![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De asielprocedure in België verloopt in twee fasen: de ontvankelijkheidsfase en de gegrondheidsfase. In elke fase kan een asielzoeker beroep aantekenen tegen een negatieve beslissing. De huisvesting van asielzoekers wijzigt met de fase van de asielprocedure waarin zij zich bevinden.
1. Fase 1, de ontvankelijkheidsfase 2. Fase 2, de gegrondheidsfase 3. Beroep bij de Raad van State 4. De eindbeslissing 5. Schema van de asielprocedure ![]() Aantal asielaanvragen per maand in België. Periode 1/96 - 03/03 [size=5]Fase 1, de ontvankelijkheidsfase [/size]
[size=5]Fase 2, de gegrondheidsfase[/size]
[size=5]Beroep bij de Raad van State [/size]
[size=5]De eindbeslissing in de asielprocedure [/size]
[size=5]Schema van de asielprocedure [/size] 2 fasen: ontvankelijkheidsfase en gegrondheidsfase ![]() bron: Het Klein Kasteeltje http://www.petitchateau.be/
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() bedankt voor deze interesante informatie, het is soms nodig om mensen er aan te doen herinneren dat het ni gemakkelijk is om belgie binnen te geraken !!
xxx |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
xxx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Om Belg te worden door naturalisatie dient U - ten volle achttien jaar oud zijn; - sedert minstens 5 jaar (3 jaar voor erkende politieke vluchtelingen en apatriden) uw hoofdverblijfplaats in België hebben. - Verblijf in het buitenland kan met verblijf in België worden gelijkgesteld indien U bewijst gedurende de 5 (3) jaar met een werkelijke band met België te zijn verbonden. Het Parlement dat zich zal uitspreken over de inwilliging van de naturalisatieaanvraag zal beslissen of deze band al of niet bestaat. Men hoeft nog niet eens in België te zijn om Belg te kunnen worden!! Oeioei wat is het toch moeilijk om Belg te worden.. ![]() En over de asielprocedure: vraag maar aan JahJah, een beetje liegen en hupla, men is binnen..
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wanneer mij iemand (zoals door The Piano zojuist gedaan) kan uitleggen hoe de ASIELAANVRAAG/GOEDKEURING werkt op amper 1 bladzijde tijd, dan kan ik het binnenkomen van België als ERKENDE VLUCHTELING niet moeilijk noemen.
Ik wil The Piano dan ook bedanken voor het bevestigen van mijn vermoedens. Inderdaad wat liegen en hupla... @Vlaamse Leeuw: De procedure om als MIGRANT Belg te worden is iets heel anders, maar eigenlijk even simpel. Een migrant is geen vluchteling !!