Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2006, 10:41   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Immo Kongo, wanneer is immo Vlaanderen aan de beurt?

Immo Kongo, wanneer is immo Vlaanderen aan de beurt?

Kopen verkopen en dan verhuren aan, Staat, Gewest is een formule dat bepaalde politici de laatste tijd in grote maten hebben toegepast.
Het Antwerpse justitiepaleis drijft al enige tijd boven water.
De Financiëntoren brengt al op en WTC is samen na een rit onderbreking bij de Rvst ook goed op weg.
Deze van Wallonië in Kongo zijn al uitgekomen de vraag is wanneer er een Kuifje van een journalist zich gaat vastbijten aan de Vlaamse dossiers.
Wie zijn de aandeelhouders?
Of is dat in tegenstelling met Wallonië in Vlaanderen niet meer nodig.
Is bij ons de ganse Vlaamse pers in handen.
Of keuren zij operaties zonder aanbesteding of van persoonlijke verrijking goed.
Wij drinken Champagne dankzij hen, laat ze dan ook maar een slokje hebben…

Wallonie en Di Rupo samen met de Franstalige pers tonen momenteel wel in de aanpak van de corruptie aan dat zij democratisch zoveel rijker zijn dan Vlaanderen.
Op de vraag die ik stelde aan bepaalde politici “ hoe komt het dat eerlijke ambtenaren en politici, bepaalde zaken niet aan het licht brengen?”
<< Ze hebben het te goed>> en wat ook zeer belangrijk is men heeft ze in enige maten gerustgesteld met aan de pensioenfondsen beginnen te werken.
Net alsof die armzalige fondsen die zich nu in deze reservefondsen iets gaan veranderen om wanneer de vergrijzing er is elke ambtenaren te betalen.
Politici blijven dromen en ambtenaren eveneens!
Terwijl dat alles wat er tijdens de laatste begrotingen is gebeurd overduidelijk zou moeten zijn voor de “intellectuele” klasse gaat de uitverkoop gewoon verder.
In de privé blijft men als teken van gezondheid investeren en gaat men zijn lasten trachten te verminderen.
Men gaat er ook alles aan doen om geloofwaardig te blijven bij de banken om betere rentevoeten te krijgen voor nodige leningen.
Op welke plaats staat België momenteel en komende van…
Nee, het lijkt op een firma die naar China gaat verhuizen en zich failliet gaat laten verklaren.
Gaat de gewone burger net zoals met Lernie&Hauspie weeral de dupe worden ik bedoel deze die in het bezit zijn van Staatsobligaties waar dat binnenkort niets meer tegenover (borg) zal staan?

Voor ons klimaat doen zij niets, je moet niet vragen wat ze voor dit wel zouden doen!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:14   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Immo Kongo, wanneer is immo Vlaanderen aan de beurt?

Kopen verkopen en dan verhuren aan, Staat, Gewest is een formule dat bepaalde politici de laatste tijd in grote maten hebben toegepast.
Het Antwerpse justitiepaleis drijft al enige tijd boven water.
De Financiëntoren brengt al op en WTC is samen na een rit onderbreking bij de Rvst ook goed op weg.
Deze van Wallonië in Kongo zijn al uitgekomen de vraag is wanneer er een Kuifje van een journalist zich gaat vastbijten aan de Vlaamse dossiers.
Wie zijn de aandeelhouders?
Of is dat in tegenstelling met Wallonië in Vlaanderen niet meer nodig.
Is bij ons de ganse Vlaamse pers in handen.
Of keuren zij operaties zonder aanbesteding of van persoonlijke verrijking goed.
Wij drinken Champagne dankzij hen, laat ze dan ook maar een slokje hebben…

Wallonie en Di Rupo samen met de Franstalige pers tonen momenteel wel in de aanpak van de corruptie aan dat zij democratisch zoveel rijker zijn dan Vlaanderen.
Op de vraag die ik stelde aan bepaalde politici “ hoe komt het dat eerlijke ambtenaren en politici, bepaalde zaken niet aan het licht brengen?”
<< Ze hebben het te goed>> en wat ook zeer belangrijk is men heeft ze in enige maten gerustgesteld met aan de pensioenfondsen beginnen te werken.
Net alsof die armzalige fondsen die zich nu in deze reservefondsen iets gaan veranderen om wanneer de vergrijzing er is elke ambtenaren te betalen.
Politici blijven dromen en ambtenaren eveneens!
Terwijl dat alles wat er tijdens de laatste begrotingen is gebeurd overduidelijk zou moeten zijn voor de “intellectuele” klasse gaat de uitverkoop gewoon verder.
In de privé blijft men als teken van gezondheid investeren en gaat men zijn lasten trachten te verminderen.
Men gaat er ook alles aan doen om geloofwaardig te blijven bij de banken om betere rentevoeten te krijgen voor nodige leningen.
Op welke plaats staat België momenteel en komende van…
Nee, het lijkt op een firma die naar China gaat verhuizen en zich failliet gaat laten verklaren.
Gaat de gewone burger net zoals met Lernie&Hauspie weeral de dupe worden ik bedoel deze die in het bezit zijn van Staatsobligaties waar dat binnenkort niets meer tegenover (borg) zal staan?

Voor ons klimaat doen zij niets, je moet niet vragen wat ze voor dit wel zouden doen!
Over dat "sale and lease back" gebeuren is het laatste woord nog niet gezegd....ik weet niet of ik er kritiek op kan hebben....

Ik zou niet weten hoe ik de contracten tussen de overheid en die immo-groepen te lezen zou kunnen krijgen.Als daar echter clausules in staan dat de staat zichzelf het recht heeft om,pakweg,na 10 of 15 jaar er te mogen uitstappen,dan is dat een van de verstandigste operaties van decennia ver......(en dan moeten die grote immo-investeerders maar zien wat ze met HUN gebouw doen)...

iemand een idee??
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:31   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Over dat "sale and lease back" gebeuren is het laatste woord nog niet gezegd....ik weet niet of ik er kritiek op kan hebben....

Ik zou niet weten hoe ik de contracten tussen de overheid en die immo-groepen te lezen zou kunnen krijgen.Als daar echter clausules in staan dat de staat zichzelf het recht heeft om,pakweg,na 10 of 15 jaar er te mogen uitstappen,dan is dat een van de verstandigste operaties van decennia ver......(en dan moeten die grote immo-investeerders maar zien wat ze met HUN gebouw doen)...

iemand een idee??

In Trends stond er recentelijk een artikel over in. De meeste van die sale and lease back operaties zijn zéér negatief voor de belastingbetaler. De overheid verbindt nzic h steevast om zéér lang te blijven huren aan een huurprijs die uiterst hoog ligt. Wanneer de overheid eruit kan stappen heeft de investeerder zijn geld al lang dubbel en dik terug verdiend én heeft hij het eigendom van het gebouw.

Die operaties zijn een schande en niet meer dan zéér dure leningen enkel afgesloten om de begroting tijdelijk op te smukken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 14:15   #4
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
In Trends stond er recentelijk een artikel over in. De meeste van die sale and lease back operaties zijn zéér negatief voor de belastingbetaler. De overheid verbindt nzic h steevast om zéér lang te blijven huren aan een huurprijs die uiterst hoog ligt. Wanneer de overheid eruit kan stappen heeft de investeerder zijn geld al lang dubbel en dik terug verdiend én heeft hij het eigendom van het gebouw.

Die operaties zijn een schande en niet meer dan zéér dure leningen enkel afgesloten om de begroting tijdelijk op te smukken.

De relatie tussen de vastgoedmaatschappij die het overheidsgoed in handen heeft gekregen meestal ook nog…aan bevoorrechte voorwaarden en bepaalde politici is voldoende om van corruptie te spreken.

Het geval van wat er gebeurd is met Immo Kongo en de anderen is simpel.
Ik maak een afspraak met een invloedrijke politicus over een bepaald gebouw.
Eenmaal het afspraak gemaakt koop ik het gebouw in kwestie via een voor dat doel opgerichte maatschappij.

Zoals er sprake is met immo Kongo, Van Cauwenberghe en een zekere Lebruin wie zijn vrouw voorzitter is van de opgerichte winstgevende maatschappij.
In dit geval hebben zij toch nog compassie gehad met het Waalse gewest en hebben een clausule gebracht waarbij het gebouw op het einde van de overeenkomst kan aangekocht worden voor een slordige €200.000.-

Hoe lief, voor de operaties die men gebracht heeft voor het in evenwicht houden van de begroting zijn wij alles kwijt.

Maatschappij liefst een NV met naamloze aandelen waarvan ik een deel van de aandelen geef aan de politicus die mij gaat helpen na het afsluiten van een huurovereenkomst op zeer lange termijn en met zoveel mogelijk bedingen in mijn voordeel.

Het is vanzelfsprekend dat deze na een bepaalde tijd verzilverd kunnen worden indien gewenst.
Na x-aantal jaren zijn de blijvende aandeelhouders eigenaar van het gebouw dat ondertussen zoveel keer zijn waarde heeft opgebracht.

Waarbij men kan stellen dat de belastingbetaler indien hij eigenaar was gebleven het geld dat nu naar de aandeelhouders van deze NV gaat niet had moeten betalen.

Ondertussen krijg ik ook nog al het geld dat overeenstemt met de te betalen huurgelden.
Aangezien mijn huurder de Staat of een Gewest is zijn mijn inkomsten zeker en kan ik onmiddellijk aan een tweede operatie beginnen.

Het kan ook over verschillende gebouwen gaan en dan spreekt men over een bivac, hiervoor moet ik dan wel een paar vrienden voor aanspreken in geval het voor mij financieel te groot zou zijn.
Dat is het systeem dat voor het moment ter persoonlijke van verrijking bij bepaalde politici rage doet.
Misschien zullen er forumbezoekers zijn die deze uitleg of formule nog beter kunnen brengen maar iedereen doet het vanuit zijn eigen middelen.
Hoofdzaak het komt op het forum.

Gerecht Charleroi onderzoekt vastgoedoperatie in Congo

Jean-Claude Van Cauwenberghe
Het gerecht van Charleroi heeft een onderzoek geopend naar een merkwaardige vastgoedoperatie in de Congolese hoofdstad Kinshasa. Mogelijk is er een verband met Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS), zo schrijft La Dernière Heure woensdag.
Op dit ogenblik lijkt er nog geen enkel element met bewijskracht ontdekt, maar er zouden wel al verhoren plaatsgevonden hebben.
Ongerustheid
Aanleiding van de zaak was de "ongerustheid" van een advocatenkantoor, dat in de lente van 2005 geraadpleegd werd door Marie-Dominique Simonet (cdH), de minister voor Internationale Betrekkingen in de regeringen van de Franse Gemeenschap en het Waalse Gewest. Simonet moest zich bezighouden met een project in verband met de verhuizing of heropbouw van een theaterzaal in de lokalen in Kinshasa die de vertegenwoordiging van de Franstalige Gemeenschap en het Waalse Gewest huisvesten.
Bij het uitpluizen van het huurcontract van de lokalen gaf de geraadpleegde advocaat de minister het advies het dossier over te maken aan het parket. Dat gebeurde ook.
Hoge huurprijzen
Het contract bevatte "abnormale zaken, vooral te hoge huurprijzen. Er waren geen elementen die een inbreuk aantoonden, maar wel elementen die op een verontrustende situatie wezen", laat het kabinet van Simonet weten.
Volgens La Dernière Heure stelde de advocaat de hoge huurkost (270.000 euro per jaar) aan de kaak, evenals de duur van het huurcontract (20 jaar) in een zeer instabiele regio. Daarnaast is er ook het feit dat het contract in zeer ongewone omstandigheden werd toegewezen aan een Belgisch bedrijf dat op dat ogenblik nog maar twee dagen bestond.
Werkwijze
Het contract werd toegekend aan het bedrijf IC, en werd dan op vraag van IC toegewezen aan een ander bedrijf, SA Immo Congo. Dat laatste bestond toen nog maar twee dagen en IC had 50 procent van de aandelen ervan in handen. Immo Congo had zijn hoofdzetel in Gosselies, op hetzelfde adres als het bedrijf CWI, dat zich ook kandidaat had gesteld, maar het contract niet kon binnenrijven. De andere 50 procent van Immo Congo zijn in handen van Capamar, een bedrijf dat ook belangen heeft in CWI en dat toebehoort aan een gekende bedrijfsrevisor uit Charleroi, Daniel Lebrun, iemand uit de naaste omgeving van Van Cauwenberghe.
In die periode was Jean-Claude Van Cauwenberghe minister-president van de Waalse regering en Hervé Hasquin (MR) leidde de Franse Gemeenschap. (belga)
25/10/06 14u40
Oud 14 november 2006, 21:00   #5
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Elio Di Rupo en dus Wallonië zijn vastberaden om de corruptie aan te pakken.
Er komt een parlementaire onderzoekscommissie voor >Immo Congo<.
Wanneer gaat Yves Leterme hetzelfde doen met bepaalde Vlaamse dossiers die blijven hangen.
Of verkiest hij in tegenstelling met zijn Waalse collega de doofpot voor Vlaanderen?
Drie van zijn ministers hebben niets gedaan om tot het bot te gaan in een bepaalde zaak waarin het nochtans niet ontbreekt aan briefwisseling en e-mails met vermelding van alle overtredingen.
Vandaag in de krant staat geval van een bouwinspectie die zijn werk tot in de puntjes heeft gedaan.
Waarom niet in alle?
Waarom maakt de minister uitzonderingen voor bepaalde zaken waar het Belgisch koningshuis of waar de Overheid zelf vergissingen heeft gedaan toe?
De afbrak had al moeten plaatsvinden, de uitbater heeft nooit een geldige vergunning gehad, heeft nooit betaald voor zijn bezetting en krijgt nog een zekere som om a.u.b te willen weggaan.
Waarom twee maten, terwijl de wet verondersteld is gelijk te zijn voor allen?
Oud 16 november 2006, 22:01   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

de volgende regering zal de zaken wel cash mogen laten betalen door de burgers... de Vlamingen uiteraard !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 22:04   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

het is gewoon boerenbedrog en door de regering uitgelegd als een investering

welke gewone burger verkoopt zijn huis voor 250.000 euro en gaat het van de nieuwe eigenaar terughuren voor 5.000 euro per maand ?

allez... één iemand ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be