![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Ongelooflijk hoe naïef de publieke opinie en de media opnieuw zijn. Het klopt misschien dat CD&V het heel moeilijk zou krijgen met Dedecker in de rangen, maar het opblazen van het kartel duidt op zoveel meer. CD&V is en blijft nog altijd die oude verroeste standenpartij. Het ACW doet bij monde van Jan Renders zijn mond open en hop, het angstzweet breekt bij de parlementariërs van die zaagpartij los. Daarom ook vond ik het altijd jammer dat N-VA zo'n kartel sloot met CD&V. Ze passen gewoon niet samen. Nu kan N-VA bewijzen dat het een echte rechtse partij is, nu het niet langer met handen en voeten gebonden is aan een partij die geen programma heeft en niet verder komt dan lullen over respect, geloofwaardigheid. CD&V had geen andere keus, niet omwille van rechtlijnigheid, maar omwille van haar eigen verrotte structuur. Het overwicht N-VA in het Vlaams Kartel zou met stemmenkanon Dedecker wel eens ongelooflijk groot geweest kunnen zijn en het ACW in de verdrukking duwen. Dat is volgens mij de echte reden.
JM Dedecker kan ik in bepaalde meningen volgen, maar het blijft een poenpakker. Niets meer, niets minder. Alles voor de macht. Daarom komt het opbreken van het kartel vooral hem slecht uit. En ook het Vlaams Belang, want nu kan er eindelijk een valabel rechts alternatief ontstaan. Vlaams Belang zou zich nu beter gedeisd houden en niet beginnen inhakken op N-VA, wil het ooit tot samenwerking op bepaalde punten komen. En wat volgend jaar betreft... CD&V wil toch snel in de federale regering komen. Communautaire onderhandelingen worden nu toch niet moeilijk meer zonder die lastigaards van N-VA. Voor het eerst twijfel ik aan mijn stemkeuze... het zou wel eens N-VA kunnen worden. Zeker niet omwille van Dedecker, maar omdat ze nu eens kunnen bewijzen dat ze heel wat goede capabele mensen in huis hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja als het ACW inhoudelijk niets krijgt dan is het minste wat de CD&V toch kan doen vacatures openhouden voor hun mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De timing.....ACW zegt iets en 24 uur later KLOP is inderdaad opvallend.
Even,heel even,had ik de illusie dat het CD&V een regeerpartij is.tenslotte doen ze het goed in de Vlaamse regering. Nu blijkt het ,zoals vanouds,een MACHTS-partij te zijn..... Wat een pretentie eigenlijk,ruziezoeken met een andere partij omdat er een bepaald persoon in zit. Vroeger werd al eens een "cordonneke" gelegd rond een andere partij wegens een partijprogrammapuntje of zo ![]() De CD&V gaat waar de VLD reeds getreden heeft,het "persoonlijk" cordon,met een schutzone naar mogelijke andere besmette personen errond... ze doen maar..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 december 2006 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het onbegrijpelijk dat je een stem kunt overwegen voor een partij die de afgelopen jaren het toppunt van onbetrouwbaarheid is gebleken...
Nooit met de spa werd altijd en overal met de SPA. Wij zijn tegen het cordon werd... wij passen het sterker toe dan wie dan ooit.( wie praatte met het VB vloog eruit) Nooit met de cdenv werd... je weet wel. Nooit in een regering als B-h-V werd je weet wel.. Om nog maar te zwijgen over lijstverbinding in brussel met BUB , groen ,spa etc om het VB af te blokken. Of de scheldpartij van Dewever die Morel een hoer noemde en het VB electoraat een mesthoop... En de N-VA bekwame mensen? Zijn Vanhecke, Dewinter,Annemans, Morel, Colen, tastenhoye, van hautem , laeremanns, bert schoofs, Filip Deman, Verstrepen etc Onbekwame mensen? Het zijn nochtans allemaal hooggeschoolden. Wat stelt de N-VA daar tegenover? Sommigen liepen blind in de VLD -val... dan in de CDenV/N-VA en na al die jaren inconsequentie lopen sommigen nog steeds in de val ... Dit is werkelijk het verdriet van vlaanderen. Er is verdorie een partij die Belgie op zijn grondvesten doet en deed daveren. Zo veel zelfs dat men duizend en één wetswijzigen deed en doet en dan gaan sommigen omwille van een brulaap als dedecker die 7 jaar lang het meest anti-vlaamse beleid gesteund heeft en dat nog zou doen als hij zijn post gekregen . Dewever had zelfs al een beginselverklaring met Degucht ... terwijl Bopurgois inhakte op paars met zijn boek de puinhopen van... Voor sommigen is ultra-liberalisme en een salofahige partij blijkbaar belangrijker dan een rechte weg naar een onafhankelijk vlaanderen. Het is overigens spijtig dat mensen als Vandemeulebroecke de n-va verlaten aangezien die mensen aantrokken die anders noot voor een vlaams-nationale partij zouden stemmen. Dedecker is geen vlaams-nationalist heeft altijd voor zichzelf gereden en nooit voor vlaanderen. En was zelfs te laf om beysen en coveliers te steunen. Zijn populariteit heeft hij enkel te danken aan de steun van de media( die in hem geen gevaar ziet in tegenstelling tot het goed gestructureerde VB) en aan het feit dat zijn ECHTE standpunten nauwelijks aan bod komen. bvb pro toetreding turkije en pro uitbrediding EU en open grenzen politiek. Al die n-VA'ers die zoveel kritiek ahdden op verstrepen bij hetVB? Waar is hun kritiek op dedecker die nog meer gespot heeft met de traditionele vlaams-nationalist? vlaanderen zal NOOIT onafhankelijk worden. Want ze laten zich keer op keer gebruiken voor de carrieplanning van hetzij verhofstadt, hetzij Leterme, Hetzij Dedecker... En ze hebbena lle 3 een ding gemeen ze zullen nooit moed teoen en hebben nooit moed getoond in het belang van vlaanderen. Zij die moed getoond hebben staan al enkele jaren geregeld voor franstalige rechters. Maar of ze daarvoor beloond worden? ik vind dit eerlijk gezegd ongelooflijk en dit kan enkel het gevolg zijn van de jarenlange demonisering van het VB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() IllFalco, ik ben allesbehalve een aanhanger van Dedecker. Sommige van zijn standpunten onderschrijf ik (ik ben zelf anti-vakbond en een liberaal, gezien mijn job kan ik niets anders), maar het is een postjesjager. VB heeft inderdaad bekwame mensen, maar ik vrees dat de situatie blok zit. Met het N-VA als onafhankelijke en hopelijk als rechtse partij, gaan heel wat mensen nu de stap kunnen maken van die wollige centrumlinkse partijen weg (want dit is CD&V zeker). Als het VB op bepaalde punten water in de wijn doet, dan kan er op bepaalde communautaire vlakken zeker samengewerkt worden. Het is wat mij betreft afwachten.
PS: het verwijt van De Wever naar Morel was idd. erover. Los daarvan kun je niet verloochenen dat De Wever een ongelooflijke debater is, een man die iedereen onder tafel spreekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze hebben duidelijk principes en volgen die ook. Al kan het hun de overwinning kosten volgend jaar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze hebben geen ballen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
kijk eens verder dan je neus lang is. De media schreeuwen van de daken dat Leterme premier wordt. Zelf wil de CD&V dat maar al te graag, om de vernederingen van het oppositie-voeren weg te spoelen. Net omdat de federale onderhandelingen onmogelijk zouden worden met de N-VA (of toch heel moeilijk), was die mini-partij ballast geworden. Er moest dus wel een aanleiding gezocht worden. Met mooie principes heeft het niets te maken, met hypocrisie des te meer. Wat kan de CD&V nu flamingantisme schelen. Achterkamerpolitiek en verzuiling... dat is hun voedingsbodem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De verbazing, het ongeloof en een ietsiepietsie radeloosheid kon je bij wijze van spreken aflezen op de gezichten van Bourgeois en DeWever . Uiteraard gun ik stemmen op de medeflaminganten vd n-va, voor zover die niet vh Belang komen, maar van ontevreden liberalen. Immers , de n-va is sinds vorige week een rechtse , weliswaar ethisch progressieve, en liberale partij.
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Bolter, Niemand betwist het feit dat de CD&V duidelijk principes heeft, doch dit betekent daarom niet onmiddellijk dat CD&V over duidelijke principes beschikt. Marc Van Peel demonstreerde dit meesterlijk tijdens "Morgen wordt het beter" donderdagnacht laatst. Toen had mijnheer Van Peel "goede hoop" dat er met het kartel dat 4 uur tevoren aan smiggelen geblazen werd, naar de verkiezingen in 2007 getrokken zou worden. CD&V'ers volgen duidelijk nog steeds de CVP principes. Beduidend de uwe, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Het kan mij bitter weinig schelen wat u denkt over mij, u kent mij immers niet. Ik ben een donkerblauwe flamingant die zijn gading niet kon vinden tussen alle partijen. Verder ook sterk gekant tegen het cordon sanitaire en het hypocriete gekonkelfoes van de traditionele partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik verwacht hoe dan ook uitspraken van BDW en GB tegen het CS, zonder voorbehoud dan. En langs de kant vh VB zou het mij niet storen dat Van Hecke het gebaar vd uitgestoken hand van 2004 zou herhalen. Kan voor klaarheid zorgen.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Zoals Il Falco aanhaalt is het inderdaad zo dat NVA al iets teveel keer zijn breekpunten en principes heeft opzijgezet om nog geloofwaardig te zijn. Nooit krijgen deze heerschappen mijn stem.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat vlott van coveliers duizend maal rechtlijniger en vlaamser is dan A) dedecker en B) vooral de n-va. u doet alsof de n-va naar de decker is gegaan ipv dedecker naar de n-va. En u zegt dat u een flamingant bent. Wel dedecker heb ik in al die jaren VLD NIETS zien doen voor vlaanderen , hij lacht de flaminganten en bourgois vroeger herhaaldelijk uit. Hij spot met het zangfeest. U vindt dus één onbetrouwbare libertarische dedecker bij een onbetrouwbare partij die het cordon nog strakker gehateerd heeft dan jos gijsels beter Dan een grote rechtse rechtlijnige, betrouwbare volkspartij waar met echte faminganten met liberale trekjes alla Vandermeersch, vangaever, morel etc. Echt hopeloos. En het is dat wat de linkse media wil. Dat men op de voor het establhisment totaal ongevaarlijke partij de n-va stemt en de totaal ongevaarlijke dedecker. Die nu nnog altijd in de VFLD zat mocht hije r niet zijn uitgestapt. En zoals STAB al aangaf. het is niet dedecker die uit de VLD is gezet... het is dedecker die er is uitgesjot. En het is niet de n-va die omwille van bedrog de cdenv gedumpt heeft het is omgekeerd. Maar ja die donkerblauwe liberalen zijn nog niet geneoge bedrogen door verhofstadt en zijn mooie verhaaltjes.Dat ze nog eens bedrogen willen worden door iemand die meer dan 7 jaar lang anti-vlaams beleid alvast met zijn stem en stemmen gesteund heeft. Ultra-liberalisme gaat overigens niet samen met vlaamse identiteit. Ultra-liberalisme= pro-toetreding turkije= multicul= open grenzen. Maar als het liebralisme belangrijker is dan de vlaamse zaak of de vlaamse indentiteit dan zou ik ook dedecker stemmen. gelukkig ben ik een vlaams-nationalist en geen ultra-liberaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu hoor ik net dat de voorzitters van NVA en CD&V "met elkaar gepraat hebben" en is er een periode van "afkoeling" afgesproken....
wat fijn ![]() Worden er reeds compromissen gesloten VOOR de verkiezingen? Ik bedoel maar,het was echt niet leuk meer...het werd eigenlijk nogal persoonlijk..... Kan NVA nu echt niet op koers blijven?MOET het nu persé met CD&V,na wat er gebeurd is? ![]() Kan NVA nu echt niet,gewoon,de bestaande overeenkomsten met CD&V proberen na te komen en de rest....de pot op? Uiteindelijk kan het aan CD&V niet verweten worden dat ze voor "big bad brother" speelt ,en haar eigen willetje probeert door te drukken...maar zal NVA nu JMDD ergens op sterk water zetten????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Het is duidelijk dat CDV al met de benen open en de buik op de grond gaat klaar liggen om zich langs achter te laten nemen door Di Rupo.
Volgende regering is al gemaakt, wees gerust. Enkel was het voor de VLD niet te verteren dat JM der dan ook bij zou zijn en dus moest NVA gedumpt worden..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |