![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de politie? | |||
Ze zijn niet up-to-date en kunnen de criminaliteit niet aan omwille van verkeerde recruteringsmethodes? |
![]() ![]() ![]() |
10 | 62,50% |
De politie is mijn vriend. Ze lachen altijd, zijn heel vriendelijk en als ik bel, staan ze binnen de 5 minuten voor mijn deur. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik had graag de mening gehad van jullie over onze POLITIE:
Vind je dat ze te associaal zijn? Te slecht getraind? Altijd komen als het spektakel gedaan is? Is het jaar opleiding dat ze krijgen slecht? Wat ik tegenwoordig op straat zie rondlopen van Agenten, dan denk ik toch wel effe van : "moeten die ons verdedigen of helpden?" De meerderheid van de flikken is stom om te donderen. Ze moeten eerst alles aan hun chef vragen voor ze een antwoord kunnen geven. Moet de Politie hervormd worden voor Vlaanderen en Wallonië, of moeten we deze circusact blijven tolereren? Je zit nu een combi van de rijkswacht, met een beke oranje en een beke blauw. En dan stapt er zo ne pipo uit in een oud uniform van de rijkswacht en den andere in een "uniform" van de politie. De politiehervorming is 1 GROTE RAMP! Het beleid trekt op niets! Het is allemaal vriendjespolitiek. Heeft er iemand zin om zelf een politiemacht op te richten en zo de burger echt helpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een nieuwe VMO ? ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De wet op milities dient afgeschaft te worden. Als dat gebeurd is kunnen wij D.M. terug in 't leven roepen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ons hele rechtssysteem is verkeerd, een vaak te lakse aanpak, teveel bureaucratie.
De politiehervorming is niet wat het belooft lijkt, federale en gemeentelijke politie hinderen elkaar nog vaak. Het is niet nodig meer politieagenten aan te werven , men moet ze gewoon beter inzetten.
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() De agenten hier in Vilvoorde doen nochtans hun best en zijn over het algemeen (hangt ook van het moment af, kom er eens tegen die net een vechtpartij uit elkaar heeft moeten sleuren) vriendelijk en beleefd maar wel kordaat en krachtdadig. Dat er mensen zijn die problemen hebben met een strenge oom agent verwacht ik wel. Mijn eigen ervaringen met hen zijn over het algemeen nooit echt negatief geweest.
Toen mijn stiefvader zelfmoord pleegde werden we eigenlijk niet zo goed door de politie opgevangen, je merkt echt de nood aan professionele slachtofferhulp. De agenten die mij bij mij thuis moesten ophalen wilden me niets zeggen, ofwel omdat ze dat niet mochten ofwel omdat ze niet wisten hoe het aan te pakken, ik weet het niet, ik had het vermoeden dat ze er zelf problemen mee hadden en vreesden dat ik in een hysterische huilbui ging losbarsten. Een hele tijd later ben ik om een andere reden naar het politiebureau moeten gaan en heb ik met enkele van die mannen gesproken (ze herkenden mij). Toen heb ik gehoord dat zij heel erg onder de indruk waren van de wilskracht en zelfbeheersing die mijn moeder en ik die nacht vertoonden, dat zij onder de indruk waren van wat ze aantroffen (een lading zware hagel door je hoofd jagen is redelijk spectaculair om aan te treffen) en dat de foto's het bureau rond zijn gegaan om alle mannen te "harden". Toen heb ik nog meer respect gekregen voor die mannen. Er zitten smeerlappen tussen, er zitten dommerikken tussen, maar het zijn allemaal mensen. Ik zal dus niet op deze poll antwoorden omdat ze naar mijn inzien niet de juiste vragen stelt of alle mogelijke antwoorden aanreikt.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :o oh my god!
Wat een gruwelijke manier om een eind aan je leven te maken. Zeer traumatisch voor de nabestaanden die hiervan getuige zijn. In zo'n gevallen vind ik het goed dat de politie of het gerecht het stoffelijk overschot niet vrijgeeft. Iemand dood aantreffen is op zich geen leuke ervaring, maar d�*t.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik begrijp je reactie Paulus.
Mijn moeder heeft hem gevonden. Ik mocht niet gaan zien, ik mocht zelfs de kamer niet in van mijn moeder tot ze schoongemaakt was. Mijn oudste broer mocht het wel want het was nodig om te zien welke spullen nog gered konden worden en welke onherstelbaar bevuild. Men hield ons in de woonkamer toen het lichaam werd weggehaald. Het was zenuwslopend om te horen hoeveel moeite ze hadden om het weg te dragen, de trap af, de corbilliard in, we hadden zoiets van "laat ons helpen, wij weten hoe zwaar hij was". Zowel de huisarts als de begrafenisonderneemster gaven achteraf toe enkele nachten niet goed geslapen te hebben. Ik heb ondanks alles op de trap nog stukjes moeten oprapen. Een professionele schoonmaakploeg heeft de kamer letterlijk tot op de plinten gestript. Daarna hebben we de gaten in het plafond gedicht, achter de verwarming vonden we nog wat stukjes, boeken zaten onder de klodders en moesten afgesopt worden. Je kunt het vreselijk vinden, maar het was letterlijk een reiniging voor kamer èn ziel. Daarna heeft mijn moeder jarenlang voor haar rouw en verwerking op mij gesteunt, nu heeft ze er schuldgevoelens over maar ik weet dat het mij gesterkt heeft en ik ben er haar dankbaar om. We hebben een heel hechte band. Zoals ik al opmerkte, de politie moet vaak werken met en in omstandigheden waarop zij niet goed genoeg voorbereid kunnen worden, de inspecteur van het parket die moest "komen vaststellen" heeft zelfs niet eens een stap in die kamer gezet, hij heeft zich onmiddelijk omgedraait en is naar beneden gelopen. Misschien is het systeem wel zwak maar de mannen/vrouwen doen hun best. Het zijn de politici en de hoogste rangen die er zo'n boeltje van maken.
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Babeth, voor de eerste keer weet ik niet wat zeggen op dit forum. Ik ben echt geraakt én ontroerd door je verhaal. Massa's respect.
En hiermee sla je de nagel op de kop: Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vind het ook heel erg en .. heb er geen woorden voor. Als je zoiets meemaakt, dan zou ik niet weten of ik wel sterk genoeg zou blijven. Soit, bij deze mag deze topic toe van mij. CLOSE CASE |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() of politieagenten dom of onbekwaam zijn laat ik in het midden, ik weet dat de opleiding degelijk gebeurd maar waarschijnlijk wat te soft zoals men dat in een moderne taal noemt. Men mag ook niet vergeten dat er voor het ogenblik een aanwerving geweest is van jonge agenten. Wat kan je dan verwachten ? dat zij een reactie hebben van iemand die tientallen jaren tussen de mensen staat, geef ze een kans. Waar wel iets mis loopt is aan de top van de politie, de politiek heeft zich genesteld en dat is voor de toekomst een heel groot gevaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() De politie MAG NIET handelen zoals het moet door de politieke oversten. Dit werkt meer en meer politiemensen op de zenuwen, en die kennen maar één toevluchtsoord: het Vlaams Blok. De tekortkomingen van de politie zijn niet de schuld van de politie zelf maar grotendeels van de politieke machthebbers.
|
![]() |
![]() |