![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik heb al een tijd zitten nadenken over mijn toekomst en ik heb besloten Vlaanderen te verlaten en naar Spanje (kanten van Zaragoza) te trekken nadat ik mijn studies beeindigd heb. Ik ben nu ook volop Spaans aan het leren voor me daar perfect te integreren zoals het hoort.
Mijn vraag is wat moet ik in feite precies doen. Naar de Spaanse ambassade stappen en daar papieren aanvragen ofzo? Ik heb er geen benul van hoe ik dat moet gaan aanpakken. Werk zou ik zoeken voordat ik naar ginder trek. De sector die ik in zou trekken is niet echt face2face gebonden. Je kan het bekijken als een internetdienst. groetjes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hier blijven verdomme
![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 24 oktober 2006 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat je zeker moet doen, je uitschrijven op de gemeentedienst in België, en je hier in de gemeentedienst gaan inschrijven als je hier woont. Maar wat ga je in godsnaam zoeken in Zaragoza? Daar is gewoon weinig of niets te zien, in de zomer is het er met gemak 45graden terwijl het in de winter er gemiddeld 5graden is (de kustregios zijn veel milder van temperatuur). Ik weet ook niet of je in en rond Zaragoza snel werk gaat vinden. Maar over de verhuis "België - Spanje" daar zou ik me niet druk overmaken als ik jou was, is niets in zijn eigen. A piece of cake... Wie weet kom ik je hier nog tegen?! ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Mja ik kies Zaragoza, omdat het meer landinwaarts is en ik ga er dan vanuit dat de prijzen ook lager liggen van verblijf enzo, omdat ja Barcelona en de kunststreken de plek is van de toeristen zodat de prijzen hoger liggen. Of ben ik mis op dat gebied? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ziekenfonds niet vergeten! Je zal daar moeten ingeschreven worden in de sociale zekerheid. Vergeet dat niet, of je gaat daar serieuze miserie meemaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De mooiste en beste investering in Spanje is je woonst kopen ipv te huren, en als je dan nog in staat bent van een finca ofzo te kopen, en de toekomst lacht u toe... Niet te vergeten dat het weer hier iets beter is dan... Waar Mijn Stella Staat ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Voor het weer en de mooie vrouwen doe ik het een beetje ![]() Laatst gewijzigd door vjeeke : 24 oktober 2006 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De koopprijs van een normaal appartement naar Spaanse normen (klein en dunne muren ed naar Belgische normen) is zo´n 250.000€ tot 400.000€ en van een huis 350.000€ tot het miljoen. Let wel, ik woon in provincie BCN, dus per definitie veel duurder als Zaragoza. Ik ben naar hier gekomen om werk te vinden (in België vond ik geen werk, slechts interimjobkes) en zodoende ervaring op te doen, maar vooral voor het goede weer. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zit met dezelfde vragen, maar dan over Amerika. Denk dat het wel heel wat makkelijker zal zijn om Spanje binnen te geraken.
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heeft er hier eigenlijk iemand ervaring met de GreenCard Lottery?
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik hou mij ver weg van die lotterij. Ik wil gewoon GEVRAAGD worden. Tjah, ambities é...
http://home.scarlet.be/cyniccenter/ Laatst gewijzigd door Cynical Ice : 24 oktober 2006 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Tja, ambities... (ik heb reeds een jobaanbieding op zak voor de States maar slechts voor korte termijn)
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binne de EU verhuizen is idd geen probleem meer en vraagt idd bijna niet meer werk en inspannigen meer dan binnen België verhuizen.
Naar de USA trekken is echter een andere zaak. En hiervoor kan je beter eens eerst je licht gaan opsteken bij hun ambassade, om na te gaan aan welke eisen je moet voldoen onder welke omstandigheden. Je kan daar ook de werkaanbiedingen vinden die openstaan voor niet USA burgers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() iemand info over/ contacten in Nieuw Zeeland of Argentinië ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens mij was da gezond sarcasme, Jantje, maar tis maar hoe get leest...
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.migrationbureau.com/ THE NETHERLANDS, BELGIUM & EUROPE MIGRATION BUREAU CONSULTING GROUP Oranje Nassaulaan 25 1075 AJ Amsterdam The Netherlands. Phone: ++31 (0) 20 6717017 Fax: ++31 (0) 20 6760065 Email: [email protected] Contact: Ralph Gerritsen Office Hours: 09:00 to 17:00 hours Monday to Friday (closed public holidays)
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 oktober 2006 om 06:51. |
|
![]() |
![]() |