![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
soc.culture.belgium Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep soc.culture.belgium. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Margaretha Guidone uit Kapellen slaagde er gisteren in om tientallen
Vlaamse politici naar een vertoning van de Amerikaanse film "An inconvenient truth" te lokken. Die film, eigenlijk een uitgesponnen filmversie van een lezing van gewezen Amerikaans vice-president Al Gore, wil het grote publiek én de beleidsmakers warm maken om zich te bekreunen over de gevolgen van de klimaatveranderingen die de opwarming van de aarde teweegbrengt. Guidone is van oorsprong Nederlands, de echtgenote van een Italiaanse zeeman en de moeder van 2 tieners. Zelf zag ze de waarschuwende prent gisteren voor de zesde keer, en ze is er trots op dat ze haar steentje heeft kunnen bijdragen om aan de oproep van de filmmakers, het sensibiliseren van zo veel mogelijk politici, gehoor te geven. Guidone belde en mailde zich uit de naad en wist van Kinepolis een zaal voor een gratis vertoning los te krijgen, met de hulp van ondernemende vrienden en kennissen bij de Bond Beter Leefmilieu en Natuurpunt. Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee zalen vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en kabinetsmedewerkers van alle gezindten en beleidsniveaus namen de uitnodiging van Guidone aan, behalve bij Vlaams Belang. Van die partij schreven alleen enkele medewerkers van de studiedienst zich in voor de voorstelling. Bron: Gazet Van Antwerpen 31-10-2006 en http://www.blokwatch.be |
![]() |
#2 |
|
![]() ".thePiano" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee zalen > vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en kabinetsmedewerkers > van alle gezindten en beleidsniveaus namen de uitnodiging van Guidone > aan, behalve bij Vlaams Belang. Van die partij schreven alleen enkele > medewerkers van de studiedienst zich in voor de voorstelling. Dank u om een belangrijk iets te veranderen in een politiek issue. Je doet ongetwijfel je best om deze boodschap over te brengen. *zucht* |
![]() |
#3 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 12:48:08 GMT, "Zzzzzzzzz" <[email protected]> wrote:
> >".thePiano" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee zalen >> vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en kabinetsmedewerkers >> van alle gezindten en beleidsniveaus namen de uitnodiging van Guidone >> aan, behalve bij Vlaams Belang. Van die partij schreven alleen enkele >> medewerkers van de studiedienst zich in voor de voorstelling. > >Dank u om een belangrijk iets te veranderen in een politiek issue. Je doet >ongetwijfel je best om deze boodschap over te brengen. > >*zucht* > Is milieu en de bekommernis erom dan geen politiek issue? Zo nee, moeten we er zeker dringend van een maken. Al Gore denkt er ook zo over, vandaar zijn documentaire. Of weet je niet wie die Al Gore is? |
![]() |
#4 |
|
![]() ..thePiano <[email protected]> openbaarde zich in
news:[email protected]: > Guidone belde en mailde zich uit de naad en wist van Kinepolis > een zaal voor een gratis vertoning los te krijgen, met de hulp > van ondernemende vrienden en kennissen bij de Bond Beter > Leefmilieu en Natuurpunt. > > Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee > zalen vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en > kabinetsmedewerkers van alle gezindten en beleidsniveaus > namen de uitnodiging van Guidone aan, behalve bij Vlaams > Belang. Van die partij schreven alleen enkele medewerkers > van de studiedienst zich in voor de voorstelling. > > Bron: Gazet Van Antwerpen 31-10-2006 en > http://www.blokwatch.be > > dus al die politieke correcten zijn maar geïnteresseerd in iets als het hen persoonlijk niets kost? |
![]() |
#5 |
|
![]() ".thePiano" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Is milieu en de bekommernis erom dan geen politiek issue? Zo nee, > moeten we er zeker dringend van een maken. Al Gore denkt er ook zo > over, vandaar zijn documentaire. Of weet je niet wie die Al Gore is? Dit heb ik ook nooit beweerd! Denk je soms dit deze kwestie zo onbelangrijk is dat niemand het gaat lezen tenzij je het VB erbij haalt?! |
![]() |
#6 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 12:58:17 GMT, "Zzzzzzzzz" <[email protected]> wrote:
> >".thePiano" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> Is milieu en de bekommernis erom dan geen politiek issue? Zo nee, >> moeten we er zeker dringend van een maken. Al Gore denkt er ook zo >> over, vandaar zijn documentaire. Of weet je niet wie die Al Gore is? > >Dit heb ik ook nooit beweerd! >Denk je soms dit deze kwestie zo onbelangrijk is dat niemand het gaat lezen >tenzij je het VB erbij haalt?! > Laat die 'tenzij' maar al vallen. Het VB vind deze kwestie totaal onbelangrijk en dat was wat ik wilde zeggen. Mag ik? Of ben je vergeten dat alle politieke forums op het net zowat platgelegd worden door deze [en bijna overal steeds dezèlfde] randdebielen van het VB? |
![]() |
#7 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 07:02:56 -0600, [email protected] wrote:
>dus al die politieke correcten zijn maar geïnteresseerd in iets >als het hen persoonlijk niets kost? Snap ik niet, wou je nog wat zeggen? |
![]() |
#8 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 13:15:32 GMT, "GigaSurfer" <[email protected]>
wrote: ><[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> .thePiano <[email protected]> openbaarde zich in >> news:[email protected]: >> >>> Guidone belde en mailde zich uit de naad en wist van Kinepolis >>> een zaal voor een gratis vertoning los te krijgen, met de hulp >>> van ondernemende vrienden en kennissen bij de Bond Beter >>> Leefmilieu en Natuurpunt. >>> >>> Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee >>> zalen vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en >>> kabinetsmedewerkers van alle gezindten en beleidsniveaus >>> namen de uitnodiging van Guidone aan, behalve bij Vlaams >>> Belang. Van die partij schreven alleen enkele medewerkers >>> van de studiedienst zich in voor de voorstelling. >>> >>> Bron: Gazet Van Antwerpen 31-10-2006 en >>> http://www.blokwatch.be >>> >>> >> >> dus al die politieke correcten zijn maar geïnteresseerd in iets >> als het hen persoonlijk niets kost? > >...en als er journalisten aanwezig zijn. > Het VB kan haar bekende deuntje "we zijn weer niet uitgenodigd" alleszins niet meer Calimero-achtig afdreunen. Ze stuurden hun kat en dat was dat. |
![]() |
#9 |
|
![]() "GigaSurfer" <[email protected]> openbaarde zich in
news:[email protected]: > <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> .thePiano <[email protected]> openbaarde zich in >> news:[email protected]: >> >>> Guidone belde en mailde zich uit de naad en wist van >>> Kinepolis een zaal voor een gratis vertoning los te >>> krijgen, met de hulp van ondernemende vrienden en >>> kennissen bij de Bond Beter Leefmilieu en Natuurpunt. >>> >>> Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee >>> zalen vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en >>> kabinetsmedewerkers van alle gezindten en beleidsniveaus >>> namen de uitnodiging van Guidone aan, behalve bij Vlaams >>> Belang. Van die partij schreven alleen enkele medewerkers >>> van de studiedienst zich in voor de voorstelling. >>> >>> Bron: Gazet Van Antwerpen 31-10-2006 en >>> http://www.blokwatch.be >>> >>> >> >> dus al die politieke correcten zijn maar geïnteresseerd in >> iets als het hen persoonlijk niets kost? > > ...en als er journalisten aanwezig zijn. > > > dat was waarschijnlijk de belangrijkste drijfveer van onze nationale zakkenvullers, naast het feit dat het hen zelf niets koste is de gratische publiciteit natuurlijk meegenomen bedankt om daarnaar te wijzen |
![]() |
#10 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 07:18:44 -0600, [email protected] wrote:
>dat was waarschijnlijk de belangrijkste drijfveer van onze >nationale zakkenvullers, naast het feit dat het hen zelf niets >koste is de gratische publiciteit natuurlijk meegenomen > >bedankt om daarnaar te wijzen Geen woord van je over de nationale zakkenvullers van het Vlaams Belang. Toeval of vergetelheid? |
![]() |
#11 |
|
![]() <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > .thePiano <[email protected]> openbaarde zich in > news:[email protected]: > >> Guidone belde en mailde zich uit de naad en wist van Kinepolis >> een zaal voor een gratis vertoning los te krijgen, met de hulp >> van ondernemende vrienden en kennissen bij de Bond Beter >> Leefmilieu en Natuurpunt. >> >> Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee >> zalen vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en >> kabinetsmedewerkers van alle gezindten en beleidsniveaus >> namen de uitnodiging van Guidone aan, behalve bij Vlaams >> Belang. Van die partij schreven alleen enkele medewerkers >> van de studiedienst zich in voor de voorstelling. >> >> Bron: Gazet Van Antwerpen 31-10-2006 en >> http://www.blokwatch.be >> >> > > dus al die politieke correcten zijn maar geïnteresseerd in iets > als het hen persoonlijk niets kost? ....en als er journalisten aanwezig zijn. |
![]() |
#12 |
|
![]() ".thePiano" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Laat die 'tenzij' maar al vallen. Het VB vind deze kwestie totaal > onbelangrijk en dat was wat ik wilde zeggen. Mag ik? Of ben je > vergeten dat alle politieke forums op het net zowat platgelegd worden > door deze [en bijna overal steeds dezèlfde] randdebielen van het VB? U doet maar, ik wilde gewoon opmerken dat iedereen in dit milieu moet leven. Als je dit als een "wij tegen zij" wilt maken is dat uw goed recht en zal ik je echt niets in de weg leggen. Veel succes met je strategie, maar ik denk dat het meer slecht gaat doen voor hetgeen je aanhaalt dan het goed gaat doen. |
![]() |
#13 |
|
news:[email protected]: > On Wed, 01 Nov 2006 13:15:32 GMT, "GigaSurfer" > <[email protected]> wrote: > >><[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]... >>> .thePiano <[email protected]> openbaarde zich in >>> news:[email protected]: >>> >>>> Guidone belde en mailde zich uit de naad en wist van >>>> Kinepolis een zaal voor een gratis vertoning los te >>>> krijgen, met de hulp van ondernemende vrienden en >>>> kennissen bij de Bond Beter Leefmilieu en Natuurpunt. >>>> >>>> Door de grote respons moest Kinepolis uiteindelijk twee >>>> zalen vrijmaken voor het evenement. Vlaamse politici en >>>> kabinetsmedewerkers van alle gezindten en beleidsniveaus >>>> namen de uitnodiging van Guidone aan, behalve bij Vlaams >>>> Belang. Van die partij schreven alleen enkele >>>> medewerkers van de studiedienst zich in voor de >>>> voorstelling. >>>> >>>> Bron: Gazet Van Antwerpen 31-10-2006 en >>>> http://www.blokwatch.be >>>> >>>> >>> >>> dus al die politieke correcten zijn maar geïnteresseerd >>> in iets als het hen persoonlijk niets kost? >> >>...en als er journalisten aanwezig zijn. >> > Het VB kan haar bekende deuntje "we zijn weer niet > uitgenodigd" alleszins niet meer Calimero-achtig afdreunen. > Ze stuurden hun kat en dat was dat. > hoe? hun kat? en jij vermeldde zelf dat ze medewerkers van hun studiedienst stuurden? hetgeen vermoedelijk het meest correcte is om door politici te reageren ten einde tot een gestructureerd gevolg te komen |
![]() |
#14 |
|
news:[email protected]: > On Wed, 01 Nov 2006 07:18:44 -0600, [email protected] > wrote: > >>dat was waarschijnlijk de belangrijkste drijfveer van onze >>nationale zakkenvullers, naast het feit dat het hen zelf >>niets koste is de gratische publiciteit natuurlijk >>meegenomen >> >>bedankt om daarnaar te wijzen > > Geen woord van je over de nationale zakkenvullers van het > Vlaams Belang. Toeval of vergetelheid? > wat is het nu? jij vermeldde toch zelf dat de VB politici zelf niet naar de vertoning gingen? hoe kunnen deze VB politici dan enig persoonlijk financiëel voordeel behalen? |
![]() |
#15 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 13:20:34 GMT, "Zzzzzzzzz" <[email protected]> wrote:
> >".thePiano" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> Laat die 'tenzij' maar al vallen. Het VB vind deze kwestie totaal >> onbelangrijk en dat was wat ik wilde zeggen. Mag ik? Of ben je >> vergeten dat alle politieke forums op het net zowat platgelegd worden >> door deze [en bijna overal steeds dezèlfde] randdebielen van het VB? > >U doet maar, ik wilde gewoon opmerken dat iedereen in dit milieu moet leven. >Als je dit als een "wij tegen zij" wilt maken is dat uw goed recht en zal ik >je echt niets in de weg leggen. Veel succes met je strategie, maar ik denk >dat het meer slecht gaat doen voor hetgeen je aanhaalt dan het goed gaat >doen. > Ik heb gewoon een feit vermeld. Als ik het niet doe, zal niemand anders op dit forum het wèl doen (op een een paar uitzonderingen na dus, en diegenen die ik daar mee bedoel weten het wel) Mijn persoonlijke strategie omtrent de aanpak van het VB? : "Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen" (Yves Desmet) |
![]() |
#16 |
|
news:[email protected]: > On Wed, 01 Nov 2006 13:20:34 GMT, "Zzzzzzzzz" <[email protected]> > wrote: > >> >>".thePiano" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected]. .. >>> Laat die 'tenzij' maar al vallen. Het VB vind deze >>> kwestie totaal onbelangrijk en dat was wat ik wilde >>> zeggen. Mag ik? Of ben je vergeten dat alle politieke >>> forums op het net zowat platgelegd worden door deze [en >>> bijna overal steeds dezèlfde] randdebielen van het VB? >> >>U doet maar, ik wilde gewoon opmerken dat iedereen in dit >>milieu moet leven. Als je dit als een "wij tegen zij" wilt >>maken is dat uw goed recht en zal ik je echt niets in de >>weg leggen. Veel succes met je strategie, maar ik denk dat >>het meer slecht gaat doen voor hetgeen je aanhaalt dan het >>goed gaat doen. >> > Ik heb gewoon een feit vermeld. Als ik het niet doe, zal > niemand anders op dit forum het wèl doen (op een een paar > uitzonderingen na dus, en diegenen die ik daar mee bedoel > weten het wel) > > Mijn persoonlijke strategie omtrent de aanpak van het VB? : > "Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop > kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen" (Yves > Desmet) > > en dit is geen 'haat prediken'? dubbele standaarden zijn het handelsmerk van de linkse Eigen Belang partijen |
![]() |
#17 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 07:20:21 -0600, [email protected] wrote:
>hoe? hun kat? en jij vermeldde zelf dat ze medewerkers van hun >studiedienst stuurden? hetgeen vermoedelijk het meest correcte >is om door politici te reageren ten einde tot een >gestructureerd gevolg te komen > Een paar spionkoppen sturen namens de partij om te kijken hoe de linkiewinkies het er vanaf brengen, is niet bepaald interesse betonen voor een onderwerp [milieu] waar het VB nog altijd een eerste keer iets over moet publiceren of een standput over innemen. Ik weet bv dat het VB voor de uitbreiding van de Antwerpse haven [leuk! doet me direct aan die beelden denken in die documentaire] is en Doel moet verdwijnen. (N�* Doel nog een rist andere polderdorpen, maar dat vertellen ze er nu nog niet bij, dat is voor later) |
![]() |
#18 |
|
![]() "Zzzzzzzzz" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > ".thePiano" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> Is milieu en de bekommernis erom dan geen politiek issue? Zo nee, >> moeten we er zeker dringend van een maken. Al Gore denkt er ook zo >> over, vandaar zijn documentaire. Of weet je niet wie die Al Gore is? > > Dit heb ik ook nooit beweerd! > Denk je soms dit deze kwestie zo onbelangrijk is dat niemand het gaat > lezen tenzij je het VB erbij haalt?! Stel je voor 6 miljoen Vlamingen gaan het klimaat veranderen door nog meer belastingen te betalen en verse lucht in Rusland te gaan kopen. Woehahahahaha Die 1.3 miljard Chinezen hoor ik al lachen. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#19 |
|
![]() On Wed, 01 Nov 2006 07:30:39 -0600, [email protected] wrote:
>> Mijn persoonlijke strategie omtrent de aanpak van het VB? : >> "Als het Blok doodzwijgen geen resultaat heeft en erop >> kappen evenmin, laten we er dan liever op kappen" (Yves >> Desmet) >> >> > >en dit is geen 'haat prediken'? Wat is er is met een haatpartij zoals het VB haten? De haatzaaier gehaat, hun verdiende loon toch? |
![]() |
#20 |
|
![]() "Zzzzzzzzz" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > ".thePiano" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> Laat die 'tenzij' maar al vallen. Het VB vind deze kwestie totaal >> onbelangrijk en dat was wat ik wilde zeggen. Mag ik? Of ben je >> vergeten dat alle politieke forums op het net zowat platgelegd worden >> door deze [en bijna overal steeds dezèlfde] randdebielen van het VB? > > U doet maar, ik wilde gewoon opmerken dat iedereen in dit milieu moet > leven. Als je dit als een "wij tegen zij" wilt maken is dat uw goed recht > en zal ik je echt niets in de weg leggen. Veel succes met je strategie, > maar ik denk dat het meer slecht gaat doen voor hetgeen je aanhaalt dan > het goed gaat doen. Die 6 miljoen Vlamingen zijn niets in vergelijking met 1.3 miljard luchtverpestende Chinezen, dan vergeet ik nog de Indiers. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |