Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2003, 15:41   #1
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Nu moeten ze niet beginnen dat wij zogezegd onverdraagzaam zouden zijn, als je ziet wat voor idiote zaken de vlaamsnationalisten doen. Onze gedrevenheid is een beschermende reflex tegen deze kleine kinderen.
Oud 7 november 2003, 18:43   #2
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid

Nu moeten ze niet beginnen dat wij zogezegd onverdraagzaam zouden zijn, als je ziet wat voor idiote zaken de vlaamsnationalisten doen. Onze gedrevenheid is een beschermende reflex tegen deze kleine kinderen.
Allez, weer een zinloos topic over deze foto....

Wat zijn de Belgische zieltjes toch weer gekwetst!!
Maar de belgicisten kunnen er anders ook wat van, wat te denken van dit: (te bewonderen op de site van EDB)

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 18:59   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Juist, Zeno, en er vooral niet bij vertellen dat die onder de rubriek 'Humor' stond, en dat er ook Waalse haan was die in een hamer-en-sikkel verandert he...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 20:20   #4
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Juist, Zeno, en er vooral niet bij vertellen dat die onder de rubriek 'Humor' stond, en dat er ook Waalse haan was die in een hamer-en-sikkel verandert he...
Het blijft puur onverdraagzaam en racistisch. Ofdat alle mensen die zich een beetje vlaming noemen nazi's zouden zijn.
En ofdat alle Walen communisten zouden zijn.
Als jij dit humor noemt dan ben je nog zieliger dan zij die in korte broek op de Belgische Vlag stonden
Trouwens er loopt hier op het forum torouwens ook iemand rond die in zijn onderschrift een klein wezentje op een Vlaamse vlag laat pissen. Niet kinderachtig zeker? Ooit al gehoord van selectieve verontwaardiging?

Vlaamse groeten

Erwin
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 20:22   #5
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:
Het blijft puur onverdraagzaam en racistisch. Ofdat alle mensen die zich een beetje vlaming noemen nazi's zouden zijn.
Als jij dit humor noemt dan ben je nog zieliger dan zij die in korte broek op de Belgische Vlag stonden
Trouwens er loopt hier op het forum torouwens ook iemand rond die in zijn onderschrift een klein wezentje op een Vlaamse vlag laat pissen. Niet kinderachtig zeker? Ooit al gehoord van selectieve verontwaardiging?

Vlaamse groeten

Erwin
Ga gerust eens op politicsinfo kijken waar die 'pisserkes' het meest voor gebruikt worden.
Kom dan nog eens klagen.

Belgische groeten !
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 20:23   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:

Vlaamse groeten

Erwin
Ik vind dit zeer zeker niet grappig, en ook ik zou liever hebben dat er wat respect voor de Vlaamse vlag getoond werd - ik ben immers niet tegen de Nederlandstalige Cultuurgemeenschap van het Koninkrijk België.
Maar deze foto slaat toch wel alles. Ik wil niet veralgemen, en jou zeker niet met die walgelijke landverraders en ziekelijke hitlerknechtjes ('t zijn voorposters) associëren, maar ik heb toch nog geen enkel Vlaams-nationalist horen zeggen dat wat die mensen doen verkeerd is. En dat is spijtig.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 21:25   #7
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Citaat:

Vlaamse groeten

Erwin
Ga gerust eens op politicsinfo kijken waar die 'pisserkes' het meest voor gebruikt worden.
Kom dan nog eens klagen.

Belgische groeten !
Wat ik maar wil zeggen is dat je zieke en/of zielige personen hebt in elke beweging. Zowel in de Belgische als in de Vlaamse. Dit is niet gebonden aan een ideologie.
Oud 7 november 2003, 21:32   #8
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Vlaamse groeten

Erwin
Ik vind dit zeer zeker niet grappig, en ook ik zou liever hebben dat er wat respect voor de Vlaamse vlag getoond werd - ik ben immers niet tegen de Nederlandstalige Cultuurgemeenschap van het Koninkrijk België.
Maar deze foto slaat toch wel alles. Ik wil niet veralgemen, en jou zeker niet met die walgelijke landverraders en ziekelijke hitlerknechtjes ('t zijn voorposters) associëren, maar ik heb toch nog geen enkel Vlaams-nationalist horen zeggen dat wat die mensen doen verkeerd is. En dat is spijtig.
Ik denk dat de meest Vlaams-nationalisten niet echt de tijd en zin hebben om wat op Belgische vlaggen te gaan staan. Mensen zoals pakweg Geert Bourgeois en Frieda Brepoels willen ook Vlaamse onafhankelijkheid maar willen dit met dialoog bereiken. Zo zullen ook de BUBkopstukken (sorry maar ik ken de namen niet) een unitair België willen bereiken. Als daar een Vlaamse vlag zou liggen waren de BUB'ers ook niet de eersten om dit te verwerpen.
Ten slotte wil ik toch nog iets opmerkelijk zeggen: als er op een Belgische vlag wordt gestaan schreeuwt men moord en brand terwijl er op de meir bij elke betoging meerdere Amerikaanse vlaggen de verbranding moeten ondergaan. Hierover geen krimp. Heeft het er iets mee te maken dat het op de meir allochtonen waren?

Erwin
Oud 7 november 2003, 22:12   #9
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Ik ben helemaal niet voor de verbranding van éénder welke vlag (behalve de swastika of de communistische indertijd in het oostblok) omdat vlaggen voor mensen symbolen zijn en het nutteloos en kinderachtig is ze te vernielen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 22:19   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
......... omdat vlaggen voor mensen symbolen zijn en het nutteloos en kinderachtig is ze te vernielen.
... omdat vlaggen nutteloos en kinderachtig zijn en mensen ze symbolisch moeten vernietigen ....
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2003, 19:02   #11
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
......... omdat vlaggen voor mensen symbolen zijn en het nutteloos en kinderachtig is ze te vernielen.
... omdat vlaggen nutteloos en kinderachtig zijn en mensen ze symbolisch moeten vernietigen ....
Eigenlijk ben ik hier behoorlijk mee akkoord.
Voor mij is een vlag enkel grafisch mooi. Al die vlaggen met die stomme kleurtjes kunnen mij niks schelen. Ik vind de Vlaamse en Waalse vlag mooi door de tekening. Grafisch is de swastika ook sterk. Het is doodzonde dat die smerige nazi's zo'n mooi symbool misbruikt en verknoeid hebben. Als ik me niet vergis was de swastika een teken dat de zon symboliseerde. Begrijp me niet verkeerd he: ik walg van nazi's, maar hun vlag was wel knap. De Britse en de Japanse vlag vind ik anders ook wel geslaagd.
Oud 8 november 2003, 19:12   #12
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Hier een site over de Swastika, en het betekende inderdaad o.a. zon. Maar het werd reeds gebruikt ten tijde van de Egyptenaren.

http://history1900s.about.com/librar.../aa120699a.htm

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2003, 19:31   #13
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Citaat:
Citaat:
Eigenlijk ben ik hier behoorlijk mee akkoord.
Voor mij is een vlag enkel grafisch mooi. Al die vlaggen met die stomme kleurtjes kunnen mij niks schelen. Ik vind de Vlaamse en Waalse vlag mooi door de tekening. Grafisch is de swastika ook sterk. Het is doodzonde dat die smerige nazi's zo'n mooi symbool misbruikt en verknoeid hebben. Als ik me niet vergis was de swastika een teken dat de zon symboliseerde. Begrijp me niet verkeerd he: ik walg van nazi's, maar hun vlag was wel knap. De Britse en de Japanse vlag vind ik anders ook wel geslaagd.
Die smerige nazi's worden anders wel aanbeden door dat stelletje Vl-nationalistische landverraders. Nu komen ze met propere termen af als 'transfers' en 'homogene bevoegdheden' om hun fascistisch denken weg te moffelen. Zelfs superflamingant V Cleemput was gechoqueerd door het racistische denken aan de top van het Zwart Blok.
Oud 8 november 2003, 19:37   #14
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die smerige nazi's worden anders wel aanbeden door dat stelletje Vl-nationalistische landverraders. Nu komen ze met propere termen af als 'transfers' en 'homogene bevoegdheden' om hun fascistisch denken weg te moffelen. Zelfs superflamingant V Cleemput was gechoqueerd door het racistische denken aan de top van het Zwart Blok.

Waarom zouden de Nazi's aanbeden worden door de Vlaams nationalisten. En waarom zijn we in hemelsnaam landverraders. Ikzelf ben geen fascist.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2003, 19:42   #15
Bruno*
Banneling

Standaard

De echte nazi's werden indertijd door de Vlnationalisten (95%) aanbeden, en dan is de VL beweging in '50 plots democratisch geworden!? Stop nu eens met die zever, laat de mensen zich Vlaming, Belg, Waal of een combinatie van alles voelen en zorg voor een betere politiek voor uw regio en Belgie, pak misstanden aan waar ze zijn- dan zal de V B al veel meer aanhang winnen.
Oud 8 november 2003, 21:54   #16
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
De echte nazi's werden indertijd door de Vlnationalisten (95%) aanbeden, en dan is de VL beweging in '50 plots democratisch geworden!? Stop nu eens met die zever, laat de mensen zich Vlaming, Belg, Waal of een combinatie van alles voelen en zorg voor een betere politiek voor uw regio en Belgie, pak misstanden aan waar ze zijn- dan zal de V B al veel meer aanhang winnen.
Ik zie niet waar u die cijfers zou gehaald hebben, er was ook geen sprake van aanbiddingen van nazi's. Het gros van de Vlaams-nationalisten zagen Hitler en z'n clan gewoon als een handig middel om meer bevoegdheden te verwerven, desnoods in een groot Duitsland. Slechter dan België kon het toch niet zijn, het is dus in feite de schuld van de staat België dat zovele Vlaamse jongens naar het Oost-Front zijn getrokken. Het doel heiligt de middelen, wette wel? Denken jullie nu echt dat het die flaminganten om die joden te doen was, ze hadden niets tegen de joden hoor. Dat kunnen we niet van de Waaltjes zeggen, zij kregen de gouden medaille qua jodenvervolging, de opportunisten . Er waren daar dus veel meer anti-semieten dan hier in Vlaanderen. Ook zijn er in verhouding tot het bevolkingsaantal meer Walen dan Vlamingen Oost-fronter geworden dus heeft het al helemaal niets met de Vlaamse beweging te maken.
Volgens mij zitten we nu zo'n 59 jaar na de oorlog, al de zogenaamde collaborateurs zijn dood of oud en het humanitaire vlaams-nationalisme is opgestaan.

De Vlaamse beweging draait op volle toeren en is klaar om alle problemen waarmee ons geliefd Vlaanderen te kampen zal hebben, op te lossen.

Vlaamse, separatistische, pacifistische en ecologische groeten

Erwin
Oud 9 november 2003, 12:13   #17
Henry
Burgemeester

Standaard

En je mag niet vergeten dat veel van die Oostfrontstrijders door meneer Pastoor naar Rusland werden gestuurd! De kerk riep de jongeren op om te vechten tegen het duivelse communisme. Veel Vlaamse oostfrontstrijders gingen dus niet uit sympathie voor het nazisme, maar om het katholicisme te redden van de communisten. Want dat had Meneer Pastoor hen ingepeperd vanaf de preekstoel.

Nieuw spel uit: Call of Duty, heerlijk moffen knallen.
Oud 12 november 2003, 11:12   #18
kaatvermylen
Vreemdeling

Standaard

Wat een geweldige humor hebben die belgicisten toch ! :-s
kaatvermylen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 17:54   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop jij liever met die zever. U toont keer op keer dat u zelf nog veel minder verdraagzaam bent dan die nazi's waarvoor u ons blijft verslijten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 18:46   #20
Benjamin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid

Er is iets mis bij die carnavalfeest : een rode neus en een verkleeding. Ik vraag me af waarom ze er nooit aan hebben gedacht............
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be