Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2003, 09:45   #1
ToffeKnol
Burger

ToffeKnol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over haar vlaams-nationaal verleden (lid van NSV, Voorpost en TAK) en haar verheerlijking van Rudolf Hess (de plaatsvervanger van Adolf Hitler! en in Nuerenberg levenslang veroordeeld), sprak Soetkin dat het jeugdzonden(!!?!) waren. In feite is ze verbrand voor de rest van haar leven, en dat is iedereen die meeheult (of ooit meeheulde) met het Vlaams Blok of haar zusterorganisaties. Zoiets krijg je niet uit je kleren gewassen.

Maar de vraag is niet of ze uit die popgroep moet gezet worden, helemaal niet en dat is ook geen eis. De vraag is: moeten wij als natie (België) een extreem-rechts sujet op Belgische kosten naar Eurosong zenden, een internationaal gebeuren. En dan is het antwoord altijd: NEEN.

Mijn advies: bezint eer ge begint. Meelopen met een anti-democratische en racistische organisatie heeft zo z'n risico's.
Een citaat van ThePiano een paar maanden geleden.

Nu is eindelijk gebleken dat Soetkin Collier géén neonazi is, zoals velen ook in die tijd al wisten of dachten. Een jonge zangeres is voor het oog van de hele wereld met modder overgoten. België is nog maar eens in een kwaad daglicht gesteld, en wel van binnenuit.

We hadden al de reputatie een volk van kinderverkrachters (Dutroux), neonazi's (de uitspattingen op de IJzerweide) en minussen (bekendste Belgen: Kuifje en Hercule Poirot) te zijn, dankzij Indymedia, de Staatsveiligheid en Richard Miller zijn we nog maar eens ongunstig in het nieuws gekomen en hebben we misschien het Eurosongfestival verloren.

Deze hele affaire moet iedereen tot nadenken stemmen en tot voorzichtigheid aanmanen. Geloof verdorie toch niet blindelings wat over sommige mensen wordt gezegd en geschreven! Luister ook eens naar wat die mensen zelf te zeggen hebben. En behandel nieuws dat komt aanwaaien uit welke extremistische hoek dan ook met een enorme dosis scepsis, zeker als de bron anoniem wil blijven. Zijn we het daarover eens, ThePiano?
Oud 5 november 2003, 10:42   #2
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Van ThePiano zal je niet veel reactie moeten verwachten. Deze mens leeft namelijk in zijn eigen wereld met zijn eigen waarheden die bijna altijd tegenstrijdig zijn met de werkelijkheid. Gelukkig zijn er instellingen voor dit soort mensen.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 11:06   #3
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Van ThePiano zal je niet veel reactie moeten verwachten. Deze mens leeft namelijk in zijn eigen wereld met zijn eigen waarheden die bijna altijd tegenstrijdig zijn met de werkelijkheid. Gelukkig zijn er instellingen voor dit soort mensen.
Dat vind ik helemaal niet, integendeel. ThePiano lijkt me een van de weinige mensen op dit forum die zijn stellingen bekleedt met argumenten. De meeste anderen reageren vooral vanuit hun darmen, en we weten allemaal wat er dan tevoorschijn komt. Wie dit niet doet, hoeft zich door deze vaststelling niet geviseerd te voelen.
Oud 5 november 2003, 13:28   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToffeKnol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Dat vind ik helemaal niet, integendeel. ThePiano lijkt me een van de weinige mensen op dit forum die zijn stellingen bekleedt met argumenten. De meeste anderen reageren vooral vanuit hun darmen, en we weten allemaal wat er dan tevoorschijn komt. Wie dit niet doet, hoeft zich door deze vaststelling niet geviseerd te voelen.
Dit forum heeft een van de hoogste niveau's die ik ooit op een forum gezien heb. ThePiano is zeker NIET 'een van de weinigen' die zijn stellingen bekleedt met argumenten. Dat is gewoon een belediging voor dit forum.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 13:37   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Absoluut waar! Ik moet zelfs bekennen dat ik op dit forum meer bijleer dan uit de gazetten en het tv nieuws. Dit is een publiek forum, waar alle meningen aan bod kunnen komen, en net dat is de kracht ervan.
Oud 5 november 2003, 13:46   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... neonazi's (de uitspattingen op de IJzerweide) ...
Eerlijk gezegd zie ik geen enkele lijn tussen neonazisme en de IJzerweide of dito bedevaart. Ik zou trouwens niet eens weten wat men moet verstaan onder "de uitspattingen op de IJzerweide". Is de eis voor grotere Vlaamse zelfstandigheid iets neonazistisch? Stond Vlaamse zelfstandigheid in Mein Kampf misschien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 14:25   #7
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

@Toffeknol
Sorry maar daar ben ik niet mee akkoord.
ThePiano (op het gevaar af een persoonlijke aanval in te zetten) argumenteert vaak met schijnargumenten.bv zijn eigen, gevoelsmatige mening als argument gebruiken. En reeds meerdere malen heb ik er hem op betrapt zichzelf (eigen website) als bronvermelding te gebruiken. (eerlijk is eerlijk, hij is er mee gestopt toen ik hem daarop wees)

En inderdaad, Yzerwake en De Vlaamse Beweging hebben hoegenaamd NIETS te maken met Neo-nazi's en consoorten

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 16:29   #8
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Over haar vlaams-nationaal verleden (lid van NSV, Voorpost en TAK) en haar verheerlijking van Rudolf Hess (de plaatsvervanger van Adolf Hitler! en in Nuerenberg levenslang veroordeeld), sprak Soetkin dat het jeugdzonden(!!?!) waren. In feite is ze verbrand voor de rest van haar leven, en dat is iedereen die meeheult (of ooit meeheulde) met het Vlaams Blok of haar zusterorganisaties. Zoiets krijg je niet uit je kleren gewassen.

Maar de vraag is niet of ze uit die popgroep moet gezet worden, helemaal niet en dat is ook geen eis. De vraag is: moeten wij als natie (België) een extreem-rechts sujet op Belgische kosten naar Eurosong zenden, een internationaal gebeuren. En dan is het antwoord altijd: NEEN.

Mijn advies: bezint eer ge begint. Meelopen met een anti-democratische en racistische organisatie heeft zo z'n risico's.
Een citaat van ThePiano een paar maanden geleden.

A) Nu is eindelijk gebleken dat Soetkin Collier géén neonazi is, zoals velen ook in die tijd al wisten of dachten. Een jonge zangeres is voor het oog van de hele wereld met modder overgoten. België is nog maar eens in een kwaad daglicht gesteld, en wel van binnenuit.

We hadden al de reputatie een volk van kinderverkrachters (Dutroux), neonazi's (de uitspattingen op de IJzerweide) en minussen (bekendste Belgen: Kuifje en Hercule Poirot) te zijn, dankzij Indymedia, de Staatsveiligheid en Richard Miller zijn we nog maar eens ongunstig in het nieuws gekomen en hebben we misschien het Eurosongfestival verloren.

B) Deze hele affaire moet iedereen tot nadenken stemmen en tot voorzichtigheid aanmanen. Geloof verdorie toch niet blindelings wat over sommige mensen wordt gezegd en geschreven! Luister ook eens naar wat die mensen zelf te zeggen hebben. En behandel nieuws dat komt aanwaaien uit welke extremistische hoek dan ook met een enorme dosis scepsis, zeker als de bron anoniem wil blijven. Zijn we het daarover eens, ThePiano?
A) Er is helemaal niet gebleken dat de feiten niet zouden zijn wat ze zijn, en ik zie nergens waar jij hier bijkomende informatie aandraagt die haar zouden vrijpleiten. Wat ik wel in de krant heb gelezen is dat de Staatsveiligheid Soetkin heeft witgewassen en te voorbarig in haar conclusies is geweest. Het vlaams-nationalistische verleden van Soetkin blijft echter staan als een huis. Het enige wat in haar voordeel pleit, is dat ze dat verleden duidelijk heeft afgezworen, net zoals ik dat OOK heb gedaan, en net zoals mij dat OOK NIET wordt vergeten en vergeven. Nog alle dagen wordt ik hier verrot gescholden voor volks- en landverrader. Wat voor de ene een deugd wordt is voor de andere een vloek geworden!

B) Als jij je inderdaad met het onderstaande artikel kan aansluiten, ben ik het met je eens dat je nooit klakkeloos zomaar de gazettepraat moet overnemen.

Oud 5 november 2003, 19:38   #9
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dit forum heeft een van de hoogste niveau's die ik ooit op een forum gezien heb. ThePiano is zeker NIET 'een van de weinigen' die zijn stellingen bekleedt met argumenten. Dat is gewoon een belediging voor dit forum.
Kan je een forum beledigen? Kan je de lucht beledigen, of een bushokje? Een forum is een ontmoetingsplaats en het begrip 'beledigen' is in die context inhoudloos.

Mensen daarentegen kunnen wél beledigd worden, of gekwetst. Bijvoorbeeld wanneer telkens opnieuw de nationaliteit van hun vrouw of man in verband wordt gebracht met criminele feiten. Of wanneer wordt gesuggereerd dat deze of gene in een instelling thuishoort.

Verder heb ik duidelijk geschreven dat wie zich niet schuldig aan maakt aan gewauwel vanuit de buik, zich door mijn kritiek ook niet geviseerd moet voelen. U doet dit blijkbaar wel. Trek er zelf uw conclusies uit.
Oud 5 november 2003, 19:58   #10
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
A) Er is helemaal niet gebleken dat de feiten niet zouden zijn wat ze zijn, en ik zie nergens waar jij hier bijkomende informatie aandraagt die haar zouden vrijpleiten. Wat ik wel in de krant heb gelezen is dat de Staatsveiligheid Soetkin heeft witgewassen en te voorbarig in haar conclusies is geweest. Het vlaams-nationalistische verleden van Soetkin blijft echter staan als een huis. Het enige wat in haar voordeel pleit, is dat ze dat verleden duidelijk heeft afgezworen, net zoals ik dat OOK heb gedaan, en net zoals mij dat OOK NIET wordt vergeten en vergeven. Nog alle dagen wordt ik hier verrot gescholden voor volks- en landverrader. Wat voor de ene een deugd wordt is voor de andere een vloek geworden!

B) Als jij je inderdaad met het onderstaande artikel kan aansluiten, ben ik het met je eens dat je nooit klakkeloos zomaar de gazettepraat moet overnemen.
A. Het gestuntel van de staatsveiligheid is uitgebreid verslagen in de media. Bovendien heeft Soetkin Collier in een helder en bijwijlen zelfs grappig interview in Humo een duidelijk beeld gegeven van haar evolutie: van kind uit een rechtsgeoriënteerd Vlaams-nationaal nest tot de vrouw die ze nu is, die lesgeeft aan allochtone kinderen en binnenkort gaat optreden met vier Marokkaanse muzikanten. Dat ze niet zou weten wie Rudolf Hess was, vond ik wel een beetje zwak en kan ik moeilijk aannemen omdat ze verder geen domme indruk maakte.

B. Dat je gazettenpraat niet moet geloven, 100% akkoord! Ik heb het dan wel over berichtgeving of lezersbrieven in één krant tegelijk, aangezien berichten die bevestigd worden door andere onafhankelijke nieuwsgaarders natuurlijk een groter waarheidsgehalte zouden moeten hebben. Wat lezersbrieven betreft: bijna alle media misbruiken deze uitingen van Gesundes Volksempfinden om hun eigen ideeën te ventileren. In Het Laatste Nieuws, de Nieuwe Gazet en de Gazet van Antwerpen is dat wel héél opvallend. Het stukje dat jij als voorbeeld geeft, zou geen enkele eindredacteur met een gram journalistieke ethiek in zijn harses zomaar hebben mogen accepteren. Maar als je denkt dat je krant nog beter zal scoren als je een deel van de bevolking aanmoedigt in haar racistische platitudes, dan is zo'n stuk natuurlijk gevonden vreten.

Dit alles doet geen afbreuk aan het feit dat je in het voorjaar uit de bocht bent gegaan, beste ThePiano. Het zou je sieren als je dat erkende. En nog wat. Dat men jou nog dingen uit je verleden verwijt, betreur ik ook ten zeerste. Maar met nieuw onrecht kun je geen onrecht goedmaken, zoals ten overvloede is gebleken.
Oud 5 november 2003, 20:06   #11
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik geen enkele lijn tussen neonazisme en de IJzerweide of dito bedevaart. Ik zou trouwens niet eens weten wat men moet verstaan onder "de uitspattingen op de IJzerweide". Is de eis voor grotere Vlaamse zelfstandigheid iets neonazistisch? Stond Vlaamse zelfstandigheid in Mein Kampf misschien?
Ik heb helemaal geen kritiek op de IJzerbedevaart. Misschien had ik duidelijker moeten uitleggen wat ik bedoelde, namelijk: dat het feit dat er jarenlang aan de rand van de IJzerbedevaart skinheads rondliepen die rijkelijk voorzien waren van hakenkruisen en andere nazistische parafernalia, via enigszins overdreven berichtgeving in buitenlandse media ten onrechte de indruk had gewekt dat het hier in België een zwartbruin hol is. Maar dat in latere jaren de organisatoren van de IJzerbedevaart alle mogelijke maatregelen hebben genomen om dat soort van spijtige spin-off te vermijden, en dat ze daar behoorlijk in geslaagd zijn bovendien.

Is het zo goed? Moet ik bij Dutroux ook zo'n uitleg geven?
Oud 5 november 2003, 20:17   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

A. Het gestuntel van de staatsveiligheid is uitgebreid verslagen in de media. Bovendien heeft Soetkin Collier in een helder en bijwijlen zelfs grappig interview in Humo een duidelijk beeld gegeven van haar evolutie: van kind uit een rechtsgeoriënteerd Vlaams-nationaal nest tot de vrouw die ze nu is, die lesgeeft aan allochtone kinderen en binnenkort gaat optreden met vier Marokkaanse muzikanten. Dat ze niet zou weten wie Rudolf Hess was, vond ik wel een beetje zwak en kan ik moeilijk aannemen omdat ze verder geen domme indruk maakte.

Dat men jou nog dingen uit je verleden verwijt, betreur ik ook ten zeerste. Maar met nieuw onrecht kun je geen onrecht goedmaken, zoals ten overvloede is gebleken.
Onzin. Soetkin is de dochter van de voormalige cafébaas van de Leeuw van Vlaanderen, in extreemrechtse kringen beter bekend als De Beest. Het verzamelcafé (en nog steeds) van al wat hardop droomt van een heropstanding van het Derde Rijk, maar dan op zijn Vlaams Blokse versie (alleman zat).

Dat ze tot inkeer gekomen is, wisten we allemaal van in het begin. Ik ben, nadat ik met een allochtone gehuwd ben en aldus aan de lijve het fanatieke racisme en discriminatie kon ondervinden, zelf ook een zelforganisatie voor migranten begonnen. Wist dat mijn verleden uit? Neen dus, wat mij niet vergeven wordt, waarom zou ik dat een ander dan wel doen?

Als ik morgen terug in de politiek stap, Agalev of SP.a, ik noem maar wat, mag je er donder opzeggen dat het Vlaams Blok mij onmiddellijk publiek aanvalt omwille van mijn vlaamsnationale verleden, ook al is dat alweer 25 jaar geleden.

Besides: behalve dat ene hitje, vind ik die folkrock muziek vreselijke muziek om aan te horen.
Oud 5 november 2003, 20:23   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik heb helemaal geen kritiek op de IJzerbedevaart. Misschien had ik duidelijker moeten uitleggen wat ik bedoelde, namelijk: dat het feit dat er jarenlang aan de rand van de IJzerbedevaart skinheads rondliepen die rijkelijk voorzien waren van hakenkruisen en andere nazistische parafernalia, via enigszins overdreven berichtgeving in buitenlandse media ten onrechte de indruk had gewekt dat het hier in België een zwartbruin hol is. Maar dat in latere jaren de organisatoren van de IJzerbedevaart alle mogelijke maatregelen hebben genomen om dat soort van spijtige spin-off te vermijden, en dat ze daar behoorlijk in geslaagd zijn bovendien.
Is het zo goed? Moet ik bij Dutroux ook zo'n uitleg geven?
Klopt, ze zijn daar zo goed in geslaagd zelfs, dat die neonazi's van toen, in hun franse koleire zijn geschoten, en na vruchteloos enkele jaren lang de IJzerbedevaart te boycotten hebben ze dit jaar hun eigen alternatieve IJzerbedevaart gehouden dit jaar.

Dit onder de vleugels van het Vlaams Blok dat er speciaal een nieuwe vzw heeft voor opgezet, waarvan het bijna voltallige bestuur uit VB-leden en/of mandatarissen bestaat (of uit haar randorganisaties.

IJzerwake noemen ze die met veel trots. Om wat te beWAKEn dacht je? De democratie misschien??
Oud 5 november 2003, 20:34   #14
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Dat ze tot inkeer gekomen is, wisten we allemaal van in het begin. Ik ben, nadat ik met een allochtone gehuwd ben en aldus aan de lijve het fanatieke racisme en discriminatie kon ondervinden, zelf ook een zelforganisatie voor migranten begonnen. Wist dat mijn verleden uit? Neen dus, wat mij niet vergeven wordt, waarom zou ik dat een ander dan wel doen?
Ja, waarom eigenlijk? Misschien omdat we meer mens worden naarmate we beter uitstijgen boven het onrecht dat ons wordt aangedaan? Daar draait het in het humanisme natuurlijk allemaal om. Als we de fouten van anderen blijven herhalen, dan schieten we met zijn allen nooit een centimeter op.

Citaat:
Als ik morgen terug in de politiek stap, Agalev of SP.a, ik noem maar wat, mag je er donder opzeggen dat het Vlaams Blok mij onmiddellijk publiek aanvalt omwille van mijn vlaamsnationale verleden, ook al is dat alweer 25 jaar geleden.
Zoiets zou alleen degene verlagen die zich er schuldig aan maakt! Een gezond wantrouwen tegenover kazakkendraaiers moet blijven bestaan, maar wie er oprecht blijk van geeft zijn leven te willen beteren, die moet je een kans geven.

Citaat:
Besides: behalve dat ene hitje, vind ik die folkrock muziek vreselijke muziek om aan te horen.
Laîs vind ik ook vreselijk. Wat een gemekker! Maar er zijn vele soorten folk en sommige zijn best te genieten.
Oud 5 november 2003, 20:37   #15
thePiano

Standaard

Ps: de titel in je topic is ook niet correct: "Soetkin Collier was en is geen nazi, ThePiano". Ik heb NOOIT gezegd dat Soetkin een nazi was (of is geweest). Dat heb jij d'r even leuk tussengemoffeld.
Oud 5 november 2003, 20:54   #16
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Ps: de titel in je topic is ook niet correct: "Soetkin Collier was en is geen nazi, ThePiano". Ik heb NOOIT gezegd dat Soetkin een nazi was (of is geweest). Dat heb jij d'r even leuk tussengemoffeld.
Klopt, mijn excuses. Van dat soort kleffe manipulatietechnieken zien we al genoeg voorbeelden. Lapsus en het mag niet meer gebeuren. Kan ik het er weer uitmoffelen?
Oud 5 november 2003, 21:00   #17
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Klopt, mijn excuses. Van dat soort kleffe manipulatietechnieken zien we al genoeg voorbeelden. Lapsus en het mag niet meer gebeuren. Kan ik het er weer uitmoffelen?
Dat mens is zo bruin als mijn uitwerpselen. Geen genade. Dat ze zich nu zo mak voor doet, is louter uit opportunisme. En de vlaamsnationalisten haar maar steunen.
Oud 5 november 2003, 21:18   #18
ToffeKnol
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Dat mens is zo bruin als mijn uitwerpselen. Geen genade. Dat ze zich nu zo mak voor doet, is louter uit opportunisme. En de vlaamsnationalisten haar maar steunen.
Iedereen die vaak genoeg van kamp verandert, kan een held worden, hoe groot zijn schurkenstreken ook zijn. Je moet gewoon zien dat je aan de juiste kant zit op het moment dat je het leven laat. Je historische naamgenoot is daar wellicht het beste voorbeeld van.
Oud 5 november 2003, 22:15   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Mag ik de mensen er hier op wijzen dat er in dit land nog steeds VRIJHEID VAN MENINGSUITING bestaat en het dus belachelijk is dat iemand omwille van vlaamsnationalistische ideeën (wat nog niet eens noodzakelijk 'extreem rechts' is) niet moet gediscrimineerd worden in culturele evenementen.

El Cids en dergelijke zouden ze moeten berechten wegens het aanfluiten van een grondwettelijk bepaald recht. Maar ik ben consequent, en gun hen dan ook hun rechten. Bijgevolg, ik ben verdorie meer democraat dan de politiek correcte democraten hier...
Oud 5 november 2003, 22:54   #20
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jazeker, verzin maar wat, wie weet ga ik je seffens nog een toffe knol vinden

En vermits dit antwoord 150 tekens moet bevatten, krijg je er bovenop nog een van mijn favoriete citaten aan toe:

Wie zijn tijd op de juiste wijze wil zien,
moet hem van verre beschouwen. Hoe ver?
Heel eenvoudig, precies zo ver,
dat hij de neus van Cleopatra
niet meer kan onderscheiden.

(Ortega Y Gasset)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be