Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2003, 14:53   #1
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Minister van Defensie André Flahaut heeft donderdag het zenden van Belgische troepen naar Irak, als bijdrage in de stabilisering van het land, categorisch uitgesloten. "Er zullen geen troepen komen in Irak. In de huidige stand is er geen sprake van een dergelijk initiatief", zei Flahaut donderdag op RTBf-radio. In Madrid start donderdag de donorconferentie voor de heropbouw van Irak.

Volgens de Defensieminister biedt de VN-resolutie die de Veiligheidsraad op 16 oktober goedkeurde "onvoldoende garanties op militair vlak voor deelnemende landen wat betreft het beslissingsproces." België deelt de zienswijze van Frankrijk en Duitsland - ook twee heftige tegenstanders van het ontketenen van de oorlog door de Amerikaanse president om het regime van Saddam Hoessein omver te gooien, aldus Flahaut.
"De VN-resolutie komt neer op het ter beschikking stellen van Belgische, Franse of Duitse troepen onder Amerikaans bevel. Ik geloof niet dat dit wenselijk is", legde hij uit.

Flahaut herinnerde eraan dat België C-130-vrachtvliegtuigen ter beschikking stelde van internationale organisatie voor humanitaire vluchten naar Bagdad. "Sinds het einde van het militaire conflict hebben onze Herculestoestellen bijna 700 uren gevlogen voor humanitaire operaties", zei hij.

Flahaut reageerde ook op de kritiek van NAVO-secretaris-generaal George Robertson. De Brit had dinsdag in Brussel laten verstaan dat België sterker kon bijdragen aan de internationale inspanningen met het oog op de stabilisering van crisisregio's. Ons land zou ook meer moeten investeren in "nuttige capaciteiten".
"Ik verwerp de beschuldigingen van Robertson want hij brengt een oordeel uit op één moment. Ik vraag hem gewoon de langere termijn te bezien en wat wij in tien jaar hebben gedaan (aan operaties in het buitenland) en te kijken naar de engagementen die we vandaag nakomen, met inbegrip voor wat we voor Europa in Macedonië doen", zei Flahaut. Hij verweet Robertson tevens geen rekening te houden met de vluchten naar Irak.
Op dit ogenblik zijn ook Belgische militairen betrokken bij NAVO-operaties in Kosovo en in Afghanistan, aldus Flahaut.

Een PS-er op de post Defensie kan nooit een gezonde invloed hebben en het verleden heeft ze'n gelijk bewezen. Nadat ""vredesduif"" Flahaut tijdens de Amerikaanse militaire interventie in Irak een voorstel lanceerde om een verbod in te stellen voor Amerikaanse militaire gevechtstoestellen boven ons land sluit dit heerschap elke betrokkenheid van Belgische militairen in Irak categoriek uit. 3.000 ontslagen arbeidsplaatsen bij Ford Genk is voor deze clown blijkbaar nog niet genoeg als hij wéér eens begint met ze'n rondje Amerika "pesten". Tesamen met de Frans-Duitse verraders van het vrije Westen hoopt België zogezegd internationaal aanzien te krijgen. Maar dan wel op een "negatieve" manier. Leve het "Nieuwe Europa"!!!!!
Oud 23 oktober 2003, 15:16   #2
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

't Ja...ze zullen hier maar tevreden zijn als de Nato hier wegtrekt, zeker?
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 15:24   #3
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky

Ja maar dan zal het te laat zijn. Als Wallonië liever in bad gaat met hun Franse cultuurgenoten uit het Zuiden dan doen ze maar maar het zijn wel de arbeidsplaatsen in Vlaanderen die verdwijnen. Eerst Michel met ze'n ideologisch gezwets over een "niet-rechtvaardige" oorlog, dan de klacht tegen Franks van dat extreem-links krapuuladvocaatje Fermon...nu wéér de uitval van Flahaut. VLD-er Delwaide waarschuwde al van in de beginnen van het Belgische verzet tegen de oorlog in Irak dan dit negatieve gevolgen zou hebben voor de Antwerpse en Belgische economie maar niemand luisterde naar hem. België zou géén grijze muis méér zijn op de internationale politiek...neen integendeel België is nu verworven tot een ondankbare onbetrouwbare bruine rioolrat en dan imago zullen we nog jaren meedragen.
Oud 23 oktober 2003, 15:28   #4
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:

Ja maar dan zal het te laat zijn. Als Wallonië liever in bad gaat met hun Franse cultuurgenoten uit het Zuiden dan doen ze maar maar het zijn wel de arbeidsplaatsen in Vlaanderen die verdwijnen. Eerst Michel met ze'n ideologisch gezwets over een "niet-rechtvaardige" oorlog, dan de klacht tegen Franks van dat extreem-links krapuuladvocaatje Fermon...nu wéér de uitval van Flahaut. VLD-er Delwaide waarschuwde al van in de beginnen van het Belgische verzet tegen de oorlog in Irak dan dit negatieve gevolgen zou hebben voor de Antwerpse en Belgische economie maar niemand luisterde naar hem. België zou géén grijze muis méér zijn op de internationale politiek...neen integendeel België is nu verworven tot een ondankbare onbetrouwbare bruine rioolrat en dan imago zullen we nog jaren meedragen.
Ben jij wel zeker dat je VLD'er bent?
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 15:38   #5
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ben jij wel zeker dat je VLD'er bent?

Ik ben slecht sympathisant van de VLD(maar ook van het Liberaal Appel) trouwens maar de VLD kan volgens mij beter op de politiek wegen dan het L.A. De verkiezingsresultaten spreken voor zich. Ik ben ervan overtuigd dat er in de VLD nog echte Trans-Atlantische krachten aanwezig zijn daarom verwijs ik graag naar iemand als een André Gantman of een Claude Marinower. Het probleem vandaag de dag met de VLD is dat deze partij ook rekening moet houden met de eisen en wensen van haar coalitiepartners de SP_A en de PS. Persoonlijk ben ik eerder voorstander van een Rooms-Blauwe coalitie maar in Wallonië is dat haast onmogelijk omwille van het slechte resultaat van de CDH. Ondanks alles vind ik niet dat Verhofstadt het slecht doet maar "de buitenland-politiek" van dit land is gewoon een "grote schande" en dat mag ook gezegd worden Vicky.
Oud 23 oktober 2003, 15:42   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blue lagoon is gewoon diep blauw, ! hé, !

Ik ben zo blauw, dat het zwart geworden is, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 15:46   #7
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Nooit zal ik zwart worden...misschien enkel van te véél zonnebank akkoord
Oud 23 oktober 2003, 15:49   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp Bluelagoon en zit een beetje in zijn situatie. Ik ben ook diepblauw. Maar het Liberaal Appel stelt niks voor en weet op sommige punten niet waar ze voor staat, VLD is eerder rood en unionistisch geworden, en het Vlaams Blok is me ietsje tè zwart.

Op het Belgische (Vlaamse) politiek land is er geen enkele partij waar ik met volle overtuiging op kan stemmen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 15:52   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nooit zal ik zwart worden...misschien enkel van te véél zonnebank akkoord

Dat is uw keuze, hé, op tijd nekeer keren helpt, !
Oud 23 oktober 2003, 15:56   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik begrijp Bluelagoon en zit een beetje in zijn situatie. Ik ben ook diepblauw. Maar het Liberaal Appel stelt niks voor en weet op sommige punten niet waar ze voor staat, VLD is eerder rood en unionistisch geworden, en het Vlaams Blok is me ietsje tè zwart.

Op het Belgische (Vlaamse) politiek land is er geen enkele partij waar ik met volle overtuiging op kan stemmen.

Probeer het dan eens, als proteststem, zo, niemand ziet u, ge maakt gewoon da zwarte bolleke nog wa zwarter, en 't is gebeurd, ...

En zijde achteraf nie tevreden, kunde achter een paar jaar terug bollekes kleuren, en dan kleurde een ander bolleke, ...

Nu zijde ook nie tevreden, dus wa hebde te verliezen, ik vind het wel tof eigenlijk da ge zo eerlijk zijt, maar als verstandige mensen onder mekaar, ze maken er toch maar een boeleke van niet, ...

Ik vind het echt gevaarlijk zielig aan het worden.
Oud 23 oktober 2003, 16:00   #11
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Inderdaad Antoon vooral het buitenlands beleid stoot me enorm tegen de borst. In de haven van Antwerpen waar ik werk is een serieus deel van de economische activiteiten in Amerikaanse handen. Rederijen zoals Atlantic Container Line(ACL) en American President Line (APL) doen dagelijks met hun grote containerschepen de haven van Antwerpen aan en zorgen voor goeddraaiende economische activiteiten. Door het wanbeleid qua buitenlandse politiek hebben vélé Amerikaanse bedrijven reeds de benen genomen naar Rotterdam. Ik wil u wel zeggen Antoon dat er binnen de VLD nog goede rechtse krachten zitten hoor(Coveliers-Leduc-Mainower en Gantmann). Misschien zouden we in de 1e plaats deze tandem moeten versterken.
Oud 23 oktober 2003, 16:03   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Da zijn inderdaad de nog weinige goede krachten die de VLD hebben, zij maken het verschil, maar hebben nie veel meer te zeggen me dunkt.
Oud 23 oktober 2003, 16:16   #13
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Probeer het dan eens, als proteststem, zo, niemand ziet u, ge maakt gewoon da zwarte bolleke nog wa zwarter, en 't is gebeurd, ...

En zijde achteraf nie tevreden, kunde achter een paar jaar terug bollekes kleuren, en dan kleurde een ander bolleke, ...

Nu zijde ook nie tevreden, dus wa hebde te verliezen, ik vind het wel tof eigenlijk da ge zo eerlijk zijt, maar als verstandige mensen onder mekaar, ze maken er toch maar een boeleke van niet, ...

Ik vind het echt gevaarlijk zielig aan het worden.

Het spijt me Herr Flick maar ik zal nooit op het Vlaams Blok stemmen. Jamais!!
Oud 23 oktober 2003, 16:49   #14
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Er is geen enkele reden om Vlaamse soldaten naar Irak te sturen. We zouden onze les moeten geleerd hebben in Rwanda, met de dood van 10 para's. Vlaamse soldaten hebben niks te maken met andere continenten.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 16:55   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is precies mijn probleem. Hoe kan ik zeker zijn da'k later nog uberhaupt bollekes kan kleuren, eens het Blok aan de macht is.
Oud 23 oktober 2003, 17:00   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad Antoon vooral het buitenlands beleid stoot me enorm tegen de borst. In de haven van Antwerpen waar ik werk is een serieus deel van de economische activiteiten in Amerikaanse handen. Rederijen zoals Atlantic Container Line(ACL) en American President Line (APL) doen dagelijks met hun grote containerschepen de haven van Antwerpen aan en zorgen voor goeddraaiende economische activiteiten. Door het wanbeleid qua buitenlandse politiek hebben vélé Amerikaanse bedrijven reeds de benen genomen naar Rotterdam. Ik wil u wel zeggen Antoon dat er binnen de VLD nog goede rechtse krachten zitten hoor(Coveliers-Leduc-Mainower en Gantmann). Misschien zouden we in de 1e plaats deze tandem moeten versterken.
Akkoord met die 'goede' krachten binnen de VLD. Maar zoals Herr Flick reeds schreef, die hebben weinig of niets te betekenen binnen de partij.

Coveliers hebben ze een dolk in de rug gestoken. Gantman komt vanwege zijn juridische perikelen waarschijnlijk niet meer echt terug. Leduc heeft nooit iets betekend en is niet zo jong meer.

De enige van de 4 die toekomst heeft in de partij, serieus werkt verricht, en inderdaad dichter bij de macht komt is Marinower. Maar hij heeft nog een lange traject eer hij echt invloed kan uitoefenen.

Hij moet ook nog wat meer naambekendheid verwerven in Vlaanderen. Zijn kiespubliek is nog een ietsje te gering. Dat komt omdat hij zelden in beeld komt.
Oud 23 oktober 2003, 17:57   #17
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Jongens, dan heb ik goed nieuws voor jullie, voor die redenen ben ik namenlijk van de VLD weggegaan, ben mij gaan informeren over het programma van de CD&V en ben nu een fervent CD&V voorstander. Belachelijk argumenten van politiek onwetenden als "die stomme grijze katholieke partij" zijn helemaal ongegrond. Wat ons land zeker niet nodig heeft zijn mensen die tegen hun goesting op een partij stemmen, dus waarom lees je het CD&V programma niet eens?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 18:05   #18
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Jongens, dan heb ik goed nieuws voor jullie, voor die redenen ben ik namenlijk van de VLD weggegaan, ben mij gaan informeren over het programma van de CD&V en ben nu een fervent CD&V voorstander. Belachelijk argumenten van politiek onwetenden als "die stomme grijze katholieke partij" zijn helemaal ongegrond. Wat ons land zeker niet nodig heeft zijn mensen die tegen hun goesting op een partij stemmen, dus waarom lees je het CD&V programma niet eens?

Seba het CD&V blijft haar traditionele band met het zéér linkse A.C.W behouden. Ik herriner me nog voor de verkiezingen toen Stefaan Declerck duidelijk stelde dat de CD&V nooit een coalitie zou aangaan samen met de groenen daarop Jan Renders zéér furieus reageerde en de "verrechtsing" van de CD&V aanklaagde. Het CD&V zal volgens mij nooit een alternatief voor de rechterzijde in Vlaanderen kunnen zijn zolang ze weigert haar banden met het ACW door te snijden.
Oud 23 oktober 2003, 18:29   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Seba, wij zijn uiteindelijk op twee verschillende topics bezig over de CD&V, maar allee.

De CD&V heeft als probleem dat ze noch vis noch vlees is. Dat heb ik je al eens uitgelegd.

Vroeger waren ze een conservatieve christelijke partij. Je kon ervoor of ertegen zijn, maar dat waren ze.

Vandaag zijn ze zelfs d�*t niet meer. Wat ze zijn? Dat is raden, want niemand heeft daar echt een antwoord op.

En dat is precies het probleem van de CD&V.
Oud 23 oktober 2003, 18:35   #20
Seba
Europees Commissaris

Standaard

d
Citaat:
Seba het CD&V blijft haar traditionele band met het zéér linkse A.C.W behouden. Ik herriner me nog voor de verkiezingen toen Stefaan Declerck duidelijk stelde dat de CD&V nooit een coalitie zou aangaan samen met de groenen daarop Jan Renders zéér furieus reageerde en de "verrechtsing" van de CD&V aanklaagde. Het CD&V zal volgens mij nooit een alternatief voor de rechterzijde in Vlaanderen kunnen zijn zolang ze weigert haar banden met het ACW door te snijden.
Heb jij als je Leterme, De Crem, Van Rompuy, Decaluwé etc. hoort de neiging te denken dat daar enige linkse invloed van het ACW in te vinden is? Wat is volgenbs jou de reëele linkse inbreng in het programma vcan de Cd&V?

Citaat:
Seba, wij zijn uiteindelijk op twee verschillende topics bezig over de CD&V, maar allee.

De CD&V heeft als probleem dat ze noch vis noch vlees is. Dat heb ik je al eens uitgelegd.

Vroeger waren ze een conservatieve christelijke partij. Je kon ervoor of ertegen zijn, maar dat waren ze.

Vandaag zijn ze zelfs d�*t niet meer. Wat ze zijn? Dat is raden, want niemand heeft daar echt een antwoord op.

En dat is precies het probleem van de CD&V.
Jij denkt misschien dat dat zo is, maar ik (als ex-VLD'er) verzeker u dat het omgekeerde waar is, perceptie eist z'n tol, zeker als je vroeger een katholieke conservatieve partij was
Ik zal mij maar tevreden moeten stellen met de bedenking dat de vervlakking van de mensen met zich meedraagt dat verpakking primeert op de inhoud, spijtig, anders maakt de CD&V een goede kans, ik heb het alvast ingezien
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be