Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2006, 12:33   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Charmeoffensief

Charmeoffensief Wie we in Wieze wellicht niet zullen tegenkomen is Anne-Marie Ilie, de nieuwe Miss Belgian Beauty en kandidate op de N-VA lijst te Mol bij de lokale verkiezingen van 8 oktober jongstleden. Ze wil wel de sociale zekerheid splitsen, maar daar houdt het op. "Bepaalde ikonen van het land mogen blijven. Miss Belgian Beauty, de nationale voetbalploeg of het koningshuis bijvoorbeeld. België is een geheel en we moeten als geheel naar buiten treden." liet ze optekenen in Het Nieuwsblad op 28 oktober. Er is nog veel werk voor peter Mark Demesmaeker.
*** De overwinning van de N-VA'ster kon op meer dan gewone instemming rekening van de kartelpartner, zo moge duidelijk blijken uit bijgevoegd fotootje van de viering achteraf. Minister-President Leterme ging compleet uit de bol op het nummer "heb je even voor mij?" (u kent dat nog wel, dat van die vijf minuten) *** Met dezelfde vraag trekt Mister Goed Bestuur de laatste weken trouwens ook door het Waalse land op zoek naar steun/begrip voor een nieuwe staatshervorming. Het charmeoffensief bracht hem al in onder meer Namen, Luik en Doornik. De bezoekjes stelden hem in staat "om te constateren dat de Waalse publieke opinie rijker is dan de simplismen van Di Rupo" - een niet zo charmante bejegening van de Waalse Numero Uno als u het mij vraagt. Trouwens best niet vergeten dat we veel meer dan Waalse steun voor een nieuwe staatshervorming behoefte hebben aan Vlaamse politici die het been stijf kunnen houden. Een lading steunkousen is dan ook al onderweg naar het Martelarenplein. *** Het zal overigens nodig zijn want wie ook aan een charmeoffensief begonnen zijn, zijn de belgicisten. Jarenlang verweten ze de pleiters voor Vlaamse autonomie het gebruik van emotionele argumenten. Nu het Manifest alle rationele (maar evengoed jarenoude) argumenten eens op een rijtje heeft gezet, grijpen zij zelf terug naar de emotie bij gebrek aan valabele tegenargumenten. *** Het studiebureau McCann-Erickson zocht voor ons uit dat de verschillen tussen Vlamingen en Walen helemaal niet zo groot zijn: we verdienen bijna evenveel (maar krijgen niet allemaal hetzelfde), we geven ons geld aan hetzelfde uit (laat me raden, de staat) gaan allebei graag op reis, drinken veel Jupiler en ga zo maar door. *** Dat de verschillen niet zo groot zijn, daarvan probeert ook Marc Delire (voetbalcommentator op de Franstalige versie van de voetbalzender 11) ons elke maandag te overtuigen in de Laatste Show. In de eerste aflevering vond Delire het nodig om te lachen met twee verzuurde inwoners van Mortsel (Marie-Rose Morel en Piet Bouciqué) die zich stoorden aan de tweetalige boodschapjes die er tegenwoordig de voetgangers veilig de straat moeten overloodsen. Belachelijk vond Delire, moet overal tweetalig zijn! Tot zijn spijt (de hypocriet) was dat wel nog niet het geval in Charleroi of Luik. Ook de tweetaligheid van onze Franstalige Brusselaar laat blijkbaar wat te wensen over, 95% van de conversatie dient in de taal van Molière te gebeuren. Et pour les Flamands la même chose, encore une fois!
bron TAK
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 14:29   #2
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

en ge wilt zeggen...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 14:43   #3
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
en ge wilt zeggen...
moet ik er een tekeningtje bijmaken? Ik had graag een reactie van onze nva'ers die niet naar benidorm zijn vertrokken op het feit dat ze een "Belgian" beauty onder hen tellen!
Oud 2 november 2006, 14:43   #4
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en ge wilt zeggen...
Helemaal niets. Onze N-VA-watcher citeert alleen maar quotes die door derden geschreven zijn. Dit wordt mij ook bevestigd door VB-leden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 14:44   #5
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Helemaal niets. Onze N-VA-watcher citeert alleen maar quotes die door derden geschreven zijn. Dit wordt mij ook bevestigd door VB-leden.
Bedankt om mij als nva-watcher te promoveren. Is iets anders dan basher.
Oud 2 november 2006, 15:16   #6
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Bedankt om mij als nva-watcher te promoveren. Is iets anders dan basher.
blok-watch was ook een eufemisme voor rondjes blok-bashen
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 15:17   #7
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Tussen haakjes, Hyoens, richt het belang geen cursussen "eigen mening vormen en formuleren" in? Zout ge op dit forum wel kunnen gebruiken

Laatst gewijzigd door Pieke : 2 november 2006 om 15:17.
Oud 2 november 2006, 15:37   #8
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Tussen haakjes, Hyoens, richt het belang geen cursussen "eigen mening vormen en formuleren" in? Zout ge op dit forum wel kunnen gebruiken
Nee, het VB verstrekt aan zijn militanten en mandatarissen enkel zéér doorgedreven opleidingen inzake het klakkeloos en hersenloos reproduceren van de door FDW en co voorgekauwde en door de partijjuristen op elke strafbare uitschuiver nagevlooide “officiële” partijstandpunten. (Wat de VB-top en basis wérkelijk denkt, mag natuurlijk in geen geval openbaar verkondigd worden. Zelfs bij het VB ziet men er immers niet onmiddellijk het nut van in, racismeveroordelingen te blijven opstapelen… )

En het dient gezegd: Jan Hyoens heeft bij dat soort cursussen werkelijk voorbeeldig opgelet… Zelden zal iemand hem hier op een eigen mening kunnen betrappen…

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 15:57   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
moet ik er een tekeningtje bijmaken? Ik had graag een reactie van onze nva'ers die niet naar benidorm zijn vertrokken op het feit dat ze een "Belgian" beauty onder hen tellen!
De VB'sters waren niet uitgenodigd en de mooie BUB-meisjes waren op.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 16:44   #10
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

ik vind Anke Van dermeersch eigenlijk niet zo'n knappe...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 16:50   #11
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ik vind Anke Van dermeersch eigenlijk niet zo'n knappe...
Ge zijt niet de enige ze.
Oud 2 november 2006, 17:31   #12
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

En dan zwijgen we maar van het Mormel met het scheve bakhuis, zij het dat dit verwrongen is uit valsheid...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 19:12   #13
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij wel af of Jan Hyoens eigenlijk is voor een sterk Vlaams nationalisme. Het is niet NVA die de grote vijand is van het Vlaams Belang, maar paars. Ik zeg dat als nationaal solidarist en qua gedachtengoed ben ik waarschijnelijk radicaler dan Jan Hyoens. Het constant aanvallen van een partij die toch ook voor een aantal goede zaken staat en de mindere slechte is van de regimepartijen, leidt ons niets vooruit. Het is paars die je moet aanpakken.

Voor mij zelfs liever Leterme dan die arrogante zak van een Verhofstadt !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 november 2006 om 19:19.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 19:43   #14
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik vraag mij wel af of Jan Hyoens eigenlijk is voor een sterk Vlaams nationalisme. Het is niet NVA die de grote vijand is van het Vlaams Belang, maar paars. Ik zeg dat als nationaal solidarist en qua gedachtengoed ben ik waarschijnelijk radicaler dan Jan Hyoens. Het constant aanvallen van een partij die toch ook voor een aantal goede zaken staat en de mindere slechte is van de regimepartijen, leidt ons niets vooruit. Het is paars die je moet aanpakken.

Goed gezegd max én de waarheid.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 20:19   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Amen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 21:00   #16
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Nee, het VB verstrekt aan zijn militanten en mandatarissen enkel zéér doorgedreven opleidingen inzake het klakkeloos en hersenloos reproduceren van de door FDW en co voorgekauwde en door de partijjuristen op elke strafbare uitschuiver nagevlooide “officiële” partijstandpunten. (Wat de VB-top en basis wérkelijk denkt, mag natuurlijk in geen geval openbaar verkondigd worden. Zelfs bij het VB ziet men er immers niet onmiddellijk het nut van in, racismeveroordelingen te blijven opstapelen… )

En het dient gezegd: Jan Hyoens heeft bij dat soort cursussen werkelijk voorbeeldig opgelet… Zelden zal iemand hem hier op een eigen mening kunnen betrappen…
Onzin, ik zeg als Vlaams Belang-lid altijd mijn eigen mening, ook al is deze niet altijd conform het officiële partijstandpunt. Bij mij zul je nooit veel copy paste terugvinden. Gelieve dan ook niet te veralgemenen, waarvoor mijn dank.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 november 2006 om 21:01.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 21:08   #17
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA'er

Dat maken van aanvallen onder de gordel waar men niet de idee zelf maar de persoon aanvalt , moet dat echt keer op keer ?

Waarom niet eens trachten overeen te komen ?

Citaat:
hyouns
Is Anke Vandermeersch ook geen Belgian Beauty geweest ? Mag ik een reactie van de VB'ers hierop ?

Waarom steeds op zoek naar de verschillen ? De overeenkomsten tussen VB en NVA lijken me nogal groot te zijn, niet ?

Citaat:
Absoluut

Laatst gewijzigd door UFSIA : 2 november 2006 om 21:08.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 10:11   #18
jan hyoens

Standaard

Zoals ik het reeds eerder geschreven heb "eerst voor eigen deur vegen vooraleer over de buren te klagen" en als de nva beweerd Vlaams nationalistisch te zijn dan claimen zij hetzelfde huis als waar ik woon.
Het is toch belachelijk om de nva te sparen terwijl zij niets anders doet dan de Vlaamse zaak keer op keer verraden en daar veranderen de af en toe straffe uitspraken van BDW of de nietszeggende "beleids"daden van GB niets aan. Zij zijn het die niet met het VB onder het mom dat deze te radicaal is willen samenwerken en hun mandatarissen zelfs verbieden om met het VB te praten (nietwaar robert?). Zij hebben zich aan de dubbelhartige CD&V verbonden en daar verandert het feit dat Leterme nu sympathieker overeenkomt dan Verhofstadt niets aan. Vergis u niet, die kerel is een belgicist en VB-hater.
Ik sta trouwens niet alleen; Mark Grammens en Mark Platel zijn ook duidelijk geweest na de nieuwe marsrichting van de NVA. En het feit dat de nva kandidaten op hun lijsten zet die misschien wel Vlaamsvoeldend zijn en dan nog, maar niets te maken hebben met het Vlaams nationalisme (en er zelf vies van zijn) zoals die dame in Mol spreekt in mijn ogen boekdelen.
Ik laat mij dus niet muilkorven onder het mom van "godsvrede" of wat dan ook en zal blijven protesteren tegen deze gang van zaken! Liever magere wolf in het bos dan vette hond aan de ketting.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 3 november 2006 om 10:12.
Oud 3 november 2006, 11:05   #19
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Hyoens,is dat nu eens een zelfgefomuleerde, zelfuitgedachte mening?

En ik dacht echt al alles eens meegemaakt te hebben...
Oud 3 november 2006, 11:35   #20
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Hyoens,is dat nu eens een zelfgefomuleerde, zelfuitgedachte mening?

En ik dacht echt al alles eens meegemaakt te hebben...
een illusie minder, een ervaring rijker!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be