Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 09:57   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard De school kapituleert!

De School kapituleert!

We kennen allen het treurig verhaal van het zwangere dochtertje van Coeman.
Ze wil nu terug naar school, maar die raadt het af, want de school kan de veiligheid van het meisje niet langer verzekeren.

De school zegt dus: de crimineeltjes zijn hier baas en daar is niets meer aan te doen. In sommige wijken van onze grote steden gebeurt iets gelijkaardig.

Dat is dus het begin van het einde van onze westerse vrije democratie die door de eeuwen heen met veel bloed en tranen en zweet werd opgebouwd.

En wat doen wij?
Concerten inrichten voor verdraagzaamheid, voor de autochtonen uiteraard. Er was veel volk en men is toch zo tevreden.

Hopelijk vergis ik mij
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 10:16   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De School kapituleert!

Ze wil nu terug naar school, maar die raadt het af, want de school kan de veiligheid van het meisje niet langer verzekeren.

De school zegt dus: de crimineeltjes zijn hier baas en daar is niets meer aan te doen. In sommige wijken van onze grote steden gebeurt iets gelijkaardig.

Dat is dus het begin van het einde van onze westerse vrije democratie die door de eeuwen heen met veel bloed en tranen en zweet werd opgebouwd.

En wat doen wij?
Concerten inrichten voor verdraagzaamheid, voor de autochtonen uiteraard. Er was veel volk en men is toch zo tevreden.

Hopelijk vergis ik mij
De school heeft nooit de veiligheid van de kinderen kunnen verzekeren.
Ik ben door de zwartrokken enorm afgetuigd geweest, vanaf mijn elfde tot mijn zeventiende. Toen werd ik ze de baas...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 10:22   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, ik moet je te leur stellen.
Je vergist je niet.

Iedereen heeft de mond vol over verdraagzaamheid en over normen en waarden.
En over een samenleving die zo mooi zou kunnen zijn.

Maar het blijft bij geroep en gepraat.
En niemand durft de handschoen oprapen en de strijd aangaan tegen onrecht of zedeloosheid of normvervaging of criminaliteit of onverdraagzaamheid.

Iedereen denkt dat deze zaken gratis zijn en dat men ze maar moet oprapen.

Maar een verdraagzamen samenleving is iets dat men slechts kan bekomen door hard werken, strenge regels en zware aanpak.

En heel veel bangmakerij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 10:30   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

En heel veel bangmakerij.
En terrorisme.
Oud 16 oktober 2006, 10:48   #5
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De school heeft nooit de veiligheid van de kinderen kunnen verzekeren.
Ik ben door de zwartrokken enorm afgetuigd geweest, vanaf mijn elfde tot mijn zeventiende. Toen werd ik ze de baas...
Een van die 'misdadige zwartrokken' ging zelfs de melaatsen op Molokai aftuigen. Hij werd door die 'achterlijke' Vlamingen (aldus de progressieve DM) verkozen tot grootste Vlaming aller tijden.
Oud 16 oktober 2006, 10:48   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En terrorisme.
Dat is geen bangmakerij, dat is ongekontroleerde opruimen van tegenstanders.

Niet verwarren he Eno.

Boe roepen of pang doen zijn niet het zelfde.
Oud 16 oktober 2006, 10:51   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een van die 'misdadige zwartrokken' ging zelfs de melaatsen op Molokai aftuigen. Hij werd door die 'achterlijke' Vlamingen (aldus de progressieve DM) verkozen tot grootste Vlaming aller tijden.
Maar de kindjes waren braaf en sloegen elkaar niet in het ziekenhuis.

En van Eno is er toch nog iets zinvol terecht gekomen.

Hij heeft nog geen vliegtuigen op de wetstraat laten neerknallen.
Oud 16 oktober 2006, 10:57   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste de beste ziekenverpleger(-ster) die zijn leven lang zijn werk goed doet is even heilig als de heilige van Molokai.
Ik zeg ook niet dat alle opvoeders even gewelddadig waren in mijn tijd. Het was wel schering en vooral inslag.

Maar ik ben later op meer 'verfijnde' manier door een rector-zwartrok van een befaamde technische hogeschool geterroriseerd geweest...

.
Oud 16 oktober 2006, 10:58   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar de kindjes waren braaf en sloegen elkaar niet in het ziekenhuis.

En van Eno is er toch nog iets zinvol terecht gekomen.

Hij heeft nog geen vliegtuigen op de wetstraat laten neerknallen.
Pfff ik gooi verbaal met bommen.
Boemboem is geen exclusief voorrecht van Duitse stertennissers...

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2006 om 10:59.
Oud 16 oktober 2006, 11:19   #10
luc broes

Standaard

En niet alleen bij ons!

Hoera, wij capituleren?

16.10.2006 - De Duitse schrijver van joods-Poolse afkomst Henryk Broder trekt in Duitsland momenteel volle zalen met de voorstelling van zijn boek 'Hurra! Wir kapitulieren!' Daarin toont hij overtuigend aan dat een groot deel van de Europese intellectuelen bereid is verregaande toegevingen te doen aan extremistische moslims en aan de eisen van de islam als zodanig, als ze daarmee hun persoonlijke comfort en hun rozerode wereldbeeld kunnen bestendigen. En, zo redeneren deze progressieve 'verlichte Europeanen,' het zal "hun tijd nog wel duren." "Na ons de zondvloed," zo is, anders gezegd, hun parool.
Oud 16 oktober 2006, 15:07   #11
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De School kapituleert!

En wat doen wij?

Hopelijk vergis ik mij
Ik denk dat het niet enkel de school is die kapituleert .
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 15:23   #12
guerin
Minister

Standaard

Scholen zijn niks anders dan gevangenissen voor kinderen waar ze geconditineerd zijn om goede soldaten voor het kapitalisme te zijn.Diegenen die uit het boot vallen moeten maar immers weten...en raken soms in gevangenissen voor volwassenen als het de beeldbuis gevangenis niet is!
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 15:33   #13
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Ik weet niet of het hier gaat om een school die kapituleert.
Als je goed naar het incident kijkt dan zie je dat dit héél ongelegen moet zijn gekomen, zo vlak voor de verkiezingen. Als een vader dit publiek in het nieuws brengt, komt dit héél ongelegen voor de school in kwestie. Die school hangt namelijk af voor haar bestaan van onderwijsbudgetten, en die worden doorgaans beheerd door de op dat moment verkozen mandatarissen. Ik beweer niet dat deze mandatarissen dan telefoneren naar de school met de vraag het kind in kwestie op straat te gooien. Maar ik kan me wel indenken dat de school zelf het initiatief neemt om 'druk' te gaan uitoefenen teneinde haar imago bij de betrokken mandatarissen op te poetsen, en een lap terug uit te delen naar de vader die hen in dergelijke 'verlegenheid' heeft gebracht.
Ik zou dit véél erger vinden dan kapitulatie, waar je zwicht voor een overmacht. Het zou zelf initiatief nemen zijn om iemand te elimineren onder het mom van. Ik ga er evenwel van uit dat het niet zo is
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 21:29   #14
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En niet alleen bij ons!

Hoera, wij capituleren?

16.10.2006 - De Duitse schrijver van joods-Poolse afkomst Henryk Broder trekt in Duitsland momenteel volle zalen met de voorstelling van zijn boek 'Hurra! Wir kapitulieren!' Daarin toont hij overtuigend aan dat een groot deel van de Europese intellectuelen bereid is verregaande toegevingen te doen aan extremistische moslims en aan de eisen van de islam als zodanig, als ze daarmee hun persoonlijke comfort en hun rozerode wereldbeeld kunnen bestendigen. En, zo redeneren deze progressieve 'verlichte Europeanen,' het zal "hun tijd nog wel duren." "Na ons de zondvloed," zo is, anders gezegd, hun parool.
Hierbij denk ik aan Bea Cantillon, de rector van de universiteit van Antwerpen, die knieval Mekka maakt.
Haar onderwijsinstelling zal binnenkort ook geen veiligheidgarantie meer kunnen bieden aan ongehuwd zwangere studentes, die zullen opvallen in een aula vol gedoekte hoofden, die allemaal ten gepasten tijde richting Mekka moeten in de speciale universiteitsmoskee.
Oud 16 oktober 2006, 21:43   #15
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
De School kapituleert!

En wat doen wij?

Hopelijk vergis ik mij
Wat had je dan verwacht van een school?
In scholen kweekt men gewoon wangedrag, dat is niets nieuws. Daar leer je dat er slechts één waarde bestaat en dat is presteren. Wie daar niet in slaagt in waardeloos en wordt an de kant geschoven. Niet vreemd dat je dan de gekste reacties krijgt. En eens er teveel jongeren op de school zitten die zich niet meer weten te gedragen zal de school niet meer ingrijpen, ze willen immers niet teveel leerlingen kwijt - "kassa kassa"
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 22:32   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Iets in bezit hebben betekent dat je alle onderhoud, veiligheidsrisicos,... op jou moet nemen (dezen zijn niet kostenloos).
Die zijn zeker niet kosteloos.
Dat is ook de reden dat de verhuurder deze doorrekent in de huurprijs Of dacht je dat hij deze voor eigen rekening gaat nemen..
Citaat:
daarintegen door iets te verkopen krijg je er liquiditeiten voor in de plaats waar je andere (/betere) investeringen mee kan doen.
Dat lijkt mij niet het geval, ze moeten dienen om putten te vullen.
Citaat:
Door te huren verlos je je van onderhoud en risico. Dus als je berekent (en ik geloof dat dat werd gedaan door inteligente mensen) dat de huur op lange termijn goedkoper is dan het bezit van een gebouw (let wel deze zijn nu op een recordprijs en de toekomstige prijzen zijn tamelijk onzeker) dan verkoop je toch onmiddelijk.
En ge denkt dus dat de nieuwe eigenaars dommeriken zijn die niet kunnen rekenen.
Wie moet verkopen uit noodzaak staat altijd zwakker. Komt nog bij dat de verkoper maar de tijdelijke beheerder is en zelf niets verliest. .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 07:38   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Scholen zijn niks anders dan gevangenissen voor kinderen waar ze geconditineerd zijn om goede soldaten voor het kapitalisme te zijn. Diegenen die uit het boot vallen moeten maar immers weten...en raken soms in gevangenissen voor volwassenen als het de beeldbuis gevangenis niet is!
Wat een belediging voor die vele duizenden leerkrachten die zich inspannen om het beste van zichzelf te geven en er aldus in slagen om het beste onderwijs in de wereld aan te bieden.
Wie een beetje in de werkelijkheid staat weet toch dat in ons systeem de vrije markt niet alles beslist en er sterke sociale controle ingebouwd is.
Welk economisch systeem waar ook ter wereld en wanneer ook heeft de welstand die de gemiddelde man bij ons ook maar benaderd?
Ik heb de miserabele levensomstandigheden gezien bv in communistisch China in 1984. Guerin heeft daar blijkbaar geen benul van.
Oud 17 oktober 2006, 10:38   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een belediging voor die vele duizenden leerkrachten die zich inspannen om het beste van zichzelf te geven en er aldus in slagen om het beste onderwijs in de wereld aan te bieden.
Wie een beetje in de werkelijkheid staat weet toch dat in ons systeem de vrije markt niet alles beslist en er sterke sociale controle ingebouwd is.
Welk economisch systeem waar ook ter wereld en wanneer ook heeft de welstand die de gemiddelde man bij ons ook maar benaderd?
Ik heb de miserabele levensomstandigheden gezien bv in communistisch China in 1984. Guerin heeft daar blijkbaar geen benul van.
Vlaanderen is door zijn welvaart ecologisch naar de kloten geholpen.

Verder sturen ouders hun kinderen naar een confessionele school van hun keuze. Ik was echter helemaal niet confessioneel meer, vanaf mijn twaalfde, dus voor mij was het inderdaad alleen op dat vlak al een zekere vorm van gedetineerd zijn (ik spreek nu alleen op op religieus vlak).
Mis 's morgens, elke dag, lof ' elke namiddag, en tijdens de studie verplichte biecht 's avonds.
Allemaal gedwongen door de strot geduwd...
Tegenwoordig is alleen de Islam nog oppressiever...

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 oktober 2006 om 10:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be