![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb net jullie discussie met 'Rechts België' gelezen, en hoewel ik de vertegenwoordiger van Liberaal Appel hier, gelijk geef niet te willen discussiëren met zo'n provocerend persoon, heb ik toch enkele waardevolle dingen gelezen.
Mijn beste Rudy Van Nespen, mag ik U vragen, wat er van België overblijft als jullie programma gerealizeerd wordt? Dan is immers politie, justitie, Sociale Zekerheid,... gesplitst. Concrete bevoegdheden graag, dus begin niet te zagen over 'wat goed is voor de mensen' of zo, daar hebben we andere populisten voor ![]() Mijns insziens enkel defensie en buitenlands beleid, bevoegdheden die idealiter naar het Europees niveau zouden worden verschoven. Hoe, Rudy, kan U zich Belgischgezind noemen?! Hoe kan U zich Belgischgezind noemen als U achter dit programma staat? Ik zal U niet beschuldigen van separatist te zijn, maar hoe kan U dit programma met Uw Belgisch streven verzoenen? Hoe, Rudy? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Patriot,
Ik ga dit heel concreet voor U proberen uit te leggen. Eerst en vooral is een SPLITSING van die bevoegdheden niet de grote noodzaak. Wat ons betreft kan een verschuiving van die bevoegdheden even goed naar het federale vlak. Maar (en hier wringt het schoentje) als we willen dat het beleid zo kort mogelijk aansluit bij de noden van de burger, dan zal de verschuiving wel degelijk naar de regios moeten gebeuren. De hoofdzaak voor het Liberaal Appel is namelijk niet het feit wie de bevoegdheden krijgt, wel wie de VOLLEDIGE bevoegdheid krijgt. Dit houdt in dat degene die de bevoegdheid heeft ook het enige aanspreekpunt is omtrent die bevoegdheid. We willen dit om twee redenen: 1) De burger kent geen verwarring meer omtrent de houder van de bevoegdheid. Dus geen 100 formulieren meer om 3 diensten hetzelfde werk te laten doen... 2) De beslissingen omtrent een bevoegdheid worden sneller genomen. Wederom hoeven nu geen drie verschillende niveaus meer te beslissen over dezelfde materie, wat geld en mensen bespaart. Wat er over blijft van België in dit systeem is exact hetzelfde als nu: een federale, parlementaire en constitutionele monarchie. Een beetje zoals Zwitserland, maar dan met een monarchie en zonder CONfederalisme. Volgens mij is dit perfect te rijmen met mijn pro-Belgische standpunt. |
![]() |