Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2006, 19:26   #1
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard Vrije meningsuiting als het hem past: Lieven C

Hebben jullie dit al gelezen? Is iemand 'uitmaken' voor nerd geen grondwettelijk recht? Is dat de manier waarop VB-verkozenen reageren op kritiek, hoe ze omgaan met het recht op vrije meningsuiting?
Oud 23 oktober 2006, 20:21   #2
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Goohhh!! Ik zal er maar tussen zitten...de verdraagzamen en de onverdraagzamen...Alleen nog een vlag zodat ik hen kan onderscheiden want anders ...
Oud 23 oktober 2006, 20:49   #3
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Cynical Ice's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Cynical Ice
Standaard

De file onnozelheden blijft maar langer en langer worden...
Cynical Ice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 11:52   #4
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Hebben jullie dit al gelezen? Is iemand 'uitmaken' voor nerd geen grondwettelijk recht? Is dat de manier waarop VB-verkozenen reageren op kritiek, hoe ze omgaan met het recht op vrije meningsuiting?
En wat te denken van de politieke partijen die mogelijk hebben gemaakt dat betreffende mandataris al deze wettelijke middelen tot zijn beschikking heeft om dat "grondwettelijk recht" aan banden te leggen !
Oud 24 oktober 2006, 16:26   #5
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
En wat te denken van de politieke partijen die mogelijk hebben gemaakt dat betreffende mandataris al deze wettelijke middelen tot zijn beschikking heeft om dat "grondwettelijk recht" aan banden te leggen !
Ja, het is zijn goed recht om klacht in te dienen. Of het een goeie oplossing was, dat is de vraag. En afgaand op de google-resultaten, het blogartikel in de standaard en het interview met de beklaagde op stubru, had hij het toch beter kunnen aanpakken...
Oud 24 oktober 2006, 16:36   #6
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Iemand "nerd" noemen lijkt mij nu niet echt een goed onderbouwd politiek argument.
En het is C zijn goed recht om klacht in te dienen. Hij heeft er misschien wel een bijzondere goede reden voor.

Maar 't is een feit dat z'n actie een nogal averechts effect heeft.
Iets wat hij volgens mij had kunnen verwachten...

Think for yourself!!

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 19 oktober 2012 om 18:48.
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:01   #7
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Wat is er eigenlijk over wie gezegd? Via de link lees ik wel het verslag van de aanklacht maar weinig over de zaak ten gronde.

Coekie
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:23   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Och ja, kleinzielige mensen heb je overal.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:28   #9
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Het gewraakte artikel : "EGOPOLITIEK"
Oud 24 oktober 2006, 17:37   #10
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Het gaat over dit stukje.

Erg zielige reactie van die C. Een studentje rechten die eens indruk wou maken. Waarschijnlijk zullen we er niet veel meer van horen.

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 19 oktober 2012 om 18:47.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 19:19   #11
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Daar lijkt me weinig in te staan dat een echt probleem kan vormen, ook al is het dan natuurlijk niet echt vriendelijk.

btw tnx voor de link

Coekie

Laatst gewijzigd door Coekie : 24 oktober 2006 om 19:19.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 20:21   #12
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het is zijn goed recht om klacht in te dienen. Of het een goeie oplossing was, dat is de vraag. En afgaand op de google-resultaten, het blogartikel in de standaard en het interview met de beklaagde op stubru, had hij het toch beter kunnen aanpakken...
Iedereen roeit met de riemen die de here gods (of de wetgever) hem of haar heeft gegeven. Dat geldt zelfs voor het kleinste gloeilampje in de politieke verlichtingswinkel
Oud 24 oktober 2006, 21:46   #13
KeyserH
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Iedereen roeit met de riemen die de here gods (of de wetgever) hem of haar heeft gegeven. Dat geldt zelfs voor het kleinste gloeilampje in de politieke verlichtingswinkel
Maar waarom wil hij een recht waar het VB zo voor strijdt aan banden leggen? Waarom dient hij klacht in tegen iemand die haar recht op vrije mening gebruikt?
Als het VB achter zijn principes staat, dan moeten ze Lieven C adviseren zijn klacht in te trekken.

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 19 oktober 2012 om 18:47.
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 21:48   #14
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waarom wil hij een recht waar het VB zo voor strijdt aan banden leggen? Waarom dient hij klacht in tegen iemand die haar recht op vrije mening gebruikt?
Als het VB achter zijn principes staat, dan moeten ze Lieven C adviseren zijn klacht in te trekken.
Daar heb je wel een punt.

Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 23:50   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het is gemeentepolitiek. Het is een kwal die op laag niveau aan het pesten gaat. Ik je voorbeelden op hoger niveau tonen. Geef me 1 reden waarom het beleid van Louis Tobback in Leuven niet datzelfde beleid is waarvan men bang is dat Filip Dewinter het in Antwerpen zou voeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 06:07   #16
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Ik vond deze reactie op die blog wel perfect samenvatten wat nu net het probleem is met het Vlaams Belang:

Citaat:
20. Sumo - oktober 23, 2006 Buiten enkele ethisch verwerpelijke principes past het VB enkel het ‘windhaantje’ principe toe: voortdurend veranderen van standpunt om een paar stemmen meer te halen. In die zin kan men het VB best vergelijken met de prostituees van de politiek. Voorbeelden zijn legio:
- ze zijn voor vrije meningsuiting, tenzij men iets zegt dat niet in hun kaart past
- op Antwerpen linkeroever zijn ze voorstander van het Deurganckdok, op rechteroever tegenstander
- ik heb Philip Dewinter in een debat zijn bewondering horen uitspreken voor de recente verkeerswerken in Antwerpen, maar tijdens de werken kreeg ik regelmatig VB-pamfletten in de bus waarin men moord en brand schreeuwde over de werken
- Philip Dewinter wil al jaren schepen van veiligheid van Antwerpen worden. Dezelfde Philip Dewinter heeft eind jaren 80 een cultureel centrum in Leuven kort en klein geslagen (niet dat hij er studeede, Philip heeft nooit een diploma gehaald). Toen ik Philip Dewinter hierover ooit mailde kreeg ik als antwoord dat hij nooit veroordeeld is, en dat hij mij zou vervolgen wegens laster (nice try, Philip - wil je soms een foto van je optreden?). Van vrije meningsuiting gesproken. Overigens heeft de parij nogal veel vechtersbazen in hun rangen, zelfs hoge mandatarissen (Rob ‘Klop’ Verreycken bijvoorbeeld).
- Tijdens de affaire Dutroux was er onder alle partijen een consensus om deze zaak niet als politieke stunt te misbruiken. Het VB deed dit wel en zeer uitgebreid (Dutroux was immers een waal). In die tijd werd echter ook VB-parlementair en ex VMO-kopman Xavier Buisseret schuldig bevonden aan pedofilie.
- Het VB gaat altijd hard van leer tegen niet-geintegreerde allochtonen. Raar genoeg gaan ze even hard van leer tegen initiatieven (zoals taalopleidingen) om allochtonen te integreren.
- Het VB profileert zich als Vlaams-nationalistisch. Nochtans ronselen ze in Brussel stemmen bij de Franstaligen.
- In de volkscafe’s profileert het VB zich als de partij van de kleine man. Even verder prediken ze het afschaffen van de vakbonden.
- Het VB profileert zich eveneens als de partij voor de Vlaamse ondernemer. Nochtans is de partij sterk anti-globalistisch ingesteld, wat moeilijk te verzoenen is met ondernemen vanuit een klein land.
- Het VB noemt dingen die hen slecht uitkomen nogal snel ondemokratisch. Nochtans loopt binnen de partij er haast niets demokratisch. Frank Vanhecke is verkozen door slechts een paar procent van de kiezers. Gerolf Annemans ligt overhoop met zowat iedereen binnen de partij maar mag dit niet laten blijken van Dewinter.
Zo zou ik nog lang kunnen verdergaan. Hopelijk begrijpt de man in de straat snel dat allegaartje geen polici zijn, hoogstens mooipraters.
Hulde. Ik had het niet mooier kunnen samenvatten.
Oud 25 oktober 2006, 09:38   #17
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar waarom wil hij een recht waar het VB zo voor strijdt aan banden leggen? Waarom dient hij klacht in tegen iemand die haar recht op vrije mening gebruikt? Als het VB achter zijn principes staat, dan moeten ze Lieven C adviseren zijn klacht in te trekken.
1. Een politieke partij heeft geen principes. "Zelfverloochening" wordt door de meeste partijen als principe wellicht het meest toegepast.
2. Moest ik het VB zijn, dan zou ik antwoorden dat laster niet gelijk staat aan vrije meningsuiting.

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 19 oktober 2012 om 18:49.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 09:40   #18
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Hulde. Ik had het niet mooier kunnen samenvatten.
Er staan een paar goede punten in. Een paar andere punten zijn echter te kwalificeren als ongegronde zever.
Oud 25 oktober 2006, 10:44   #19
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

is dieje vriend eigenlijk verkozen?
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 11:34   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
is dieje vriend eigenlijk verkozen?
Jawel, zie maar:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...te/index.shtml
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be