![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste tijd is iedereen hier op het forum het eens, de BUB moet bestreden worden. Dat dit uit Vlaams-nationale hoek gebeurt, zal niemand verwonderen, maar de laatste tijd rijzen ook de Belgicistische 'BUB-watchers' (lees '-haters') als paddestoelen uit de grond.
Wat bezielt jullie toch? Met de beste wil van de wereld, maar ik kan jullie niet begrijpen. Jullie geven je stem liever aan de traditionele (con)federalistische partijen, dan aan het ENIGE alternatief voor de Belgischgezinde?! Laat ons allen samenwerken, in dialoog, en zonder haat. Laat ons onze onderlinge meningsverschillen uitpraten of even negeren, en laat ons samenwerken aan ons alternatief tegen het Vlaams-nationalisme. Laat ons een dam opwerpen tegen de staatsontbindingen, en laten we dat vooral SAMEN doen. Want de leuze van ons Vaderland is en blijft voor altijd onveranderd EENDRACHT MAAKT MACHT! www.belgischeunie.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het werkelijk de bedoeling is om via de BUB enkel het Vlaamsnationalisme te berstreiden en aan de andere punten geen aandacht te schenken zou het dan niet verstandiger zijn om van de BUB een drukkingsgroep te maken in plaats van een politieke partij die een zitje in het parlement najaagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan kies ik liever voor een realistischer alternatief. Het Liberaal Appel of de VLD zeggen mij wel wat: het minst anti-Belgisch van de rechtsere partijen. Volgens jullie, geciteerd uit monde van Geert Bourgeois, is deze regering de meest Belgische en recupereert ze tal van bevoegdheden voor het Belgische niveau. Nu afkomen dat ze anti-Belgisch is, maakt jullie dubbel zo ongeloofwaardig.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liberaal Appel, die de sociale zekerheid wil splitsen en openlijke koketeert met het Blok kan mij ook niet bekoren. Misschien zijn sommige partijen wel wat minder Vlaams-nationalistisch, maar waarom niet eens een KRACHTIGE BELGISCHE PROTESTSTEM laten horen? En nog iets, U vindt mij incompetent? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Er moet eerst iets ZIJN, vooraleer je het kan bestrijden hé! Ik heb absoluut niks tegen dat tricolore vriendenclubje. Dit forum zou zelfs saai zijn zonder de BUB'ers. Kunnen we nog eens lachen. 8) Beste BUB, blijf vooral bestaan!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grapjas ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Wel blijf ik het uitermate storend vinden dat BUB-leden en zelfs de BUB-webmaster Leopold II zo openlijk vereren, zonder dat de BUB-top daar graten in ziet.
Heb net gemerkt dat El Cid wel belgicist is, maar geen BUB-er. Waarvan akte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Ik vind niet dat de BUB moet bestreden worden 1) + 2) = 3) Niet iedereen op dit forum is het ermee eens dat de BUB moet bestreden worden. 4) Je openingszin is dus fout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sympathiseer voor BuB om volgende redenen:
*Hun streven naar een unitair België *Sinds kort hebben ze het BROV in hun programma opgenomen. Ik bestrijd BuB omwille van: *Hun standpunt waarbij ze allochtone inwoners hun inspraak wensen in te perken Wat me van BuB-leden soms tegenvalt: *Als hun argumenten opraken, grijpen ze nogal gratuit terug naar schelden en het niet-onderbouwd, veralgemenend linken aan fascisme en nazisme, terwijl ze op sommige vlakken in hetzelfde bedje ziek zijn (of althans waren) Wat me van BuB-leden koud laat: *Hun eerder matige historische 'verantwoording' van hun streven. Op dat punt lijken de meeste flaminganten beter gedocumenteerd. *Hun naïeviteit en goedgelovigheid en aandoenlijke idealisme. Ik vrees dat ik daar ook aan lijd. ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Afgezien daarvan, superstaaf, jij bent een van de weinige belgicisten op dit forum waar ik nog respect voor heb. Net om de punten die je aanhaalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ha, idealisme en utopieën... De hersenspinselen van de mens, de romantiek in ieder hart, het najagen van dromen...
Niets is menselijker en natuurlijker dan dromen van een betere wereld. De betere wereld volgens mij is er een van samenwerking tussen de mensen, ongeacht taal, ras of geslacht, en van een geoliede staat die er is voor al zijn onderdanen, en niet alleen een deeltje er van, een staat waar de competentie de boventoon voert in plaats van de mediageilheid,... Zijn deze idealen het nastreven waard? Voor mij wel. Is dit dom? Misschien. Ik laat me graag meeslepen, maar sta het merendeel van de tijd nog met beide voeten op de grond. Marx was een idealist. Was die dom? Ik denk van niet.
![]() |
#17 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de VLD heeft buitenlandse handel, wapenhandel, landbouw en ontwikkelingssamenwerking gesplitst en de provincies en gemeenten onder regionaal toezicht geplaatst. De VLD maakt nu aanstalten om ook het kiesrecht, de gezondheidszorgen, ziekteverzekering en mobiliteit te defederaliseren. Tenslotte wil de partij ook het tweetalig arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde splitsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ward Beysen een separatist noemen is dom, want dat is hij niet. Hij is een federalist. Begrijp je al hoe ik tot het oordeel van incompetentie ben gekomen?
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Kijk eens naar de bevoegdheden die onder de VLD gesplitst zijn. Is dat een Belgische reflex? Ik dacht het niet.
de VLD heeft buitenlandse handel, wapenhandel, landbouw en ontwikkelingssamenwerking gesplitst en de provincies en gemeenten onder regionaal toezicht geplaatst. Citaat:
Bekijk eens: p. 10-11 om te weten wat er van België nog zou moeten overblijven volgens het Liberaal Appel. Aan de portretten van de Belgische koningen te zien bent u ook het vorstenhuis niet ongenegen. Wat zegt nu het LA over de monarchie? "De monarchie kan blijven bestaan. (...). Op korte termijn dient er echter gestreeft (!) worden naar het Zweeds model. De wetten moeten worden getekend, bekrachtigd en afgekondigd in naam van het volk." |
|
![]() |
![]() |