to reality.
Until now scientists have teleported similar objects such as light or single atoms over short distances from one spot to another in a split second.
But Professor Eugene Polzik and his team at the Niels Bohr Institute at Copenhagen University in Denmark have made a breakthrough by using both light and matter.
"It is one step further because for the first time it involves teleportation between light and matter, two different objects. One is the carrier of information and the other one is the storage medium," Polzik explained in an interview on Wednesday.
The experiment involved for the first time a macroscopic atomic object containing thousands of billions of atoms. They also teleported the information a distance of half a meter but believe it can be extended further.
"Teleportation between two single atoms had been done two years ago by two teams but this was done at a distance of a fraction of a millimeter," Polzik, of the Danish National Research Foundation Center for Quantum Optics, explained.
"Our method allows teleportation to be taken over longer distances because it involves light as the carrier of entanglement," he added.
Quantum entanglement involves entwining two or more particles without physical contact.
Although teleportation is associated with the science-fiction series Star Trek, no one is likely to be beamed anywhere soon.
But the achievement of Polzik's team, in collaboration with the theorist Ignacio Cirac of the Max Planck Institute for Quantum Optics in Garching, Germany, marks an advancement in the field of quantum information and computers, which could transmit and process information in a way that was impossible before.
"It is really about teleporting information from one site to another site. Quantum information is different from classical information in the sense that it cannot be measured. It has much higher information capacity and it cannot be eavesdropped on. The transmission of quantum information can be made unconditionally secure," said Polzik whose research is reported in the journal Nature.
Quantum computing requires manipulation of information contained in the quantum states, which include physical properties such as energy, motion and magnetic field, of the atoms.
"Creating entanglement is a very important step but there are two more steps at least to perform teleportation. We have succeeded in making all three steps -- that is entanglement, quantum measurement and quantum feedback," he added.

bron http://www.cnn.com/2006/TECH/science...eut/index.html

Laatst gewijzigd door spunk : 5 oktober 2006 om 07:08.
spunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 09:52   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez, slecht nieuws voor Vlaanderen dus. Want enkel en alleen met zulke technologie kan de stadstaat Brussel economisch overleven bij het verlies van Zaventem.
Oud 5 oktober 2006, 12:16   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Dieven kunnen nu uw huis leegstelen zonder binnen te komen?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 12:19   #4
spunk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
of gans uw huis verplaatsen naar....kazakstan bv
Oud 5 oktober 2006, 12:48   #5
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stem maar snel VB ! Ze zullen deze verderfelijke technologien wel tegenhouden...wie weet als de marokkaan dit in zijn handen krijgt !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:24   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stem maar snel VB ! Ze zullen deze verderfelijke technologien wel tegenhouden...wie weet als de marokkaan dit in zijn handen krijgt !
Volgens mij is het VB nu desperaat op zoek naar die technologie. Er zou nogal wat gebeamed kunnen worden

- geen sociale woningen meer vrij voor autochtonen? Momentje... beam beam beam. Voil�* madammeke hier hebt ge uw appartementje.

- last op de tram? beam beam beam. voil�* zet u gerust neer mevrouwtje.

In een later stadium kan men dan wel op zoek gaan naar verdere ontwikkeling waarbij de geatomizeerde personen terug in mekaar kunnen worden gezet. Ik vrees echter dat dit geen prioriteit zal zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 13:25   #7
spunk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij is het VB nu desperaat op zoek naar die technologie. Er zou nogal wat gebeamed kunnen worden

- geen sociale woningen meer vrij voor autochtonen? Momentje... beam beam beam. Voil�* madammeke hier hebt ge uw appartementje.

In een later stadium kan men dan wel op zoek gaan naar verdere ontwikkeling waarbij de geatomizeerde personen terug in mekaar kunnen worden gezet. Ik vrees echter dat dit geen prioriteit zal zijn.
lol
Oud 5 oktober 2006, 17:21   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be