![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit nu al een tijdje op dit Forum, en wat me is opgevallen, is dat zo'n beetje 80% van allen hier voor een Vlaamse onafhankelijkheid is. Echter, in het Vlaamse stemgedrag is dit niet terug te zien, anders was die onafhankelijkheid er allang wel gekomen. Wat ik me dan afvraag is: Zijn Vlamingen bang hun werkelijke mening te tonen? Weigeren Vlamingen over het algemeen Vlaams Belang te stemmen? Is België toch een stuk geliefder dan gedacht? Of is dit Forum gewoon een soort uitstortplek voor woede over de situatie momenteel in Vlaanderen en België?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 november 2006 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Het is geen 80% op dit forum, ik denk dat je amper de 60% haalt.
Het is zoiets als het integratie-probleem in Nederland, namelijk een lichte taboe. Ohja en het forum is een uitstortplek van sommige mensen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien een meerderheid van de Vlamingen de "Vlaamse onafhankelijkheid" belangrijk zou vinden, dan was die reeds lang een feit. Het wijten aan "stemplicht" ipv. "stemrecht" is flauw : in alle landen met "stemrecht" is de uitslag precies dezelfde als men er met "stemplicht" zou stemmen. Als D'66 er weet je toch ook dat er tegenwoordig belangrijker zaken op politiek gebied zijn dan iets zoals de onafhankelijkheid van Friesland, Baskenland, Catalanië, Corsika, Bretanje, Noord-Ierland, Koerdistan enz.. Persoonlijk vind ik het oplossen van de migratieproblemen, het verbeteren van het gevangeniswezen (zodat er ten minste geen minderjarige asielzoekers en/of krankzinnige criminelen opgesloten worden), het probleem ivm lage loonlanden, de problemen ivm de klimaatswijziging enz.. vele malen belangrijker dan welk plaatje of wapenschild er op mijn identiteitskaart sqtaat !
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het grootste deel van de Vlamingen zijn idd niet voor een onafhankelijk Vlaanderen. Groffer zelfs zij zijn zelfs niet voor een onafhankelijk België. Politiek laat hen gewoon koud, en als zij morgen naar het gemeentehuis moeten om de nationaliteit op hun idkaart te laten veranderen is het enige waar zij over zullen klagen de kostprijs voor deze verandering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgaan op de mening van een forum is wel het domste wat je kan doen... Onder de Vlaamse bevolking is - afhangende van welke peiling je gebuikt - zes tot vijfentwintig procent gewonnen voor een vernietiging van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 november 2006 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6 tot 51%.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, en als je aan de bevolking vraagt wat hun mening is over Vlaanderen, Belgie of de EU, wel dan krijg je van op straat meer dan 80% te horen dat het hen niet instresseerd zolang zijn er geen last van hebben en niet meer moeten betalen. Vele weten zelfs niet wie er de huidige eerste minster van Belgie is en van welke partij hij is. Wie de minister-president is van Vlaanderen weten ze nog minder en je krijgt zelfs vaak een tegen vraag als antwoord" hebben wij een president? ik dacht dat wij een koning hadden, wanneer is dat veranderd?" Zoveel houd de doorsnee Belg en Vlaming zich bezig met politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het migratieprobleem is onstaan doordat het mondiaal kapitalisme migratiestromen wil om de lonen laag te houden; de toestanden in gevangenissen gaan erop achteruit als ze overgelaten worden aan private bedrijven; het klimaatprobleem is een gevolg van het mondiaal roofbouwkapitalisme (daarom dat soeverein Cuba ecologisch zo goed scoort); enz...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Maar is dat nu een argument voor immobilisme?
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er morgen een referdum zou gehouden worden over het feit of België en Nederland uit de EU moeten stappen of er in moeten blijven, wel dan zijn zij die er inslagen de bevolking de meeste angst aan te jagen bij het winnen van de andere die het pleit winnen. Wie heb enkel wil overhalen door de voordelen aan te brengen, verliest. Een politieke partij die de mensen niet kan bang maken en geen oplossingen voor de gecreerde angst bied, is gedoemd te verliezen. Indien BUB er vanaf morgen inslaagt de mensen bang te maken dat zij alles gaan verliezen als BUB niet kan optreden om hun rechten en luxe te vrijwaren, wel dan is BUB overmorgen de grootste partij van België. En zo werkt politiek in de westerse wereld, wie de mensen het bangst kan maken wint, al de rest is onzin voor de gewone burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Da's niet helemaal zo he? Ik baal er ook van als ik een nieuw paspoort moet halen, maar ik ben er wel trots op dat daar NEDERLAND op staat. Ik wil ook niet dat er iets anders op komt te staan. En daar ging het hier om.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees dan eerst wat er staat! In mijn post had ik de vraag erbij geroepen: ''Of is dit forum simpelweg een uitlaatklep voor de woede in de maatschappij?'' Bovendien vraag ik niet om een mening, maar ik vroeg me af waarom het zo is dat op dit Forum zoveel aanhang voor onafhankelijkheid is, maar in de werkelijkheid niet veel in die richting gebeurt.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 november 2006 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in de meeste andere westerse landen bestaat dit niet echt, wat natuurlijk niet wil zeggen dat een westerling het zal toelaten dat iemand zijn op zijn land of vlag kakt, dat recht is enkel aan hem voorbehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Als je de mensen werkelijk laat stemmen over deze kwesties, zullen ze zich wel degelijk informeren en een opinie vormen. Citaat:
Netto resultaat voor die verkopers van gebakken lucht: 0,27%...
![]() |