Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2003, 18:48   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn de westerlingen. Driekwart van de voedselproductie in westerse landen wordt weggegooid terwijl er in Afrika miljoenen mensen doodgaan van de honger. De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 18:50   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Had ik het niet gedacht?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 18:59   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op
Op wat slaagt dit nu weer? Bij mijn weten werken kerncentrales niet op olie, maar soit

Als al die totaliristische regimes in het Midden-Oosten en Afrika de mensenrechten niet zouden schenden zou 50% van de miserie al opgelost zijn
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:18   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op
Op wat slaagt dit nu weer? Bij mijn weten werken kerncentrales niet op olie, maar soit

Als al die totaliristische regimes in het Midden-Oosten en Afrika de mensenrechten niet zouden schenden zou 50% van de miserie al opgelost zijn
Je moet niet antwoorden voor je goed over je antwoord nagedacht hebt. De meeste electriciteitscentrales werken op gas en olie. Bovendien hebben Amerikanen hele grote autos die veel brandstof gebruiken. De honger in Afrika is niet een gevolg van de totalitaire regimes in het Midden Oosten. Bovendien zijn die totalitaire regimes aangesteld door de VS en Engeland. Alle Arabische landen zijn opgedeeld door de VS en Engeland. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat de Arabische landen verenigen. Het westen wilt juist geen democratie in Arabische landen.
Oud 23 oktober 2003, 19:24   #5
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Ik ga uwen tekst een beetje aanpassen 8)

Dat zijn de Arabieren. Driekwart van de olieproductie komt uit het MO en met dat geld kopen ze 20 RR's en Bentlys en gaan ze gokken in Monaco terwijl in Palestina mensen in armoede leven.

Met de rest heb ik minder problemen

De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.

MAAR al die toortsen die je ziet branden in het MO op de olievelden, dat is aardgas dat als "overbodig" product afgefakkeld word. Ook geen voorbeeld van spaarzaamheid van energie.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:40   #6
michael
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Citaat:

Je moet niet antwoorden voor je goed over je antwoord nagedacht hebt. De meeste electriciteitscentrales werken op gas en olie. Bovendien hebben Amerikanen hele grote autos die veel brandstof gebruiken. De honger in Afrika is niet een gevolg van de totalitaire regimes in het Midden Oosten. Bovendien zijn die totalitaire regimes aangesteld door de VS en Engeland. Alle Arabische landen zijn opgedeeld door de VS en Engeland. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat de Arabische landen verenigen. Het westen wilt juist geen democratie in Arabische landen.
Dat de meeste electriciteitscentrales op olie werken is een feit, maar ik denk niet dat die grote auto's van de Amerikanen zo'n grote invloed hebben op het totaal olieverbruik.

Westen wilt geen democratie in Arabische landen? 't lijkt eerder erop dat ze daarnaar streven. Het Westen heeft het voorbije eeuw niks anders gedaan als oorlog voeren met het verspreiden van de democratie als hoofddoel, of vergis ik me?
michael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:45   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Zeer armoedige pogingen om mijn beschuldigingen te weerleggen. Ik had meer verwacht. Ik geef andere posters nog een kans.
Oud 23 oktober 2003, 19:50   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn de westerlingen.
En jij bent er één van. Toch?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:51   #9
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef andere posters nog een kans.
Grootmoedig licht dank u voor uw barmhartigheid.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 21:12   #10
michael
Vreemdeling

Standaard

als ondersteuning voor mijn post wil ik even John Gray aanhalen die in zijn boek "Al-Qaida en de moderne tijd" het volgende schrijft: "Welke verschillen er ook zijn, weinig Arabische staten zijn ooit een daadwerkelijke democratie geweest. Dat wil niet zeggen dat Amerikaanse pogingen om democratie te exporteren enthousiast onthaald zullen worden. Noch de overgevoleige Arabische elites, noch de massa's in de straat accepteren dat er slechts 'één houdbaar model" voor ontwikkeling is. In een regio waar een onverzoenlijke haat tegen de macht van Amerika bestaat, is het waarschijnlijk dat inheemse tirannieën eerder als legitiem worden beschouwd dan door de VS gesteunde 'markstaten'."

Hierbij wil ik ook toevoegen dat de honger in Afrika niet noodzakelijk een gevolg is van de totalitaire regimes in het Midden Oosten, maar dat ook niet het Midden Oosten is die acties onderneemt om daar verbetering in te brengen, maar wel het Westen.
michael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 21:16   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer armoedige pogingen om mijn beschuldigingen te weerleggen. Ik had meer verwacht. Ik geef andere posters nog een kans.
Ik heb alles nog eens aandachtig gelezen, en vond eerder jouw loze beschuldigingen vrij armoedig om te beginnen.
Oud 23 oktober 2003, 21:59   #12
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.
Goed zo.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 22:00   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Goed zo.
Oud 23 oktober 2003, 22:32   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet niet antwoorden voor je goed over je antwoord nagedacht hebt. De meeste electriciteitscentrales werken op gas en olie. Bovendien hebben Amerikanen hele grote autos die veel brandstof gebruiken. De honger in Afrika is niet een gevolg van de totalitaire regimes in het Midden Oosten. Bovendien zijn die totalitaire regimes aangesteld door de VS en Engeland. Alle Arabische landen zijn opgedeeld door de VS en Engeland. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat de Arabische landen verenigen. Het westen wilt juist geen democratie in Arabische landen
Moeten wij zo'n uitgetoonde domheid zomaar tolereren? Ik ben normaal nogal verdraagzaam, maar dit stukje tekst slaagt zo compleet op NIKS
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 00:31   #15
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Jij bent géén Arabier dus waarover maak jij je eigenlijk druk???? Wij westerlingen hebben gewoon de morele plicht welvaart en democratie te brengen in de wereld ook in de Arabische landen. Hussein is weg maar er zijn er nog...Khamenei, Assad om er maar enkele te noemen. Trouwens een goed voorbeeld is Turkije: een meerpartijenstaat waar het grote deel van de bevolking moslim is en tegelijk ook een Westers tintje heeft. Men vage vermoeden is dat u helemaal géén Turk bent maar wel een Arabische provocateur want de meeste Turken zijn trouwens veelal Pro-Bush.
Oud 24 oktober 2003, 07:31   #16
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

De oorzak van de ellende is niet ver te zoeken.Mensen zoals turk4ever zijn de oorzaak.Zij denken dat ze de wereld kunnen veroveren en denken dat ze iedereen naar hun hand kunnen zetten.Hun mening hun godsdienst hun waarden hun normen hun cultuur zou over de hele wereld moeten heersen .Vergeet het turky je moet er nog niet eens van dromen.En jullie auto's rijden op water zeker jullie kamelen ja maar ik denk dat jullie ook wel water gas en elektriciteit verbruiken en gezien hier in vlaanderen het allemaal bmw zijn waar jullie soort mee rond rijd denk ik dat jullie ook niet zo zuinig zijn.De armoede in africa en wat dan met de armoede in vlaanderen wie zen schuld is dat dan.De schuld van de profiteurs die hier de sociale voordelen waar onze grootouders voor gestreden en gewerkt hebben komen opsouperen.Weet je wat turk red de wereld maar doe het elders en alleen.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 08:17   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kweethetwelenkweethetni? Ik ga in grote lijnen akkoord met de inhoud. Maar je moet echt iets gaan doen aan zinsbouw en styllisme van jouw teksten, want die zijn moeilijk leesbaar. Echt waar.
Oud 24 oktober 2003, 09:35   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik erger mij ook aan het overdadige verspillen van de hulpbronnen door de westerse beschaving.

Maar ik vraag me af waar je het lef vandaan haalt de westerse beschaving -waar jij nota bene mee van profiteert, ge zit toch achter een computer als ge dit leest- van de oorzaak van alle leed in de wereld te gaan beschuldigen terwijl het net de arabische wereld is die dringend eens wat waarden zoals vrijheid, gelijkheid en democratie moet bijgeleerd worden.
Oud 24 oktober 2003, 09:45   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De echte schuldigen???

Citaat:
Dat zijn de westerlingen. Driekwart van de voedselproductie in westerse landen wordt weggegooid terwijl er in Afrika miljoenen mensen doodgaan van de honger. De Verenigde Staten is de grootste energie consument ter wereld. Als de gemiddelde mense net zoveel energie gebruikt als de gemiddelde Amerikaan is de olievoorraad binnen 10 jaar op.
Je hebt niet totaal ongelijk.
Waar het "rijke" westen vooral schuldig aan is is aan het tolaten van de dictatuur van de dommen, een democratie waar we mogen kiezen tussen de pest en de cholera.Oftewel klootz*k A, zakkenvuler B,of marionet C.
De grote hoop mensen doet slaafs wat hun verteld word door hun heersers,zoals overal trouwens.'t is de kleine minderheid die denkt en de boel probeert te veranderen die overal ter wereld monddood of zelfs gewoon dood word gemaakt.Dat gewoon doodmaken is trouwens in het democratisch westen ook een heel pak minder dan in het perfecte midden oosten schat ik.

Maar kom, als je weet dat de kapitalen van de Oliesheiks,of van de echte grootindustrielen persoonlijk groot genoeg zijn om een willekeurig land uit het slop te trekken, en het enige dat ermee gebeurt is op de bank staan vermenigvuldigen.Dan kan je daar een beschuldigende blik op werpen nietwaar agigator Turk4ever.
Oud 24 oktober 2003, 10:06   #20
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

De schuldigen van al de elende op de aarde Wijzelf,wij de mensen zijn daar schuldig aan (algemeen bekeken hé)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be