![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ben net terug uit vakantie en bleek dat in Spanje de voedingsprijzen gemiddeld 30% goedkoper zijn dan hier. Voor frisdrank was het nog veel meer. Dit verwonderde me toch ten zeerste. Iemand een idee over de reden waarom wij hier zoveel dienen te betalen.
Vooraleer men het hierop wil gooien : het ging niet om bepaalde voedingsproducten, maar over de totaliteit van datgene ik in 2 weken aankocht en overeenkomt met hetgeen ik hier ook koop. Ofwel zijn de producenten ons aan het uitzuigen ofwel heeft de overheid hier zoveel taksen geheven en zijn zij ons aan het uitzuigen, maar ik kan bijvoorbeeld niet echt begrijpen waarom er zoveel verschil kan zitten in een fles Cola tussen België en Spanje. E.e.a. bleek trouwens ook het geval voor brandstof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat heeft zo zijn micro en macroeconomische redenen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De personenbelastingen gaan naar beneden, meer loon in het zakje, maar ze pakken het volk dik en dubbel terug via pintje bier, sigretten,groensel,fruit, den afte,bruud, ect....
en het zal er nie op beteren zenne... de Walen, koninghuis, vreemdelingen onderhouden,... nietsnutregeringen, een justitie dat niet werkt, flikken aan de coke, psychisch ongeschikten, imamas.... Laatst gewijzigd door Pierette : 25 augustus 2008 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kan je misschien es naar thailand gaan en terugkomen het effect zal nog gekker zijn. 30% lijkt me trouwens veel maar Spanje is goedkoper. Het prijsverschil tussen diesel in Spanje en Diesel in België is denk ik marginaal te noemen voor Benzine ligt het anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kan wel zijn dat ze daar minder verdienen, maar uiteindelijk gaat het om dezelfde producten.
Voor wat betreft de diesel : 1,2 € versus 1.318 noem ik toch niet weinig. T.o.v. de Fransen was het nog veel meer : 1,480€ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de taksen en BTW zijn soms ongelooflijk. Een tijd geleden moest ik milieuTAKS betalen op het BTW bedrag v.e. produkt !!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() Ik geloof al jaren dat de euro alles duurder heeft gemaakt, als je er over nadenkt is het ook makkelijk als je veel landen de zelfde munt te geven om dan prijzen te controleren inflatie enzovoort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
sp:1.259 b:1.295 Laatste gewijzigd op 21/08/2008. noem dat gerust niet marginaal ik doe dat wel...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
En ja ik weet het verschillen zullen blijven maar op termijn moet men die zo goed mogelijkplatstrijken... Dat betekent dat in landen zoals belgie de prijzen zullen dalen (inkomens daarom ook!!!) maar in landen zoals polen zullen de prijzen stijgen (inkomens ook!!!). Maar helemaal open zijn de grenzen (nog) niet dus dit kan nog een tijdje duren (protectionisme??)
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
één ding staat vast; wij hebben niet te klagen. En kijk eens waarover deze (en vele) draad gaat ![]() één ding staat vast tis ier duur een ander staat ook vast dat heeft zijn redenen ik denk dat mensen dat eens moeten bekijken heeft een medaille niet altijd twee zijden?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, toen ik in juli in Baskenland was, zei m'n vroegere werkgever me heel duidelijk "in het najaar gaan we goed voelen wat er aan het gebeuren is". Hij verwacht zich alleszins aan serieuze problemen. Dat is hier nog niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ter info : de belastingsschalen worden in het beste geval twee jaar na de indexering aangepast (de facto dus 4 jaar na de inkomsten) ... elke indexering verhoogt dus het percentage belastingen in uw loonmassa : wat wil dat nu voor u zeggen ? dat je minder koopkracht overhoudt na een indexatie. Laatst gewijzigd door Anna List : 26 augustus 2008 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() In Nederland bestaan er zelfs vaste prijzen voor voedingswaren.
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() een blokkering van prijzen is dan ook veel efficienter dan indexeringen ... maar daar zijn de staatsinkomsten de dupe van ... dat maakt in B geen kans meer (we hebben dat wel gekend in de jaren zeventig)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee, dat heb ik niet geschreven, maar de automatische loonsindexering zoals ze nu is, is een illusie waar alleen de staat beter van wordt. |
|
![]() |
![]() |