Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft milieuvervuiling volgens u gevolgen voor onze gezondheid?
ja 12 85,71%
neen 2 14,29%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2003, 13:27   #1
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Belgë behoort volgens het Franse Institu de Veille Sanitaire tot de kop voor wat betreft kankerdoden in Europa. Enkel Frankrijk gaat ons land vooraf.
Deze slechte score heeft waarschijnlijk niet te maken met een slechte behandeling van kankerpatiënten maar wel met het feit dat hier zoveel kankers voorkomen.

En gaan we ons hierbij neerleggen of gaan we er iets aan doen?

Momenteel loopt er een onderzoek naar de relatie milieuvervuiling- kanker in Vlaanderen. Dit werd opgestart onder impuls van de groene ex- excellenties Dua en Vogels.
Benieuwd wat er uit gaan komen en of er dan actie zal worden ondernomen.
Oud 22 oktober 2003, 14:53   #2
Coverman
Vreemdeling

Coverman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Coverman
Standaard

Milieuvervuiling is zo een makkelijk woord om de schuld op af te schuiven. Ligt het niet veeleer aan ons persoonlijk consumptie gedrag? U rijdt waarschijnlijk ook wel eens per wagen en U drinkt ook wel eens een cola...

Dit zijn zo een oeverloze discussie's die uiteindelijk tot niets leiden!

Dat wou ik toch even kwijt
Coverman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 23:19   #3
ward
Burger

Standaard

Wij zijn een klein landje. HET dichtst bevolkte landje van de wereld. Ingesloten tussen duitsland, frankrijk en nederland. Ge moet eens kijken waar die hun vervuilendste industrie staat? Juist....tegen onze grenzen. Frankrijk heeft het zelfs gepresteerd een kerncentrale te zetten in Tihange. Dat ligt volledig omsloten door belgisch grondgebied. Wij worden zowat "gebruikt" als vuilbak voor die groten. Wij worden zelfs gebruikt om de "onaangepasten" van heel de wereld onderdak te verlenen. Probeer die smeerboel maar eens proper te houden. En alsof DAT nog niet genoeg is, hebben we ook nog wat labbekakken van politiekers. Die kruipen in "iederen" hol, om toch maar een postje in europa te verkrijgen. En als klap op de vuurpijl, nog een paar volksverraders alla piano en metser enz.... Ge zoudt voor minder depressief worden.
Oud 23 oktober 2003, 06:59   #4
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Ward, je schrijft daar iets héél belangrijks in die laatste zin.

Het is al langer aangetoond dat depressies het afweersysteem zeer sterk verzwakken, waardoor ziektes allerhande méér kans krijgen om verwoestend toe te slaan. Specifiek werd zelfs aangetoond dat kanker hiervan een typisch voorbeeld is. Niet alleen wordt de kans op ziekte groter bij depressie, maar ook de genezing wordt bemoeilijkt. Vandaar het belang van degelijke psychologische ondersteuning voor kankerpatiënten.

Laat belgië nou toevallig één van die landen zijn met een zeer hoog aantal depressies. Leve de actieve welvaartsstaat !

Voor wanneer is de actieve welZIJNSstaat ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 07:23   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Nog twee replies en de kanker is te wijten aan het nog steeds te weinig gesplitste België.

De frustratie om die halve auto per jaar waar de Walen lustig mee rondtoeren, vreet werkelijk ons hart uit.

De onbeschaamdheid waarmee Franstaligen de spraak van Molière hanteren, raast ons als een bijtend zuur door de aderen (hadden ze nu nog Duits gesproken of desnoods Engels!)

De Vlaamse doptrekkers en profiteurs, daar kunnen we nog net mee leven, 't is eigen volk, maar dat er ook sociale problemen bij anderstalige Belgen bestaan en dat die meegenieten van de voorzieningen, dat deprimeert ons zodanig, dat wilde woekeringen in ons vege lijf, onstuitbaar
de bovenhand nemen.

Teisterend voor lichaam en ziel: levenslang behoren tot een kleine minderheid die een land wil kapottrekken. Deze frustratie leidt onherroepelijk tot een latente doodswens, welke werkelijkheid wordt, door middel van het wassen van wildgroeiende entiteiten en dodelijke uitzaaiïngen in ons verzwakte corpus.

Ik laat me omscholen tot doodgraver. Klandizie verzekerd. Nooit klachten van de klanten. Jullie kunnen niet uit mijn handen.
Oud 23 oktober 2003, 11:33   #6
abramis brama
Parlementslid

Standaard

SS, dat is een belachelijk antwoord.

Wat ik wil aantonen is iets wat iedereen al lang weet. De onthaasting is dringend nodig. D�*�*r gaat het over.

De actieve welvaartsstaat waar Verafstoot naartoe wil, zorgt voor een enorme prestatiedruk, zeker voor jonge mensen die hun eerste passen in de arbeidswereld zetten, en voor ouderen die het tempo niet meer kunnen houden. Stress is HET grote gezondheidsprobleem van deze tijd, en daaruit vloeit het gros van de andere aandoeningen voort. Vooral depressies, hart- en vaatziekten en verschillende kankers worden in belangrijke mate aangewakkerd door een ondermijnd gestel, wat op zijn beurt een rechtstreeks gevolg is van stress.

Doe maar eens een korte zoektocht op het internet naar de invloed van stress op het fysieke en mentale welzijn van de mens. D�*t is de wortel van de boom van het kwade. De "moderne ziektes" zijn slechts de takken van die boom.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 23 oktober 2003, 12:12   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Zeg dat niet zo vlakaf: ik krijg daar stress van.

Citaat:
Wat ik wil aantonen is iets wat iedereen al lang weet. De onthaasting is dringend nodig. D�*�*r gaat het over.
Ik wil je best geloven, maar op het ietwat verzuurde antwoord van Ward, met redenen die naar het communautaire zweemden, reageerde je met een flinke dosis enthousiasme.........

Citaat:
De actieve welvaartsstaat waar Verafstoot naartoe wil,
Niet kankeren op onze premier.
Noem hem maar bij zijn gewone naam.
Dat verlaagt de ergernis, ook bij jezelf.

Citaat:
zorgt voor een enorme prestatiedruk, zeker voor jonge mensen die hun eerste passen in de arbeidswereld zetten, en voor ouderen die het tempo niet meer kunnen houden.
Ik heb de indruk dat jongeren, en ouderen zoals jij, geen probleem hebben om de dictaten die van onze ministers komen, kritisch en met een flinke korrel zout te nemen. Wie mij komt vertellen harder te werken, krijgt als argument een fiere middelvinger.
De aansporing om buitenmate te presteren, dient veeleer gezocht te worden in de eigen jaloezie, afgunst en drang naar hogere materiële welstand dan onze vrienden, familie, buren.......
Deze ratrace en jaloezie wordt ons deels opgedrongen door deze laatsten zelf, en gedeeltelijk ook door de sectoren die er op één of andere manier baat bij hebben: producenten, geldschieters etc.
Probeer het maar eens om een klein huisje te betalen en een doordeweekse auto te voeren: zelfs de bank komt je vertellen dat je a rato van je inkomen 'toch wel zeer weinig aan hypotheek spendeert' (voorbeeld uit eigen leefwereld!)
Oud 23 oktober 2003, 12:14   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op tijd een goe donker bierke, met een plankske kaas, os sosies, daar is nog niemand van doodgegaan, !

naar de sterrekes kijken, de bloemekes tellen in de wei, en naar de vogelkes luisteren, ...

(ik hoor hier alleen maar auto's voorblijvlammen, ondanks het feit dat die dik 20 meter onder mij rijden, maar, kom' t gezang van de ventilatoren van mijn pc's klinkt ook nie slecht. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:26   #9
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Dan mag je nog zo zorgeloos door het leven gaan, daar gaat geen enkele kankerverwekkende stof minder mee in de lucht zweven hoor.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 12:34   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
Wij zijn een klein landje. HET dichtst bevolkte landje van de wereld.
Neen, Bangladesh en Nederland zijn dichter bevolkt.
[/quote] Ingesloten tussen duitsland, frankrijk en nederland. Ge moet eens kijken waar die hun vervuilendste industrie staat? Juist....tegen onze grenzen. Frankrijk heeft het zelfs gepresteerd een kerncentrale te zetten in Tihange. Dat ligt volledig omsloten door belgisch grondgebied. Wij worden zowat "gebruikt" als vuilbak voor die grote:[/quote]
Ik neem aan dat je Chooz bedoelt want Tihange is een Belgische centrale. Trouwens, van Chooz wordt 40% door België gebruikt (en zowat 20% gefinancierd). Het is dus maar logisch dat de centrale aan de grens staat.

Maar vooral je dichtbevolktheid is een goed argument: eigenlijk moet je België met pakweg Londen vergelijken. Nu ja, als je België met Athene vergelijkt kom je tot de conclusie dat er in Athene minder kankers zijn. Er zullen dus ook wel genetische oorzaken zijn zeker?
Oud 23 oktober 2003, 12:37   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah, zijde gij van Londerzeel, ! haha, !

Al wa wij eten en drinken is geïnfecteerd, behalve het goddelijke vocht, waar brabant trots op is natuurlijk.
Oud 23 oktober 2003, 12:47   #12
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Zeg dat niet zo vlakaf: ik krijg daar stress van.

OK; 'k zal het in het vervolg wat mooier verpakken
Citaat:
Citaat:
Ik wil je best geloven, maar op het ietwat verzuurde antwoord van Ward, met redenen die naar het communautaire zweemden, reageerde je met een flinke dosis enthousiasme.........
Ik verwees nog wel letterlijk naar de laatste zin...
Citaat:
Citaat:
De actieve welvaartsstaat waar Verafstoot naartoe wil,
Niet kankeren op onze premier.
Noem hem maar bij zijn gewone naam.
Dat verlaagt de ergernis, ook bij jezelf.
't Is een kwestie van perceptie, he

Citaat:
Citaat:
zorgt voor een enorme prestatiedruk, zeker voor jonge mensen die hun eerste passen in de arbeidswereld zetten, en voor ouderen die het tempo niet meer kunnen houden.
Ik heb de indruk dat jongeren, en ouderen zoals jij, geen probleem hebben om de dictaten die van onze ministers komen, kritisch en met een flinke korrel zout te nemen. Wie mij komt vertellen harder te werken, krijgt als argument een fiere middelvinger.
De aansporing om buitenmate te presteren, dient veeleer gezocht te worden in de eigen jaloezie, afgunst en drang naar hogere materiële welstand dan onze vrienden, familie, buren.......
Deze ratrace en jaloezie wordt ons deels opgedrongen door deze laatsten zelf, en gedeeltelijk ook door de sectoren die er op één of andere manier baat bij hebben: producenten, geldschieters etc.
Probeer het maar eens om een klein huisje te betalen en een doordeweekse auto te voeren: zelfs de bank komt je vertellen dat je a rato van je inkomen 'toch wel zeer weinig aan hypotheek spendeert' (voorbeeld uit eigen leefwereld!)
Allemaal akkoord, maar je verliest uit het oog dat mensen gewoon moeten presteren om niet uit de boot te vallen. Overal dreigt tegenwoordig het gevaar voor afdanking, zeker voor jongeren. Als je in dat geval toevallig niet tot het groepje 'uitslovers' behoort, ben je per definitie bij de eersten die ze kunnen schudden.

Wat de ouderen betreft : wanneer de pensioenleeftijd opgetrokken wordt, dan is er geen mogelijkheid om "fuck you" te zeggen. Dat is te nemen of te nemen. Als je het laat, moet je maar op water en brood zien rond te komen tot aan je pensioenleeftijd (bij wijze van spreken).

Om maar te zeggen : soms heb je het gewoon niet in eigen handen, en wordt je voor de keuze gesteld : presteren of inkomen kwijt.
Oud 23 oktober 2003, 12:49   #13
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Dan mag je nog zo zorgeloos door het leven gaan, daar gaat geen enkele kankerverwekkende stof minder mee in de lucht zweven hoor.
De weerstand van je lichaam zal groter zijn, waardoor de kanker minder kans maakt om zich te maifesteren. Minder stress --> sterker immuunsysteem --> minedr ziektes. Logisch ...
Oud 23 oktober 2003, 12:50   #14
Makkie
Lokaal Raadslid

Standaard

Coverman schreef:
Citaat:
Milieuvervuiling is zo een makkelijk woord om de schuld op af te schuiven. Ligt het niet veeleer aan ons persoonlijk consumptie gedrag? U rijdt waarschijnlijk ook wel eens per wagen en U drinkt ook wel eens een cola...
Beste Coverman, daar gaat het niet echt om. Natuurlijk rijd ik al eens met de auto en ik drink zelfs als ik te zat dreig te worden weleens een cola.
En natuurlijk gaat het om ons consumptiegedrag. Het woord "gedrag" is cruciaal. Doe je zo maar op? Of denk je wel eens na?
Neem je je wagen voor naar het toilet te rijden of neem je hem enkel wanneer je dat het beste vervoersmiddel lijkt, rekening houdend met de afstand, het weer, je tijd, enz.?

Ik als groene wil ook niet terug naar de middeleeuwen. Het enige wat ik zou willen, is dat mensen in hun gedrag ook rekening zouden houden met het milieu. Niet uit principe, maar wel omdat ik er van overtuigd ben dat we geen leuke, gezonde en veilige wereld kunnen hebben als iedereen ongebreideld consumeert. Consumentarisme gaat ten koste van het milieu, onze gezondheid, de kansen van de mensen in het Zuiden, enz.

En dit is geen oeverloze discussie. Het kan best een oogopener zijn.
Oud 23 oktober 2003, 13:37   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Genen,

Gemoedstoestand,

Lucht,

Of uwe spinazie al dan niet onder falout gezeten heeft van tsjernobiel

(we hebben het dus allemaal aan ons fles)

roken, drinken, vettig eten, ...

Petrochemie,

Verpakkingsmaterialen en voedseladitieven,

Dioxine kiekens,

Genetisch gemanipuleerde vegetarische rotzooi,

vissen vol lood en cadmium, ...

Mijn boterhameke met salami, en chemisch bereide cola light hebben mij overigens uitstekend gesmaakt, !

Stopt maar me ulle zorgen te maken, als ge het aan uw flikker hebt, kunnen ze u misschien nog genezen, en anders sterfde er helaas van, een vrij pijnlijke dood overigens in de meeste gevallen, maar anders knalde wel op nen boom, mept uw ega u dood met nen deegrol omdat ze u betrapt heeft met haar beste vriendin, Kortom een leven zonder risico's is ook de moeite niet waard.

Wie niet waagd, blijft maagd, !
Oud 24 oktober 2003, 19:24   #16
ward
Burger

Standaard

Klein vraagske aan superstaaf : Waar haal jij uit mijn repliek iets communautair???
Zit dat per toeval niet in jouw kopke???
En waarom denk je dat ik verzuurd zou zijn???
MAG ik mischien "astemblieft" een mening hebben,
of moet ik het aan jou vragen??? S........ censuur
Oud 24 oktober 2003, 19:49   #17
Makkie
Lokaal Raadslid

Standaard

Herr Flick schreef:
Citaat:
Genen,

Gemoedstoestand,

Lucht,

Of uwe spinazie al dan niet onder falout gezeten heeft van tsjernobiel

(we hebben het dus allemaal aan ons fles)

roken, drinken, vettig eten, ...

Petrochemie,

Verpakkingsmaterialen en voedseladitieven,

Dioxine kiekens,

Genetisch gemanipuleerde vegetarische rotzooi,

vissen vol lood en cadmium, ...

Mijn boterhameke met salami, en chemisch bereide cola light hebben mij overigens uitstekend gesmaakt, !

Stopt maar me ulle zorgen te maken, als ge het aan uw flikker hebt, kunnen ze u misschien nog genezen, en anders sterfde er helaas van, een vrij pijnlijke dood overigens in de meeste gevallen, maar anders knalde wel op nen boom, mept uw ega u dood met nen deegrol omdat ze u betrapt heeft met haar beste vriendin, Kortom een leven zonder risico's is ook de moeite niet waard.

Wie niet waagd, blijft maagd, !

Ik maak me vooral zorgen voor mijn kinderen en kleinkinderen. Is het niet onze plicht om de dingen die nu ons milieu bezoedelen en onze gezondheid kapot maken te bannen. Want zeg nu zelf: wie wordt er door de huidige toestand gediend? Enkel de rijken die financiëel beter worden van het gesjoemel met voedsel, het verpesten van lucht en het vervuilen van ons water. Natuurlijk zullen zij ooit in de brokken delen, maar daar denken ze niet aan. Zij denken op de korte termijn aan hun portemonnee.
Bovendien kost het de kleine man enorm veel geld aan gezondheidszorg en sociale zekerheid.
En als het aan mij ligt, fuif ik liever een stuk in de nacht met een gezonde stoot in de ene en een wijntje uit de Wereldwinkel in de andere hand.
Natuurlijk kan je niet alle risico's uitsluiten, maar er zijn plezante en minder plezante risico's.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be