![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://sprott.physics.wisc.edu/Picko...-universe.html
Zo. Meer en meer verband tussen de hersens, universum, en bewustzijn. Wat denken jullie hierover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Dit is wat er gezegd wordt door shamanen en mystici doorheen eeuwen, dat er geen onderscheid is tussen de geest maar en het materiale maar dat alles dezelfde oorsprong heeft, een soort universeel non-locaal bewustzijn.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Inderdaad.
Maar tegenwoordig zijn we te nuchter om ze zelfs maar in overwegingen te nemen. Aan de andere kant zijn er mensen met katholieke achtergrond die zoiets niet geloven, maar hun geloof waarmee ze opgroeien blijft wel ergens hangen in de zin van "ja ma ge zijt daarmee opgegroeid en jah..."/ is een teken dat ze niet voor zichzelf kunnen denken, en het zelfs een enge gedachte is om een echt eigen mening te vormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Biologie 5de middelbaar:
Het Zenuwstelsel Hersencel: Bestaat uit: 1) dendrieten (takvormige uitlopers van de celmembraan die het signaal opvangen) 2) cellichaam (soma) met de kern (geel gekleurd op de tekening) 3) axonen (lange uitlopers die het signaal doorgeven naar andere cellen) M.a.w. dit vormt Eén cel, met uitlopers met continuë membraan. Zo'n kluster van melkwegstelsels, met daarrond andere melkwegstelsels gelijken daarop (in spinnenpatroon) maar is niet hetzelfde, er is geen continuïteit te vergelijken met de celmembraan van hersencellen, noch eenheid van 1 systeem (1 enkele cel vs. miljoenen melkwegstelsels) Wel mooi met kleuren geassimilleerd... Zoom in (kan niet, we hebben daarvoor oneindig hoge pixels nodig) en uw theorie klopt niet meer. Of als je het omgekeerd wil: er is een verband te leggen tussen een hersencel en een spinnenkop of een paardenbloempluis!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() pas maar op Bhairav, hiermee beledig je de islam en ben je racistisch bezig
kut heh
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 Laatst gewijzigd door Morghodius : 5 oktober 2006 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is een verband tussen electronen die rond een celkern draaien en planeten rond de zon ook eh. Er zitten zelfs wiskundige reeksen achter de manier waarop naalden van coniferen rond de tak gepositioneerd zijn of hoe de zaden van zonnebloemen ingeplant staan. Er is wel een verband tussen alles, alleen, je ziet het a posteriori, maw, je ziet verbanden waar je ze wilt zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wereld is wel wat ruimer dan biologie uit het 5de middelbaar hoor. Micro en macro cosmos hebben meer met mekaar gemeen dan je zou durven denken. Ik geloof er hoe langer, hoe meer in dat wij allemaal wel degelijk één zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dezelfde structuur (nog niet eens waar) ... en uw punt is dan? Dat het heelal eigenlijk een hersenklomp is? Of dat we ruimtewezens in ons hoofd mogen verwachten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik insinueerde dat er misschien wel eens een verband zou kunnen bestaan. Dat argument van eens inzoemen ontkracht juist niks.
Jullie beginnen er al meteen zelf sprookjes rond te verzinnen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Maar wat hebben wij eraan dat u insinueerde dat er een misschien wel een ?verband? zou kunnen bestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ooit heb ik een theorie gelezen - vraag me niet meer waar - die bij me een gevoel van ongeloof losmaakte zoals ik nog nooit heb gevoeld. Soms ga ik wat googlen, in de hoop ergens op een site te stoten waar die theorie wordt uiteengezet. Ik heb ze nog niet gevonden, waarschijnlijk omdat ik niet goed weet op welke termen er best gezocht wordt. Ik zet even de theorie uiteen, waarbij ik mijn eigen scepsis dik in de verf zet. Maar eigenlijk is het een heel mooie theorie, in de betekenis van een mooi kunstwerk. Wanneer de realiteit richting macrokosmos ter sprake komt, dan leven wij op een kleine rotsplaneet die rondom een gemiddelde ster draait, die samen met een paar honderd miljard sterren deel uitmaakt van een gemiddeld grote spiraalnevel, die op zijn beurt samen met een nog grotere spiraal én een 30-tal kleinere galaxieën deel uitmaakt van de zgn. Locale Groep, die op zijn beurt deel uitmaakt van de zgn. Locale Cluster, die op zijn beurt deel uitmaakt van de Locale Supercluster, die op zijn beurt beweegt in de richting van de Grote Aantrekker, die op zijn beurt... etc... etc... Nu gaan we even richting microkosmos. Materie is opgebouwd uit moleculen, die op hun beurt opgebouwd zijn uit atomen, die op hun beurt opgebouwd zijn uit electronen/protonen/neutronen die op hun beurt opgebouwd zijn uit quarks/bosonen/leptonen, die op hun beurt enz... enz... De theorie gaat van hetvolgende principe uit:
Maar nu komt het krankzinnige in die theorie. Zij noemt het verband tussen micro- en macrokosmos niet lineair, doch... circulair. Dat wil zeggen dat de "allerkleinste" componenten waaruit de materie opgebouwd is, zou kunnen opgebouwd zijn uit de "allergrootste" componenten die nog groter zijn dan de Grote Aantrekker van de macrokosmos. Zulks zet uiteraard onze noties over simpele begrippen als "klein" en "groot" (micro en macro) op de helling. Meer zelfs: het begrip "ruimte" krijgt een surrealistisch tintje - of beter: een irrealistisch tintje. Mocht iemand wat meer weten over deze - ik zeg het zélf: krankzinnige - theorie, dan hoorde ik daarover graag wat meer. Want ik kan van theorieën genieten als van schilderijen, muziek of grote kathedralen: het zijn allemaal kunstwerken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() De Gulden Snede is een universele basiscurve.
Een aanschouwelijke weergave in wiskundige taal, over het werkingsprincipe van het heelal tot een cel toe, alles. http://nl.wikipedia.org/wiki/Fractal http://simone.neuro.kuleuven.ac.be/Fractals/index.html Chill out...klikken en genieten maar. http://www.youtube.com/watch?v=MPoRC_m7OgE Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 oktober 2006 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat we allang voorbij het idee waren dat alles lineair is. Laatst gewijzigd door Bhairav : 6 oktober 2006 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() http://www.earthportals.com/hologram.html
Ziehier nog een intressante link, die ik eerder had moeten posten eigenlijk. Het zijn speculaties, geen "feiten" (voor zover feiten bestaan). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Een zeer goed boek dat dit bespreekt is the Holographic universe van Michael Talbot.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik zie trouwens niet in waarom de realiteit als een hologram zien zo krankzinnig zou zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Een theorie is geen belediging, kan best zijn dat er een beetje waarheid in staat,.
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt U met "De gulden snede is een universele basiscurve" ?? |
|
![]() |
![]() |