![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zaterdag 7 oktober 2006 09:30http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst...182/index.html Als het goed is mag het ook gezegd worden. Was die invoering van beperken op gezinshereniging ook geen puntje van het VB? Natuurlijk mogen we hier niet vergeten dat nog een groot deel zich heeft weten verenigen via de Belgen-route. Uiteraard heeft Nederland daar geen cijfers over. Ik vermoed België evenmin: hier is er geen probleem.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik dus ook. Hier is het zeker niet Nederland die in de fout gaat, maar de rest van Europa dat vertikt om te volgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ook in België werkt men aan een wet om migratie via gezinshereniging aan banden te leggen, er zijn plannen om hier een imamopleiding te organiseren aan de KUL, zodat er geen obscure types meer geïmporteerd hoeven te worden. We komen er wel ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het ook volledig mee eens: ik verwijt Nederland niets hoor, ik wens alleen dat alle andere omringende landen hetzelfde zouden doen. Ik zit met het gevoel dat we hier in ons kloteland helemaal achteraan bengelen op dat gebied, dank zij "links"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het ook volledig mee eens: ik verwijt Nederland niets hoor, ik wens alleen dat alle andere omringende landen hetzelfde zouden doen. Ik zit met het gevoel dat we hier in ons kloteland helemaal achteraan bengelen op dat gebied, dank zij "links"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Heel goed van die Nederlanders.
Maar ja Europa zou dit moeten overnemen anders omen ze naar de andere landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verblijfsvergunning op basis van gezinshereniging zou verboden moeten worden. Die gezinnen herenigen zich sowieso jaarlijks gedurende ettelijke weken tijdens de zomervakantie in hun 'moederland'. Dat moet volstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de EU het voor het zeggen krijgt, gaat men de gemene deler van de migratiewetgeving pakken en die is eerder laks dan streng. In de jaren negentig, toen Nederland relatief de meeste vluchtelingen opnam van alle landen in de EU, was men in NL wel voor een Europese aanpak. Maar ondertussen hebben we geleerd dat we het beter zelf kunnen aanpakken dan op Europa te moeten wachten. Nu hoeft het dus niet meer. Als België de smokkelroute drooglegt is er niets meer aan de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik vind het beter dat een imamopleiding aan de KUL wordt georganiseerd dan aan bv. de VUB of RUG, wanneer dergelijke ideologisch neutrale instellingen imamopleidingen zouden organiseren, dan is er pas iets grondig mis. Wat is het alternatief ? Geen moskeeën of imams meer ? Dat kan je niet hard maken. Zelfs al zou de islam haar subsidie verliezen (en terecht: een liberale staat die een totalitaire ideologie sponsort, beetje vreemd ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() [quote=alharb;2081006]Tcho, Denenmarken en Noorwegen zijn goed bezig, in Frankrijk wordt een allochtone crimineel na het uitzitten van zijn straf het land uitgeschopt, Groot-Brittanië heeft een taskforce opgezet om slachtoffers van gedwongen huwelijken in Pakistan terug te gaan halen - het "huwelijk" is dan uiteraard nietig verklaard. Zwitserland gaat er mijn inziens dan weer ver over, hun nieuwe asielwet is onmenselijk streng.
Ook in België werkt men aan een wet om migratie via gezinshereniging aan banden te leggen, er zijn plannen om hier een imamopleiding te organiseren aan de KUL, zodat er geen obscure types meer geïmporteerd hoeven te worden. We komen er wel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Als er ooit nog iets in huis komt van een Europese Grondwet, zal daar ook een artikel bijmoeten dat over het gemeenschappelijke immigratie-beleid gaat...
|
![]() |
![]() |