![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Ik ken het gebruik van verarmd uranium voor ammunitie, vanwege de
grote doordringende kracht. Weet iemand welk specifiek doel het spul dient in bommen - afgezien van het cynische voor de hand liggende: zoveel mogelijk mensen doodmaken? http://www.volkskrant.nl/buitenland/...e/Israel_gebru ikte_mogelijk_nucleaire_munitie_in_Libanon : Israël gebruikte mogelijk nucleaire munitie in Libanon ANP LONDEN - Het Israëlische leger heeft bij de strijd in Libanon in juli en augustus mogelijk munitie met uranium gebruikt. Wetenschappers die grond uit bomkraters in Libanon hebben onderzocht, hebben een hoog stralingsniveau aangetroffen in het materiaal. Dat meldde de Britse krant The Independent zaterdag. [...] Een foto van de explosie van een Israëlische bom die in juli op Khiam werd gegooid toont grote wolken van zwarte rook, die mogelijk het gevolg van brandend uranium is. De krant heeft de foto op de voorpagina afgedrukt. [...] |
![]() |
#2 |
|
![]() Jeroen ter Hofstede wrote:
> > Ik ken het gebruik van verarmd uranium voor ammunitie, vanwege de > grote doordringende kracht. Ja, omdat het zo zwaar is. > ... Weet iemand welk specifiek doel het > spul dient in bommen - afgezien van het cynische voor de hand > liggende: Gewoon zwaar zijn, dat is het doel. > [...] > Een foto van de explosie van een Israëlische bom die in juli op > Khiam werd gegooid toont grote wolken van zwarte rook, die > mogelijk het gevolg van brandend uranium is. Ja. En mogelijk het gevolg van brandende olie. En mogelijk het gevolg van brandende autobanden. En mogelijk het gevolg van de diesel van Jan Markerink. Zwarte rook kan mogelijk het gevolg van een groot aantal dingen zijn! > ... De krant heeft de foto op de voorpagina afgedrukt. Mooi. Heb je hem al ingelijst, Jeroen? (J) |
![]() |
#3 |
|
![]() De Joker © ([email protected]) wrote...
> Jeroen ter Hofstede wrote: > > > > Ik ken het gebruik van verarmd uranium voor ammunitie, vanwege de > > grote doordringende kracht. > > Ja, omdat het zo zwaar is. Omdat het zo dicht is, Joker. [...] > > Een foto van de explosie van een Israëlische bom die in juli op > > Khiam werd gegooid toont grote wolken van zwarte rook, die > > mogelijk het gevolg van brandend uranium is. > > Ja. En mogelijk het gevolg van brandende olie. En mogelijk het > gevolg van brandende autobanden. En mogelijk het gevolg van de > diesel van Jan Markerink. Zwarte rook kan mogelijk het gevolg > van een groot aantal dingen zijn! Zelfs jij zult zwarte rook afscheiden als je brandt, Joker. > > ... De krant heeft de foto op de voorpagina afgedrukt. > > Mooi. Heb je hem al ingelijst, Jeroen? Dat is niet mijn ding, Joker. |
![]() |
#4 |
|
![]() Jeroen ter Hofstede ([email protected]) wrote...
> Ik ken het gebruik van verarmd uranium voor ammunitie, vanwege de > grote doordringende kracht. Weet iemand welk specifiek doel het > spul dient in bommen - afgezien van het cynische voor de hand > liggende: zoveel mogelijk mensen doodmaken? Ik zal in het vervolg eerst mijn huiswerk doen alvorens jullie lastig te vallen. Het oorspronkelijke artikel bevat meer informatie, waaronder gissingen naar de aard van het wapentuig, en daarmee het doel dat het uranium daarin diende: http://news.independent.co.uk/world/...cle1935945.ece [...] Dr Busby's initial report states that there are two possible reasons for the contamination. "The first is that the weapon was some novel small experimental nuclear fission device or other experimental weapon (eg, a thermobaric weapon) based on the high temperature of a uranium oxidation flash ... The second is that the weapon was a bunker-busting conventional uranium penetrator weapon employing enriched uranium rather than depleted uranium." [...] Verarmd uranium is het afvalproduct van het verrijkingsproces, en daarmee in overvloed en goedkoop aanwezig. Ik zie niet in waarom het dure en schaarse verrijkte uranium gebruikt zou worden voor een "penetrator weapon" als verarmd uranium net zo goed voldoet. De tweede mogelijkheid lijkt dus niet logisch. Ook voor de genoemde "thermobaric weapon" zou je geen verrijkt uranium nodig hebben. Alleen voor een "nucluear fission device" heb je verrijkt uranium nodig. Voor de verwoestingen aangericht in Libanon kun je met conventionele middelen toe. Dan zou de eerstgenoemde mogelijkheid - het /testen/ van een nieuw type kernwapen - de meest voor de hand liggende zijn. |
![]() |
#5 |
|
> De Joker © ([email protected]) wrote... >> Jeroen ter Hofstede wrote: ... >> > Ik ken het gebruik van verarmd uranium voor ammunitie, vanwege de >> > grote doordringende kracht. >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. > > Omdat het zo dicht is, Joker. Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > [...] > >> > Een foto van de explosie van een Israëlische bom die in juli op >> > Khiam werd gegooid toont grote wolken van zwarte rook, die >> > mogelijk het gevolg van brandend uranium is. >> >> Ja. En mogelijk het gevolg van brandende olie. En mogelijk het >> gevolg van brandende autobanden. En mogelijk het gevolg van de >> diesel van Jan Markerink. Zwarte rook kan mogelijk het gevolg >> van een groot aantal dingen zijn! > > Zelfs jij zult zwarte rook afscheiden als je brandt, Joker. Ja, zwarte rook kan mogelijk het gevolg van brandende Jokers zij, Jeroen. >> > ... De krant heeft de foto op de voorpagina afgedrukt. >> >> Mooi. Heb je hem al ingelijst, Jeroen? > > Dat is niet mijn ding, Joker. Nee, Jeroen? Hou jij dan geen map met kranteknipsels bij over de misstanden in de wereld? (J) |
![]() |
#6 |
|
> Jeroen ter Hofstede wrote: > > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> Ja, omdat het zo zwaar is. > > > > Omdat het zo dicht is, Joker. > > Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. > Ja, zwarte rook kan mogelijk het gevolg van brandende Jokers > zijn, Jeroen. Men kan hopen, Joker. > Nee, Jeroen? Hou jij dan geen map met kranteknipsels bij over > de misstanden in de wereld? Niet nodig, Joker. Er worden dagelijks verse misstanden geleverd. |
![]() |
#7 |
|
> De Joker © ([email protected]) wrote... >> Jeroen ter Hofstede wrote: >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. >> > >> > Omdat het zo dicht is, Joker. >> >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. >> Ja, zwarte rook kan mogelijk het gevolg van brandende Jokers >> zijn, Jeroen. > > Men kan hopen, Joker. Ik ben blij dat je er zo positief over denkt, Jeroen! >> Nee, Jeroen? Hou jij dan geen map met kranteknipsels bij over >> de misstanden in de wereld? > > Niet nodig, Joker. Er worden dagelijks verse misstanden geleverd. Maar dat is slap gedoe. De oude misstanden liggen altijd veel gevoeliger bij de mensen! (J) |
![]() |
#8 |
|
> Jeroen ter Hofstede wrote: > > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> Jeroen ter Hofstede wrote: > >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > > > >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. > >> > > >> > Omdat het zo dicht is, Joker. > >> > >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > > > > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. > > Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. Die maakt het traag, Joker. Je zult het graviton erbij moeten hebben om het zwaar te maken. |
![]() |
#9 |
|
![]() Jeroen ter Hofstede wrote: > De Joker © ([email protected]) wrote... > > Jeroen ter Hofstede wrote: > > > De Joker © ([email protected]) wrote... > > >> Jeroen ter Hofstede wrote: > > >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > > > > > >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. > > >> > > > >> > Omdat het zo dicht is, Joker. > > >> > > >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > > > > > > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. > > > > Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. > > Die maakt het traag, Joker. Je zult het graviton erbij moeten > hebben om het zwaar te maken. Helaas jongens, beide bestaan voorlopig nog niet. |
![]() |
#10 |
|
![]() star chidia wrote:
> Helaas jongens, beide bestaan voorlopig nog niet. Straks ga je me nog vertellen dat Tachyon Radiation niet bestaat. Of dat er geen Heisenberg Compensator kan worden gebouwd. Ja, zeg. Ik heb het toch met mijn eigen ogen gezien? |
![]() |
#11 |
|
![]() star chidia wrote:
> Jeroen ter Hofstede wrote: >> De Joker © ([email protected]) wrote... >> > Jeroen ter Hofstede wrote: >> > > De Joker © ([email protected]) wrote... >> > >> Jeroen ter Hofstede wrote: >> > >> > De Joker © ([email protected]) wrote... >> > > >> > >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. >> > >> > >> > >> > Omdat het zo dicht is, Joker. >> > >> >> > >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! >> > > >> > > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. >> > >> > Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. >> >> Die maakt het traag, Joker. Je zult het graviton erbij moeten >> hebben om het zwaar te maken. > > Helaas jongens, beide bestaan voorlopig nog niet. Dit is nl.politiek! We gaan hier toch geen controversiele zaken uit de weg? (J) |
![]() |
#12 |
|
![]() De Joker © wrote: > star chidia wrote: > > Jeroen ter Hofstede wrote: > >> De Joker © ([email protected]) wrote... > >> > Jeroen ter Hofstede wrote: > >> > > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> > >> Jeroen ter Hofstede wrote: > >> > >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> > > > >> > >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. > >> > >> > > >> > >> > Omdat het zo dicht is, Joker. > >> > >> > >> > >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > >> > > > >> > > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. > >> > > >> > Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. > >> > >> Die maakt het traag, Joker. Je zult het graviton erbij moeten > >> hebben om het zwaar te maken. > > > > Helaas jongens, beide bestaan voorlopig nog niet. > > Dit is nl.politiek! We gaan hier toch geen controversiele > zaken uit de weg? Zoals het gerucht dat israel verrijkt uranium in Libanon gebruikt zou hebben? Nee, natuurlijk niet, dan gaan we meteen naar de kern van de zaak. |
![]() |
#13 |
|
![]() yew betcha schreef:
> star chidia wrote: > >> Helaas jongens, beide bestaan voorlopig nog niet. > > Straks ga je me nog vertellen dat Tachyon Radiation niet bestaat. Of dat > er geen Heisenberg Compensator kan worden gebouwd. > > Ja, zeg. Ik heb het toch met mijn eigen ogen gezien? En het perpeetum mobile? Heb je dat ook gezien? Ik bedoel, nu sta ik nergens meer van te kijken. |
![]() |
#14 |
|
![]() star chidia schreef:
> Jeroen ter Hofstede wrote: > > De Joker © ([email protected]) wrote... > > > Jeroen ter Hofstede wrote: > > > > De Joker © ([email protected]) wrote... > > > >> Jeroen ter Hofstede wrote: > > > >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > > > > > > > >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. > > > >> > > > > >> > Omdat het zo dicht is, Joker. > > > >> > > > >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > > > > > > > > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. > > > > > > Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. > > > > Die maakt het traag, Joker. Je zult het graviton erbij moeten > > hebben om het zwaar te maken. > > Helaas jongens, beide bestaan voorlopig nog niet. ![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Jeroen ter Hofstede schreef:
> http://news.independent.co.uk/world/...cle1935945.ece Inmiddels ontkend door Israël en in onderzoek bij de VN: http://news.independent.co.uk/world/...cle1940826.ece |
![]() |
#16 |
|
> De Joker © ([email protected]) wrote... >> Jeroen ter Hofstede wrote: >> > De Joker © ([email protected]) wrote... >> >> Jeroen ter Hofstede wrote: >> >> > De Joker © ([email protected]) wrote... >> > >> >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. >> >> > >> >> > Omdat het zo dicht is, Joker. >> >> >> >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! >> > >> > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. >> >> Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. > > Die maakt het traag, Joker. En dat is volgens Appie equivalent aan zwaar, Jeroen! (J) |
![]() |
#17 |
|
> Jeroen ter Hofstede wrote: > > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> Jeroen ter Hofstede wrote: > >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> >> Jeroen ter Hofstede wrote: > >> >> > De Joker © ([email protected]) wrote... > >> > > >> >> >> Ja, omdat het zo zwaar is. > >> >> > > >> >> > Omdat het zo dicht is, Joker. > >> >> > >> >> Ja, dat maakt het zo zwaar, Jeroen! > >> > > >> > Nee Joker, de hoeveelheid maakt 't zwaar. > >> > >> Nee, dat doet het Higgs boson, Jeroen. > > > > Die maakt het traag, Joker. > > En dat is volgens Appie equivalent aan zwaar, Jeroen! Maar Bartjens weet 't nog zo net niet, Joker! Zo. En nou vind ik 't welletjes. Doe jij er nog een uitmsijter achteraan, Joker? |