Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2003, 13:20   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

HAFID BOUAZA OVER ISLAM EN INTEGRATIE

Importbruiden

"Marokkanen in Nederland verliezen min of meer hun patriarchale positie, omdat het hier een andere samenleving is. En dan denken ze die positie terug te vinden door uit Marokko een bruid te importeren die niet verwesterd is. Ik heb dat altijd zo'n bespottelijk gegeven gevonden."

Schotelantennes

"Veel migranten proberen tegen de bierkaai op een soort verbintenis met hun land van herkomst in stand te houden, ze proberen een nieuw Marokko binnen Nederland te creëren."

Maroc.nl

"Ik word daar wanhopig van. Surf eens naar de website maroc.nl. Daar tref je hartenkreten aan van jongens van zestien: help, waar kan ik een Marokkaans meisje vinden dat niet verwesterd is?"

Jongens mogen alles, meisjes niets

"Marokkaanse jongens die hier geboren zijn, mogen doen en laten wat ze willen. Maar ook al deugen ze van geen kanten, ze zullen wel de hele tijd op hun zusje letten om de eer van de familie te bewaken."

Hoofddoekjes

"Mijn hart gaat uit naar al die meisjes van zeventien die nog altijd met hoofddoekjes rondlopen. Denkt u echt dat dat een vrije keuze is?"

Slachtoffers

"Ik vind dat de slachtoffers -in dit geval: de vrouwen- nog altijd veel te weinig aandacht krijgen. Men ziet liever Marokkaanse crimineeltjes als slachtoffer."

Macho's

"In mijn ogen is de criminaliteit onder Marokkaanse jongens niets anders dan een uit zijn voegen gegroeid machismo. Het is één groot blok testosteron."

"Het heeft zijn tijd nodig" ... Larie

"We hebben in Nederland nu langzamerhand de vierde generatie Marokkanen, en wat ik om me heen zie, is voornamelijk domheid en fanatisme. Waar zijn de Marokkanen met zelfkritiek."

Zelfkritiek is taboe

"Zelfkritiek is niet iets waar ik veel Marokkanen van verdenk. Het zit in de Arabische mentaliteit: als je zo fatalistisch bent dat je gelooft in het noodlot en de wil van God, dan is niks je eigen schuld."

Bang

"De meeste migranten zijn bang en klampen zich vast aan wat zij denken dat hun identiteit is: het dragen van hoofddoekjes en muiltjes. Ze laten hun baard staan, ze lopen de deur van de moskee plat. Het is een soort negatieve profilering."

Beschaving?

"Als een vader zijn dochter vermoordt om de eer van zijn familie te zuiveren, kun je dat toch moeilijk het toppunt van beschaving noemen? Moslims hebben de waarheid in pacht. Ze zijn vaak racistisch, want vrouwenhaat en racisme gaan natuurlijk hand in hand."

Superioriteitsgevoel

"Moslims willen maar niet erkennen dat men in Europa een stuk verder staat dan in de islamitische landen. Ze sluiten zich op in hun superioriteitsgevoel. Zo'n Abou Jahjah bijvoorbeeld, dat is toch gewoon een pathologisch geval."

Naïef

"Ik denk dat de meeste Nederlanders te goeder trouw zijn en niet in de gaten hebben hoe er tegen hen gelogen wordt. De teneur bestond en bestaat dat je als moslim niets fout kunt doen, als je kansarm bent en in een achterstandswijk woont."

Gelijkwaardig

"Ik vind dat als je moslims als gelijkwaardig wilt beschouwen, je ze ook als gelijken moet benaderen. Zeg de dingen eens recht in hun gezicht."

Linkse rakkers

"Ik was een nestbevuiler. Ik was de schandknaap van Fortuyn. ( ...) Het ergste vond ik nog die linkse rakkers die me gingen uitleggen dat ik niets van de islam begrepen heb en dat het christendom geen haar beter is. Hou toch asjeblief op, zeg! Ik ben fel tegen iedere vorm van georganiseerde religie, maar van de christelijke kerken kun je in ieder geval wel zeggen dat ze met hun tijd zijn meegegaan."

Overdreven tolerantie

"Ik vind dat men veel te coulant is geweest, jazeker. Iedereen kan toch zien wat er gaande is? Religie was in Nederland altijd een individuele zaak, maar de islam is hier intussen tot politiek verheven. Daarom kon ik ook niet langer zwijgen: als de vrijheid in Nederland wordt aangetast, betekent dit dat ook mijn vrijheid in gevaar is."

Onrecht

"Hoe kun je achter de façade van de islamitische cultuur zoveel onrecht toestaan?"

Moskee

"Ik zou zo dolgraag hebben dat er eens een einde kwam aan de bouw van al die moskeeën in Nederland. Er zijn er nu al meer dan vierhonderd en er komen er nog altijd bij -gefinancierd door Saudi-Arabië."

Asielzoekers

"Straks staat Nederland vol minaretten en moskeeën. En waarom worden die niet opengesteld voor de opvang van asielzoekers? De liefdadigheidsinstellingen van de moskeeën sturen geld naar de Palestijnen, maar denk niet dat ze hun deur openzetten voor dakloze Marokkaanse verslaafden. Die worden eruitgegooid. En als illegalen in hongerstaking gaan, doen ze dat in kerken. Nooit in moskeeën."

Opkomst Fortuyn was geen verrassing

"Je kon het zien aankomen. Als je veertig jaar lang alleen maar bezig bent met nieuwkomers en de klachten van de oorspronkelijke bevolking niet serieus neemt, lopen de frustraties natuurlijk hoog op. Die moesten ooit een uitlaatklep vinden."

"Racisme"

"Nederlanders die klaagden dat de haringkar in hun straat plaats had moeten maken voor een shoarmatent werden meteen voor racist uitgemaakt. Ik geloof dat Nederlanders over het algemeen heel erg hun best hebben gedaan om in contact te komen met migranten, maar op een gegeven moment het gevoel kregen dat het niet van twee kanten kwam. Daar hadden ze trouwens gelijk in."

Onbegrijpelijk

"53% van de Marokkaanse vrouwen heeft totaal geen contact met Nederlandse vrouwen, laat staan met Nederlandse mannen. Ieder jaar komen er in Nederland weer 7000 nieuwkomers bij, waarvan het grootste deel importbruiden. Dan vraag je je toch af met wie de Marokkaanse vrouwen hier dan moeten trouwen."

Marokkaanse buurtvaders

"Neem nu het fenomeen van de Marokkaanse buurvaders - dat vindt iedereen zo'n prachtig initiatief. Maar de tragiek ervan is natuurlijk dat die Marokkaanse jongens eigenlijk zeggen: we luisteren niet naar blanke Nederlanders, we luisteren alleen naar onze eigen mensen. Ze weigeren met andere woorden te luisteren naar de autoriteiten van het land waarin ze wonen. Ze voelen zich superieur, en dat is natuurlijk een vorm van racisme."

Echt racisme

"Pim Fortuyn had een punt toen hij constateerde dat Marokkaanse jongens alleen van Nederlandse mensen jatten en nooit van Marokkanen."

Eenzijdige 'solidariteit'

"Niemand leeft mee met de slachtoffers van het moslimfundamentalisme in Algerije of met de belabberde situatie van de vrouwen onder de Taliban, maar ik hoor wel jongens van vijftien schreeuwen dat ze al vijfendertig jaar aan de kant van de Palestijnen staan. Dat staat stoer."

Burgeroorlog?

"Het blijft voorlopig nog bij woorden, maar als je hoort wat er allemaal in moskeeën gezegd wordt! Denk je nu echt dat een imam respect voor Nederlanders zal vragen omdat dat ook mensen zijn?"

Dat zegt Hafid Bouaza in de Knack, 29.10.2003

Zo weet je het eens van een 'insider' .
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 14:17   #2
Calle
Parlementslid

Standaard

De racist !!!

En dan volgt nu de opvulling van de 150-regel.

Hmm, nu ben ik er nog steeds niet ?

Calle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be