![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Pacificación necesaria en Huanuni
Tientallen doden bij gevechten onder mijnwerkers onderling. Evo Morales zond 7OO man troepen en ontsloeg Villaroel, minister van Mijnen. Wat is de grond van de zaak en de reden van dit conflict? Uit de krant www.ElDiario.net word ik voorlopig niet wijzer. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 oktober 2006 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() http://www.forbes.com/entrepreneurs/...ap3073602.html
By DAN KEANE , 10.06.2006, 07:05 PM Two rival bands of miners battling for control of Bolivia's richest tin deposits ceased hostilities late Friday, after more than a day of fighting that left at least 16 dead and more than 60 injured, officials said. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gesalarieerde mijnwerkers, maar waarom en hoe ze conflicterende belangen hebben is me onduidelijk gebleven totnogtoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ofwel moest hij de controle overlaten aan een coöperatieve van mijnwerkers, ofwel moest hij de weg van de staatscontrole opgaan van de mijnen en dat laatste deed hij door een de minister van Mineria te ontslaan, die een coöperatist was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() De Coöperatisten hebben Morales 72 uur gegeven om de zaken op te lossen in Huanuni, zoniet gaan ze La¨Paz blokkeren en het verkeer in het hele land lamleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Eindelijk een een onderwerp gevonden waar niemand iets van afweet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Mijnwerkers hebben directe toegang tot explosieven, die ze hier klakkeloos tegen elkaar gebruikt hebben: vandaar de vele doden en de grote schade die de regering veel geld gaat kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Morales gaat door met de nationalisatie in Huanini en zal daartoe de 5.OOO coöperatistas in staatsdienst nemen.
In de mijnen zijn er in Bolivië in totaal 55.OOO coöperatistas. |
![]() |
![]() |