![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is internationale bezorgdheid na een schietpartij bij de Mount Everest.
![]() Chinese soldaten zouden een groep van zo'n 70 Tibetanen hebben beschoten toen zij wilden vluchten naar Nepal. Daarbij zouden een 17-jarig meisje en een 13-jarig jongetje zijn gedood. De Mount Everest ligt op de grens van Nepal en door China ingelijfd Tibet. Veel Tibetanen willen hun land uit. Klimmers Een groep bergbeklimmers was getuige van de schietpartij. Een Australische klimmer zei dat de Chinezen de Tibetaanse vluchtelingen 'als ratten of konijnen afschoten'. (Bron:rtl4) Laatst gewijzigd door nubian : 11 oktober 2006 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe lang zullen de Chinezen de wereld nog kunnen wijsmaken dat van hun economische groei geen bedreiging uitgaat? Zoals in Tibet en tav Taiwan?
Passief en braaf volkje? Wat een cliché. Een confrontatie komt er aan. De Chinezen maken 1/3 uit van de wereldbevolking. De volgende twintig jaar gaan we van 6.5 miljard inwoners op deze aarde naar 10 miljard. De 50 miljard zijn ook niet meer ver af. Gevolgen hiervan zijn dat alle natuurlijke rijkdommen onder druk komen te staan en dat de aarde een nooit geziene vervuiling zal kennen. Gas en olie komen onder druk. Maar ook: water en en beschikbare landbouwgrond. Wat zullen de Chinezen zeggen binnen twintig jaar? Lebensraum... Laatst gewijzigd door MARE : 11 oktober 2006 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() En dat noemt zich dan een volksrepubliek
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Piet Hein : 11 oktober 2006 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hert kommunistisch regime in China is dan wel van het kommunisme afgestapt op economisch vlak, vandaar de economische opgang van het land.
Maar op het gebied van mensenrechten en misdaden tegen de menselijkheid volgens ze nog steeds diezelfde doctrine. Kinderen 'als ratten of konijnen' afschieten maakt daar deel van uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voeg daar nog maar aan toe een absoluut disrespect voor dieren (waar men hier spijtig genoeg geen haar beter in is) en het milieu. Mensenrechten kan mij persoonlijk niet veel schelen. Je mag mij martelen of vermoorden, interesseert me niet. Uiteraard verdedig ik me met alle macht, en met enige pech sterf ik een eervolle en mooie dood. In de strijd. Geldt voor mijn part net zo goed voor alle andere mensen, kinderen uitgezonderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant hoe weinig aandacht de VN, de Westerse regeringen en vooral de internationale pers besteden aan de slachtpartijen die door de Chinezen worden uitgevoerd. Toch?
Weerloze kinderen die gewoon als konijnen worden afgeschoten. En geen reactie whatsoever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan men nog dichter bij de menselijke waardigheid komen dan in Tibet? De Noord-Amerikaanse Indianen misschien? Voorbeelden van dergelijke volkeren zijn er hoe langer hoe minder. 't Gaat niet te best met de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hieronder kan je de wereld eens vanuit een ander standpunt bekijken. Ipv het te hebben over de mensenrechten in China en de rest van de wereld, kijkt China ook eens naar die brave USA (zeg niet Amerikanen! : dat is een belediging voor de mensen de rest van de Amerikaanse landen).
http://english.people.com.cn/200603/...09_249259.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de VN dan? Waar blijft Kofi ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Idd maar ik denk dat ze daar ook met ne schrik zitten wat als china dan nauwer gaat samenwerken met Noord-korea. En dan met hun nieuwe voorzitter (waar ik persoonlijk NIETS tegen heb) van de VN is een zuid-Korea. Dat China zich niet door zo'n land de les wil gaan spellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() In heel deze discussie komt bij mij de vraag op waarom deze Tibetanen niet via een normale grenspost naar het buitenland gingen. In tegenstelling tot wat vele hier denken kunnen Chinezen immers vrij naar het buitenland reizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval is jouw argument geen reden om kinderen als konijnen af te schieten, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Moord op onschuldigen is nooit goed te praten; in geen enkel geval !