![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vond gewoon dat dit een mooie titel is in dit deelforum waarvan de uitleg als volgt luidt;
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is het de bedoeling hier onze maatschappelijke problemen uit te leggen .Awel ik heb er enkele.Ik krijg te weinig kinderbijslag vind ik, ik betaal teveel belastingen vind ik,ik word gediscrimineerd omdat ik vlaming ben ,ik moet veel te lang op de wachtlijst voor sociale woning en als er dan 1 vrijkomt blijkt het een getto te zijn,ik moet crisisbelasting betalen zonder dat men vraagt of ik dat wil,En ik vind dat we in een klote maatschappij leven.Voila da moest is van menne lever se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() oeps ben je nu boos of zie je het niet meer zitten
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De thermometer van de maatschappij.
Men kan moeilijk de thermometer verwijten dat hij koorts aangeeft, men moet de ziekte bestrijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe bestrijd je een ziekte als de pest het zet zich verder en je hebt het op den duur niet meer onder controle.Er is geen afweermiddel of datgene dat er is word aanzien als racistisch dus moeten we alles laten gebeuren .Nee dan zal ik wel zonder thermometer gaan en dan zal ik de ziekte wel bestrijden met eigen middelen.Het enige middel tegen de ziekte van deze tijd (is al een virus he ) is het vlaams blok.Ik denk dat deze partij zowat de enige is die de maatschappij nog wat kan redden en die ervoor kan zorgen dat vlaanderen vlaams is en blijft.Al die andere zijn zakkenvullers die echt niet wakker liggen van de problematiek die zich in de maatschappij voordoet of je moet hun visa of hun huisje afpakken dan worden ze plots wakker.Nee onze maatschappij is gewoon verziekt en zo erg dat je s'morgens met koorts opstaat .
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dan dat Het Vlaams Blok een oplossing biedt? Of net niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind van wel .En vooral ik hoop van wel.Ik kan me best vinden in hun programma en er zijn veel zaken die ik anders zou willen dan ze nu zijn en als het vlaams blok ons vlaanderen terug kan geven zoals onze ouders en voorouders het ons hebben nagelaten wel dan zal ik er zeker achter staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het was vroeger inderdaad zoveel mooier. Was ik een holbewoner, ik wenste een oervis te zijn.
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik wil gewoon een veilige plaats om te wonen te leven en te sterven en ik wil men kids gelukkig en veilig zien opgroeien wat nu niet kan.Er is een groot onveiligheidsgevoel en soms heb ik het idee dat ik niet van hier ben .Als men op vrijdag in Borgerhout over de markt wandeld dan ben je een vreemde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Het spijt me, maar ik geloof niet dat je het verleden kan terugbrengen. Het is volgens mij ook niet correct als je de oorzaken van problemen op zo weinig plaatsen zoekt.
Het "onveiligheidsgevoel" (ik had me nochtans voorgenomen geen mode-woorden te gebruiken) wordt meestal veroorzaakt door onbegrip. Onbegrip vanwege de Vlamingen en onbegrip van de allochtonen voor de zeden en gewoonten hier. Beiden voelen zich bedreigd en gaan dat op hun manier uiten. Ik geloof niet in de slechtheid van mensen. Slechtheid bestaat, geloof ik, helemaal niet. Laat ons dus gewoon proberen misverstanden, hoe diep en fundamenteel die ook mogen zijn, op te lossen. Wederom spijt het me als dit naïef overkomt. Ik kan u echter niets meer bieden dan dit.
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zal het er maar mee doen zeker he ik dacht dat u eindelijk de oplossing zou bieden maar ik denk dat u nog meer dan ik droomd.Ik weet dat deze maatschappij verziekt is en ik heb ze achteruit zien gaan.U waarschijnlijk ook maar ik denk dat u het niet wil zien.Of u bent te goed gelovig en denkt nog steeds dat het wel goed komt .Het komt ook goed maar niet met het huidige beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() bedankt voor die cadeau da had ge echt ni moeten doen.En ja moeder waarom leven wij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Te lang op de wachtlijst voor een sociale woning? Dat vindt iedereen. Sociale woning in een getto? (met mensen die evenveel inkomsten aangeven als jij dus? Ja, zo gaat dat...) Betaal je veel belastingen? wees blij, dat is een bewijs dat je een goed inkomen hebt: ik wil met plezier naar een hogere belastingschijf! Denk je dat men aan iemand vraagt of hij gelijk welke belasting wil betalen, gelijk waar ter wereld?? Gediscrimineerd omdat je Vlaming bent? De Walen worden gedicrimineerd omdat ze Waal zijn, de Brusselaars omdat ze geen van beide zijn en de Marokkanen en Turken ook al.. 't is klote... Een klotemaatschappij?? Een klotewereld zal je bedoelen zeker? Dat is al zo sinds Adam en Eva de geneugten des levens ontdekten : in Monaco schijnt 't wat beter te zijn, idd, maar daar zijn dan weer geen sociale woningen... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() dubbele post...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is niet omdat jij in je lot berust dat ik dat ook doe en denk je dat ik vroeger niet moest bijleggen voor andere hun kinderbijslag.Denk je dat ik als werkende niet moet bijleggen voor de werklozen.Denk je dat ik het recht niet heb op een sociale woning.En die hoge belasting is niet omdat ge veel verdiend ,Trek er alles af wat niet met je loon te maken heeft zoals oa crisisbelasting ,dan krijg je zeker terug.Ik kan doen zoals u en in men lot berusten of ik kan ertegen in opstand komen en proberen men doel alsnog te bereiken.En discriminatie zeker en vast,ons geld gaat oftewel naar de migranten alsook onze sociale woningen en dat beetje dat er over is daar gaan de walen mee lopen.Verder moet ik me maar schikken naar de wetten van het huidige beleid ik mag gaan stemmen maar met je stem houd men geen rekening.Ze bestaat zoiets als de wil van het volk.En ik ga niet op men zetelke zitten wachten tot er iemand zegt allee hier se 1 euroke meer per maand.Nee als ik iets kan doen dan zal ik ghet niet laten en ik heb zoiets van zoalng ik blijf hopen is er leven.Kruip jij maar in je schulp ik niet.
|
![]() |
![]() |