Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 08:00   #1
Banneling

Standaard Britse uniefs moeten moslims bespioneren

Britse uniefs moeten moslims bespioneren

Het Britse ministerie van Onderwijs gaat docenten en stafleden van Britse universiteiten vragen om Aziatisch uitziende en islamitische studenten te bespioneren als zij vermoeden dat de leerlingen terroristische acties steunen of betrokken zijn bij moslimextremisme. Dat heeft het Britse dagblad The Guardian maandag gemeld.

Volgens een nog geheim document zullen universiteiten gewaarschuwd worden dat campussen „vruchtbare rekruteringsbodems“ zijn geworden voor extremisten. Universiteiten zouden proactief moeten handelen en studenten uit eigen beweging moeten aangeven bij speciale afdelingen van de politie. Het achttien pagina's tellende rapport is voor advies naar betrokken overheidsorganisaties gestuurd.

In het rapport erkent het ministerie dat universiteiten waarschijnlijk niet makkelijk informatie zullen doorgeven uit angst voor kritiek dat zij samenwerken met de 'geheime politie'. Studentengroeperingen reageren kritisch in de krant. Volgens de voorzitter van een federatie van islamitische verenigingen lijkt het er op „dat je schuldig bent tot j�*j je onschuld hebt bewezen.” HLN 16/10/6

Kijk 's aan ... en dan beweren al die progressieven dat er niets aan de hand is met de moslims, dat het allemaal makke, integratiewillige schaapjes zijn die hier zijn ter mijn en uwer verrijking.
Zo'n islamitische ingepakte als op de foto, da's toch een wandelend apartheidssysteem op zich ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 09:13   #2
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Misschien zou je eens een duidelijke vraag kunnen stellen, zodat ik ook kan antwoorden?

Ik beschouw mezelf namelijk als "progressief", en daar schaam ik me niet voor.
Oud 16 oktober 2006, 13:26   #3
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Misschien zou je eens een duidelijke vraag kunnen stellen, zodat ik ook kan antwoorden?

progressief zijn is inderdaad niets om je over te schamen, maar dat woord heeft de laatste jaren een nieuwe betekenis gekregen, vermits het gebruikt word door mensen die absoluut anti-progressieve zaken zoals o.a. de islam verdedigen.Als er nu iets is, dat écht ultra-conservatief en anti-progressief is, dan is het zeker en vast de islam wel.En jij, onder meerdere, doet niets anders...hoe verklaar je dat nu?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 13:33   #4
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht

ik zou zeggen, de vraag is, of jij, als "progressieve", het nuttig, normaal en moreel aanvaardbaar vind dat de universiteitsbesturen leerlingen die ze verdenken van terroristische aktiviteiten, of ronselen van zelfmoordkandidaten aangeeft bij de Geheime Politie, net zoals u bvb. iemand die je verdenkt van racisme bij de CGKR kunt aangeven, indien die persoon iets gezegd heeft dat deze organisatie als racistisch zou kunnen interpreteren?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be