Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2003, 20:48   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

De laatste tijd is iedereen hier op het forum het eens, de BUB moet bestreden worden. Dat dit uit Vlaams-nationale hoek gebeurt, zal niemand verwonderen, maar de laatste tijd rijzen ook de Belgicistische 'BUB-watchers' (lees '-haters') als paddestoelen uit de grond.
Wat bezielt jullie toch? Met de beste wil van de wereld, maar ik kan jullie niet begrijpen. Jullie geven je stem liever aan de traditionele (con)federalistische partijen, dan aan het ENIGE alternatief voor de Belgischgezinde?!
Laat ons allen samenwerken, in dialoog, en zonder haat. Laat ons onze onderlinge meningsverschillen uitpraten of even negeren, en laat ons samenwerken aan ons alternatief tegen het Vlaams-nationalisme.
Laat ons een dam opwerpen tegen de staatsontbindingen, en laten we dat vooral SAMEN doen. Want de leuze van ons Vaderland is en blijft voor altijd onveranderd

EENDRACHT MAAKT MACHT!

www.belgischeunie.be
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:51   #2
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Als het werkelijk de bedoeling is om via de BUB enkel het Vlaamsnationalisme te berstreiden en aan de andere punten geen aandacht te schenken zou het dan niet verstandiger zijn om van de BUB een drukkingsgroep te maken in plaats van een politieke partij die een zitje in het parlement najaagt?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:53   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Als het werkelijk de bedoeling is om via de BUB enkel het Vlaamsnationalisme te berstreiden en aan de andere punten geen aandacht te schenken zou het dan niet verstandiger zijn om van de BUB een drukkingsgroep te maken in plaats van een politieke partij die een zitje in het parlement najaagt?
Wij hebben andere punten dan het bestrijden van het Vlaams-nationalisme, maar we zijn ervan overtuigd dat elke rechtgeaarde Belgisch-nationalist voor het bindend referendum en tegen het migrantenstemrecht is.
Oud 27 oktober 2003, 21:00   #4
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
De laatste tijd is iedereen hier op het forum het eens, de BUB moet bestreden worden. Dat dit uit Vlaams-nationale hoek gebeurt, zal niemand verwonderen, maar de laatste tijd rijzen ook de Belgicistische 'BUB-watchers' (lees '-haters') als paddestoelen uit de grond.
Wat bezielt jullie toch? Met de beste wil van de wereld, maar ik kan jullie niet begrijpen. Jullie geven je stem liever aan de traditionele (con)federalistische partijen, dan aan het ENIGE alternatief voor de Belgischgezinde?!
Ik gooi mijn stem liever niet weg aan een bende incompetente mensen, zonder een greintje diplomatie. De BUB heeft het hart op de juiste plaats, maar in het koppeke scheelt er iets.

Dan kies ik liever voor een realistischer alternatief. Het Liberaal Appel of de VLD zeggen mij wel wat: het minst anti-Belgisch van de rechtsere partijen. Volgens jullie, geciteerd uit monde van Geert Bourgeois, is deze regering de meest Belgische en recupereert ze tal van bevoegdheden voor het Belgische niveau.

Nu afkomen dat ze anti-Belgisch is, maakt jullie dubbel zo ongeloofwaardig.
Oud 27 oktober 2003, 21:07   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
Ik gooi mijn stem liever niet weg aan een bende incompetente mensen, zonder een greintje diplomatie. De BUB heeft het hart op de juiste plaats, maar in het koppeke scheelt er iets.

Dan kies ik liever voor een realistischer alternatief. Het Liberaal Appel of de VLD zeggen mij wel wat: het minst anti-Belgisch van de rechtsere partijen. Volgens jullie, geciteerd uit monde van Geert Bourgeois, is deze regering de meest Belgische en recupereert ze tal van bevoegdheden voor het Belgische niveau.

Het is zo dat de VLD weinig onderneemt om de Belgische Eenheid te destabiliseren, integendeel zelfs. Maar op het Vlaams niveau zitten een bende gevaarlijke gekken. Wat als de VLD na de Vlaamse verkiezingen (zoals aangekondigd!) met staatsontbindingen begint? Sorry, maar ik geef mijn stem niet aan Vlaams-nationalisten als Bart Somers, Patrick Vankrunkelsven, Sven Gatz, Margriet Hermans, Patrick Dewael, Vincent 'ik heb me altijd meer Vlaming dan Belg gevoeld' van Quickenborne of Jean-Marie 'Leve de republiek' De decker.

Liberaal Appel, die de sociale zekerheid wil splitsen en openlijke koketeert met het Blok kan mij ook niet bekoren.

Misschien zijn sommige partijen wel wat minder Vlaams-nationalistisch, maar waarom niet eens een KRACHTIGE BELGISCHE PROTESTSTEM laten horen?

En nog iets, U vindt mij incompetent?
Oud 27 oktober 2003, 21:32   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De laatste tijd is iedereen hier op het forum het eens, de BUB moet bestreden worden.
Bestrijden?? Wie wil d�*t nu?

Er moet eerst iets ZIJN, vooraleer je het kan bestrijden hé! Ik heb absoluut niks tegen dat tricolore vriendenclubje. Dit forum zou zelfs saai zijn zonder de BUB'ers. Kunnen we nog eens lachen. 8)

Beste BUB, blijf vooral bestaan!!!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 21:57   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Er moet eerst iets ZIJN, vooraleer je het kan bestrijden hé! Ik heb absoluut niks tegen dat tricolore vriendenclubje. Dit forum zou zelfs saai zijn zonder de BUB'ers. Kunnen we nog eens lachen. 8)

Inderdaad. Anders zou dit forum wat saai worden. Soms erger ik me aan de argumenten van de BUB, maar dan realiseer ik me weer dat er bijna geen argumenten zijn pro België.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 22:13   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Inderdaad. Anders zou dit forum wat saai worden. Soms erger ik me aan de argumenten van de BUB, maar dan realiseer ik me weer dat er bijna geen argumenten zijn pro België.

Grapjas
Oud 27 oktober 2003, 22:15   #9
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Grapjas
Helemaal niet. Dit is toch wel een heel realistisch beeld. Ik moet eerlijk toegeven dat de BUB'ers soms wel goed geargumenteerde stellingen geven.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 23:28   #10
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Wel blijf ik het uitermate storend vinden dat BUB-leden en zelfs de BUB-webmaster Leopold II zo openlijk vereren, zonder dat de BUB-top daar graten in ziet.

Heb net gemerkt dat El Cid wel belgicist is, maar geen BUB-er. Waarvan akte.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 23:34   #11
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste tijd is iedereen hier op het forum het eens, de BUB moet bestreden worden
1) Ik ben op dit forum geregistreerd

2) Ik vind niet dat de BUB moet bestreden worden

1) + 2) = 3) Niet iedereen op dit forum is het ermee eens dat de BUB moet bestreden worden.

4) Je openingszin is dus fout
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 02:04   #12
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:

Stem dus maar op separatist Ward of Karel
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 08:44   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik sympathiseer voor BuB om volgende redenen:
*Hun streven naar een unitair België
*Sinds kort hebben ze het BROV in hun programma opgenomen.

Ik bestrijd BuB omwille van:
*Hun standpunt waarbij ze allochtone inwoners hun inspraak wensen in te perken

Wat me van BuB-leden soms tegenvalt:
*Als hun argumenten opraken, grijpen ze nogal gratuit terug naar schelden en het niet-onderbouwd, veralgemenend linken aan fascisme en nazisme, terwijl ze op sommige vlakken in hetzelfde bedje ziek zijn (of althans waren)

Wat me van BuB-leden koud laat:
*Hun eerder matige historische 'verantwoording' van hun streven.
Op dat punt lijken de meeste flaminganten beter gedocumenteerd.
*Hun naïeviteit en goedgelovigheid en aandoenlijke idealisme.
Ik vrees dat ik daar ook aan lijd.
Oud 28 oktober 2003, 09:19   #14
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun naïeviteit en goedgelovigheid en aandoenlijke idealisme.
Anders zou je geen belgicist zijn?

Afgezien daarvan, superstaaf, jij bent een van de weinige belgicisten op dit forum waar ik nog respect voor heb. Net om de punten die je aanhaalt.
Oud 28 oktober 2003, 09:31   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Afgezien daarvan, superstaaf, jij bent een van de weinige belgicisten op dit forum waar ik nog respect voor heb. Net om de punten die je aanhaalt.
Fijn om te ondervinden dat ik ondanks alles toch een fan heb. 8)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Hun naïeviteit en goedgelovigheid en aandoenlijke idealisme.
Anders zou je geen belgicist zijn?
Ik heb ook nog een keihard geldzakargument om Belgicist te zijn hoor. 8)
Oud 28 oktober 2003, 20:52   #16
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Ha, idealisme en utopieën... De hersenspinselen van de mens, de romantiek in ieder hart, het najagen van dromen...

Niets is menselijker en natuurlijker dan dromen van een betere wereld. De betere wereld volgens mij is er een van samenwerking tussen de mensen, ongeacht taal, ras of geslacht, en van een geoliede staat die er is voor al zijn onderdanen, en niet alleen een deeltje er van, een staat waar de competentie de boventoon voert in plaats van de mediageilheid,...

Zijn deze idealen het nastreven waard? Voor mij wel.

Is dit dom? Misschien. Ik laat me graag meeslepen, maar sta het merendeel van de tijd nog met beide voeten op de grond. Marx was een idealist. Was die dom? Ik denk van niet.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 16:07   #17
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is zo dat de VLD weinig onderneemt om de Belgische Eenheid te destabiliseren, integendeel zelfs. Maar op het Vlaams niveau zitten een bende gevaarlijke gekken. Wat als de VLD na de Vlaamse verkiezingen (zoals aangekondigd!) met staatsontbindingen begint?
Wat als morgen de hemel op ons hoofd valt? Louter op speculatie geef ik mijn stem niet weg. Er is trouwens niets uit de praktijk dat er op wijst. Integendeel, het lijkt alsof de VLD vooral bij monde wel Vlaams is, maar uit de praktijk blijkt dat ze Belgisch is.

Citaat:
Sorry, maar ik geef mijn stem niet aan Vlaams-nationalisten als Bart Somers, Patrick Vankrunkelsven, Sven Gatz, Margriet Hermans, Patrick Dewael, Vincent 'ik heb me altijd meer Vlaming dan Belg gevoeld' van Quickenborne of Jean-Marie 'Leve de republiek' De decker.
Die marginalen? Opvulsel! U vergeet toppolitici als Herman De Croo.

Citaat:
Liberaal Appel, die de sociale zekerheid wil splitsen en openlijke koketeert met het Blok kan mij ook niet bekoren.
Dat laatste heeft u een punt mee

Citaat:
Misschien zijn sommige partijen wel wat minder Vlaams-nationalistisch, maar waarom niet eens een KRACHTIGE BELGISCHE PROTESTSTEM laten horen?
Omdat die klinkt als een Wiener Sangerknabe

Citaat:
En nog iets, U vindt mij incompetent?
Er is niets waaruit het tegendeel blijkt. Doe zelf de gevolgtrekking.
Oud 29 oktober 2003, 16:12   #18
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Patriot wrote:

Het is zo dat de VLD weinig onderneemt om de Belgische Eenheid te destabiliseren, integendeel zelfs. Maar op het Vlaams niveau zitten een bende gevaarlijke gekken. Wat als de VLD na de Vlaamse verkiezingen (zoals aangekondigd!) met staatsontbindingen begint?

Wat als morgen de hemel op ons hoofd valt? Louter op speculatie geef ik mijn stem niet weg. Er is trouwens niets uit de praktijk dat er op wijst. Integendeel, het lijkt alsof de VLD vooral bij monde wel Vlaams is, maar uit de praktijk blijkt dat ze Belgisch is.
Leg dan dit eens uit:
de VLD heeft buitenlandse handel, wapenhandel, landbouw en ontwikkelingssamenwerking gesplitst en de provincies en gemeenten onder regionaal toezicht geplaatst. De VLD maakt nu aanstalten om ook het kiesrecht, de gezondheidszorgen, ziekteverzekering en mobiliteit te defederaliseren. Tenslotte wil de partij ook het tweetalig arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde splitsen.
Oud 29 oktober 2003, 16:32   #19
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Patriot wrote:

Leg dan dit eens uit:
de VLD heeft buitenlandse handel, wapenhandel, landbouw en ontwikkelingssamenwerking gesplitst en de provincies en gemeenten onder regionaal toezicht geplaatst. De VLD maakt nu aanstalten om ook het kiesrecht, de gezondheidszorgen, ziekteverzekering en mobiliteit te defederaliseren. Tenslotte wil de partij ook het tweetalig arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde splitsen.
Aanstalten? Jullie zeggen ZELF dat deze regering bevoegdheden terug naar het federale niveau brengt (uit monde van dat kereltje van de NV-A). Waarom zou ik jullie nu dan moeten geloven?

Ward Beysen een separatist noemen is dom, want dat is hij niet. Hij is een federalist. Begrijp je al hoe ik tot het oordeel van incompetentie ben gekomen?
Oud 29 oktober 2003, 16:50   #20
Bruno*
Banneling

Standaard

Kijk eens naar de bevoegdheden die onder de VLD gesplitst zijn. Is dat een Belgische reflex? Ik dacht het niet.
de VLD heeft buitenlandse handel, wapenhandel, landbouw en ontwikkelingssamenwerking gesplitst en de provincies en gemeenten onder regionaal toezicht geplaatst.

Citaat:
Ward Beysen een separatist noemen is dom, want dat is hij niet. Hij is een federalist. Begrijp je al hoe ik tot het oordeel van incompetentie ben gekomen?
http://www.liberaalappel.org/nieuwsb...sprogramma.pdf

Bekijk eens: p. 10-11 om te weten wat er van België nog zou moeten overblijven volgens het Liberaal Appel.

Aan de portretten van de Belgische koningen te zien bent u ook het vorstenhuis niet ongenegen. Wat zegt nu het LA over de monarchie?

"De monarchie kan blijven bestaan. (...). Op korte termijn dient er echter gestreeft (!) worden naar het Zweeds model. De wetten moeten worden getekend, bekrachtigd en afgekondigd in naam van het volk."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be