Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2003, 20:09   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

[size=7]Vrienden, ik zou graag een toast uitbrengen![/size]

Op de 173ste verjaardag van de Uitroeping van de Onafhankelijke Staat België! Laat ons dit vieren! En moge België nog vele duizenden jaren bestaan!

Laat ons toasten op ons Vaderland, en opdat de herinnering aan de Helden van 1830 voor eeuwig in ons geheugen gegrifd zal blijven!

LEVE ONS EEUWIGE VADERLAND, HET KONINKRIJK [size=7]BELGIË![/size]

[size=7]BELGIË BOVEN ALLES!![/size]

www.belgischeunie.be
www.probelgica.be
www.bplus.be
www.manifestobru.be
www.beterweten.be
sos_belgium.tripod.com

Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 20:20   #2
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Hoezo? Ik zal mijn fles schuimwijn pas opendoen op 16 oktober. Dan pas is België onafhankelijk geworden. Een schande dat deze datum niet gevierd wordt.

Over 2 jaar zal ik mijn fles champagne pas opendoen
Oud 4 oktober 2003, 20:35   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amour sacré de la patrie, rends-nous l'audace et la fierté!

[size=7]O Belgique, ô mère chérie,[/size]

A toi nos cœurs, �* toi nos bras,

A toi notre sang, ô Patrie !

Nous le jurons tous, tu vivras !

Tu vivras toujours grande et belle

Et ton invincible unité

Aura pour devise immortelle :

Le Roi, la Loi, la Liberté !

“[size=7]O dierbaar België[/size]

]O heilig land der vaad’ren

Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.

Aanvaard ons hart en het bloed van onze adren,

Wees ons doel in arbeid en in strijd.

Bloei, o land, in eendracht niet te breken;

Wees immer u zelf en ongeknecht,

Het woord getrouw, dat ge onbevreesd moogt spreken:

Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.”
Oud 4 oktober 2003, 20:37   #4
El Cid
Gouverneur

Standaard

Kalm Patriot, nog 12 dagen geduld ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oud 4 oktober 2003, 20:41   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc²
Kalm Patriot, nog 12 dagen geduld ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toch niet. Vanwaar haalt gij die 16 oktober?!

De Belgische Onafhankelijkheid werd op 4 oktober 1830 uitgeroepen.

(weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel )
Oud 4 oktober 2003, 20:56   #6
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FMisplon
Bericht ook in pb naar Coosie
Beste Coosie,
Ik raad u aan niet meer gebruik te maken van "uw bladvulling". De 150-karakterregel is er gekomen om eenzinnen te vermijden. Wij hebben de overtuigen dat er maar bitter weinig eenzinnen zijn die iets kunnen bijdragen aan uw discussie. Korte vraagjes, appreciatie tov bepaalde postings,... verstuurd u beter in een pb'ke. Uw eenzin over "ik zie ook blanco pagina" draagt mijn inziens niks nieuws, fundamenteels bij aan de discussie. Vooral omdat er al een allusie op gemaakt is... u herhaalt dus eigenlijk gewoon... Kon u ook doen met een pb'ke naar de poster van de link.
Indien u ons blijft uitdagen met "bladvulling" zal u ook de consequenties moeten ondergaan.
Met welke reden werd deze topic trouwens opgestart? Ik denk dat iedereen die hier geregeld een kijkje komt nemen uw voorliefde voor ons vaderland al wel reeds kent, dus welke relevantie heeft het dat u een topic opent om uw liefdesverklaringen voor het Belgische vaderland ten toon te spreiden? U kan natuurlijk zeggen dat ik hier niet hoef te komen en gewoon uw topic kan negeren wanneer het mij niet zint, zoals ik 3/4 van dit forum zou kunnen/moeten negeren omdat er geen relevante informatie is op terug te vinden, maar ik denk dat u wel begrijpt en hopelijk zelfs mijn mening deelt dat het forum er niet overzichtelijker of leuker van wordt wanneer er hier allerlei zinloze topics geopend worden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 21:00   #7
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 21:31   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vrienden, ik zou graag een toast uitbrengen

Op de 173ste verjaardag van de Uitroeping van de Onafhankelijke Staat België! Laat ons dit vieren! En moge België nog vele duizenden jaren bestaan!

Laat ons toasten op ons Vaderland, en opdat de herinnering aan de Helden van 1830 voor eeuwig in ons geheugen gegrifd zal blijven!

LEVE ONS EEUWIGE VADERLAND, HET KONINKRIJK BELGIË!

BELGIË BOVEN ALLES!!

www.belgischeunie.be
www.probelgica.be
www.bplus.be
www.manifestobru.be
www.beterweten.be
sos_belgium.tripod.com
Hoe bedoel je extreem-nationalistisch?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 21:40   #9
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De relevantie van dit forum is dat de Belgische geschiedenis niet meer fatsoenlijk onderwezen wordt op school en dat de Belgische jeugd vandaag niet meer MAG weten dat 4 oktober 1830 de onafhankelijkheidsdag van het land was. Zelfs wat er op 21 juli 1831 gebeurd is MOGEN ze zelfs niet meer weten. Zo ver is het gekomen.
Waarom mag men dat niet meer weten?

Patriot, ik heb me vergist. Op 4 oktober heeft het Voorlopig Bewind inderdaad verklaard dat België onafhankelijk zal worden. Ik heb het zonder te weten een vlaamsnationalistische leugen overgenomen dat die uitgeroepen werd op 16 oktober door prins Willem van Oranje in Antwerpen.

helemaal onderaan
Oud 4 oktober 2003, 23:34   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet het zelf nog niet... U leest immers alleen de schoolboekjes uit onverdachte unitaire tijden, maar gedegen werk over 1830 (ik verwees eerder naar het werk van A. Smits) had u nog niet in handen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 23:41   #11
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt ge daar in godsnaam bij? Wie zegt dat er daar niets meer over onderwezen mag worden en waarom zou dat niet meer onderwezen mogen worden?

Waarom worden dit soort topics trouwens niet onmiddellijk gesloten(ook de Vlaamsnationalistische van hetzelfde slag mogen dicht, voor er mij iemand een hypocriet noemt)?? Wat brengen ze bij, waar is hier trouwens de discussie, kortom wat is de relevantie van dit soort topics?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 23:56   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou relevant kunnen zijn moest u over de juiste datum geargumenteerd hebben en verduidelijkt wat op 21 juli 1831 gebeurd is.
Dan pas had de jeugd daar iets aan gehad.
Maar u geeft weer de voorkeur nutteloze bladvulling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 12:38   #13
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Het zou ook relevant zijn mocht je weten wat 10 dagen eerder in 1302 gebeurd is. Ocharm, Bobke, mag je niet meevieren? 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 12:50   #14
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Het zou ook relevant zijn mocht je weten wat 10 dagen eerder in 1302 gebeurd is. Ocharm, Bobke, mag je niet meevieren? 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Neen, ik zou ook graag weten wat er gebeurd is de 21 juli 1831 buiten de troonsbestuiging van die schitterende koning links hier.
Oud 5 oktober 2003, 13:44   #15
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...
Oud 5 oktober 2003, 14:58   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan... een oproep tot feesten van Belgische zijde, en de flaminganten (en nep-belgicisten, de beulsknechten van het Vlaams-nationalisme) roepen op tot het sluiten van deze topic.
Op 11 juli werden diverse HOERA! VLAANDEREN FEEST!!!!-topics geopend, en de Belgischgezinden wensten jullie zelfs nog veel plezier toe op jullie feest.

Het wordt weer schrijnend duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...
FMisplon schreef:
Bericht ook in pb naar Coosie Beste Coosie, Ik raad u aan niet meer gebruik te maken van "uw bladvulling". De 150-karakterregel is er gekomen om eenzinnen te vermijden. Wij hebben de overtuigen dat er maar bitter weinig eenzinnen zijn die iets kunnen bijdragen aan uw discussie. Korte vraagjes, appreciatie tov bepaalde postings,... verstuurd u beter in een pb'ke. Uw eenzin over "ik zie ook blanco pagina" draagt mijn inziens niks nieuws, fundamenteels bij aan de discussie. Vooral omdat er al een allusie op gemaakt is... u herhaalt dus eigenlijk gewoon... Kon u ook doen met een pb'ke naar de poster van de link. Indien u ons blijft uitdagen met "bladvulling" zal u ook de consequenties moeten ondergaan.

Hoe reageren de bubbers:

Citaat:
(weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel weg met de 150 regel enz.
Het is inderdaad duidelijk welke mensensoort de meest verdraagzame is...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 15:18   #17
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Juist, verdraagzaamheid troef in het BUB-kamp...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 15:30   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Jep, de Vlaams-nationalisten. U noemt hier e=mc2 weerom een nep-belgicist en de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme ( weer wat heroïsche pathetiek op overschot, Bob?), nadat Hans1 hem ook al verweten had dat hij maar beter bij de Vlaams-nationalisten kon gaan.

Dit om de simpele redenen dat e=mc2 de humor van Hans1 niet kon smaken en Patriot's lege jubelposting wilde nuanceren.
Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.
Oud 5 oktober 2003, 16:00   #19
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Ik had het over Dies, die zich soms voordoet als Belgicist, maar ALTIJD tegen de BUB en andere Belgische initiatieven fulmineert. Dan meen ik dat hij zich voordoet als de beulsknecht van het Vlaams-nationalisme, ja.
Dies? Noemt die zich belgicist? Mag ik een bevestiging van hemzelf of enkele quotes van hem om dat te staven?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 16:14   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs Superstaaf, die zich ongegeneerd belgicist noemt en de BUB een tijdlang steunde in zijn untitaristische stelling, werd in het Vlaams-nationalistisch kamp geduwd door de BUBbels toen hij hen niet voldoende naar de mond praatte. (Zijn avatar werd gebruikt om hem samen met de intens gehate Geert Bourgeois te linken)

Een belgicist die de BUB ten schande maakt zoals Royalist wordt een Vlaams-nationalistische nep-figuur genoemd.

En nu moet EMC het weer ontgelden omdat hij niet naar de pijpen van de BUB danst.

Dies ziet niets in de splitsing van België maar evenmin iets in de BUB.

Voor de BUB geldt gewoon: 'wie niet met ons is, is tegen ons. En wie niet met ons is, is een smerige Vlaams-nationalist, racist, fascist, nazi.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be