![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Scholen die leerkrachten verbieden een
sluier te dragen die het lichaam volle- dig bedekt, maken zich niet schuldig aan discriminatie. Dat heeft een rech- ter in Groot-Brittannië vrijdag beslist nadat een jonge vrouw geschorst werd voor het dragen van de nikab. Dat is een sluier die het gezicht volledig bedekt, behalve de ogen. De rechter gaf de vrouw ongelijk, maar ze krijgt een schadevergoeding van 1.100 Britse pond, omdat de school haar had geslachtofferd. De vrouw gaat in beroep. Als ze dan weer ongelijk krijgt, brengt ze de zaak zelfs voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Goeie zaak.Heb dat mens op het nieuws gezien,zouden ze beter................. Laatst gewijzigd door Marlboro : 20 oktober 2006 om 19:26. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een wet bepaald niet wat discrimineren is. Er is een verschil tussen wet en logica/realiteit.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 oktober 2006 om 22:19. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
als Je voor een klas vol allochtonen staat, doe je beter een harnas aan, daar kunnen geen messen door...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het argument van de jonge dame; “als men ons belet te werken kunnen we niet integreren en tonen dat we geen buitenaardse wezens zijn. “
Onzin natuurlijk, dat is juist het punt, ze tonen helemaal niets. Voor hetzelfde geld zit IT in dat pakje. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En dan nog: als je volgens de normen van een bepaald land gekleed gaat als een alien, ga dan niet klagen dat je bekeken wordt als een alien. Als ik in mijn Westerse kleren, met onbedekt hoofd in hun landen ga rondlopen, zal ik niet ver komen. En waar moet ik dan gaan klagen? |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Partijlid
|
Zou het begrip 'integratie' nu echt zó moeilijk zijn?
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Burger
|
Probleem is dat ze omwille van hun godsdienst niet kunnen integreren.
|
|
|
#10 |
|
Partijlid
|
Enkel staat bij ons de wet boven Godsdienst, en als de wet zegt 'Integreren', dan is het 'Integreren' en niets anders.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Burger
|
Ik vind persoonlijk dat het sowieso geen voorbeeld is voor 'onze' cultuur dat een lerares (die een voorbeeldig gedrag zou moeten vertonen) haar cultuur opdringt!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Partijlid
|
Voila. Het is niet meer dan terecht dat ze haar proces is verloren - en als ze nog in hoger beroep wilt gaan, ze doet maar, het is tenslotte háár geld.
Wij mogen in de klas ook geen hoofddeksel dragen, dus laat staan een hoofddoek. Hetzelfde geldt voor leraren. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo moeilijk? Integratie betekent toch gewoon dat de autochtone bevolking zich aanpast aan de hordes binnenstromende allochtonen?
Anders zijn het vuile onverdraagzame racisten toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2006 om 10:39. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sluiers Verbieden wel Discriminatie, maar lang niet altijd. Als kinderen niet kunnen begrijpen wat je zegt en niet kunnen reageren op gelaatsuitdrukkingen, is sluiers verbieden geen discriminatie maar urgentie in het onderwijs. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister-President
|
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 oktober 2006 om 11:05. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Burger
|
|
|
|
#17 |
|
Partijlid
|
Dus het verbieden van mijn school om een hoofddeksel (lees: hoed, pet,..) te dragen in mijn klas is ook discriminatie? Snel een klacht neerleggen dan!
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Minister-President
|
Simpel, zij taste af hoe ver ze kunnen gaan en gebruiken er alle middelen voor die ze maar kunnen vinden. Op zich heeft dit geval toch weer een kleine overinning behaald de 100 pond. Dus reden om verder te gaan.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
Het is volgens mij 1100 britse pond zenne.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Het is nog maar eens een voorbeeldje dat na de hoofddoeken ze weer een stapje verder gaan om hun zin te krijgen.
Ik heb dit jaar in walibi 2 met een burka aangezien en eentje zelfs in blankenberge,sorry,maar ik walg ervan van zo'n mensen. |
|
|
|