![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de uitzending gisteren van het praatprogramma Nooitgedacht met RikTorfs toonde een interview met Marion Van San. ( http://www.canvas.be/canvas_master/p...k3/index.shtml )
Daarin werd een stukje getoond van de uitzending Buitenhof van 28 mei j.l. waarin Van San een debat aanging met onze verdraagzaamheidsicoon Kristien Hemmerechts; Ik zocht de video van het Buitenhofprogramma even op. Het debat tussen de twee dames begint rond de 34ste minuut. Enkel de haatblikken van Verdraagzame Hemmerechts zijn de moeite van het bekijken al waard. (Uiteraard gaat mijn sympathie uit naar het standpunt van Marion Van San) http://www.vpro.nl/programma/buitenh...ngen/27979099/ klik rechts op VIDEO
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hemmerechts weet duidelijk niet waarover ze het heeft, vanuit haar "ivoren toren" in Schoten. Een klassiek discours van een onwetende dhimmi... Duidelijk in het gat gebeten omdat haar chique woonplaats ten berde werd gebracht. Duidelijk "laat ons dat potje maar gedekt houden en verder dromen".
Marion Van San daarentegen is een echte lady met een klare kijk, zonder een spoortje racisme, wél realistisch en met beide voeten op de grond. Nu ja, niet verwonderlijk als je de opleidingen van beide dames vergelijkt, de één zweverig en taalgericht, de andere sociologisch gericht. 1 - 0 Van San volgens mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dutch, Kristien woont niet in Schoten hoor: ze nam dat voorbeeld om aan te tonen dat ook beter-behuisden in de rand rond Antwerpen VB stemmen ondertussen. Van San heeft de nagel op de kop geklopt met te vermelden dat die mensen pogen om de uitbreiding van de olievlek tegen te houden.
Kristientje woon echter in de Cogels-Osyslei te Berchem.... een wijk met schitterende Art-Deco (Jugendstil) huizen die tot in Japan worden opgekocht door rijke beleggers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je moet niet naar de criminaliteit kijken , enkel naar het positieve?
Niet naar kijken en probleem opgelost? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() En niet te vergeten dat als de gewone Vlaming (de paar die er nog zijn overgebleven aangezien die wijk inderdaad zo goed als onbetaalbaar geworden is) in Berchem een buurtfeest wenst te geven op klaarlichte dag, Madame Hemmerechts de eerste was om te komen klagen dat er toch teveel lawaai werd gemaakt. Haar dochter was immers aan het studeren en daar dient elke bedrijvigheid uiteraard voor te wijken.
Nog maar eens een bewijs dat het makkelijk is politiek correct te zijn omtrent ver-van-mijn-bed onderwerpen maar dat de verzuring al even hard toeslaat wanneer de eigen straat in het vizier komt. Aangezien het hier om autochtonen gaat, is het uiteraard toegestaan om hen snel te gaan berispen, ik vraag mij af of Madame even hard zou uitgehaald hebben, moest er net een Suikerfeest aan de gang geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb het niet gezien en ik vond Van San toen met dat rapport ook niet dat maar ik zou toch willen verwijzen naar het subforum links waar ik toevallig net zei me te schamen als 'progressief' daar Hemmerechts zich ook zo noemt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Zoals men elke BV dient te wantrouwen die zichzelf verdraagzaam en progressief noemt daar dit heden ten dage nu eenmaal een must is om sympathiek en intellectueel over te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
************************** NOOITGEDACHT 30/10 23.30u Praatprogramma met Rik Torfs "Marion van San" ************************** Vijf jaar geleden veroorzaakte socio- loge en criminologe Marion Van San controverse met haar onderzoek naar criminaliteit bij allochtone jongeren. Rik Torfs praat met haar over die pijn- lijke periode. "Ik werd anderhalf jaar afgeschilderd als racist. Dat raakt je als mens". Van San vertelt openhartig over haar drang om de wereld te verbeteren, haar fascinatie voor het Kwade en haar onvermogen in langdurige relaties. --------------------------- haar onvermogen in langdurige relaties. bullshit! dat werd gewoon even vernoemd.... misschien om toch te pogen om Van San wat in een slecht daglicht te zetten? Vrouwen die niet van langdurige relaties houden zijn "mis"? zoiets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2006 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het standpunt dat het VB een racistische partij is? ![]() Kristien Hemmerechts is een kip. Marion van San is niet de beste wetenschapster, maar in dergelijke debatten hoor ik ze graag. Ze zou wel eens kritischer naar haar eigen studies mogen kijken. Jammer dat er geen degelijk vervolgonderzoek gekomen is op haar eerste aanzet. Ik deel 100% haar mening dat er een deftig, zakelijk debat moet komen over criminaliteit en veiligheid. ik denk niet dat het VB daartoe in staat is.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelden zoveel haat gezien.
Achteraf wilde ze niets meer net die raciste te maken te hebben. Verdraagzaamheid op zijn best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik neem het haar niet ten kwade vermits de demonisering van het VB ook in Nederland praktisch totaal werd overgenomen. Van San's opinie over het VB doet dan ook weinig terzake in beide debatten, en bovendien zou Van San helemaal worden monddood gemaakt indien ze het VB nog eens extra zou verdedigen. Haar boutade "VB is inderdaad een racistische partij" werd trouwens teniet gedaan door haar stelling dat men beter de probleempunten die het VB aanklaagt eens onder de loep zou nemen in plaats van onder de mat te vegen. Citaat:
Zelfs Van San krijgt niet de mogelijkheid om eventueel haar studies kritischer te bekijken, vermits ze op slag de mond werd gesnoerd, en ik herinner me nog dat het onderzoek dat ze uitvoerde slechts DEEL I van DRIE geplande delen was. De USSR heeft er niks aan! Moesten we een Siberie hebben dat was Van San al lang gedeporteerd. Nu moet Nederland maar volstaan! (Moest ze voordien al niet verbonden geweest zijn aan de Erasmus Unief, dan had ze daar nu kunnen solliciteren - of dacht je dat de KUL, UFSIA of VUB haar nog hadden aangehouden??)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
wat ik bedoelde is dat het me zo overkomt dat het VB hierover niet zakelijk k�*n debatteren. Ik heb het VB bijv. nog nooit de pijnpunten van de studie van san weten aan te halen. Zoiets is nodig wil men daarover kunnen debatteren. Citaat:
Van San heeft ruim de tijd gehad om kritisch naar haar studie te kijken toen ze het verslag schreef. Had ze de kritische punten duidelijk naar voor gehaald, dan was ze misschien ooit wel kunnen beginnen aan deel 2. Ik zou haar alvast niet moeten hebben als wetenschapper. Maw: het kan zijn dat de regerin haar in een 'schrikreactie' langs de kant heeft geschoven, maar hadden ze geen schrikreactie gehad, ze hadden haar van mij nog altijd an de kant mogen geschoven hebben en op zoek gegaan zijn naar iemand anders. Als mens kan ik haar echter erg appreciëren.
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ofwel klaag je die problemen aan en ben je racist, ofwel stop je je hoofd in het zand en ben je struisvogel. Citaat:
Het rapport Van San was ooit zeer summier online te vinden en werd voor de rest naar de prullenmand verwezen. Welk debat wou je dan aangaan? Citaat:
Van San schreef (nou ja, interview) in Knack o.a. dat ze OPENLIJK werd gemuilkorfd door de omgeving van het kabinet Verwilghen, dat haar studie werd geboycot en de resultaten werden genegeerd zodra de eerste bevindingen openbaar werden gemaakt. Waarschijnlijk zou ze de hemel zijn ingeprezen indien ze tot de conclusie had kunnen komen dat Marokkanen de beste resultaten halen op school, nooit voorkomen in straatcriminaliteit, dat Turken hun uiterste best doen en nooit frauduleus zijn en dat alle problemen hoofdzakelijk worden veroorzaakt door Vlaams Blok stemmende straatrovers die geen diploma hebben gehaald. Over welke zever heb jij het? Dacht je dat deze wetenschapster ZONDER opdracht en gratis voor niks haar studie ging verderzetten? Me dunkt dat deze mevrouw daar iets te intelligent voor is hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2006 om 14:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen racist, moet ik dan volgens u mijn kop in 't zand steken? Is dat de basis van een zakelijk debat? Ik denk dat je toch nog wat beter naar je idool Van San moet luisteren, want je bakt er niet veel van. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die kans heeft ze natuurlijk wel gehad, namelijk toen ze het rapport schreef. Of beweer je nu dat ze gemuilkorfd is vóór ze met het rapport naar buiten kwam? Citaat:
Dat ze intelligent is, kan goed zijn. Maar dat blijkt dan toch niet uit haar rapport.
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Wat doet u tot deze conclusie komen?
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6
(Marion van San (1966) is sociologe en criminologe en als senioronderzoeker verbonden aan het RISBO (Erasmus Universiteit Rotterdam). In 1998 promoveerde zij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift Stelen en Steken. Delinquent gedrag van Curaçaose jongens in Nederland.. Arje Leerkes (1973) is socioloog en werkt momenteel als onderzoeker bij Regioplan.) p.200 De analyses zijn gebaseerd op het nationaliteitscriterium. Als 'autochtoon' gelden al die jongeren die over de Belgische nationaliteit beschikken. BIJLAGE 2 Tabellen, Figuren, Samenstelling van de delictcategorieën ... nationaliteiten en nationaliteitscategorieën ... De proportionaliteitswaarde wordt verkregen door het aandeel onder een bepaalde type verdachten te delen door het bijbehorende bevolkingsaandeel. De criminaliteitsgraad kan simpelweg worden berekend door het aantal verdachten te percenteren naar de relevante populatieomvang. [proportionaliteit 1999] België Totaal 0,78 Diefstal 0,71 Geweld tegen personen 0,75 Vandalisme / vernieling 0,95 Seksuele misdrijven 0,92 Openbare orde en gezag 0,74 Drugshandel 1,08 Economische delicten 0,54 Overige delicten 0,71 Marokko Totaal 2,49 Diefstal 2,97 Geweld tegen personen 3,48 Vandalisme / vernieling 2,20 Seksuele misdrijven 1,96 Openbare orde en gezag 3,57 Drugshandel 1,05 Economische delicten 2,24 Overige delicten 2,70 Turkije Totaal 1,31 Diefstal 1,50 Geweld tegen personen 3,31 Vandalisme / vernieling 0,94 Seksuele misdrijven 1,10 Openbare orde en gezag 1,23 Drugshandel 0,81 Economische delicten 1,09 Overige delicten 0,99 Algerije Totaal 4,33 Diefstal 5,57 Geweld tegen personen 5,47 Vandalisme / vernieling 3,04 Seksuele misdrijven -- Openbare orde en gezag -- Drugshandel 0,58 Economische delicten 5,83 Overige delicten 7,62
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haar ongefundeerde conclusies die ze schrijft in haar rapport.
Ze heeft enórm weinig gegevens, maar breit daar hele verhalen rond die langs geen kanten uit die data kunnen gehaald worden. Heel spijtig. Ze had de data voor zichzelf moeten laten spreken, aanduiden wat we weten, en vooral wat we aan de hand van de data niét weten, en duidelijke implicaties geven naar toekomstig onderzoek. Ik vind het echt een gemiste kans. De data op zich roepen weliswaar meer vragen op dan ze oplossen, maar door al dat gezwets loopt de data het risico in waarde te verminderen. Wat natuurlijk niet zo is, data blijft data, wie er ook mee gaat knoeien.
![]() |
#20 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je weet er niks van hé? Citaat:
|||||
![]() |
![]() |