![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie verandert er werkelijk iets in ons land? | |||
De klassieke politieke partijen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,38% |
De nieuwe politieke partijen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
De burgers (U en ik) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 37,50% |
De allochtonen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Niemand |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De vraag is simpel: Wie volgens U gaat er iets veranderen in ons land?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan U inderdaad bijtreden. Ik heb vandaag gemerkt, dat de Belgisch autochtone bevolking te onverschillig is om iets aan hun situatie te doen. Ze klagen en zagen wel, maar doen niks. Dus zullen het inderdaad de allochtonen zijn, die België zullen veranderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Om iets te doen heb je wel steun nodig van degene die de wet en de mogelijkheid hebben om er iets aan te doen.Wij vlamingen kunnen brullen roepen en tieren maar als er geen mens luisterd en zelf heb je het recht niet om iets te doen dan kun je niks veranderen.Als ik morgen mijn woorden mag omzetten in daden dan hebben wij morgenavond ons eigen vlaanderen terug en zijn we terug baas in eigen land.Maar de stem van het volk is niet voor iedereen belangrijk en zeker niet voor het huidige beleid.Laat me men woorden eigen volk eerst waarmaken en ik zal de eerste zijn iets te veranderen.Nu zijn het de vreemde die alles doen zonder toestemming en die veranderen alles .wij brave burgers vragen toestemming en krijgen het deksel op onze neus omdat we ons aan de regels houden.Geef ons de vrije hand en we zullen hier is rap wat veranderen se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U hebt steeds de mogelijkheid van 'burgerlijke ongehoorzaamheid'. Roep zo niet in het ijle en doe gewoon iets! Geldt trouwens voor iedereen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() hier iets veranderen? de persoon in kwestie zal als een bom moeten inslagen, maw: Andere: Osama bin laden (of hoort deze in de categorie allochtonen?)
(oja, er is er nog eeen! George bush hij moest maar een scheet laten of t zaakje werd al aangepast. een waar staatsman ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk zal de macht om dit te doen wel bij de politieke partijen liggen die aan de macht zijn. Maar de drijfkracht is veel complexer. Deze kan uit alle kanten komen. De ideologische drijfkracht zal het gedachtengoed van deze politieke partijen zijn. Maar deze wordt permanent bijgesteld aan de hand van oa de publieke opinie (die men soms toch ook radikaal negeert), de economische werkelijkheid (die ze zouden willen negeren, maar die bij negotatie als een lawine terugkeert) en ne hoop belangengroepen, die het allemaal in hun richting trachtten te duwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk dat het zo ver moet komen det er ene met een bles en moustache
zal opstaan om de boel te veranderen.En dan zal het voor hen te laat zijn om in te grijpen.Want dan is het kalf verdronken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon stemmen voor een andere partij en zeker niet voor de huidige regering ! zei leiden en wij lijden
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is een interessante studie van de KUL geweest naar verkiezingsresultaten en coalities. Het resultaat was dat het er eigenlijk niet toe doet of een partij in de coalitie zit of zijn punten doorgedrukt worden. Wel het aantal stemmen weegt echt door.
Zo zie je bvb in Vlaanderen dat het Vlaams Blok het gemeentelijk migrantenstemrecht vorige regering tegenhield. Terwijl eigenlijk alle andere Vlaamse partijen voor zijn (of toch een groot deel van hun kader).
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() oke ik heb de toestemming , burgerlijke ongehoorzaamheid , maar wie gaat de gevolgen dragen.Het is wel zo dat betogen een daad is waarmee je naar buiten kan treden met het ongenoegen maar eens de betoging gedaan dan ga je braaf naar huis.Maar geachte rudy als ik naar u luister en me stort in burgerlijke ongehoorzaamheid om alzo de reden van men ongenoegen op te ruimen;wel dan pleeg ik een misdrijf en gaat u zeggen ze mochten van mij.Nee u zal wel zoals de meeste politiekers in u hol kruipen als het warm wordt U bent nu is het voorbeeld van het hedendaagse beleid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Waarom denken jullie dat de politiekers zo graag hebben dat "iedereen zijn huisje" heeft. Probeer maar een burgerlijk ongehoorzaam te zijn? Dan word direct heel den boel in beslag genomen. De "mensen" die héél hun leven gewerkt hebben, om op hun ouden dag rustig te kunnen uitbollen zullen het wel laten. De jongeren die hun huisje aan 't afbetalen zijn en/of hunnen auto kunnen ook geen kant op. Waarom denk je dat de "kredieten" zo gemakkelijk te krijgen zijn? Zolang je het niet nodig hebt om te overleven natuurlijk. Wan DAN kun je geen bal loskrijgen.
![]()