![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De franse regering verhoogde aanzienlijk de belasting op rookwaren, wat thans leidt tot grensrellen : vele Fransen komen hun sigaretten in België kopen waar een pakje 1 EUR goedkoper blijft. De franse tabakverkopers protesteren.
Dit is een onhoudbare situatie in een economisch verenigd Europa. De Franse tabaksverkopers eisen dan ook een harmonisatie van de belasting op het verbruik van sigaretten. We zijn er ! DAT KOMT EXACT NEER OP DE TOEPASSING VAN WAT VIVANT AL JAREN PROCLAMEERT. Suggestie aan Europa : schaf NU op Europees niveau de belasting op arbeid (overigens vrij beperkt) in de tabakssector compleet af en breng de prijs van de rookwaren in de hele Unie op eenzelfde (hoog) peil. Lijkt mij een typisch voorbeeld waar een start kan genomen worden met de omschakeling van belasting op arbeid naar verbruik. Met een belangrijke sprong voorwaarts voor de volksgezondheid ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Mmja .. Ik heb zo de indruk dat dit forum niet gebruikt wordt om oplossingen te zoeken of te bediscussiëren.
Is er hier iemand die nog creatief wil denken of zitten jullie hier alleen maar om te zagen en te kankeren ? Allez dan ... lees dan toch maar eens mijn onderschrift ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe lossen we zoiets op ? Vivant probeert het al jaren uit te leggen. Maar iedereen blijft vragen naar de bekende weg. En dus maak ik gebruik van een banaal doordeweeks incident om het te verduidelijken. En wat antwoordt de zelfverheven politicus ? Dat banaal feit is niet belangrijk. Tuurlijk niet. Het is dan ook een didactisch voorbeeld voor wie er iets wil uit leren. Maja, wie geen visie heeft kan men het ook niet aanleren ![]() Het ga je goed bij LA ! Bekvecht daar nog wat verder over de postjes ![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg je redenering, Descartes, er zijn inderdaad belangrijker zaken dan ons-kent-ons discussies
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo weten we ook weer wat de 'educatieve' waarde van René jr. is... Maar droom rustig verder : als jullie de Europese verkiezingen gewonnen hebben, dan beginnen we eens over de realiteit te praten en kunnen we uw systeem misschien toepassen. Tot dan acht ik het een onrealistisch politiek droombeeld. Zo weet U het van een zelfverheven politicus... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nogmaals : het ga je goed ! Vivant zorgt wel voor JOUW pensioenszekerheid ! ![]() Zo weet U het van een zelfverheven politicus... ![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Domme Fransen, in Luxemburg kosten de sigaretten 2 euro goedkoper.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Luxemburg is ook aantrekkelijk ZONDER de sigaretten, couponnekes en goedkope benzine ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toevallig groeide in België zo'n beweging die dat initiatief WIL nemen. Maar in België is men dus nooit sant in eigen land ... afgunst en kortzichtig self-protectionisme zijn hier dé sleutelwoorden ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niemand vond het tot dan de moeite op zo'n navelstaarderij te reageren. En terecht!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Engelsen komen met heelder ferries over om hun tabak in België te kopen. Denk je dat ze daarom zelfs maar hun munt kwijt willen? Ze verdienen twee keer als ze er hier iets mee komen kopen omdat hij veel meer waard is dan onze euro.
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan het niet helpen dat u geen analogie kan vinden tussen het eenvoudige sigaretten-voorbeeld en de oplossing die Vivant wil aandragen om toekomstige Ford Genk-katastrophes te vermijden. Ik weet wel, iemand die dagelijks goochelt met energetische quantum-wetmatigheden als E=mc2, bevindt zich té hoog boven het pragmatische om de maatschappelijke problemen te kunnen vatten. Ik vraag mij trouwens af wat zo'n hoogwaardigheidsbekleder te zoeken heeft op dit nederig discussieforum ![]() Voor tips over baardgroei en aftershave bent u beter af op www.1000-poot.com of een ander soortgelijk VTM-forum. |
||
![]() |
![]() |
#15 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geloofwaardig? Alleen voor jezelf. Ik zie die link hoegenaamd niet. Zoals ik al zei: je ziet spoken omdat je zo vol bent van jezelf... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Discussieer eens over de diepere inhoud van deze topic : de vervanging van nationale loonlasten en provinciale en gemeentelijke accijnzen door een europees ingestelde BTW-heffing. |
|
![]() |
![]() |
#17 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De vragen die u stelt (o.a. de uitleg van de link) werden reeds in extenso beantwoord. Slaapwel. |
||||||||
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het voorstel van Vivant gaan we dan met zijn allen in Engeland shoppen vrees ik. |
|||
![]() |