Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 10:09   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Geredde Friese paarden naar het slachthuis.

Van onze verslaggevers

MARRUM, dinsdag
Een deel van de 150 paarden die vrijdag met veel pijn en moeite door zes amazones van een wisse dood werden gered bij het Friese Marrum, wordt alsnog gedood in het slachthuis. Dat zegt de gemeente Ferwerderadiel.
De geredde dieren blijken ondanks het hachelijke avontuur op een buitendijks eilandje in opperbeste conditie te zijn, zo bleek na inspectie van de veearts op het weiland naast de Seedykster Toer, waar de kudde bijkwam van de reddingsactie die wereldnieuws werd. De vrees voor longontsteking bleek onterecht. De paarden zijn gisteren na een weekend rust naar stallen overgebracht.
Uit het hele land bellen mensen die dolgraag een paard willen ’adopteren’. De kudde wordt volgens de gemeente deels weer ingezet om het gras in de polder kort te houden en een deel wordt doorverkocht, meestal naar het buitenland, voor de slacht. „Zo gaat dat elk jaar”, meldt een gemeentewoordvoerder.

einde citaat

Dus alle moeite eigenlijk voor niks, maar er komt een handtekingenactie om deze dieren alsnog te redden.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 november 2006 om 10:10.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 10:14   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ondertussen gaat de helft van de ondertekenaars lekker zijn paardenbiefsteak eten.

Dit zijn dus idd de normale gangen van de zaken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 10:24   #3
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

zeker niet alle moeite voor niks, nu kunnen nog vele gezinnen genieten van paardenvlees...

achja het was mooie televisie
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 10:47   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ondertussen gaat de helft van de ondertekenaars lekker zijn paardenbiefsteak eten.

Zelfs bij maneges waar kinderen les krijgen, gaan de paarden in het geniep naar het slachthuis als ze te oud worden.
Oud 7 november 2006, 10:52   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zelfs bij maneges waar kinderen les krijgen, gaan de paarden in het geniep naar het slachthuis als ze te oud worden.
En anders naar Animalia, en dan dienen ze als mest, veevoeder of als basisproduct voor zeep en schink.
Oud 7 november 2006, 10:57   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Van onze verslaggevers

MARRUM, dinsdag
Een deel van de 150 paarden die vrijdag met veel pijn en moeite door zes amazones van een wisse dood werden gered bij het Friese Marrum, wordt alsnog gedood in het slachthuis. Dat zegt de gemeente Ferwerderadiel.
De geredde dieren blijken ondanks het hachelijke avontuur op een buitendijks eilandje in opperbeste conditie te zijn, zo bleek na inspectie van de veearts op het weiland naast de Seedykster Toer, waar de kudde bijkwam van de reddingsactie die wereldnieuws werd. De vrees voor longontsteking bleek onterecht. De paarden zijn gisteren na een weekend rust naar stallen overgebracht.
Uit het hele land bellen mensen die dolgraag een paard willen ’adopteren’. De kudde wordt volgens de gemeente deels weer ingezet om het gras in de polder kort te houden en een deel wordt doorverkocht, meestal naar het buitenland, voor de slacht. „Zo gaat dat elk jaar”, meldt een gemeentewoordvoerder.

einde citaat

Dus alle moeite eigenlijk voor niks, maar er komt een handtekingenactie om deze dieren alsnog te redden.
Eeen razzia houden bij Mc Donalds en 15O klanten in de wei zetten om het gras te korten, zodat de Friezenpaarden op verhaal kunnen komen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 14:48   #7
cor
Minister

Standaard

Och kom, uiteindelijk is een hengst niks anders dan iets groot stinkends, met op elke hoek ne poot.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 15:19   #8
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Dit soort harteloze reacties maken me echt ziek ... en ze doen me er aan herinneren waarom ik meer van dieren dan van medemensen hou.
Oud 7 november 2006, 15:25   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dit soort harteloze reacties maken me echt ziek ... en ze doen me er aan herinneren waarom ik meer van dieren dan van medemensen hou.
Dit is echt niet harteloos, maar zuivere waarheid.

mensen eten tonnen vlees, maar willen niet aanvaarden dat daar wel dieren voor moeten sterven. Wij zijn nu eenmaal alles eters.

Vrouwen gebruiken tonnen schimk en iedereen tonnen zeep, maar slechts weinigen weten dat daar het fijne vet van dieren voor word gebruik.

Mensen gebruiken tonnen gelatine, maar slechts weinige weten dat dit van beendervet komt.

Dus wie is er harteloos, zij die weten en aanvaarden waarvoor die dieren worden gekweekt. Of zij die schijnheilig zitten te janken en ondertussen een lekker stuk vlees verorberen en hun tranen met zeep afwassen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 7 november 2006 om 15:27.
Oud 7 november 2006, 15:25   #10
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eeen razzia houden bij Mc Donalds en 15O klanten in de wei zetten om het gras te korten, zodat de Friezenpaarden op verhaal kunnen komen.
Bij McDonalds zal niet veel paardenvlees over de vloer komen.
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 15:38   #11
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Als bepaalde mensen meer van dieren dan van mensen houden duidt dit meestal op een gefrustreerd karakter en een vergevorderd simplisme.

Een dier spreekt nooit tegen en heeft enkel behoefte aan voedsel op gezette tijden.
Een menselijk wezen is oneindig complexer en dus ook potentieel oneindig mooier.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:41   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Bij McDonalds zal niet veel paardenvlees over de vloer komen.
Mensenvlees des te meer. En obees.
Misschien moest dat ook maar eens over de toog komen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 16:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 17:41   #13
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

Marrum heeft waarschijnlijk geen schepen (wethouder) van dierenwelzijn...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 00:10   #14
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Is dat zo?
Als bepaalde mensen meer van dieren dan van mensen houden duidt dit meestal op een gefrustreerd karakter en een vergevorderd simplisme.

Een dier spreekt nooit tegen en heeft enkel behoefte aan voedsel op gezette tijden.
Een menselijk wezen is oneindig complexer en dus ook potentieel oneindig mooier.
O, ik ben helemaal niet gefrustreerd en mijn hond durft ook wel eens tegenwerken. Zeg niet dat dieren geen karakter hebben. Mijn katten zijn ook vrij complex.

En hun vriendschap ik onvoorwaardelijk. Ze zullen je niet verraden of een mes in de rug steken, zoals menselijke "vrienden" soms doen.

Sorry, maar ik heb nu eenmaal weinig goede ervaringen met medemensen, maar wel veel met dieren. Ik trek daar mijn conclusie uit. Dieren steun ik en mensen die mij aanstaan ook. Maar menselijke sujetten die me te ver gaan, zijn me niets waard.
Oud 8 november 2006, 00:13   #15
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dit is echt niet harteloos, maar zuivere waarheid.

mensen eten tonnen vlees, maar willen niet aanvaarden dat daar wel dieren voor moeten sterven. Wij zijn nu eenmaal alles eters.

Vrouwen gebruiken tonnen schimk en iedereen tonnen zeep, maar slechts weinigen weten dat daar het fijne vet van dieren voor word gebruik.

Mensen gebruiken tonnen gelatine, maar slechts weinige weten dat dit van beendervet komt.

Dus wie is er harteloos, zij die weten en aanvaarden waarvoor die dieren worden gekweekt. Of zij die schijnheilig zitten te janken en ondertussen een lekker stuk vlees verorberen en hun tranen met zeep afwassen.
Mensen zijn inderdaad hypocriet, dat onderscheidt hen van dieren. Persoonlijk eet ik geen vlees en gebruik ik vooral producten waarvan ik weet dat ze niet op dieren getest zijn.
Daarnaast gebruik ik zoveel mogelijk vloeibare, plantaardige zeep. Ik zeg niet dat ik niet onbewust mee help aan dierenleed, niemand is perfect, maar ik probeer het zoveel mogelijk te boycotten.
Oud 8 november 2006, 00:49   #16
willem1940NLD

Standaard

In moslim-winkels wordt overwegend puur plantaardige zeep verkocht, veelal van Franse herkomst.

Sinds ik een broodbak-hobby startte, weet ik dat ik allergisch reageer op gist.

Die plantaardige zeep elimineert bij mij die effecten, bij minimaal 2x achter elkaar wassen op hoogst verdraagbare watertemperatuur. Dit lukt bij mij niet met "gewone" zeep.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 07:40   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen zijn inderdaad hypocriet, dat onderscheidt hen van dieren. Persoonlijk eet ik geen vlees en gebruik ik vooral producten waarvan ik weet dat ze niet op dieren getest zijn.
Daarnaast gebruik ik zoveel mogelijk vloeibare, plantaardige zeep. Ik zeg niet dat ik niet onbewust mee help aan dierenleed, niemand is perfect, maar ik probeer het zoveel mogelijk te boycotten.
Ik begrijp je standpunt wel, maar het is vaak dus gewoon om te huilen.

Mensen die staan te janken om een dier en ondertussen dus zelf dieren mishandelen.

Laatst kwam ik nog zo'n koppel tegen, ze stonden te wenen bij een vogel die door een kat was gevangen geweest en dus dood was.
En toen ze een kat zagen begonnen ze er met stenen naar te smijten.
En hun eigen hond ( st bernaert) zit altijd in een hok, wat anders maakt hij het binnen vuil of graaft hij putten. Ze hebben een tuin van 5 op 10 meter.
Oud 8 november 2006, 07:42   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In moslim-winkels wordt overwegend puur plantaardige zeep verkocht, veelal van Franse herkomst.

Sinds ik een broodbak-hobby startte, weet ik dat ik allergisch reageer op gist.

Die plantaardige zeep elimineert bij mij die effecten, bij minimaal 2x achter elkaar wassen op hoogst verdraagbare watertemperatuur. Dit lukt bij mij niet met "gewone" zeep.
Verse gist, korrel gist, of biergist? want je hebt daar verschil in he.
Oud 8 november 2006, 08:44   #19
cor
Minister

Standaard

Citaat:

Dat apprecieer ik.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 10:49   #20
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U weet toch dat België vrij uniek is met hun paardenbiefsteaks?

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 8 november 2006 om 10:50.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be