![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's.
(geld moet rollen...) -- "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#2 |
|
![]() On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610
<tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: >Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >(geld moet rollen...) Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in de file. -- http://afluisterland.nl/ronald/ |
![]() |
#3 |
|
![]() On Mon, 30 Oct 2006 10:41:25 +0100, Ronald van Voren <@basis.com>
wrote: >On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 ><tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: > >>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >>(geld moet rollen...) > >Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in >de file. Mn 'snachts ? -- "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#4 |
|
![]() On Mon, 30 Oct 2006 10:41:25 +0100, Ronald van Voren <@basis.com>
wrote: >On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 ><tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: > >>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >>(geld moet rollen...) > >Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in >de file. de mogelijkheden van 1 traumaheli zijn ook maar beperkt. de lifeliner hier in het umcg wordt vnl. voor vervoer van donororganen gebruikt. Cheers, Pieter |
![]() |
#5 |
|
![]() En die schitterende nachtzichtkijkers kunnen waarlijk multifunctioneel
worden ingezet , snap je nu dat dat ding de luchtmachtbasis in Volkel als thuisbasis heeft. Wat doet een z.g. civiel toestel op een militaire basis ? |
![]() |
#6 |
|
![]() <PieterW> wrote in message news:[email protected]... > On Mon, 30 Oct 2006 10:41:25 +0100, Ronald van Voren <@basis.com> > wrote: > > >On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 > ><tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: > > > >>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. > >>(geld moet rollen...) > > > >Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in > >de file. > > de mogelijkheden van 1 traumaheli zijn ook maar beperkt. > de lifeliner hier in het umcg wordt vnl. voor vervoer van donororganen > gebruikt. Mijn geliefde is ooit eens 15 jaar geleden 'savonds opgehaald door een trauma heli na een ongeval. Gewoon vanwege de snelheid van het vervoer en dat er een trauma team klaar stond is hij niet in een rolstoel beland. 15 jaar geleden werd er in Nederland alleen nog over een traumaheli gezeurd. Nu er eindelijk zo'n ding ook 's nachts vliegt is het gezeur daarover me helemaal fout |
![]() |
#7 |
|
![]() On Mon, 30 Oct 2006 16:12:48 +0100, PieterW wrote:
>On Mon, 30 Oct 2006 10:41:25 +0100, Ronald van Voren <@basis.com> >wrote: > >>On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 >><tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: >> >>>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >>>(geld moet rollen...) >> >>Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in >>de file. > >de mogelijkheden van 1 traumaheli zijn ook maar beperkt. >de lifeliner hier in het umcg wordt vnl. voor vervoer van donororganen >gebruikt. Groningen gaat 24 uurs noodhulp verlenen per ambulance en Nijmegen per heli. Gedurende 1 jaar als 'proef'. Maar de uitslag staat alwel vast: Zonder traumaheli's geen goede noodhulp En inmiddels mogen Druten en Wijchen afstand doen van hun ambulances, die moeten namelijk deels naar Beuningen en de rest wordt opgedoekt. Uiteraard allemaal voor betere noodhulp.... ![]() >Cheers, Pieter -- "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#8 |
|
![]() On Mon, 30 Oct 2006 17:35:04 +0100, "Anneke.A" <[email protected]>
wrote: > ><PieterW> wrote in message >news:[email protected].. . >> On Mon, 30 Oct 2006 10:41:25 +0100, Ronald van Voren <@basis.com> >> wrote: >> >> >On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 >> ><tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: >> > >> >>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >> >>(geld moet rollen...) >> > >> >Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in >> >de file. >> >> de mogelijkheden van 1 traumaheli zijn ook maar beperkt. >> de lifeliner hier in het umcg wordt vnl. voor vervoer van donororganen >> gebruikt. > >Mijn geliefde is ooit eens 15 jaar geleden 'savonds opgehaald door een >trauma heli na een ongeval. Gewoon vanwege de snelheid van het vervoer en >dat er een trauma team klaar stond is hij niet in een rolstoel beland. 15 >jaar geleden werd er in Nederland alleen nog over een traumaheli gezeurd. Nu >er eindelijk zo'n ding ook 's nachts vliegt is het gezeur daarover me >helemaal fout Een objectieve kijk op de zaak is uiteraard welkom. -- "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#9 |
|
![]() Ronald van Voren <@basis.com> wrote on Mon 30 Oct 2006 10:41:25a:
> On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 > <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: > >>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >>(geld moet rollen...) > > Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast > staan in de file. 3 ambulances kunnen tot 6 personen vervoeren terwijl ze meer uitrusting kunnen meenemen en meer ruimte hebben en dus gelegenheid bieden tot mer behandeling tijdens de rit? En waar een ambulance niet kan komen, zal er vaak ook geen ruimte zijn om met zo'n vliegende coctailshaker te landen. (En als je 'm op je kop krijgt, dan heb je een helicoptertrauma ipv een traumahelicopter.) |
![]() |
#10 |
|
![]() "Ronald van Voren" <@basis.com> schreef in bericht news:[email protected]... > On Mon, 30 Oct 2006 09:11:40 +0100, theo1610 > <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: > >>Minder en minder ambulances en meer en meer traumaheli's. >>(geld moet rollen...) > > Ik heb liever één traumahelicopter dan 3 ambulances, die vast staan in > de file. > -- Zolang ze 's nachts niet over je luie nest vliegen, toch? |