Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 22:41   #1
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard Antwerpen: feiten en cijfers

Ik baseer me op de cijfers die te vinden zijn op
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...te/index.shtml

aantal bureaus geteld: 16/16

De SPA en Spirit samen 151.905 stemmen, het Vlaams Belang 141.231, dit is een verschil van 10.674.

Er wordt gefluisterd dat de stemmenwinst van de SPA en Spirit vooral komt van het "vreemdelingenlegioen" dat voor SPA en Spirit zou gestemd hebben.

Dit zou kunnen kloppen indien men aanvaardt dat de stemmen van de vreemdelingen vooral gegaan is naar "vreemdelingen" die (ook) de Belgische nationaliteit hebben en derhalve op de SPA-Spirit-lijst konden staan:
Talhaoui, Fauzaya
Bachar, Karim
Turan, Güler
Ugurlu, Sener
El Taghdouini, Ouardia
Akbas, Fatma
Slassi, Youssef
Saber, Arfan

en die samen maar liefst 22.011 voorkeurstemmen haalden.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 8 oktober 2006 om 22:42.
Basy Lys is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:45   #2
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Duidelijk genoeg...de slinkse trucs werpen spijtig genoeg hun vruchten af...

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 8 oktober 2006 om 22:45.
jurgen79 is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:46   #3
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik heb ook een voorkeurstem gegeven aan bv talhaoui en ik ben geen allochtoon. wat nu met je theorie?

ten andere, kan je dan geen vlaming zijn als je een vreemde naam hebt? telt je stem dan niet?
ingenious is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:49   #4
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

ik heb ook elke allochtone naam gekozen naast janssens, so?! Het wil blijkbaar maar niet doordringen dat slechts een mindereid van de inwoners in Antwerpen racistisch is.
Bazilfunk is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:50   #5
humble
Burgemeester

Standaard

Het paard van Troje.
De onbestuurbaarheid van Bos nu ook geimporteerd in Antwerpen.
If you want they kiss you patje, then they will screw you afterwarts, je zult ze moeten opnemen in je bestuur, en je zult de autochtonen verraden
Na VLD en Groen gedecimeerd te hebben beloofd de snoodaard Patje al wel de hemel aan de VLD, en je verraad de autochtonen weer eens.

Laatst gewijzigd door humble : 8 oktober 2006 om 22:51.
humble is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:54   #6
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Het paard van Troje.
De onbestuurbaarheid van Bos nu ook geimporteerd in Antwerpen.
If you want they kiss you patje, then they will screw you afterwarts, je zult ze moeten opnemen in je bestuur, en je zult de autochtonen verraden
Na VLD en Groen gedecimeerd te hebben beloofd de snoodaard Patje al wel de hemel aan de VLD, en je verraad de autochtonen weer eens.
dus nu gaat het helemaal niet meer over 'inburgering' maar over genetische verwantschap ?
praha is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:56   #7
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik heb ook een voorkeurstem gegeven aan bv talhaoui en ik ben geen allochtoon. wat nu met je theorie?

ten andere, kan je dan geen vlaming zijn als je een vreemde naam hebt? telt je stem dan niet?
Ik kan enkel bekende cijfers controleren, geen loze beweringen.

Waarschijnlijk hebben nog duizenden "vreemdelingen" een lijststem uitgebracht. En wat doe ik met deze bewering?
Basy Lys is offline  
Oud 8 oktober 2006, 22:57   #8
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
ik heb ook elke allochtone naam gekozen naast janssens, so?! Het wil blijkbaar maar niet doordringen dat slechts een mindereid van de inwoners in Antwerpen racistisch is.
Dat jij dit terugvoert op racisme toont bij jou een gedachtengang aan die niet de mijne is.
Basy Lys is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:00   #9
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik kan enkel bekende cijfers controleren, geen loze beweringen.

Waarschijnlijk hebben nog duizenden "vreemdelingen" een lijststem uitgebracht. En wat doe ik met deze bewering?
niets. net als met de jouwe. SPa heeft gewonnen en is groter dan het VB. dat is de enige juiste conclusie.

en antwoord eens op mijna andere vragen aub. wat heeft de naam van iemand er mee te maken? ben je geen vlaming als je naam talhaoui is? ben je dan vreemdeling? telt je stem dan niet mee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 8 oktober 2006 om 23:00.
ingenious is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:03   #10
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:

Idem hier, ik heb ook al op allochtonen gestemd. Meestal zelfs. Al is Talhaoui niet van mijn partij, zij blijft in mijn ogen een zeer capabel politica.
Oud 8 oktober 2006, 23:06   #11
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dus nu gaat het helemaal niet meer over 'inburgering' maar over genetische verwantschap ?
Ik dacht juist dat ze "rassenopdelingen" juist wilden vermijden, dat het alleen om de integratie ging. Het VB, of ze nu schermen met "ras" of cultuurdiscriminatie, uiteindelijk tonen ze toch weer waarom ze zijn veroordeeld.
Oud 8 oktober 2006, 23:07   #12
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
niets. net als met de jouwe. SPa heeft gewonnen en is groter dan het VB. dat is de enige juiste conclusie.

en antwoord eens op mijna andere vragen aub. wat heeft de naam van iemand er mee te maken? ben je geen vlaming als je naam talhaoui is? ben je dan vreemdeling? telt je stem dan niet mee?
Ik tracht enkel te analyseren of de bewering klopt dat het vreemdelingenstemrecht en de snelbelg-wet een invloed kan hebben op het scheeftrekken van de resultaten in Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 8 oktober 2006 om 23:07.
Basy Lys is offline  
Oud 8 oktober 2006, 23:18   #13
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik tracht enkel te analyseren of de bewering klopt dat het vreemdelingenstemrecht en de snelbelg-wet een invloed kan hebben op het scheeftrekken van de resultaten in Antwerpen.
dat doe je dan op een statisch incorrecte manier. van feiten is hoegenaamd geen sprake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 9 oktober 2006, 06:51   #14
k9

Standaard

Citaat:

De SPA en Spirit samen 151.905 stemmen, het Vlaams Belang 141.231, dit is een verschil van 10.674.

Er wordt gefluisterd dat de stemmenwinst van de SPA en Spirit vooral komt van het "vreemdelingenlegioen" dat voor SPA en Spirit zou gestemd hebben.

Dit zou kunnen kloppen indien men aanvaardt dat de stemmen van de vreemdelingen vooral gegaan is naar "vreemdelingen" die (ook) de Belgische nationaliteit hebben en derhalve op de SPA-Spirit-lijst konden staan:
Talhaoui, Fauzaya
Bachar, Karim
Turan, Güler
Ugurlu, Sener
El Taghdouini, Ouardia
Akbas, Fatma
Slassi, Youssef
Saber, Arfan

en? Precies alsof vreemdelingen enkel op andere vreemdelingen stemmen in niet op VB'ers? Of heeft het VB geen enkele allochtoonse politicus op die lijst staan?Je "vergeet" trouwens VLOTT, hoeveel voorkeurstemmen haalde die? 15 000? Walgelijk hoe dat hier gepraat word (en door de VB top) over mensen die hier geboren en getogen zijn en van wie de stem niks waard zou zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 oktober 2006, 06:55   #15
araneus
Gouverneur

Standaard

Stop het verhaaltje van stemmen die niks waard zijn maar terug in je kast, want dat is net wat het cordon sanitaire al jaren doet.
araneus is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:13   #16
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Talhaoui, Fauzaya
Bachar, Karim
Turan, Güler
Ugurlu, Sener
El Taghdouini, Ouardia
Akbas, Fatma
Slassi, Youssef
Saber, Arfan

De website www.Vlaanderenkiest.be geeft andere cijfers, nl. 99 920 stemmen voor SP.A-SPIRIT en 94 909 stemmen voor Vlaams Belang.

Vergeet niet dat het mogelijk is om een voorkeurstem uit te brengen op meer dan 1 kandidaat. Dat al die kandidaten die u opsomt samen 22011 voorkeurstemmen hebben, betekent dus niet automatisch dat er 22011 verschillende mensen op hen gestemd hebben.
Oud 9 oktober 2006, 07:39   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Van de 22 zetels die spa heeft behaald en waarvan ze er 7 van hun coalitiepartners (VDL/GROEN) hebben afgesnoept, zijn er dus 7 allochtoonse gemeenteraadsleden?

Of bezie ik het verkeerd?
circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:42   #18
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Oh foei. Laat je naam maar veranderen in Jan Janssen of nee, Patrick Janssens Ik vind het echt grappig om te zien hoe het Blok zich alweer in de slachtofferrol wentelt. Ik dacht nochtans dat het signaal van de kiezer duidelijk was: als het erop aan komt om te kiezen tussen het Blok en een andere partij, dan gaan we massaal achter die andere partij staan.
Griffin is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:47   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Oh foei. Laat je naam maar veranderen in Jan Janssen of nee, Patrick Janssens Ik vind het echt grappig om te zien hoe het Blok zich alweer in de slachtofferrol wentelt. Ik dacht nochtans dat het signaal van de kiezer duidelijk was: als het erop aan komt om te kiezen tussen het Blok en een andere partij, dan gaan we massaal achter die andere partij staan.
Wat was dan het verschil met 2000? Er blijven evenveel mensen voor het VB stemmen. Waar heeft U dan uw winst gehaald?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 9 oktober 2006, 07:52   #20
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Winst zit 'm erin dat er GEEN MEER stemmen voor het VB zijn. Ze zouden zogezegd n scheut groeien. Neen dus.
Bhairav is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be